Yolanda de Borgoña

De Wikipedia
Yolanda de Borgoña
Vida
Nacimientu avientu de 1247 (greg.)
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte 2 de xunu de 1280 (32 años)
Sepultura Catedral Basílica de San Quirico y Santa Julieta (es) Traducir
Familia
Padre Odo, Count of Nevers
Madre Matilda II de Borbón
Casada con Juan-Tristán de Francia (es) Traducir (1265 (Gregorianu) – )[1]
Roberto III de Flandes (es) Traducir (1272 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borgoña (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Yolanda de Borgoña (avientu de 1247 (greg.) – 2 de xunu de 1280), foi una noble francesa, condesa de Nevers, de 1262 hasta la so muerte, fía de Odón de Borgoña y de Matilde de Dampierre.[3] Por matrimoniu foi condesa de Valois col príncipe Juan-Tristán de Francia, y depués condesa de Flandes al pie de Roberto de Béthune.

Biografía[editar | editar la fonte]

Yera fía de Odón de Borgoña y Matilde II de Dampierre, condesa de Nevers, de Tonnerre y de Auxerre.[4] A la muerte de la so madre en 1262, Yolanda, #convertir na condesa titular de Nevers, qu'incluyía los condaos de Tonnerre y Auxerre. Sicasí, en 1273 los árbitros del Parllamentu de París decidieron que l'heriedu sería estreme ente les hermanes: Yolanda #quedar con Nevers, Margarita heredó Tonnerre y Adelaida, Auxerre.

La so tía Inés recibió los feudos de Borbón. A la muerte del so güelu paternu, Hugo IV de Borgoña, en 1272, Yolanda y el so influyente home, Roberto III de Flandes, reclamaron el ducáu de Borgoña sobre la base de la primogenitura, siendo ella la primer fía del fíu mayor del difuntu Hugo. Sicasí, Hugo nel so testamentu nomó al so tercer fíu varón, Roberto, como herederu del Ducáu, mientres-yos daben los otros feudos a les sos nietes.

El rei Felipe III de Francia, unu de los árbitros, decidió a favor del so tíu, que d'esta miente se convirtió en Roberto II, duque de Borgoña, sobre la base de la rellación de consanguinidá esistente.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Casó por primer vegada en xunu de 1265 con Juan-Tristán de Francia, conde de Valois, fíu de Lluis IX y de Margarita de Provenza. El príncipe partió en 1270 cola Octava Cruzada a Túnez y morrió de disentería. Nun hubo socesión d'esti matrimoniu.

Dempués, volvió casase en marzu de 1272 con Roberto de Dampierre, señor de Béthune, fíu de Guido, conde de Flandes y nietu de Margarita de Constantinopla.

D'esta unión nacieron cinco fíos:

  • Luis de Dampierre (1272-1322), conde de Nevers, casáu en 1290 con Juana de Rethel, fía d'Hugo IV, conde de Rethel. Los sos fíos fueron Juana y Luis de Flandes.
  • Roberto de Dampierre (1278-1331), señor de Cassel, casáu en 1323 Juana de Bretaña, fía d'Arturo II, duque de Bretaña y Yolanda de Dreux, condesa de Montfort. Los sos fíos fueron Juan y Yolanda de Cassel.
  • Juana de Dampierre (m. 1333), casada en 1288 con Enguerrand IV, vizconde de Meaux, señor de Coucy y Montmirail.
  • Yolanda de Dampierre (m. 1313), casada en 1287 con Walter II de Enghien, fíu de Walter I, señor de Enghien y Sotteghen.
  • Matilde de Dampierre (m. 1330), casada en 1313 con Mateo de Lorena, señor de Varsberg, fíu de Teoblado II, duque de Lorena.

Muerte[editar | editar la fonte]

Morrió'l 2 de xunu de 1280.

Predecesor:
Matilde de Dampierre

Condesa de Nevers

1262 - 1280
Socesor:
 

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  2. 2,0 2,1 2,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. Guida Myrl Jackson-Laufer, Mujeres Gobernantes a lo largo de los Tiempos: Una Guía Ilustrada (ABC-CLIO, 1999), 425.
  4. Darryl R. Lundy (3 de payares de 2011). http://www.thepeerage.com/+(ed.):+«Genealogía de Yolanda de Borgoña».

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]