Xunta Militar de Colombia

De Wikipedia

La Xunta Militar de Gobiernu rixó a Colombia ente'l 10 de mayu de 1957 y el 7 d'agostu de 1958. Asumió'l poder dempués del arrenunciu del xeneral Gustavo Rojas Pinilla a la presidencia. Taba compuesta por cinco miembros, provenientes del Exércitu, l'Armada, el Serviciu d'Intelixencia Colombianu y la Policía Nacional. El so gobiernu dexó a los partíos lliberal y conservador poner en práctica'l pactu del Frente Nacional, por aciu el cual alternáronse la presidencia hasta 1974. Esti pactu, establecía amás la repartida igualitaria de los cargos públicos ente dambos partíos.

Composición[editar | editar la fonte]

La Xunta Militar foi integrada por quien a la fecha de l'asunción al poder desempeñaben los cargos de ministru de defensa (mayor xeneral Gabriel París Gordillo), direutor de la Policía (mayor xeneral Deogracias Fonseca Espinosa), ministru d'obres públiques (contralmirante Rubén Piedrahita Arango), comandante del Exércitu (brigadier xeneral Rafael Navas Pardo) y el direutor del Serviciu d'Intelixencia Colombianu (brigadier xeneral Luis Ernesto Ordóñez Castillo).

Como presidente de la Xunta foi nomáu'l xeneral París por ser l'oficial de mayor antigüedá nel Exércitu y al tar encargáu nuna oportunidá de la presidencia del país. Cada integrante fíxose cargu de los asuntos correspondientes a determinaos ministerios, y nomaron a un secretariu xeneral, cargu ocupáu pol brigadier xeneral del Exércitu Juan Bautista Córdoba Álvarez.

Historia[editar | editar la fonte]

La impopularidá de Rojas, en mayu de 1957, traducir en fuertes presiones, como un paru nacional de diez díes de la industria, el comerciu y la banca, ante lo cual tuvo qu'arrenunciar al cargu. El poder executivu foi entós asumíu pola Xunta, na cual amás de los sos integrantes titulares, desempeñáronse miembros de dambos partíos. El Alcuerdu de Benidorm suscritu'l 24 de xunetu de 1956, ente Alberto Lleras Camargo y Laureano Gómez, plantegaba l'alternanza na presidencia mientres los siguientes dolce años (depués amplióse a 16) y la repartida igualitaria de cargos y prebendas de l'alministración pública. Pa ratificar el pactu, llevar a cabu un plebiscitu'l 1 d'avientu de 1957, nel que per primer vegada les muyeres exercieron el so derechu al votu, adquiríu trés años antes sol réxime de Rojas Pinilla.

La normalización alministrativa prosiguió'l so cursu coles eleiciones llexislatives del 16 de marzu de 1958, depués de diez años de zarru del Congresu.Estes eleiciones fueron paraleles coles eleiciones de les Asamblees Departamentales y los Conceyos Municipales. Siguiendo cola política alcordada, el 4 de mayu de 1958, realizóse la eleición de presidente, na que resultó ganador el lliberal Alberto Lleras Camargo, quien asumió la presidencia'l siete d'agostu. Lleras Camargo foi designáu por consensu ente los lliberales, una y bones los conservadores nun se punxeron d'alcuerdu en redol a un candidatu, y por eso, a pesar de que de mano s'alcordó que'l primer periodu de l'alianza bipartidista sería pa un lliberal, los disidentes conservadores llanzaron la candidatura de Jorge Leyva Urdaneta.

Gabinetes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Gustavo Rojas Pinilla
Presidencia de Colombia

10 de mayu de 1957
al 7 d'agostu de 1958
Socesor:
Alberto Lleras Camargo