Xunta Gubernativa de 1861

De Wikipedia
José María de Achá, miembru de la Xunta Gubernativa de Bolivia (1861).

La Xunta Gubernativa de 1861 foi un triunviratu militar qu'asumió temporalmente'l poder en Bolivia, de 14 de xineru a 4 de mayu de 1861. Conformar trés xenerales: José María de Achá Valiente, Ruperto Fernández y Manuel Antonio Sánchez. Conózse-y tamién como'l "triunviratu de los golpeadores".

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Dende 1858 gobernaba en Bolivia con facultaes dictatoriales el xeneral José María Linares, quien llueu perdió'l sofitu de les oligarquíes que-y alzaren al poder y, tando yá gravemente enfermu, foi derrocáu por un golpe d'Estáu entamáu polos sos propios collaboradores: el ministru de guerra José María de Achá, el ministru de gobiernu Ruperto Fernández (arxentín) y el coronel Manuel Antonio Sánchez, quien foi xubíu a xeneral. Linares partió al exiliu escontra Chile, onde finó.

Instalación de la Xunta y el so llabor[editar | editar la fonte]

José María de Achá, Ruperto Fernández y Manuel Antonio Sánchez asumieron el poder conformando una Xunta Gubernativa. Nel Manifiestu de la Xunta Gubernativa a la Nación xustificaron el golpe d'Estáu, al que calificaron de «restaurador del orde llegal» y «revolución rexeneradora», aduciendo que la dictadura instaurada en 1858 nun cumpliera con llevar alantre'l procesu de democratización del país, al nun convocar a una asamblea constituyente.

Ente'l 14 y el 29 de xineru de 1861 la Xunta decretó la reorganización del personal de les subsecretaríes d'Estáu y la realización d'eleiciones de los miembros d'una asamblea constituyente, que la so misión sería aldericar y aprobar una nueva Constitución Política y el nomamientu d'un presidente provisional de la república, escoyíu d'ente los trés triunviros. Tamién decretó una amnistía xeneral pa los escorríos políticos.

L'Asamblea Constituyente y el fin de la Xunta[editar | editar la fonte]

L'Asamblea Constituyente instalóse'l 1 de mayu de 1861 na antigua capiya del Loreto, agora salón universitariu y cortil llexislativa. Tuvo presidida por José Manuel de Rezar y Amézaga[1]. El primer asuntu qu'encararon los llexisladores foi la definición del poder executivu, yá que, automáticamente, al instalase l'Asamblea, la Xunta de Gobiernu cesaba nel poder. Con cuenta de que la República nun quedara en acefalia, los asambleístas decidieron delegar temporalmente'l poder executivo a la Xunta Gubernativa, hasta que se decidiera sobre la conformanza de la presidencia provisional.[1] Esto postreru fixo'l 4 de mayu, cuando por 820 votos contra 16, nomar a José María de Achá como presidente provisional, siendo ratificáu constitucionalmente el 6 d'agostu del añu siguiente, sol compromisu de respetar la alternabilidad nel poder por aciu la convocatoria d'eleiciones llibres.

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]


Predecesor:
José María Linares
Xunta Gubernativa de 1861
Socesor:
José María de Achá

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]