Xunión Económica y Monetaria de la Xunión Europea

De Wikipedia

La Unión Económica y Monetaria (UEM) ye l'área formada pol conxuntu de países, dientro de la Xunión Europea, que comparten non yá un mercáu, sinón tamién una mesma moneda, l'euru, polo que nellos s'executa una política monetaria única. Amás, coordinen les polítiques económiques.

Los estaos miembros de la UEM.      Miembros de la eurozona      Miembru de la XE y ERM-II ensin entrada prevista al euru (Dinamarca)      Miembru de la XE ensin entrada prevista al euru (Reinu Xuníu)      El restu de miembros de la XE

Conceutu[editar | editar la fonte]

La Unión Económico y Monetario (UEM) supón non yá la integración de los distintos países miembros nun Mercáu Común nel que se respeten les "cuatro libertad", esto ye, la llibertá de circulación de mercancíes, servicios, persones y capitales. Igualmente, preténdese l'establecimientu d'una Política Comercial Común al respeutive de los países que nun pertenezan a dichu Mercáu Común.

Amás, la Unión Económica, que supón una coordinación de les polítiques económiques pa cumplir unos oxetivos, completar cola Unión Monetaria, procesu pol cual instauróse'l euru como moneda única d'una parte de los países de la Xunión Europea.

Antecedentes teóricos[editar | editar la fonte]

Una unión económica ye una forma cimera d'integración a la que supón el mercáu común. Añade a ésti un mayor grau d'harmonización de les polítiques económiques nacionales nun intentu d'esaniciar la discriminación que puede derivase de les disparidades en felicidaes polítiques.

A midida que inténtase progresar na harmonización de les polítiques comunes surden dificultaes derivaes de la cesión de soberanía per parte de los Estaos miembros, harmonizar les polítiques monetaries y fiscales fundamentalmente, supón que los gobiernos de los países del área tienen un menor marxe d'actuación pa la so política xeneral.

Como son oxetu de la integración toles actividaes económiques nel ámbitu espacial d'una unión económica –ente elles la política financiera-, la concertación d'una política monetaria común

Antecedentes históricos[editar | editar la fonte]

Los antecedentes más inmediatos de la Unión Económico y Monetario son la denomada “Culiebra Monetaria Europea” creáu en 1972 y el Sistema Monetariu Européu, creáu en 1979 en sustitución del anterior. Estos sistemes supóníen la llimitación hasta un 2,25% de les oscilaciones de cualesquier de les monedes de los Estaos Miembros.

Nacencia[editar | editar la fonte]

El deséu de formar una Unión Económico y Monetario nel senu de la Unión Europea, naz de forma oficial nel añu 1988, col oxetivu últimu de la implantación d'una moneda única, l'euru como continuación natural de la unión económica. El Conseyu Européu en xunu de 1989, partiendo del informe Delors afita l'establecimientu de la UEM como un procesu de calter progresivu que tenía de nacer en 1990, y nel que s'estremen tres fases. Nel informe Delors atribuyir a la esistencia d'una moneda única una serie de ventayes en cuanto prevíase que la nueva moneda llevara consigo una medría de l'actividá económica deriváu de la eliminación d'incertidumes y costos de transaición poles operaciones de cambéu de divises, según una mayor tresparencia a los precios nos mercaos comuñales, facilitando asina mayores intercambios.

Fases de la Unión[editar | editar la fonte]

Primer (1990 1993)[editar | editar la fonte]

Nesta fase suprímense les llimitaciones al movimientu de capitales ente los Estaos miembros y refuérzase la cooperación ente los bancos centrales de los países. En 1992 róblase'l Tratáu de Maastricht pol que se modificar el Tratáu Constitutivu de la Unión pa recoyer la UEM. Esti tratáu prevía la supresión de les monedes nacionales pola moneda común y tamién afitaba una serie de condiciones económiques de converxencia, denominaes criterios de converxencia, relatives a la estabilidá de los precios dientro d'unos parámetros marcaos, al déficit públicu, a la delda pública y a los tipo de cambéu, que yeren d'obligáu cumplimientu pa los países que quixeren integrase na UEM.

Segunda (1994-1998)[editar | editar la fonte]

Creación del Institutu Monetariu Européu, como predecesor del Bancu Central Européu. El 2 de mayu de 1998 apruébense los once países que van formar parte de la UEM a partir de 1999 al cumplir los requisitos establecíos nel Alcuerdu de Maastricht. Dichos países yeren Alemaña, Austria, Bélxica, España, Francia, Finlandia, Irlanda, Italia, Luxemburgu, Países Baxos y Portugal.

Tercer (1999-2015)[editar | editar la fonte]

El 1 de xineru de 1999 afítense los tipos fixos de cambéu de caúna de les monedes con respectu al euru y el Bancu Central Européu sustitúi al Institutu Monetariu Européu. Dese esta fecha l'euru esistía como unidá monetaria, de cotización y cambéu nos mercaos, pero nun esistíen los billetes y monedes d'euru. El 1 de xineru de 2002 entren a valir les nueves monedes y billetes d'euru, sustituyendo a les de los respeutivos países, que sumen.

En 2001 incorporar a la UEM Grecia. Darréu añadióse nuevos países, en 2007, Eslovenia; en 2008, Xipre y Malta, en 2009 Eslovaquia y en 2011 produzse la incorporación d'Estonia.[1][2] Letonia pasó a formar parte de la eurozona el 1 de xineru de 2014. Y la última incorporación foi Lituania (1 de xineru de 2015), como'l miembru númberu 19.[3]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]