A Game of Thrones

De Wikipedia
(Redirixío dende Xuegu de tronos)
A Game of Thrones
obra lliteraria y volumen (es) Traducir
Datos
Autor George R. R. Martin
Fecha 6 agostu 1996
Xéneru alta fantasía (es) Traducir y fantasía
Títulu orixinal Game of Thrones
Llingua de la obra inglés d'Estaos Xuníos y inglés
País orixinal Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Serie de llibros Cantar de xelu y fueu
Númberu de páxines 694 pp. (US cartoné),
672 pp. (UK cartoné),
835 pp. (US rústica)
Formatu orixinal Cartoné
Rústica
ISBN ISBN 0-553-10354-7
(US Cartoné),
ISBN 0-00-224584-1
(UK Cartoné),
ISBN 0-553-57340-3
(US Rústica)
Premios Premio Locus a la mejor novela de fantasía  (1997)
Premio Ignotus a la mejor novela extranjera  (2003)
Llugar de la narración Poniente (es) Traducir
Asturianu
Títulu traducción Xuego de trono
Editorial traducción Ediciones Gigamesh
ISBN ISBN [[:Special:BookSources/ISBN 978-84-96208-42-1
(rústica),
ISBN 978-84-96208-56-8
(bolsu)|ISBN 978-84-96208-42-1
(rústica),
ISBN 978-84-96208-56-8
(bolsu)]]
A Game of Thrones Choque de reyes (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

A Game of Thrones ye una novela de fantasía escrita pol autor d'Estaos Xuníos George R. R. Martin en 1996 y ganadora del Premiu Locus a la meyor novela de fantasía en 1997. Trátase de la primer entrega de la serie de gran popularidá Cantar de xelu y fueu. La novela carauterizar pola so estética medieval,[1] la descripción de numberosos personaxes bien detallaos, la contraposición de puntos de vista de los múltiples protagonistes, la so trama con xiros inesperaos y un usu sutil y moderao de los aspeutos máxicos tan comunes n'otres obres de fantasía heroica.

Argumentu[editar | editar la fonte]

Game of Thrones sigue tres llinies argumentales principales coles mesmes.

Nos Siete Reinos[editar | editar la fonte]

De primeres de la historia, Eddard Stark, como Señor d'Invernalia, en nome de Robert I Baratheon, rei de los Siete Reinos, tien de condergar y executar a un desertor de la Guardia de la Nueche. Los sos fíos y fíes atopar ente los testigos. Nel viaxe de vuelta a Invernalia, los fíos d'Eddard afayen cinco cachorros de llobu huargo al llau de la so madre muerta, unu pa cada unu de los sos fíos llexítimos y otru cachorru totalmente blancu, que se queda'l so bastardu Jon Snow (el llobu huargo ye'l símbolu de la Casa Stark, qu'apaez na heráldica de la familia Stark). Dempués de la muerte de Lord Jon Arryn, anterior "Mano del Rei" (el más altu asesor del rei), el rei Robert Baratheon visita a Eddard n'Invernalia. Como confía nél como un vieyu amigu y como aliáu na llucha pol tronu, el Rei Robert píde-y a Eddard convertise na nueva Mano del Rei. Eddard acepta, en contra de los sos instintos, y coles mesmes promete a la so esposa, Lady Catelyn Stark que va investigar la muerte de la Mano anterior, Jon Arryn, que fuera maríu de la so hermana Lysa Tully.

Primero que los Stark viaxen al sur, en direición a Desembarcu del Rei (capital de Los Siete Reinos), el fíu de Ned Stark, Bran ve a Cersei Lannister Baratheon, esposa del rei, cometer incestu col so hermanu ximielgu Jaime Lannister. Ésti emburria a Bran al vaciu dende una torre cola esperanza de despintar el secretu. Bran sobrevive pero entra n'estáu de coma. Mientres la so recuperación, atenten contra la so vida pero Branu, el llobu huargo de Bran evitar, salvando la vida del nuevu y la de la so madre matando al asesín. Catelyn dase cuenta de que'l so home enfrentar a numberosos peligros en Desembarcu del Rei, polo que viaxa ellí d'incógnito en barcu p'alverti-y. Robb Stark, el so fíu mayor, queda gobernando como'l Señor d'Invernalia. Non muncho dempués de la partida de Catelyn, Bran espierta de la coma ensin movilidá nes piernes y ensin recordar cómo cayó. Bran permanez n'Invernalia, xunto col so hermanu mayor Robb y el so hermanu menor Rickon.

Mentanto, Lord Eddard viaxa escontra Desembarcu del Rei, la capital, llevando consigo a les sos fíes Sansa y Arya. Sansa, de 11 años, ta prometida col fíu de Robert, de 12 años d'edá, Joffrey, l'herederu aparente. En Desembarcu del Rei, Eddard asume les funciones de Mano del Rei y la sentencia de Poniente, una y bones Robert ye famosu pol so pocu interés na gobernanza.

A la llegada de Catelyn a Desembarcu del Rei, ye llevada a una xunta secreta con Petyr Baelish, conocíu como Meñique, un amigu de la infancia y almirador so, convertíu en "Conseyeru de la Moneda" o Tesoreru de Desembarcu del Rei. Él identifica a Tyrion Lannister, l'hermanu nanu de Cersei y Jaime, como'l propietariu de la daga utilizada nel atentáu contra la vida de Bran. Mientres el viaxe de vuelta a Invernalia, Catelyn atopa a Tyrion, tornando del Muriu, y tomar cautivu. Catelyn decide camudar d'aldu y, en cuenta de volver a Invernalia, lleva a Tyrion al Nial d'Águiles, que la so hermana, Lady Lysa Arryn, gobierna como Señora d'El Valle. Lysa culpa a los Lannister de la muerte de Jon, el so home, y ta dispuesta a executar a Tyrion, pero él esixe un xuiciu por combate y recupera la so llibertá. El so campeón d'espada contratáu Bronn, gana'l duelu. En represalia pol secuestru de Tyrion, el padre de Tyrion, Lord Tywin Lannister, proclama la guerra. Por ello, al poco tiempu xunir al so fíu Jaime, quien s'enfrentó a Eddard en Desembarcu del Rei, matando a dellos de los sos homes y paralizando a Eddard, fuxendo darréu dempués de la ciudá.

Eddard afaya, tal que l'asesináu Jon Arryn afayara primero qu'él, que los herederos llexítimos de Robert, ello ye que son fíos de Jaime Lannister y la so hermana. Eddard enfrentar a Cersei y ufiérta-y la oportunidá d'escapar de Desembarcu del Rei antes de delatala. Robert ye mancáu mortalmente nuna cacería y Eddard nun puede soportar la idea de dici-y a Robert la realidá sobre los sos supuestos fíos mientres xaz nel so llechu de muerte. Como Robert ta morriéndose, el so hermanu pequeñu Renly suxure a Eddard que tienen d'usar los sos guardies de llar combinaos pa detener a Cersei y a los sos fíos y tomar el control del tronu mientres la nueche, primero que los Lannister puedan actuar. Eddard niégase, pos lo considera un actu deshonroso. Eddard unvia una carta a Stannis Baratheon (hermanu mayor de Robert y herederu legitimo al tronu) cuntándo-y la verdá sobre Cersei y Jaime . Renly fuxe de Desembarcu del Rei colos guardies lleales a la Casa Baratheon. Eddard recluta a Meñique p'arrestar a los guardianes de la ciudá. Estos carguen contra Cersei, pero Eddard ye traicionáu por Meñique. La consecuencia ye qu'Eddard ye arrestáu, tolos sos homes muerren y Sansa ye prindada. Los Lannister intenten prindar a Arya tamién, pero ella fuxe del castiellu dempués de que'l so instructor d'esgrima, Syrio Forel, intervenga p'ayudar.

Con Eddard encarceláu, el fíu mayor de Cersei y Jaime, Joffrey, corónase como herederu y rei de Los Siete Reinos de Robert. Eddard ye persuadíu por Varys pa confesar la so traición y xurar llealtá a Joffrey como Rei verdaderu en cuenta de la vida de Sansa y los suyos, siempres que Ned s'una a la Guardia de la Nueche, tal que'l mesmu Varys había yá alcordáu con Cersei. Eddard va faer una confesión pública, pero Joffrey ordena la so execución a pesar d'ello, de lo que-y diz el so Conseyu y de les alvertencies de la so madre, que desoi. Lord Eddard ye degolláu y depués, a la vista de les sos fíes, Sansa y Arya, la so cabeza ye asitiada nuna pica. Más tarde Arya ye protexida y llevada por Yoren, miembru de la Guardia de la Nueche, pero'l so destín ye inciertu.

Una guerra civil españa al arrobinase la noticia de la detención d'Eddard nos Siete Reinos. Robb, agora Señor d'Invernalia, comanda un exércitu d'homes del norte y marcha escontra'l sur, xuniéndose a Catelyn pa rescatar al so padre y hermanes en Desembarcu del Rei. Al enterase de la muerte d'Eddard, camuda de destín y va a les Tierres de los Ríos p'aumentar el sofitu del so güelu maternu, al herederu de Lord Hoster y al hermanu de Catelyn, Edmure Tully, como rehenes. Al enterase de la marcha de Robb, Lord Tywin tamién avanza col so exércitu p'axuntase con Robb. Nun movimientu coraxosu, Robb dixebra secretamente la so caballería escontra Aguasdulces, ente que la so infantería, al mandu de Lord Roose Bolton, dedicar al exércitu de Tywin. Tyrion, agora lliberáu, lluchando al pie del so padre, forma'l so propiu exércitu d'homes del clan de Monte y derrota a la hueste de Bolton, afayando demasiáu tarde que tou yera un señuelo. Les fuercies de Robb depués tomen l'exércitu de Jaime por sorpresa mientres la nueche, prindando al mesmu Jaime dempués d'urdir una trampa pal caballeru temerariu. L'anfitrión de Jaime atópase esvalixáu y Edmure Tully ye lliberáu, xuniéndose a les cases de les Tierres de los Ríos y al exércitu de Robb.

Stannis Baratheon, l'hermanu mayor de Renly Baratheon, ye'l próximu herederu al Tronu de Fierro. Pero Renly fai campaña pal tronu y gana el sofitu de la Casa Baratheon y Tyrell por casase cola fía de Lord Maze Tyrell, Margaery Tyrell. S'autoproclama rei y comanda tola fuercia del sur, empezando la so marcha en Desembarcu del Rei. Dempués d'un alderique enllargáu, los abanderaos y vasallos de Robb de la Casa Stark y la Casa Tully, señores de les Tierres de los Ríos, proclamen a Robb Rei nel Norte, un títulu que fuera abandonáu faía enforma tiempu, dempués de que l'últimu Rei nel Norte xurara llealtá al Tronu de Fierro 300 años antes de los acontecimientos de Game of Thrones.

Nel Muriu[editar | editar la fonte]

El prólogu de la novela presenta una patrulla de la Guardia de La Nueche, nel monte más allá del Muriu, una antigua barrera de 700 pies d'altor (200 m), 300 milles de llargu (480 km) de xelu, piedra y maxa antiguo, que protexe los Siete Reinos de Poniente.

Nes tierres ensin llei al norte de la paré, la pequeña patrulla d'esploradores de la Guardia de la Nueche conformaos por Gared, Ser Waymar Royce y Will, atópense alcontrando'l llugar onde un grupu de xabaces (nomádes que viven más allá del Muriu) fueron brutalmente asesinaos; a pesar de que tenian armes pa defendese ya inclusive observadores p'avisar cualquier peligru cercanu, paez que nun se defendieron por dalgún motivu, y morrieron tal que taben nesi momentu. Nesa busca Gared, trata d'alverti-y al so comandante, Ser Waymar Royce, qu'hai coses nesi monte que nun merecen ser buscaes suxuriendo que daqué o daquién taba poniendoles trampes al dexar los cadabres al descubiertu y ensin que nengún animal estropiar, según dicía Will, pero'l negar a escuchar. Cuando lleguen al llugar dan cuenta de que nun tán los cadabres y que se llevaron les armes, descubriendose que se trata de los Otros, una raza de seres antigua y malina de los que se piensa que s'escastaron y son seres mitolóxicos. Éstos asesinen limpiamente al esplorador Ser Waymar Royce, metanes un fríu descomanao. Hores más tarde cuando Will sale del so escondite y dispónse a llevar una prueba d'asoceder al Muriu ye asesináu por Ser Wayman. Solo hai un sobreviviente, Gared, que fuxe al sur, aportando al desertor a quien Ned executa nel entamu de la historia.

Jon Nieve, el fíu bastardu de Lord Eddard y despreciáu por Catelyn, inspiráu pol so tíu Benjen Stark, el primer guardabosques de la Guardia de la Nueche, decidese a "tomar el negru" y dir al Muriu pa xunise a la Guardia de la Nueche. Jon viaxa escontra'l norte del Muriu col hermanu de la reina, Tyrion Lannister, y otros miembros de la Guardia de la Nueche. Él desilusiónase cuando afaya que ye pocu más qu'una colonia penal destinada a caltener a los "xabaces" (tribus humanes que viven en relativa anarquía, al norte del muriu) baxu control.

Nel Muriu, Jon xunir a los reclutes contra'l so duru instructor, y protexe al cobarde pero bondosu ya intelixente, Samwell Tarly. Jon espera que les sos habilidaes de combate ayudaránlu a ganar l'asignación a los cazadores, el brazu militar de la Guardia de la Nueche. Sicasí, ye asignáu como mayordomu del Señor Comandante de la Guardia, Jeor Mormont, moteyáu "el Vieyu Osu". Él encárgase de que'l so amigu Samwell Tarly consiga faese mayordomu del vieyu Maestre Aemon. Mentanto, Benjen Stark lidera un pequeñu grupu de Rangers de patrulla más allá del Muriu, pero nun torna. Cuasi seis meses dempués, los cadabres de dos de los cazadores de la partida de Benjen recupérense de más allá del Muriu, y los sos cadabres alicar como espíritus na nueche. Ensin dexase amedranar poles firíes d'espada, los espectros maten a seis homes, sacante a Jon y el so llobu huargo, Pantasma, y al Lord Comandante Mormont por aciu la destrucción d'unu de los espíritus con fueu. Por salvar la so vida, Mormont regála-y a Jon la espada bastarda d'aceru valirio "Garra", una reliquia de la Casa Mormont. Lord Mormont sustituyó de la empuñadura al osu que portaba por una empuñadura en forma de la cabeza d'un llobu huargo blancu, que representa tantu la Casa Stark como'l llobu huargo de Jon.

Cuando la noticia de la execución del so padre llega a Jon, intenta abandonar la Guardia de la Nueche y xunise al so mediu hermanu Robb na guerra contra los Lannister. Los sos amigos ente la Guardia de la Nueche detienen a Jon primero que llegue demasiáu lloñe del Muriu y convéncenlu pa volver. Mormont convence a Jon de que'l so llugar ta colos sos nuevos hermanos, y que la guerra pol tronu nun se compara col mal que l'iviernu ta preparando pa cayer sobre ellos dende'l norte. Cola llealtá de Jon asegurada, Mormont declara la so intención de liderar una partida masiva más allá del Muriu, p'atopar a Benjen Stark (vivu o muertu), según pa investigar la desapaición de munchos xabaces y los rumores escuros qu'arrodien al Rei Más allá del Muriu, un desertor de la Guardia de la Nueche conocíu como Mance Rayder.

Nel Este[editar | editar la fonte]

Al otru llau del mar na ciudá llibre de Pentos, Viserys Targaryen vive nel exiliu, cola so hermana de trece años d'edá, Daenerys. Él ye'l fíu y únicu herederu varón sobreviviente d'Aerys II Targaryen, "el Rei Llocu", que foi derrocáu por Robert Baratheon mientres la Guerra del Usurpador. Los Targaryen gobernaron Poniente como los señores dragones mientres 300 años aproximao, pero los sos dragones y el poder perdiéronse. Viserys axusta un contratu de matrimoniu y casa a la so hermana con Khal Drogo, un señor de la guerra de los guerreros nómades a caballu llamaos Dothraki, a cambéu del usu del exércitu de Drogo pa reclamar el Tronu de Fierro de Poniente pa la Casa Targaryen. El ricu comerciante, Magister Illyrio, que foi anfitrión de Viserys y Daenerys, da un regalu de bodes a Daenerys de tres huevos de dragón petrificaos Un caballeru exiliáu de Poniente, Ser Jorah Mormont (fíu de Jeor Mormont, Lord Comandante de la Guardia de la Nueche), xunir a Viserys como asesor.

Inesperadamente Daenerys atopa l'enfotu y l'amor nel so home brutal, ella concibe "el semental que va montar el mundu", un neñu que ta profetizáu pa xunir y gobernar el Dothraki y va llevalos a conquistar el mundu enteru. Como Drogo amuesa pocu interés na conquista de Poniente, Viserys, nuna llocada temperamental, trata de primeres d'amedranar a la so hermana pa coaccionar a Drogo, pero Daenerys, envalentonada pola so posición como esposa del Khal, empieza a defendese a sigo mesma y niégase a ser amedranada pol so hermanu nin un momentu más. Primeramente, Drogo caltién a Viserys y nun lu castiga poles sos llocaes d'humildación pública esixendo'l cumplimientu del tratu de sofita-y con un exércitu pa restablece-y como rei. Pero cuando Viserys amenaza públicamente a Daenerys, Drogo executar por aciu l'arramáu d'una olla d'oru fundíu na cabeza; asina cumple y da-y la corona d'oru que lu prometiera en cuenta de Daenerys. Como la postrera Targaryen, Daenerys ocupa'l llugar del so hermanu pa reclamar el Tronu de Fierro de Poniente.

Un asesín que busca'l favor de Rey Robert intenta, ensin ésitu, envelenar a Daenerys y al so fíu próximu a nacer. Enfurecíu Drogo comprometer a invadir Poniente pa buscar vengación. Mientres escala pueblos pa financiar la invasión, Drogo ye mancáu. La so salú agrávase pola firida y Daenerys manda una maegi (bruxa de sangre) cautiva a usar la maxa de sangre pa salvalo; la traidora maegi sacrifica a Daenerys al poder del conxuru, que caltién a Drogo vivu pero nun estáu vexetativu. A midida que l'ensame eslleir ensin líder Dothraki, Daenerys apiadase del so home y afuegalu. Ansiosa de vengación, ella pide a la maegi atada a la pira funeraria de Drogo y asitia los sos trés güevos de dragón na pira de Drogo. Mientres ella mira amburar, Daenerys ye seducida pola guapura de les llapaes y entra nelles. En llugar de perecer nes llapaes, sale indemne y con trés dragones naciellos envueltos alredor d'ella y dar# de mamar colos sos pechos. Como un verdaderu Targaryen, ella abarrunta que ye inmune a les llapaes. Los pocos Dothraki que queden y Ser Jorah Mormont xuren la so llealtá escontra ella como La Madre de Dragones.

Marcu ficticiu[editar | editar la fonte]

La novela trescurre nun mundu fantásticu con reminiscencies de la Europa de la Edá Media nel que la maxa y les criatures mítiques del pasáu quedaron nel olvidu. Nel continente de Poniente, onde les estaciones duren décades y los iviernos son tiempos duros, avérase'l final del llargu branu. Pocos años dempués de la revuelta que punxo fin al reináu de la dinastía Targaryen, Robert Baratheon, que lideró a los nobles rebalbos xunto con Eddard Stark, ocupa agora'l tronu de fierro de los siete reinos. Sicasí, los braceos pol poder ente les principales cases nobiliaries salen cada vez más abiertamente a la lluz. Amás, esmolecedores sucesos soceden nel norte, más allá del xigantescu muriu que dixebra los siete reinos de les tierres selvaxes. Tou fai pensar que l'equilibriu en Poniente ta a puntu de rompese de nuevu.

Introducción[editar | editar la fonte]

Quince años antes de la novela, los Siete Reinos taben dixebraos por una guerra civil, conocida alternativamente como la Rebelión de Robert o la Guerra del Usurpador. El Príncipe Rhaegar Targaryen secuestró a Lyanna Stark, espertando la roxura de la so familia y del so prometíu, Robert Baratheon (el cabezaleru de la rebelión contra'l Rei). El Rei Llocu, Aerys Targaryen, executó al padre de Lyanna y al so hermanu mayor Brandon cuando intentaron rescatala. El segundu hermanu de Lyanna, Eddard Stark, xunir a los sos amigos de la mocedá, Robert Baratheon y Jon Arryn na declaración de guerra contra los Targaryen, asegurando la llealtá de la casa Tully y la casa Arryn al traviés d'una cadena de matrimonios dinásticos (lord Eddard con Catelyn Tully, antigua prometida del so hermanu Brandon, y lord Arryn con Lysa Tully). La casa Martell siguió sofitando al Rei, pero la Casa Lannister y la Casa Tyrell punxeron respeutives escuses polos insultos contra les sos cases fechos pol Rei. La guerra civil llegó a la so clímax cola Batalla del Tridente, na que'l Príncipe Rhaegar foi asesináu por Robert Baratheon. Los Lannister finalmente alcordaron sofitar al Rei Aerys, pero depués éstos volviéronse brutalmente nel so contra, escalando la capital Desembarcu del Rei. Jaime Lannister de la Guardia Real, asesinó al Rei Aerys y la Casa Lannister xuró llealtá a Robert Baratheon. Los Martell y el restu de los fieles al rei Aerys rindiéronse y Robert foi declaráu Rei de los Siete Reinos. Desafortunadamente, mientres la guerra, Lyanna Stark morrió, aparentemente d'enfermedá; Robert Baratheon, nel so llugar, casóse con Cersei Lannister pa consolidar l'alianza. A pesar de la victoria de Robert, el fíu y la fía más nueves del Rei Llocu (Viserys y Daenerys Targaryen) fueron llevaos al traviés del mar por criaos fieles. Dempués de la guerra la Casa Martell escoyó'l camín del aislamientu, desque la hermana de la princesa de Dorne, Elia Martell (la esposa del príncipe Rhaegar) y los sos fíos pequeños fueren asesinaos por Gregor el Monte Clegane mientres l'asaltu a la capital.

Seis años dempués, el Rei Robert atayó con determinación la rebelión de Balon Greyjoy de les Islles del Fierro. Los dos fíos mayores de Balon fueron asesinaos, ente que'l so fíu más nuevu, Theon Greyjoy, foi dau a Eddard Stark como un pupilu (versión políticamente correuta de "rehén").

Personaxes[editar | editar la fonte]

La novela ta estremada en setenta y tres capítulos, narrada en tercer persona dende la perspeutiva de distintos personaxes, toos introducíos dende Invernalia (sacante Daenerys y el Prólogu):

  • Prólogu: Will, un Hermanu Xuramentáu de la Guardia de la Nueche.
  • Bran Stark, fíu de Lord Eddard y Lady Catelyn, un neñu de siete años.
  • Catelyn Tully, de la Casa Tully, esposa de Lord Eddard Stark.
  • Daenerys Targaryen, tamién llamada Dany y moteyada Daenerys de la Nube, una doncella de trece años de la Dinastía Targaryen.
  • Eddard Stark, señor d'Invernalia y Guardián del Norte.
  • Jon Nieve, fíu bastardu de Lord Eddard, un neñu de catorce años.
  • Arya Stark, la menor de les fíes de Lord Eddard y Lady Catelyn, una neña de nueve años.
  • Tyrion Lannister, hermanu nanu de la Reina Cersei y Ser Jaime Lannister, moteyáu'l "Gnomu".
  • Sansa Stark, la mayor de les fíes de Lord Eddard y Lady Catelyn, una neña d'once años.

== Pesos y midíes utiliza un sistema de pesos y midíes inspiráu nel castellán del SIEGLU|XVIII||s}}.[ensin referencies]

Llargor
  • Deu: 1,74 cm
  • Palmo: 12 deos, o daqué más de 20 cm
  • Coldu: 2 palmos
  • vara y pasu: dambos equivalentes a 2 coldos, o 4 palmos
  • Llegua: la distancia que puede percorrer una persona nuna hora, na Edá Media quedó establecida en Castiella en 5,57 quilómetros
Superficie
  • Fanega: 6440 m², o daqué más de 1/2 hectárea
Volume
  • Cuartiyu (líquidos): 1/4 d'azumbre, o 1/2 llitru
  • Azumbre (líquidos): 4 cuartiyos (líquidos), o 2 litro
  • Cuartillo (grebos): 1/4 de zalamín, o daqué más de 1 llitru (1,15625 llitros)
  • Zalamín (grebos): 4 cuartiyos (grebos), o 4,625 llitros
Pesu

Premios y nominaciones[editar | editar la fonte]

La novela recibió los siguientes premios lliterarios:

La novela tamién tuvo nomada pa los premios World Fantasy y Nebula de 1997.

Game of Thrones algamó'l primer puestu de la llista de superventes de The New York Times mientres la selmana del 10 de xunetu de 2011.[5][6]

Adautación pa televisión[editar | editar la fonte]

Los llibros de la serie Cantar de xelu y fueu fueron afechos pa televisión pola cadena HBO en 2011 so la producción de David Benioff y D. B. Weiss. El mesmu George R. R. Martin ye parte de los guionistes. La serie de televisión lleva'l nome de Game of Thrones y ye la primer temporada la que ta basada na primer novela de la serie.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. PERPINYÀ, Núria. Ruins, Señardá and Ugliness. Five Romantic perceptions of Middle Ages and a spoon of Game of Thrones and Avant-garde oddity. Berlin: Logos Verlag. 2014
  2. «Locus Awards Nominees List» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 21 d'avientu de 2008. Consultáu'l 3 de setiembre de 2008.
  3. «1997 Hugo Awards» (inglés). Consultáu'l 3 de setiembre de 2008.
  4. «Los premios Ignotus añu a añu». Archiváu dende l'orixinal, el 11 de mayu de 2008. Consultáu'l 3 de setiembre de 2008.
  5. «Paperback Mass-Market Fiction - Best Sellers» (inglés). NewYorkTimes.com (10 de xunetu de 2011). Consultáu'l 7 de xunetu de 2011.
  6. «I'm Number One...» (inglés). Not A Blog (4 de xunetu de 2011). Consultáu'l 7 de xunetu de 2011.
  7. González Cueto, Irene (27 d'agostu de 2017) (en castellanu). Game of Thrones. Reines de xelu y fueu. Cultural Resona. http://www.culturalresuena.es/2017/08/game-of-thrones-reinas-hielo-fuego/. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Plantía:Socesión de premios