Xuegos Olímpicos de la Mocedá

De Wikipedia
Xuegos Olímpicos de la Mocedá
Xeneral
Tipu de competición actividá deportiva periódica
Deporte tiru con arcu
Organizador Comité Olímpicu Internacional
Historia
Fundación 2010
Competición
Periodicidá Cada 4 años
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Los xuegos olímpicos de la mocedá (JOJ, Jeux olympiques de la jeunesse en francés y Youth Olympic Games o YOG n'inglés) son un eventu multideportivu cuatrienal promovíu pol Comité Olímpicu Internacional (COI) y nel que participen atletes de tol mundu d'ente 14 y 18 años.[1] La so celebración foi propuesta en 1998 pol presidente del COI Jacques Rogge y aprobada el 5 de xunetu de 2007 nel intre de la 119 Sesión del COI en Ciudá de Guatemala.[2][3] Esisten dos versiones de los JOJ, una braniza y otra iverniza, que se celebren alternativamente a partir de 2010 y 2012, respeutivamente.

Historia[editar | editar la fonte]

Jacques Rogge, ex-presidente del COI que promulgó la idea d'unos xuegos olímpicos de la mocedá.

El conceutu de los xuegos olímpicos de la mocedá llegó per parte del xerente industrial austriacu Johann Rosenzopf en 1998. Esto foi en respuesta a la creciente esmolición mundial alrodiu de la obesidá infantil y la baxa participación de los mozos n'actividaes deportives, cuantimás los de países desenvueltos. Amás, col fin d'ameyorar el rendimientu académicu de los estudiantes, les escueles tán cayendo deporte y l'educación física de los sos planes d'estudiu. Reconocióse, amás, qu'una versión xuvenil de los xuegos olímpicos ayudaría en futures participaciones nos xuegos olímpicos. A pesar d'estes razones pa tener un eventu olímpicu pa los mozos, la respuesta de la celebración d'un eventu puramente deportivu del COI foi negativa. Los delegaos del COI queríen que l'eventu sía tantu sobre la educación y l'intercambiu cultural, yá que yera de los deportes, que ye por qué'l Programa de Cultura y Cambéu (CEP) desenvolvióse como un componente de #cada celebración de los Xuegos. Jacques Rogge, presidente del COI, anunció oficialmente los planes pa los xuegos olímpicos de la mocedá na 119 ª sesión del COI en Ciudá de Guatemala el 06 de xunetu 2007. Hai delles metes pa los JOJ, y cuatro d'ellos son axuntar a los meyores atletes mozos del mundu, qu'ufierta una introducción al Olimpismu, anovando na educación y l'alderique de los valores olímpicos. La ciudá de Singapur foi anunciáu como'l anfitrión de la edición inaugural de los Xuegos Olímpicos de Branu de la Mocedá'l 21 de febreru de 2008. El 12 d'avientu de 2008, el COI anunció que Innsbruck, sede de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu 1976, va ser la ciudá que va allugar de los 1° Xuegos Olímpicos de la Mocedá d'Iviernu 2012 en 2012.

Deportes[editar | editar la fonte]

Partíu de fútbol femenín ente Irán y Papúa Nueva Guinea en Singapur 2010.

Los deportes apostaos nos xuegos de la mocedá son les mesmes que les previstes pa los xuegos tradicionales, pero con delles adautaciones, y un númberu llindáu de disciplines y eventos. Por casu, nel deporte acuático'l COI decidió incluyir los saltos y la natación eventos, pero escluyíos de natación sincronizada y water-polo. Dalgunos de los deportes modificáronse pa los Xuegos. La competición de baloncestu utiliza'l formatu FIBA 33, que ye trés xugadores de campu per equipu y un suplente y namái s'usa media cancha, onde los periodos son de cinco minutos #cada unu, y el primer equipu a 33 puntos gana. Les disciplines del ciclismu son mountain bike, BMX, y la carretera, ente que'l ciclismu en pista quedóse fora de l'axenda. Otros deportes xuveniles empobinaes pueden aportar a impugnaes si'l respaldu de les federaciones deportives internacionales. En payares de 2007, revelóse que'l pentatlón va incluyise, amás de vela, dándo-y una ventaya a les ciudaes candidates cerca de l'agua.

Los xuegos d'iviernu va cuntar con siete deportes. Ḥoquei va tener tornéu femenín y tornéu masculín, tamién patinaxe artísticu y de velocidá en pista curtia de patinaxe va haber eventos NOC mistes que va dexar a los atletes de diversos países pa competir n'equipu.[4]

Participantes[editar | editar la fonte]

Más de 200 países y 3600 atletes participaron nos Xuegos Olímpicos de la Mocedá 2010. Los participantes #asitiar nos siguientes grupos d'edá: 14-15 años, 16-17 años y 17-18 años. La calificación pa participar nos xuegos olímpicos de la mocedá, #determinar pol COI en xunto coles federaciones deportives internacionales (ISF) pa los diversos deportes nel programa.

Con cuenta de garantizar que toles naciones tán representaes, el COI estableció'l conceutu d'universalidá de países. Un ciertu númberu de puntos en #cada casu han de dexase abierta pa los atletes de países que son insuficientemente representaos, independientemente de les marques de clasificación. Esto ye p'asegurar que #cada nación va ser capaz d'unviar a lo menos cuatro atletes en #cada xuegos olímpicos de la mocedá. Pa los torneos n'equipu (Fútbol, Balonmano, Ḥoquei, etc) asígnase un equipu por continente pero va dexáse-y competir xunto con un sestu equipu yá sía representando al país anfitrión o a propuesta cola aprobación del COI. Hai una llende de dos equipos nos deportes de grupu per país (unu de neños y neñes d'unu). A lo último, nenguna nación puede inscribir más de 70 atletes en deportes individuales, nin siquier el país local.[5]

Cultura y educación[editar | editar la fonte]

Banderes de los países participantes en Singapur 2010.

La educación y la cultura tamién son componentes clave pa los xuegos olímpicos de la mocedá. Non yá l'aspeutu de la educación y cultura #aplicar a los atletes y participantes, sinón tamién los mozos de tol mundu y habitantes de la ciudá sede y les rexones cercanes. Pa esti fin, un Programa de Cultura y Educación (CEP) va #presentar en #cada Xuegu. La primera CEP en Singapur 2010 fomentaron la cooperación ente los atletes de distintes naciones. Tenía clases sobre temes que van dende la salú y l'aptitú pal mediu ambiente y la planificación de carrera. Los estudiantes locales de Singapur fixeron cabañes nel World Culture Village que representaben #cada unu de los 205 comités olímpicos nacionales participantes. El chat con sesiones de Campeones yera la parte más popular del programa. #Convidar a los participantes a escuchar charres inspiradores daos por antiguos y actuales atletes olímpicos.[6]

La énfasis nel intercambiu va más allá de la CEP. Otra carauterística única de los xuegos olímpicos de la mocedá son equipos mistos y mistos a nivel nacional en triatlón, esgrima, tenis de mesa, tiru con arcu y relés de natación mistes son dalgunos de los deportes nos que los atletes de distintos países y xéneros mistos pueden competir ente sigo.

Tamién hai que destacar que los organizadores tamién tán utilizando los medios sociales como Facebook, Flickr y Twitter como plataformes clave p'arreyar a los mozos atletes antes, mientres y dempués de #cada celebración de los Xuegos.[7][8]

En resume, los requisitos culturales y pa toles edaes son los oxetivos del programa, que se #destacar les temes de "Aprender a conocer, aprender a ser, aprender a faer y aprender a vivir xuntos".

Xuegos olímpicos de la mocedá de branu[editar | editar la fonte]

La edición de branu tienen una duración de siquier 12 (dolce) díes y celébrense de forma cuatrienal a partir del añu 2010. El so programa deportivu va incluyir los mesmos deportes y disciplines que reflexe'l programa de los xuegos olímpicos de Branu darréu posteriores (anque con delles variaciones), según otres disciplines deportives específicamente dirixíes a moces y que van poder ser incluyíes a propuesta de les federaciones deportives internacionales. El COI envalora que los xuegos olímpicos de la mocedá convoquen a 3200 atletes y 800 árbitros.

Sedes[editar | editar la fonte]

Añu Xuegos Ciudá País Continente Estadiu olímpicu
2010 I Xuegos Olímpicos de la Mocedá Singapur  Singapur Singapur Asia The Float at Marina Bay Stadium
2014 II Xuegos Olímpicos de la Mocedá Nanjing  China China Asia Estadiu Olímpicu de Nankín
2018 III Xuegos Olímpicos de la Mocedá Buenos Aires  ArxentinaBandera d'Arxentina Arxentina América Estadiu Monumental Antonio Vespucio Liberti
2023 IV Xuegos Olímpicos de la Mocedá Non definíu

Xuegos olímpicos de la mocedá d'iviernu[editar | editar la fonte]

La edición d'iviernu #celebrar de forma cuatrienal a partir del añu 2012. El so programa deportivu inclúi los mesmos deportes y disciplines que reflexe'l programa de los xuegos olímpicos d'iviernu darréu posteriores (por casu: los Xuegos Olímpicos de la Mocedá d'Iviernu de 2012 tuvo les mesmes disciplines que tuvieron los Xuegos Olímpicos d'Iviernu 2014), según otres disciplines deportives específicamente dirixíes a moces y que van poder ser incluyíes a propuesta de les federaciones deportives internacionales.

Sedes[editar | editar la fonte]

Añu Xuegos Ciudá País Continente Estadiu olímpicu
2012 I Xuegos Olímpicos de la Mocedá d'Iviernu Innsbruck  AustriaBandera de Austria Austria Europa Bergiselschanze
2016 II Xuegos Olímpicos de la Mocedá d'Iviernu Lillehammer  Noruegavínculu= Europa Stampesletta
2020 III Xuegos Olímpicos de la Mocedá d'Iviernu Lausana  Suiza Europa Pierre de Coubertin

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]