Xerra de Béjar

De Wikipedia

La Xerra de Béjar ye una de les estribaciones del Sistema Central na provincia de Salamanca, Castiella y Llión, España. Trátase d'una de les comarques con mayor sentíu históricu-tradicional, xeográficu y cultural de la provincia. Los sos llímites nun correspondense cona división alministrativa.

Tien les sos raíces históriques na castellana Comunidá de Villa y Tierra de Béjar y nel llionés Marquesáu de Montemayor (Montemayor del Río), y más recientemente, nel antiguu partíu xudicial de Béjar.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La Xerra de Béjar ta asitiada al suleste la provincia de Salamanca y ocupa una superficie de 614,09 km².

Ye una las sodivisiones o estribaciones del Sistema Central. Posee la estación de esquí de La Covatiella, nas proximidaes de Béjar. El picu más cimeru de tol conxuntu montañosu ye'l denomináu Canchal de la Ceya con 2.428 msnm. Otru picu destacáu ye'l Calvitero, el más altu d'Estremadura.

Demarcación[editar | editar la fonte]

Comprende 32 municipios: Aldeacipreste, Béjar, Candelario, Cantagallo, El Cerro, Colmenar de Montemayor, Cristóbal de la Sierra, Fresnedoso, Fuentes de Béjar, Horcajo de Montemayor, La Cabeza de Béjar, La Calzada de Béjar, La Hoya, Lagunilla, Ledrada, Montemayor del Río, Navacarros, Nava de Béjar, Navalmoral de Béjar, Peñacaballera, Peromingo, Puebla de San Medel, Puerto de Béjar, Sanchotello, Santibáñez de Béjar, Sorihuela, Valdefuentes de Sangusín, Valdehijaderos, Valdelacasa, Valdelageve, Valverde de Valdelacasa y Vallejera de Riofrío. Un casu de zona mal definida que nun pertenez a nenguna les comarques tradicionales, ye la que s'halla nel estremu nordeste del actual partíu xudicial de Béjar, a lo llargu'l Tormes, dende la so entrada na provincia hasta los llímites de Salvatierra; esta zona perteneció a Castiella non a Llión pos nel sieglu XVIII formaba parte la provincia d'Ávila, non de Salamanca. Ye una comarca que gravitó siempres más facia Barco d'Ávila y Piedrahira que hacia Béjar o Ávila, y nun tien nada de particular que nun te englobada en nenguna comarca salmatina, anque por pertenecer alministrativamente a Salamanca y a Béjar, los sos habitantes, o polo menos los sos secretarios, consideranse salmantinos y bejaranos.

Considerase a Béjar como'l centru neurálxicu o capital del territoriu.

Limita con Salvatierra al norte, cola provincia d'Ávila al este, con Estremadura al sul y cola Sierra de Francia al oeste.