Xeografía de los Emiratos Árabes Xuníos

De Wikipedia
Xeografía de los Emiratos Árabes Xuníos
Llocalización
Continente Asia
Rexón Península arábica
Carauterístiques xeográfiques
Superficie 82.800 km²
  82.800 km² (tierra)
Puntos estremos
Puntu más altu 1.527 m (Jabal Yibir)
Fronteres territoriales
 • Omán 410 km
 • Arabia Saudita 457 km
 
[editar datos en Wikidata]

Los Emiratos Árabes Xuníos tán asitiaos nel suroeste d'Asia, bordiando'l Golfu d'Omán y el Golfu Pérsicu, ente Omán y Arabia Saudita. Ye una llocalización estratéxica a lo llargo del Estrechu d'Ormuz, un puntu vital pal tránsitu mundial de crudu petroleu. Ta consideráu como unu de los quince estaos pertenecientes a la supuesta "Trubiecu de la Humanidá." Los EAX atopar ente 22°50' y 26° latitud norte y ente 51° y 56°25' llargor esti. Comparte diecinueve quilómetros de frontera con Qatar pel noroeste, unos 530-quilómetros de frontera con Arabia Saudita pel oeste, sur y sureste, y unos 450 quilómetros de frontera con Oman pel sureste y nordeste. El terrén fronterizu con Qatar ye nel qu'en 1993 los EAX caltuvieron un conflictu na zona Khawr al Udayd. L'área total de los EAX ye aproximao de 77.700 km². Desconozse'l tamañu exactu del país por cuenta de les continues demandes apostaes por delles islla del Golfu Pérsicu, por cuenta de la falta d'información exacta sobre'l tamañu de munches islles, y porque permanecen na mayoría de les sos llendes, especialmente con Arabia Saudita, siguen ensin tar claramente delimitados. El mayor emiratu, Abu Dhabi, cuenta col 87 per cientu del área total de los EAX (67.340 km²). El menor emiratu, Ajmán, abarca solamente 259 km².

El territoriu d'Emiratos Árabes Xuníos yera conocíu enantes como la "Mariña de los Pirates". Y mientres la dómina del Protectoráu británicu, como los Estaos de la tregua.

L'interior del territoriu ye un desiertu arenosu polo que la mayoría de los sos habitantes viven en ciudaes costeres y dalgunos pocos en oasis del interior.

Descripción fisiográfica[editar | editar la fonte]

Los EAX estender a lo llargo de más de 650 km pola mariña Sur del Golfu Pérsicu. La mayor parte de la mariña ta formada por banzaos salaos que s'estiende dellos quilómetros al interior. El puertu natural más grande atópase en Dubái, anque otros puertos fueron construyíos n'Abu Dhabi, Sarja, y otros sitios más. Numberoses islles atopar nel golfu, munches de les cuales son oxetu de disputes internacionales con Qatar ya Irán (Abu Musa, Tumb Mayor y Menor). Les islles más pequeñes, munches de les cuales son petones de coral y cambiantes bancos de sable, son una amenaza pa la navegación na zona. Les importantes marees y los fuertes vientos enzanquen entá más la navegación cercanu a la mariña.

Los EAX tamién s'estienden mientres noventa quilómetros a lo llargo del Golfu d'Omán, nun área tamién conocida como la mariña Al Batinah. Los montes Al Hajar el Gharbi (Al Hajar occidentales), que lleguen a algamar en dellos llugares los 2.500 m, dixebren la mariña Al Batinah del restu del país. Empezando na frontera con Omán na mariña del Golfu Pérsicu de la península Musandam (Ras Musandam), Los montes Al Hajar el Gharbi estender en direición sureste mientres 150 km hasta'l puntu más meridional de la frontera con Omán. El cordal continuu como Al Hajar ash Sharqi (Al Hajar oriental) mientres 500 km dientro d'Omán. Los montes tienden a romper abruptamente al averase a la mariña. Aun así, hai pequeños puertos en Diba al Hisn, Kalba, y Khawr Fakkan nel Golfu d'Omán. Alredor d'Al Fujayrah, onde los montes nun s'averen a la mariña, hai sableres de sable.

Al sur y al oeste d'Abu Dhabi, atópense inmenses dunes móviles que constitúin el desiertu de Rub al-Jali (lliteralmente'l cuartu vacíu de arabia), que s'estiende más allá escontra la vecina Arabia Saudita. L'área desértica d'Abu Dhabi inclúi dos importantes oasis, con abonda agua soterraño p'asentamientos permantes y cultivu. L'estensu oasis d'Al Liwa nel sur cerca de la indefinida frontera con Arabia Saudita. Y alredor de 10 km nel nordeste d'este, l'oasis d'Al Buraymi, que s'estiende a entrambos llaos de la frontera ente Oman y l'emiratu d'Abu Dhabi. Antes del abandonu de la zona en 1971, Gran Bretaña marcó les llendes internes ente los siete emiratos col fin d'acabar coles disputes territoriales que podíen atrabancar la formación de la federación. Polo xeneral, los xeques aceptaron la intervención Británica, pero nel casu de les disputes ente Abu Dhabi y Dubai, y tamién ente Sharjah y Dubai, estos conflictos nun se resolvieron hasta dempués de la independencia. Les fronteres más complicaes fueron nos Montes d'Al Hajar al Gharbi, onde cinco de los emiratos reclamaben la xurisdicción sobre más d'una docena d'enclaves.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima de los EAX ye xeneralmente templáu y secu. Los meses más templaos son xunetu y agostu, cuando la temperatures medies máximes algamen cerca de 48 °C na llanura costera. Nos montes Al Hajar al Gharbi, les temperatures son considerablemente más fresques, por cuenta de la mayor altitú. La temperatures mínimes medies en xineru y febreru tán ente 10 °C y 14 °C. Mientres los últimos meses del branu, un húmedu vientu del Sureste conocíu como'l sharqi fai la rexón costera especialmente desagradable. La precipitación media añal na mariña ye de menos de 120 milillitros, pero en delles zones montascoses la precipitación añal algama los 350 milillitros. L'agua na zona costera cai en curties y enchentes nubes mientres los meses del branu, dacuando con resultancia d'hinchentes nos llechos de los ríos secos (wadi). Na rexón son comunes les violentes nubes de sable qu'amenorguen drásticamente la visibilidá.

Superficie y fronteres[editar | editar la fonte]

Superficie: 82.880 km² Superficie de tierra: 82.880 km² Superficie d'agua: 0 km²

Fronteres: Total: 867 km Países fronterizos: Oman 410 km, Saudi Arabia 457 km

Mariña: 1.318 km

Recursos naturales[editar | editar la fonte]

Recursos naturales: petroleu, gas natural

Usu de la tierra: Tierra cultivable: 0% Pacionales: 2% Montes: 0% Otros: 98% (1993 est.)


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]