Xeografía de Paquistán

Coordenaes: 30°N 70°E / 30°N 70°E / 30; 70
De Wikipedia
(Redirixío dende Xeografía de Pakistán)
Xeografía de Paquistán
Coordenaes 30°N 70°E / 30°N 70°E / 30; 70
 
[editar datos en Wikidata]
Mapa xeográficu de Paquistán.

La xeografía de Paquistán ye la resultancia del sópitu choque ente dos plaques tectóniques. Les provincies de Sind y Panyab asítiense sobre la Placa Indoaustraliana, ente que les provincies de Baluchistán y gran parte de la Frontera del Noroeste pertenecen a la Placa Euroasiática. Tou ello anicia que'l norte del país sía especialmente montascosu, con delles de los montes más altos del planeta. Diches montes son travesaes pol Ríu Indo, principal ríu del país, nacíu na altiplanicie china del Tíbet, y que percuerre Paquistán de norte a sur, hasta desaguar nun gran delta que provoca hinchentes estacionales.

Paquistán allugar nel sur d'Asia. Al oeste tien frontera terrestre con Irán, al noroeste con Afganistán, al nordeste con China y al este cola India. El sur del país ye una zona costera sobre'l Mar Arábigu. El nordeste del país atópase dientro del territoriu de Caxmir, en disputa per Paquistán, China y la India. La zona alministrada per Paquistán, onde s'atopa'l cordal del Karakorum y el K2, segundu picu más altu del planeta, ye reclamada pola India.

Los montes del norte de Paquistán son l'estremu occidental de la altiplanice tibetana, y del gran cordal del Himalaya. El mayor monte ye'l K2, con un altor de 8611 metros sobre'l nivel del mar, asitiada na frontera china del Karakorum, onde pueden atopase tamién hasta tres montes más que superen los 8000 metros. En Paquistán tamién s'atopa'l ochomil más occidental del planeta, el Nanga Parbat, con 8125 metros.

La zona de Belochistán, na frontera afganistana ye principalmente una altiplanicie montascosa, con dellos picos percima de los 3000 metros. Alredor y al este del Indo estiéndese una gran llanura de ríos caudalosos procedentes de los montes na cuenca hidrográfica del Indo. La frontera india del este y sureste ye parte d'una estensa zona desértica.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]