Xeografía de Nicaragua

De Wikipedia
Xeografía de Nicaragua
Llocalización
Continente América
Rexón América Central
Carauterístiques xeográfiques
Superficie 130.373,4 km²
  120254 km² (tierra)
  9240 km² (agua)
Llinia de costa 910 km
Puntos estremos
Puntu más baxu Mar Caribe y Océanu Pacíficu, 0
Puntu más altu Mogotón, 2.348
Fronteres territoriales
 •  Hondures 922
 • Costa Rica Costa Rica 309

 
 • Zona económica esclusiva 200 milles náutiques (370,4 km)
 • Mar territorial 12 milles náutiques (22,2 km)
[editar datos en Wikidata]

La República de Nicaragua ye un país constituyíu como estáu unitariu llibre y independiente que s'alluga n'el mesmu centru del ismu centroamericanu. Llenda al norte con Hondures, al sur con Costa Rica, al oeste col océanu Pacíficu y, al este, col Mar Caribe La so parte más septentrional ye'l cabu Gracias a Dios.

Historia[editar | editar la fonte]

Dende los historiadores en dómina de la colonia, darréu'l mesmu Mark Twain y cola llegada masiva de nuevos colonizadores provenientes de toa Europa na dómina de la República nel sieglu XIX, la variedá y la guapura d'esti país centroamericanu goció de la mayor reputación.

Efeutivamente en Nicaragua atopar dende sabanes hasta montes vírxenes con especies autóctones; gocia de tener el llagu más grande d'América Central y el Caribe, entá impoluto, con especies exótiques como'l tiburón d'agua duce; pandos entá despobladas con clima primaveral tol añu nes rexones Central y Pacífico, incluyendo zones fríes; sableres entá vírxenes ya impresionantes, onde anguaño se ta asitiando una folada de nuevos colonizadores provenientes principalmente d'Europa y Canadá, aprovechando amás los baxos costos de los terrenes; volcanes activos; islles impresionantes y tamién pocu esploraes entá como Ometepe, Zapatera, Isletas de Granada, Islles del Maíz, etc..

Una inmensa parte de lo meyor del territoriu entá nun s'esplota dende'l puntu de vista turísticu. Anque'l gobiernu y los mesmos nicaragüenses probablemente nun lo notaron y esplotaron, el potencial turísticu de Nicaragua ye unu de los más grandes nel continente americanu, superando con muncho inclusive'l yá esplotáu de los sos países vecinos como Costa Rica y Guatemala, y hasta Xamaica y Puertu Ricu, ente otros, a xulgar polo referío por quien lo visitaron.

Sicasí, el númberu de turistes, persones que se tán asitiando nel país (principalmente d'Europa y Norteamérica) crez y l'infraestructura desenvuélvese aceleradamente.

Ciudaes[editar | editar la fonte]

Managua, la capital, tien más d'un millón d'habitantes. Les ciudaes con más de 100.000 habitantes son: León, Granada, Chinandega, Masaya, Estelí, Jinotega, Matagalpa y Nueva Guinea. Otres ciudaes importantes son: Jinotepe, Rivas, Bilwi, Bluefields, San Carlos, Ocotal, Somoto, Juigalpa y Boaco.

Llagos[editar | editar la fonte]

Tien dos grandes llagos d'agua duce: el llagu de Managua con 1040 km² o Xolotlán y el llagu de Nicaragua o Cocibolca con 8264 km², el docenu llagu d'agua duce más grande del mundu. El más grande llagu tropical del continente americanu, cuenta con islles como Ometepe de 272 km².

Amás cúntase con un llagu artificial y munches llagunes d'orixe volcánicu como Sofito y Masaya nel departamentu de Masaya, Asososca, Tiscapa, Apoyeque y Nejapa nel departamentu de Managua.

Les rexones[editar | editar la fonte]

Mapa topográficu de Nicaragua, colos principales accidentes de la so xeografía.

Rexón Pacíficu[editar | editar la fonte]

La rexón del Pacíficu carauterizar por ser la rexón volcánico y llacustre del país.

El primer volcán ye'l Cosigüina, allugáu na península de Cosigüina nel golfu de Fonseca; sígue-y la cadena volcánica de Los Maribios, que termina col Momotombito, un castru nel llagu Xolotlán; sígen-y otros volcanes, como'l Masaya, el Maderes y Concepción, estos dos últimos formen la Isla d'Ometepe nel llagu Cocibolca.

Los ríos d'esta rexón son curtios, siendo los principales: ríu Negru, ríu Esteru Real, río Viejo y ríu Tipitapa el cual xune los dos grandes llagos pol Pasu de Panaloya.

El llagu Cocibolca sirve como fonte al río San Juan de Nicaragua, que desagua nel mar Caribe.

Rexón Central[editar | editar la fonte]

La rexón Central norte presenta rexones seques en Les Segovias y montascoses y húmedes nos departamentos de Jinotega y Matagalpa. Estes zones sirven de fonte a dos grandes ríos: ríu Cocu y ríu Grande de Matagalpa. La rexón de Les Segovias (Madriz y Nueva Segovia) presenta la cordal de Dipilto y Jalapa, que sirven de frontera con Hondures; en Jinotega tiense la cordal Isabelia y en Matagalpa atópase la cordal Dariense.

La rexón Central sur ye tamién montascosa y sirve de fonte pa otru gran ríu: Ríu Escondíu, al traviés de los sos trés fontes: Ríu Siquia, Ríu Micu y Río Caña. A lo llargo d'esta rexón muévese la cordal Chontaleña.

Región Caribe[editar | editar la fonte]

La región Caribe (oriental o atlántica) ye una gran planicie cubierta de grandes montes, presentándose grandes ríos que cuerren peles sos tierres. Ente los principales ríos que cuerren y desagüen esta rexón tiénense: Cocu de más de 600km de llargu, el más llargu de Centro América, Wawa, Kukalaya, Prinzapolka, Bambana, Grande de Matagalpa, Kurinwás, Escondíu y los sos afluentes Siquia, Micu y Caña, Punta Gorda y San Juan. Na parte norte d'esta zona atopen parte de los cordales Isabelia y Dariense y, escontra'l sur, un ramal del Cordal Chontaleña, na rexón central y Caribe sur el ríu San Juan con 192Km de llongura ye'l más caudalosu de Centro América y la so ribera sur en parte del so percorríu fai frontera con Costa Rica.

Referencies[editar | editar la fonte]