Xeografía de Kiribati

Coordenaes: 1°25′N 173°00′E / 1.42°N 173°E / 1.42; 173
De Wikipedia
Xeografía de Kiribati
Coordenaes 1°25′N 173°00′E / 1.42°N 173°E / 1.42; 173
 
[editar datos en Wikidata]
Delles islles de Kiribati.

La República de Kiribati consiste en 33 atolones esvalixaos polos cuatro hemisferio nos que s'estrema'l planeta (norte, sur, oriental y occidental) nun espaciu océanico equivalente en superficie a la parte continental de los Estaos Xuníos. Les islles atópense aproximao a mediu camín ente Ḥawai y Australia na rexón de Micronesia nel Océanu Pacíficu, al altor del ecuador. Los trés principales grupos d'islles o atolones son les Islles Gilbert, les Islles Fénix y les Islles de la Llinia. El 1 de xineru de 1995 movióse una seición de la Llinia internacional de cambéu de fecha pa incluyir nel llau occidental a les islles kiribatianas más orientales, onde yá taben les demás islles de la nación, con cuenta de qu'en tol país fuera'l mesmu día. De les 33 pequeñes islles que conformen al país, 20 atópense despoblaes.

L'área total del país ye de 717 km², lo qu'equival a cuatro veces el tamañu de la ciudá de Washington D.C., y les sos mariñes miden 1143 km de llargu, anque nun comparte fronteres con nengún país. El puntu más alto atópase en Banaba y algama los 81 msnm, ente que'l puntu más baxu ye al nivel del mar. El clima de la rexón ye predominantemente tropical, esto ye, templáu y húmedu con vientos moderaos, sicasí puede haber ciclones tropicales en cualquier dómina del añu, usualmente ente marzu y payares, amás de tornaos ocasionales. La escasa elevación sobre'l nivel del mar de munches de les islles facer bien susceptibles ante la crecedera de la marea.

Kiribati inclúi a Kiritimati (tamién conocida como Isla de Navidá, nes Islles de la Llinia), el mayor atolón coralín (en términos de superficie, non de dimensiones) del mundu, y a Banaba, una de los trés grandes islles predreses con fosfatos nel Pacíficu — les otres islles d'esti tipu son Makatea na Polinesia Francesa, y Nauru.

La mayor parte de les tierres nestes islles nun supera los dos metros sobre'l nivel del mar. Un reporte de la ONX de 1989 identificó a Kiribati como unu de los países que podría sumir por completu nel sieglu XXI si nun se tomen les midíes pertinentes pa combatir el cambéu climáticu.

Por cuenta de una tasa de crecedera poblacional de más del 2% y la sobrepoblación alredor de la capital, Tarawa, un programa de migración foi empecipiáu en 1989 pa treslladar a cerca de 5000 habitantes a otros atolones periféricos, principalmente nes Islles de la Llinia. Un programa de reasentamiento de les Islles Fénix empezó en 1995.

Ante la medrana de que'l cambéu climáticu dalgún día esanicie tola so nación insular, los gobernantes de Kiribati estudien un plan insólitu, treslladar a tola población a Fiji.

Kiribati axusta la compra d'una zona de 20 quilómetros cuadraos d'estensión na mayor y más montascosa de les islles del archipiélagu de Fiji, Viti Levu, p'agospiar ellí a 103 mil kiribatianos nel casu de que se cumplan los aciares pronósticos de los espertos, esplicó Filimoni Kau, el so secretariu de Tierres y Recursos Minerales.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]