Xeografía de Bután

Coordenaes: 27°30′N 90°30′E / 27.5°N 90.5°E / 27.5; 90.5
De Wikipedia
Xeografía de Bután
Coordenaes 27°30′N 90°30′E / 27.5°N 90.5°E / 27.5; 90.5
 
[editar datos en Wikidata]

Bután asítiase nel Sur d'Asia a los pies del estremu este del Himalaya. Llenda al norte cola República Popular China (República autonama del Tíbet) y al oeste (Sikkim), sur (Bengala Occidental y Assam ) y esti (Arunachal Pradesh) cola India.

Bhutan ye una nación compacta ensin salida al mar casi cuadrada, solo mide un pocu más de llargu que d'anchu. La estensión averada del territoriu ye de 47.000 km²

Orografía[editar | editar la fonte]

Imaxe vía satélite de Bután.

El Himalaya apodera'l norte del país onde munchos picos superen los 7.000 m. Anque típicamente considerábase'l Kula Kangri (7.544 m) el monte más altu del país, estudios topográficos posteriores concluyeron que'l visu atópase totalmente en China.

Según éstos el picu más altu sería'l Gangkhar Puensum de 7.540 m.

Otros montes distintivos son los montes negros nel centru del país de 1.500 a 2.700 m.

Nel sur tenemos les llomba Silawik qu'algama los 1500 m toos tán cubiertos de montes caducifolios

Estrémense tres zones nel país: l'Altu Monte del norte, los fondos valles ente estos montes y les zones baxes del sur, que recuerden al paisaxe predominante na vecina India.

== Hidrografía Toes los ríos formen parte de la cuenca del ríu Brahmaputra. Nengún d'ellos ye navegable. Estrémense'l país cuatro sistemes hidrográficos: Drangme Chhu, nel este que ye'l más importante; el Puna Tsang Chhu, tamién llamáu Sankosh; el Wang Chhu; y l'Amu Chhu. Escurren rápido polo xeneral en direición sur.

No fondero de los numberosos glaciares de monte hai munchos llagos. Cada vez son más y en mayor númberu debíu al aumentu esperimentáu de les temperatures medies.

Estos glaciares que cubren hasta'l 10% de la superficie y les agües del monzón son los qu'alimenten los numberosos ríos del país.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima varia del subtropical na planicie de Duars, al templáu, d'iviernos fríos y branos templaos, nos valles de los montes centrales. Nel Himalaya los iviernos son severos y los branos frescos. Vuélvese más inclemente a midida que xúbese a les mayores elevaciones. Como la mayoría de los países asiáticos ta afeutáu pol monzón. Esti vese afeutáu primero pel branu pol monzón del Suroeste, que trai muncho mugor. Mientres parte del seronda enllargar esti monzón en parte. El monzón d'iviernu procedente del suroeste, trai fuertes ventisques, les nevaes son comunes hasta n'altores de 3.000 m y prodúcense fuertes nubes. La precipitación media añal polo xeneral ye alta: bazcuya ente 1.520 mm nos valles de los montes y 5.080 mm na llanura del Sur.

La temperatura varia según l'altor. En Thimbu, a 2.200 m, varia ente 15 °C a 26º C mientres el monzón del branu pero baxa en xineru hasta -4º C a 16º C.

Mediu ambiente[editar | editar la fonte]

Sieglos d'aislamientu, escasa población y una inaccesible xeografía conducieron a que'l país tenga unu de los ecosistemes más intactos del mundu. Cerca de 550 tipos de plantes príndense atopar, incluyida 300 melecinales. El 65 % de la superficie ta cubierta de montes. Cerca de 165 especies d'animales esisten, incluyendo especies bien rares y en peligru d'estinción como'l panda coloráu, lleopardu de les nieves y el langur doráu. Nel añu 2000 daqué más 20% de la superficie taba protexida. Los espacios protexíos más importantes son Jigme Dorji qu'entiende casi tola área fronteriza con China, el parque nacional Raga, el monte Negru, Thumsing La y Royal Esquites en

Bután, que significa "Tierra del Dragón de Truenu", toma'l so nome de les violentes nubes que se producen nel Himalaya. Mientres la estación lluviosa prodúcense frecuentes deslizamientos de tierres.

Los principales problemes medioambientales son la erosión del suelu según la baxa disponibilidad d'agua potable ya instalaciones sanitaries. Aparte de la crecedera de la población ta aumentando la demanda de lleña, y la presión sobre la tierra aplicable para pastoreo y l'agricultura. Sicasí, la caltenimientu del mediu ambiente forma parte de la política del gobiernu y de la tradición popular.

Datos estadísticos[editar | editar la fonte]

Situación: En Sur d'Asia ente China y la India.

Coordenaes xeográfiques: 27°30′N 90°30′E / 27.500°N 90.500°E / 27.500; 90.500

Referencies de mapa: Asia

Superficie:
total: 47.000 km²
tierra: 47.000 km²
agua: 20 km²

Fronteres terretres: 1.075 km

Países fronterizos:
China 470 km
India 605 km


Clima: variable; tropical nes llanures del sur; iviernos frescos y branos calorosos nos valles centrales; iviernos duros y venos frescos nel Himalaya

Terrén Mayoritariamente montascosu con dellos valles fértiles y sabana

Estremos d'altitú:
el puntu más baxu: Drangme Chhu 97 m
el puntu más altu: Kula kangri 7,55 m

Recursos naturales: Madera, recursos hidroeléctricos, yelsu y caliar

Usu de la tierra:
tierra cultivable: 3,09 %
cultivos permanentes: 0,43 %
otros: 96,48 % (2001)

Tierra irrigada: 400 km² (1998 est)

Amenaces Naturales Les violentes nubes del Himalaya son la causa del nome del país que se traduz como la tierra del truenu de dragón; son frecuenta les fanes de tierres mientres la estación lluviosa.

Mediu ambiente– temes actuales:. La erosión del suelu; accesu llindáu a agua potable

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]