Xanthocephalus xanthocephalus

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Xanthocephalus xanthocephalus
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Icteridae
Xéneru: Xanthocephalus
Bonaparte, 1850
Especie: X. xanthocephalus
(Bonaparte, 1826)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El tordu cabeciamarillo, Xanthocephalus xanthocephalus, ye un ictérido de tamañu medianu, y únicu miembru del xéneru Xanthocephalus. Distribuyir en Norteamérica; añera en Canadá y los Estaos Xuníos y invierna principalmente en Méxicu.

Descripción[editar | editar la fonte]

Los adultos tienen un picu marcáu. El machu adultu ye principalmente negru con cabeza y pechu mariellu; tien una mancha blanca na ala dacuando solamente visible mientres el vuelu. La fema adulta ye principalmente marrón col gargüelu y el pechu mariellos opacos.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Una fema.

El so hábitat de crianza son los banzaos d'espadaña acuática en Norteamérica, principalmente al oeste de los Grandes Llagos. El so nial construyir cola vexetación del banzáu y sobre ésta. Faen los sos niales en colonies, compartiendo de cutiu el so hábitat col tordu sarxentu. Mientres la estación de la crianza y de anidamiento, los machos son bien territoriales y pasen enforma del so tiempu colgaos nos tarmos de plantes acuátiques, exhibiéndose o escorriendo a los intrusos.

Estes aves emigren nel iviernu al suroeste de los Estaos Xuníos y a Méxicu. Emigren de cutiu n'enormes bandaes con otres especies d'aves. Estos tordos son solamente residentes permanentes nuna pequeña zona de Norteamérica: el Valle de San Joaquín, en California (Estaos Xuníos) y el sur del Valle del Ríu Coloráu (estaos d'Arizona y California, y Baxa California, Méxicu). Foi columbráu amás de manera accidental en rexones bien alloñaes del so área de distribución natural, como nel este d'América del Norte y nes Antilles. Escasamente foi vistu n'Europa occidental, con dellos rexistros, que s'abarrunten referir a escapes del cautiverio.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Estos páxaros busquen alimentos nel banzáu, en campos o na tierra; cacen dacuando inseutos nel vuelu. Comen principalmente granes ya inseutos. Fora del periodu de la nidificación, aliméntense de cutiu en bandada, frecuentemente con otres especies de tordos. El cantar d'esti páxaru asemeyar al ruiu que produz l'abrir y cerrar d'un gonciu ferruñosu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]