Winnie the Pooh

De Wikipedia
Winnie the Pooh
Personaxe de Winnie-the-Pooh (en) Traducir
Universu Winnie the Pooh universe (en) Traducir
Creador/a/es A.A. Milne
Información
Sexu masculín
Residencia El Bosque de los Cien Acres (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]

Winnie-the-Pooh (tamién llamáu Winnie Pooh nes traducciones de Disney) ye un personaxe ficticiu, un oso antropomorfu que ye protagonista de dellos llibros familiares creaos por Alan Alexander Milne y darréu delles adautaciones per parte de The Walt Disney Company. Vive nel Monte de los Cien Acres, nuna casa construyida dientro d'un árbol que tien un lletreru con calteres doraos sobre la so puerta nel que diz "Mr. Sanderz". Xunto colos sos amigos, Piglet, Tigger, Coneyu, Ígor, Christopher Robin, Ritu, Cangu, Uxu, etc., vive diverses aventures.

Orixe del personaxe de Winnie the Pooh[editar | editar la fonte]

Escultura de los personaxes de la serie n'Estaos Xuníos.
Winnie the Pooh- White River, Ontario

El 24 d'agostu de 1914, un tren que tresportaba tropes con destín a Inglaterra dende Winnipeg (Manitoba, Canadá) detener nel pequeñu pueblu de White River (Ontario). El teniente veterinariu H. Colebourn (1887-1947) atopó ellí a un trampero con una cría d'osu negru. El cazador matara a la so madre y Colebourn mercó-y la osezna por 20 dólares.[1] Llamar Winnie pela so ciudá adoptiva, Winnipeg, una y bones él yera británicu de nacencia. La cachorra convertir en mascota de la brigada 34ª Fort Garry Horse, a la que pertenecía'l militar.

Al so pasu por Inglaterra, Colebourn prefirió dexar a Winnie, nel Zoo de Londres[2] por que la curiaren mientres él siguía camín del frente. Anque otros cinco osos más fueron dexaos por tropes canadienses, Winnie convirtióse llueu na favorita del públicu.

Al acabar la guerra en 1918, Colebourn pasar pol Zoo a recoyer la so osa pero, en viendo cómo la xente apreciábalo pol so docilidad, decidió dexala ellí. Volvería en delles ocasiones a visitala hasta que la osa morrió finalmente'l 12 de mayu de 1934. El capitán Colebourn siguió en Canadá la so carrera como veterinariu hasta la so muerte en 1947.

Por iniciativa del fíu del militar, en 1992 afayar nel Assiniboine Park Zoo de Winnipeg una estatua representando a Coleburn de pies tomando de les pates a la osezna. En 1995 un grupu d'oficiales de la 34ª Fort Garry Horse llevó al Zoo de Londres una copia donada pol gobiernu de Manitoba.

Un neñu, llamáu Christopher Robin Milne, acompañó a unos vecinos, cuando tenía cinco años, na so visita al Zoo y ellí conoció a Winnie, de la que se fixo amigu hasta'l puntu de que los cuidadores dexar pasar dientro de la cortil pa xugar con ella. Dase la circunstancia de qu'a la osa gustábalu la miel y engataba a los árboles. Aquella primer visita inspiró al so padre, l'escritor Alan A. Milne, un poema.

L'autor[editar | editar la fonte]

Alan Alexander Milne (1882-1956), la so muyer Dorothy (llamada Daphne familiarmente) y el so fíu Christopher Robin (que naciera en 1920) camudárense a vivir a Cotchford Farm, el "monte de Los cien Acres" nes aventures de Winnie-the-Pooh. Daphne regalara al so fíu un típicu osín "Edward" —retruque británicu del osín de peluche "Teddy" estauxunidense— pol so primer cumpleaños. En conociendo a Winnie, Christopher Robin rebautizó al so osín col nome de Winnie-the-Pooh. Lo que nun queda tan claro ye d'ónde vien "Pooh": na introducción de "Winnie-the-Pooh" Milne cúntanos qu'asina se llamaba un cisne del que yera amigu Christopher. Sicasí, nel primer capítulu (onde se narra l'aventura del árbol del miel) escribe:

Pero los brazos quedáron-y tan ríxidos dempués d'enferronase a la cuerda del globu tou esi tiempu que los tuvo alzaos nel aire por más d'una selmana, y cada vez qu'una mosca averábase volando y posábase-y na ñariz tenía qu'axorizala soplando. Y creo ―anque nun toi seguro― que ye por eso que siempres lo llamaben Puh.
Peluches orixinales de Chistopher Robin. Dende la esquierda nel sentíu de les manes del reló: Tigger, Kanga, Edward Bear (Winnie-the-Pooh), Eeyore, y Piglet.

A. A. Milne escribió delles obres de teatru y noveles pero nenguna algamó l'enorme ésitu de los llibros sobre'l "osín mariellu" convertíos en clásicos de la lliteratura británica del sieglu XX.

Christopher Robin Milne[editar | editar la fonte]

Harry Colebourn y Winnie, 1914

L'auténticu Christopher Robin nació'l 21 d'agostu de 1920 y llevó la vida típica d'un neñu inglés de clase media de la dómina, siendo curiáu por una neñera y viendo solamente a los sos padres en momentos contaos del día. El ser incluyíu nos llibros de Winnie-the-Pooh provocó-y los obvios problemes na so etapa escolar y mientres años guardó rensía al so proxenitor, volviéndose introvertíu.[ensin referencies]

Estudió llingua inglesa nel Trinity College de Cambridge y en 1948 casóse con una prima contrariamente a los deseos de la so madre.[ensin referencies] A pesar de les molesties que podría causa-y, dáu'l so calter reserváu, en 1951 abrió una llibrería, tamién en discrepancia cola so madre, que resultó ser un ésitu. Esi distanciamientu fizo que tres la muerte del so padre yá nun volviera ver a la so madre hasta'l so fallecimientu años dempués.

A pesar de los trestornos que mientres la so vida causára-y el ser acomuñáu al personaxe de los llibros, C. R. Milne lluchó viviegamente por que el monte de Ashdown (Monte de los Cien Acres nes aventures de Pooh) en Sussex nun fuera convertíu n'esplotación petrolífera pola British Petroleum.

Christopher Robin Milne morrió'l 20 d'abril de 1996.

Llibros[editar | editar la fonte]

En 1924 la editorial Methuen, que publicó los llibros de Milne mientres casi 70 años hasta que Egmont Children Books asumió esi papel, publica un llibru d'A. A. Milne tituláu When we were very young. Anque encuadráu tradicionalmente dientro de la coleición de llibros de Pooh, ésti namái ye mentáu n'unu de los poemes, llamáu Edward Bear. El 24 d'avientu de 1925 publicar nel London Evening News el que darréu sería'l primer capítulu de "Winnie-the-Pooh".

Milne escribió dos llibros d'aventures del osín y los sos amigos: Winnie-the-Pooh (1926) y The House at Pooh Corner (1928) inspirándose nel so propiu fíu y los sos peluches, convertíos anguaño en pieces de muséu. Ente dambos editóse Now We Are Six (1927) na mesma llinia de llibru de poesíes de When we were very young y al igual qu'ésti encuadráu dientro de la coleición.

Polo que respecta a les ilustraciones de los llibros de Winnie-the-Pooh, corrieron al cargu de Y. H. Shepard, que tamién ilustró otru clásicu de la lliteratura británica: The Wind in the Willows de Kenneth Grahame. L'artista inspirar en "Growler", l'osu de peluche del so propiu fíu y non nel Pooh real. A. A. Milne donaría darréu los manuscritos de los llibros a la biblioteca del Trinity College onde él, y más tarde el so fíu Christopher Robin, habíense graduáu.

Personaxes y llugares[editar | editar la fonte]

Tanto Winnie-the-Pooh, como Piglet, Tigger (que namái apaez nel segundu llibru), Eeyore, Kanga y Roo yeren xuguetes reales de Christopher Robin Milne ente que Coneyu y Uxu fueron inventaos pol so padre inspirándose nos animales del monte onde vivíen. Topu, el constructor compulsivu, foi añadíu por Disney.

Y. P. Dutton, editora n'Estaos Xuníos de los llibros de Milne, mercó los peluches orixinales y anguaño esíbense nuna vitrina na Central Children Room del Donnell Library Center dependiente de la Biblioteca de Nueva York. Roo nun llegó a los nuesos díes yá que se perdió nel campu.

Nel monte de Ashdown atópase la ponte de Posingford, construyíu en 1907. Restauráu nos años setenta, foi rebautizado col nome pol que foi inmortalizado nos llibros de Winnie-the-Pooh, "Ponte de los Poohsticks", y reinaugurado en mayu de 1979 por el mesmu C. R. Milne, a pesar del so iñerizu a los ensames.

El Pooh de Disney[editar | editar la fonte]

Ente los entusiastes de los llibros de Milne atopábense les mesmes fíes de Walt Disney, qu'acabó mercando los sos derechos d'imaxe. En 1966 Disney fai la primer película sobre Pooh: Winnie Pooh and the honey tree/Winnie the Pooh y l'árbol de miel en 1968; Winnie the Pooh and the Blustery Day/Winnie the Pooh y el día buriu en 1974; Winnie the Pooh and a day for/Winnie the Pooh y un día pa Igor y Winnie the Pooh and Tigger Too/Winnie the Pooh y Tigger tamién. El primer llargumetraxe, "The Many Adventures of Winnie the Pooh" llanzar en 1977. En 1997 ruédase Pooh's Grand Adventure/La gran aventura de Pooh, nel 2000 The Tigger Movie/La película de Tigger y en 2003 La gran película de Piglet. El 18 de marzu de 2005 estrenóse ye España La película de Héffalump/Winnie the Pooh y el pequeñu efelante, bien distante de los llibros orixinales. Los cantares más famosos de Winnie the Pooh fueron escrites polos Hermanos Sherman.

El tau de Pooh[editar | editar la fonte]

Milne nun escribió los llibros de Pooh pal públicu infantil. Ye equivocada la creencia xeneralizada de que los fixo pal so fíu. El mesmu Christopher Robin reconoció que'l so padre nun los lleía. El sentíu del humor que trescala les aventures y dellos matices psicolóxicos de los personaxes son difícilmente apreciables polos llectores más pequeños. Nel casu concretu de Winnie-the-Pooh, la so simplicidá algama tales cotes de fondura qu'un autor, Benjamin Hoff, escribió El tau de Pooh que'l so subtítulu describe perbién el so conteníu: «El taoísmu para occidentales... O cómo'l Camín ye reveláu pol Osín de Pequeñu Celebru». Nél entemecen diálogos ficticios con Pooh, cites de maestros taoístes y esplicaciones del autor, tou ello ilustráu con dibuxos de los llibros orixinales.

Amás esisten otros llibros como Winnie-the-Pooh y los filósofos del autor John Tyreman Williams, que traten d'amosar que la entera hestoria del pensamientu occidental, ta contenida de forma simbólica nes hestories supuestamente infantiles del osu Winnie.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Sellu postal soviéticu de 1988.
Sellu postal rusu del 2012.

Taquilla[editar | editar la fonte]

  1. The Tigger Movie (La película de Tigger) (2000) Domestic Total Gross: $45,554,533
  2. Piglet's Big Movie (La gran película de Piglet) (2003) Domestic Total Gross: $23,103,423
  3. Winnie the Pooh '('Winnie Pooh) (2011) Domestic Total as of Jul. 31, 2011: $22,409,000
  4. Pooh's Heffalump Movie (Pooh y el pequeñu Efelante) (2005) Domestic Total Gross: $18,098,433

Series de televisión[editar | editar la fonte]

Curtios[editar | editar la fonte]

Videoxuegos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Lt. Harry Colebourn And Winnie-the-Bear», The Fort Garry Horse Museum and Archives, agostu de 2000, http://www.fortgarryhorse.ca/j1526/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=59, consultáu'l 13 de payares de 2015 
  2. Fechu rexistráu'l 9 d'avientu de 1914

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]