William Godwin

De Wikipedia
William Godwin
Vida
Nacimientu Wisbech3 de marzu de 1756[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Reinu de Gran Bretaña  1r xineru 1801)
Llingua materna francés
Muerte Londres[2]7 d'abril de 1836[1] (80 años)
Sepultura St Pancras Old Church, Camden (en) Traducir
Familia
Padre John Godwin
Madre unknown Hull
Casáu con Mary Wollstonecraft (1797 – )[3]
Mary Jane Godwin (1801 – valor desconocíu)[3]
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu escritor, filósofu políticu, novelista, filósofu, periodistaescritor de ciencia ficción
Trabayos destacaos Caleb Williams (es) Traducir
Creencies
Relixón ateísmu
Cambiar los datos en Wikidata

William Godwin (3 de marzu de 1756Wisbech – 7 d'abril de 1836Londres) foi un políticu y escritor británicu, consideráu unu de los más importantes precursores del pensamientu anarquista. Ye tamién famosu poles muyeres coles cualos tuvo venceyáu mientres la so vida: casóse cola escritora feminista Mary Wollstonecraft en 1797 y xunto a ella tuvo una fía, tamién llamada Mary, que pasó a la posteridá como l'autora de la novela gótica Frankenstein.

Vida y obra[editar | editar la fonte]

William Godwin nació en Wisbech (Condáu de Cambridge), tantu la familia paterna de William Godwin como la materna yeren consideraos como clase media, razón pola cual namái poder considerar como una chancia del propiu William el fechu de qu'él, un políticu reformista y filósofu radical, intentara trazar el so apellíu hasta los tiempos de los normandos y venceyalo al gran conde Godwine. Dambos padres (John y Anne) yeren consideraos calvinistes estrictos. El so padre, un sacerdote separatista, morrió nuevu y nunca inspiró enforma ciñu o pena nel so fíu; pero, a pesar de les sos diferencies d'opinión, les rellaciones de ciñu ente William y la so madre siempres esistieron hasta la so muerte a una edá bien avanzada.

William foi educáu nel oficiu del so padre na Academia Hoxton, onde estudió baxu tutelar del biógrafu Andrew Kippis y del enciclopedista Abraham Rees. De primeres yera más radical nel so calvinismu que los sos propios profesores, aportando a consideráu un sandemaniano o glasita (siguidor de John Glas).

Tres los sos estudios exerció como sacerdote calvinista en Ware, Stowmarket y Beaconsfield. Y foi en Stowmarket onde, al traviés d'un amigu con fuertes opiniones republicanes llamáu Joseph Fawcet, les enseñances de los filósofos franceses llegaron a él. En 1782 treslladar a Londres, siendo inda teóricamente un sacerdote, cola idea de refaer la sociedá al traviés de la so pluma — un verdaderu entusiasta que nun s'encoyer antes les conclusiones a les que-y llevaben les premises de les que partía. Adoptó los principios de los enciclopedistes, y nel so ánimu taba l'abolición de toles instituciones esistentes: polítiques, sociales y relixoses. Sicasí, creía qu'un alderique calmu yera lo único que se precisaba pa realizar tou cambéu, y dende el principiu hasta'l final de la so carrera, despreció tou recursu a la violencia. Yera un filósofu radical nel sentíu más estrictu del términu.

La so primer obra foi la Vida de Lord Chatham (1783), publicada como anónima. Y, yá col so nome, siguieron seis sermones sobre los personaxes d'Aarón, Hazael y Xesús, recoyíos sol desaveniente apellativu de Esbozos d'Historia (1784), y nos cualos, a pesar d'apaecer en boca d'un calvinista ortodoxu, enuncia la frase "El mesmu Dios nun tien derechu a ser un tiranu". Col apadrinamientu d'Andrew Kippis, empezó a escribir en 1785 pal Annual Register y p'otres publicaciones periódiques, produciendo tamién tres noveles de les que güei día nun se tien más información. Los Esbozos d'Historia Inglesa, escritos pal Annual Register dende 1785 d'equí p'arriba inda güei día son estudiaos. Tamién se xunió a un club denomináu los "Revolucionarios", onde s'acomuñar frecuentemente con Lord Stanhope, Horne Tooke y Thomas Holcroft. Nesti puntu, la so carrera eclesiástica fuera dafechu abandonada.

En 1793, cola revolución francesa en plenu apoxéu, Godwin publicó la so obra magna sobre ciencies polítiques: The Inquiry concerning Political Justice, and its Influence on Xeneral Virtue and Happiness ("Disquisición sobre la xusticia política y la so influencia na virtú y felicidá de la xente"). Anque, güei día, esti trabayu ye pocu conocíu y menos lleíu, supunxo un finxu nel pensamientu inglés. Godwin nunca fuera un obreru en nengún momentu de la so vida, pero sicasí yera un motor pa los obreros: un motor con efeutos políticos. Xusticia Política convertir nuna obra al mesmu nivel de la Areopagitica de Milton, el Ensayo sobre la educación de Locke y el Emilio de Rousseau.

Con "Xusticia política" l'autor quería dicir "l'adopción de cualquier principiu de moral y verdá na práutica d'una comunidá," y, por ello, el trabayu yera una disquisición sobre los principios de la sociedá, del gobiernu y de la moral. A lo llargo del tiempu, Godwin habíase "convencíu de que la monarquía yera una forma de gobiernu inevitablemente corrupta," y deseyando una forma de gobiernu más senciella, gradualmente empezó a considerar que "el mesmu gobiernu na so esencia torga la meyora del pensamientu," lo que lu reafitó nos principios polos que más tarde sería conocíu como unu de los precursores del anarquismu. El raigañu del so pensamientu ye la siguiente: les lleis que regulen la propiedá y la moral son inútiles si los homes nun son virtuosos y superflues si ser.

Godwin tuvo una considerable influencia nel pensamientu de la so dómina. La fama que-y dio "Xusticia política" atráxo-y l'atención d'otros pensadores notables como Coleridge, Priestley, Southey, Lamb, Hazlitt y Wordsworth. Namái cinco años dempués de la publicación de "Xusticia Política", Malthus escribió'l so Ensayo sobre'l principiu de la población, en parte respondiendo a les idees de Godwin. Años dempués el mesmu Godwin respondería a dichu ensayo col suyu propiu: Investigación sobre la población (1820). Burke consideró la obra de Godwin como "puru ateísmu defecado, el pensamientu d'esa apodrellada carcasa de la revolución francesa." Pa munchos radicales, William Godwin convertir nun verdaderu "profeta". Años dempués la so influencia n'escritores del Romanticismu como los poetes Lord Byron y Percy Bysshe Shelley sería considerable.

En 1797, casóse con Mary Wollstonecraft, famosa escritora que defendía fervientemente los derechos de la muyer,quien desgraciadamente morrió productu de septicemia, once díes tres el partu de quien seria la única fía de dambos, Mary Shelley.

Pero la fama esleióse rápido. La violencia derivada de la revolución francesa, l'acertada represión del gobiernu y les disensiones ente radicales y moderaos fixeron que Godwin dexara de tener un protagonismu políticu real. La so esposa morrió pocos meses dempués de la boda mientres el partu de Mary. Mary, a quien educó sobre principios tan estrictos del "racionalismu ilustráu", que la so única posible rebelión foi la d'escapar a los 17 años con Shelley (quien coles mesmes yera unu de los meyores discípulos y amigos del pensador). Al añu siguiente a la muerte de Mary Wollstonecraft, Godwin publicó Memoirs of the Author of A Vindication of the Rights of Woman (Memories de l'autora de los derechos de la muyer), básicamente en memoria a la so acabante finar esposa.

En 1803 volvió casase, esta vegada con Mary Jane Clairmont, una suiza xinebrina que yá tenía dos fíos: Charles y Claire, y que-y daría un segundu fíu propiu: William. Pero esti segundu matrimoniu nun sería bien feliz ya impúnxo-y importantes cargues familiares. A partir d'entós, Godwin habría d'escribir fundamentalmente pa ganar dineru, dedicándose inclusive a la lliteratura infantil. En 1805 fundó una llibrería, que dirixó mientres casi 20 años. El so círculu d'amigos fíxose más amenorgáu. Conoció a Shelley a quien apadrinó y de quien se fixo íntimu amigu. Pero, en 1814 la so fía Mary y la so fiyasca Claire fuxeron con Shelley, lo que terminó cola amistá ente los dos.

La última parte de la so vida, Godwin dedicar a la escritura de noveles, teniendo un ésitu más o menos modestu; ente les sos restantes obres de ficción más notables pueden citase: la novela Caleb Williams (1794), el Mandeville (1817), Cloudesley (1830) y Deloraine (1833). Tamién escribiría una Historia de la Commonwealth ente 1824 y 1828. En 1831 publicó la que sería la so última coleición d'ensayos sobre filosofía política: Thoughts of Man.

Escontra'l final de los sos díes, los sos problemes económicos viéronse notablemente solliviaos cuando en 1833 recibió una asignación económica de 220 llibres añales pol desempeñu d'un puestu oficial (ironíes del destín que'l padre del anarquismu terminara desempeñando un puestu nel gobiernu). William Godwin morrió a la edá de 80 años, escaecíu de toos sacante d'un pequeñu grupu d'amigos, y foi soterráu xunto a la so primer esposa nel campusantu londinense de Old St Pancras, anque anguaño reposa xunto a los restos de la so fía Mary en Bournemouth.

Pensamientu[editar | editar la fonte]

Godwin creía na capacidá de perfeccionase del ser humanu, na idea de que nun esisten principios innatos, y por ello na idea de que nun esiste una predisposición al mal. Consideraba que "les nueses virtúes y los nuesos vicios pueden ser acomuñaos a los incidentes que conformen la historia de les nueses vides, y si dichos incidentes pudieren ser desprovistos de tou enclín desaveniente, el viciu podría ser extirpado del mundu." Pa él, tou control del home pol home yera intolerable, y habría de llegar el día en que cada home, faciendo lo que paeciera xustu a los sos propios güeyos, taría faciendo de fechu lo que ye meyor pa la comunidá, porque toos emponer polos principios de la razón pura.

En Godwin, esti optimismu estremu combinaba con una fuerte creencia nel determinismu y l'idea de que les aiciones malines de los homes son producíes por condiciones sociales corruptes que yeren heredaes y que camudando diches condiciones podría acabase cola maldá nel home.

Godwin nun creía que toa coerción y violencia yera inmoral per se, tal que lo fixeron Bakunin y Tolstoy; de fechu reconocía la necesidá d'un gobiernu nel curtiu plazu. Pero tenía la esperanza de que llegaría'l día nel que dichu gobiernu fora innecesariu. Tampoco yera un igualitariu estremista, sinón que pensaba que la discriminación basada n'otros fundamentos que nun fueren los mesmos méritos y habilidá yera inmoral.

Anque'l so trabayu foi consideráu demasiao radical polos sos coetaneos, ye sorprendente como munches de les sos propuestes "anarquistes" na actualidá son consideraes como evidentes na sociedá occidental actual. Exemplos d'ello seríen los siguientes:

  • La xente tendría de ser xulgada namái polos sos propios méritos.
  • La guerra solo ta xustificada pa protexer les llibertaes del país propiu o les llibertaes d'otru país.
  • El colonialismu ye inmoral.
  • La democracia ye más eficiente qu'otres formes de gobiernu yá que dexa que toos espresen la so opinión en cuenta de centralizar el poder un una figura que puede equivocar. Sicasí hai qu'evitar que les decisiones de la mayoría pongan en peligru la llibertá d'aquellos que tán en minoría.
  • Ye meyor que'l gobiernu tea cerca del pueblu.
  • Los individuos tienen d'ayudar a los que tán precisaos.
  • Los criminales tienen de ser rehabilitaos.
  • Toos tienen de tener una esfera de xuiciu priváu sobre aquellos asuntos que nun amenacien la seguridá y la llibertá d'otres persones (contrariamente a lo que les ilesies cristianes defendíen naquel tiempu).
  • La censura evita que la verdá sía reconocida y namái tendría de ser almitible cuando esiste un riesgu inmediato pa la seguridá de la llibertá de los demás individuos.

Per otra parte, la so crítica a la educación estatal ye daqué que nun foi aceptáu por munchos, cola notable esceición de los lliberales norteamericanos y los anarquista.

Pa Godwin, toles reformes radicales que proponía habíen de ser adoptaes tres un alderique, y mediando un cambéu maduru que resultara d'esi alderique. Asina que, anque Godwin aprobaba dafechu los esquemes filosóficos de los precursores revolucionarios, llegó a ponese al llau de Burke tocantes a la so oposición a la violencia como mediu d'algamar les reformes.

Fíu afeutivu y siempres dispuestu a dar parte d'un duramente ganáu sueldu a más d'un probe, caltenía qu'una rellación natural nun podía tener deldes con nengún home, o que la gratitud a los padres o benefactores nun tenía nada que ver cola xusticia o la virtú. Nuna dómina na que'l códigu penal yera tremendamente severu, aldericaba con seriedá sobre la conveniencia de too tipu de castigos (y non yá la pena capital).[5] La propiedá había de ser pal que más la precisara. Sicasí, pensaba qu'había necesidá d'evitar toa violencia a la de poner de mancomún la propiedá privada.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Годвин Уильям. Data de consulta: 28 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Afirmao en: Kindred Britain.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. Godwin nun proponía l'abolición inmediata del castigu. Pero oponer a la idea de que yera un imperativu moral castigar a daquién, n'oposición a lo que davezu yera aceptáu na so dómina, y refugaba que les lleis relixoses interfirieren cola vida personal. Sí dio, sicasí, tres justificación pal castigu: exemplu, rehabilitación y seguridá pal restu de la sociedá; anque la so esperanza siempres foi que llegaría'l día nel que nin siguiera fuera necesariu castigar a naide sobre estos supuestos.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

SÁNCHEZ GARCÍA, Raquel. «William Goldwin y la deslegitimación de la sociedá lliberal» en Cuadiernos d'Historia Contemporánea, ISSN 0214-400X, Nᵘ23, 2001, páxs. 195-216

SÁNCHEZ GARCÍA, Raquel. «Aspeutos económicos del pensamientu de William Godwin» en Revista del Centru d'Estudios Constitucionales, ISSN 0214-6185, Nᵘ 16, 1993, páxs. 159-193

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]