Walt Disney World Resort

Coordenaes: 28°22′20″N 81°32′58″W / 28.3722°N 81.5494°O / 28.3722; -81.5494
De Wikipedia
Walt Disney World Resort
Walt Disney World Resort (en)
complejo turístico (es) Traducir y atraición turística
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
EstaosBandera de Florida Florida
Condáu condáu d'Orange
Ciudá Lake Buena Vista (es) Traducir
Coordenaes 28°22′20″N 81°32′58″W / 28.3722°N 81.5494°O / 28.3722; -81.5494
Walt Disney World Resort alcuéntrase en los EE.XX.
Walt Disney World Resort
Walt Disney World Resort
Walt Disney World Resort (los EE.XX.)
Altitú 37 m
Historia y usu
Apertura1r ochobre 1971
Dueñu Walt Disney Parks and Resorts (es) Traducir
Orixe del nome Walt Disney
Arquiteutura
Superficie 27 258 acre
Instalaciones
Formáu por Disney's Animal Kingdom, Epcot (es) Traducir, Magic Kingdom, Disney's Hollywood Studios (es) Traducir, Disney's Riverside Country (es) Traducir, Disney's Typhoon Lagoon y Disney's Blizzard Beach
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Walt Disney World Resort, comúnmente llamáu Walt Disney World o Disney World, ye un complexu turísticu famosu polos sos parques temáticos y numberosos hoteles. El complexu ye operáu por una división de la compañía Disney, que ye la propietaria. Ta alcontráu na zona de Lake Buena Vista y Bay Lake en Florida.

La construcción empezó en 1967, menos d'un añu dempués de la muerte de Walt Disney. El 1 d'ochobre de 1971, abrió les sos puertes el parque conocíu como Magic Kingdom; depués añadiéronse al complexu los parques temáticos Epcot, Disney's Hollywood Studios y Disney's Animal Kingdom.

Amás de los cuatro parques temáticos principales, el complexu cunta con dos parques acuáticos, seis circuitos de golf, un complexu deportivu, dos centros comerciales, venticuatro hoteles de Disney, numberoses tiendes, y restoranes. L'área total de la propiedá tien 12.000 hectárees (como la ciudá de San Francisco) y ye el complexu de parques temáticos más grande del mundu, a pesar de que na última década vendiéronse grandes estensiones de terrén pa conxuntos residenciales y otros proyeutos, incluyendo'l terrén agora ocupáu pela ciudá de Celebration, construyida y alministrada por Disney.

Puede aportase al complexu al traviés de la carretera interestatal 4, per mediu de la salida 62B (World Drive), 64B (US 192 West), 65B (Osceola Parkway West), 67B (SR 536 West) y 68 (SR 535 North). Amás, en 2006 abrióse una nueva entrada al traviés de la salida 8 de la State Road 429, conocida como Western Expressway.

Historia[editar | editar la fonte]

El castiellu de Cenicienta, iconu de Magic Kingdom.
Spaceship Earth, iconu d'Epcot.
Twilight Zone Tower of Terror, el iconu del Hollywood Studios dende 2015.
Ficheru:TreeOfLifeAtDAK.jpg
L'árbol de la Vida, iconu d'Animal Kingdom.

En 1959, Walt Disney Productions empezó a buscar terrenes pa un segundu parque pa complementar a Disneyland, qu'abriera les sos puertes n'Anaheim en 1955. Los estudios de mercáu revelaron que solo'l 5% de los visitantes de Disneyland llegaba dende l'este del ríu Mississippi, onde vivía'l 75% de la población de los Estaos Xuníos. Amás, a Walt Disney nun-y gustaben les empreses que surdieren en redol a Disneyland y quería el control d'un área muncho más grande de la tierra pal nuevu proyeutu.[1]

En payares de 1963, Walt Disney sobrevoló'l llugar onde se construyiría Walt Disney World, n'Orlando, Florida. Al ver la bien desenvuelta rede de carreteres, incluyendo la entamada Interestatal 4 y la carretera de peaxe "Florida's Turnpike", cola McCoy Air Force Base (más tarde Aeropuertu Internacional d'Orlando) escontra l'este, Disney escoyó un llugar céntricu, cerca de Bay Lake.[2] Pa evitar la especulación del terrén, Disney usó delles empreses ficticies p'adquirir 27.443 acres (11.106 ha) de tierra. En mayu de 1965, dalgunes d'estes transaiciones de tierres más importantes rexistrar al suroeste a pocos quilómetros d'Orlando, nel condáu de Osceola. Amás, vendiéronse dos grandes árees por un total de 1.5 millones de dólares, y pequeñes estensiones d'enllanaes y pacionales pa ganáu fueron mercaes por compañíes tales como'l Desenvolvimientu d'América Llatina y la Corporación de Xestión y Reedy Creek Ranch Corporation (dalgunos d'estos nomes hanse inmortalizado nuna ventana percima de Main Street U.S.A. en Magic Kingdom). Amás de los trés esquiñones de grandes estensiones de tierra fueron munches les parceles más pequeñes, a les que se refier como "outs".

Gran parte de la tierra que fuera adquirida planiar en llotes de cinco acres (2 hectárees) en 1912 pola Compañía de Tierres Munger y foi vendida a los inversores. Na mayoría de los casos, los propietarios taben contentos de desfacer de la tierra, que yera na so mayor parte banzáu. Otra cuestión yeren los derechos mineros sobre la tierra, propiedá de la Universidá de Tufts. Ensin la tresferencia d'estos derechos, Tufts podría visitar la zona en cualquier momentu y esixir la salida de los edificios pa llograr minerales. L'equipu de Disney finalmente axustó un alcuerdu con Tufts pa mercar los derechos mineros por $15.000 USD.[3]

Dempués de que la mayor parte de la tierra fuera mercada, la verdá alrodiu de los dueños de la propiedá penerar al periódicu Orlando Sentinel el 20 d'ochobre de 1965, polo que s'entamó una conferencia de prensa pal 15 de payares. Na presentación, Walt Disney esplicó los planes pal sitiu, incluyendo EPCOT (Esperimental Prototype Comunity of Tomorrow [Comunidad prototipo esperimental de la mañana]), que diba ser una ciudá planiada futurista (y que tamién yera conocida como la Ciudá de Progresu). Disney entamaba que Epcot fora una ciudá real en llugar d'un parque temáticu.[4]

Walt Disney morrió de cáncer de pulmón el 15 d'avientu de 1966, primero que'l so visión fixera realidá. El so hermanu y sociu, Roy O. Disney, retardó la so xubilación pa supervisar la construcción de la primer fase del complexu.

El 2 de febreru de 1967, Roy O. Disney celebró una conferencia de prensa nos Teatros Park en Winter Park, Florida. Mientres la conferencia, proyeutóse la última película filmada por Walt Disney, na que detallaba'l so plan pa la construcción de Epcot. Dempués de la película, esplicóse que por que Walt Disney World y EPCOT tuvieren ésitu, tendría que formase un distritu especial: Reedy Creek Improvement District, con dos ciudaes dientro d'ella, la ciudá de Bay Lake y la ciudá de Reedy Creek. Amás de les facultaes normales d'una ciudá incorporada, qu'inclúin la emisión de bonos llibres d'impuestos, el distritu tendría inmunidá frente a cualquier cambéu actual o futuru de les lleis del condáu o del estáu d'usu de la tierra. Les úniques árees onde'l distritu tuvo que sometese a la llei del condáu y l'Estáu sería nos impuestos a la propiedá y les inspeiciones d'atraiciones, ascensores, comida y refugayes tóxiques. Les inspeiciones d'agua, saneamientu, flora y fauna quedaríen al cargu de la compañía Disney.

La llexislación que forma'l distritu y les dos ciudaes foi roblada en llei pol gobernador de Florida, Claude R. Kirk Jr., el 12 de mayu de 1967. La Suprema Corte de Florida dictaminó depués en 1968 que'l distritu podría emitir bonos exentos d'impuestos pa proyeutos públicos nel distritu, a pesar de ser l'únicu beneficiariu Walt Disney Productions.

El distritu llueu empezó la construcción de canales de drenaxe, ente que la empresa Disneyland encargar del desenvolvimientu de les carreteres, del parque Magic Kingdom y de los hoteles Disney's Contemporary Resort, Disney's Polynesian Resort, Disney's Grand Floridian Resort & Spa y Disney's Fort Wilderness Resort & Campground. Les construcciones completáronse a tiempu pa l'apertura del parque, el 1 d'ochobre de 1971. Los campos de golf Palm y Magnolia, cerca de Magic Kingdom, abriérense un par de selmanes antes.

Na apertura del parque, Roy O. Disney dedicó la propiedá al so hermanu y declaró que sería conocida como "Walt Disney World" nel so honor: "Tol mundu oyó falar de los coches Ford, pero ¿Oyeron falar de Henry Ford, quien lo empezar tou? Walt Disney World va pola memoria del home que lu empezó tou, por que la xente sepa'l so nome, siempres y cuando Walt Disney World tea equí".

Sicasí, gran parte de los planes de Walt Disney pa la Ciudá del Progresu (Progress City) fueron abandonaos dempués de la so muerte. La directiva de la empresa Disneyland decidió que nun quería tar nel negociu del funcionamientu d'una ciudá. El conceutu EPCOT convertir en EPCOT Center, el segundu parque temáticu de Walt Disney World, qu'abrió les sos puertes en 1982. Magar inda emulaba la idea orixinal de Walt Disney d'amosar la nueva teunoloxía, el parque asemeyábase más a una feria mundial qu'a una "comunidá de la mañana". En 1996, el parque sería renombráu como "Epcot". Dalgunos de los conceutos de planificación urbana que surdieron a partir de la idea orixinal de EPCOT integraríense más tarde na comunidá de Celebration.

En 1989, añadióse'l tercer parque, inspiráu nel espectáculu, Disney-MGM Studios, que'l so nome foi camudáu a Disney's Hollywood Studios en 2008.

El cuartu parque temáticu foi Animal Kingdom, qu'abrió les sos puertes en 1998, que la so meta ye educar sobre los animales y la naturaleza.

Meg Crofton foi nomada presidenta del resort n'agostu de 2006, en sustitución d'Al Weiss, quien supervisara'l llugar dende l'añu 1994.

Llocalización y propiedaes[editar | editar la fonte]

Magar la creencia xeneralizada, el complexu nun ye parte de la ciudá d'Orlando, sinón que ta allugáu ente'l suroeste del Condáu d'Orange y el Condáu de Osceola al sur. La propiedá pertenez na so totalidá a Walt Disney World Resort y funciona como un terrén autónomu.

Los terrenes onde s'atopa allugáu'l complexu son parte d'una área especial conocida como Reedy Creek Improvement District, lo que-y dexa a la compañía Disney tener un control casi total na alministración del área.

Adicionalmente, nel complexu atopen ventiocho hoteles y resorts de propiedá de Walt Disney Parks Company y seis hoteles d'otres compañíes.

Instalaciones[editar | editar la fonte]

Parques temáticos[editar | editar la fonte]

Parques acuáticos[editar | editar la fonte]

Centros Comerciales[editar | editar la fonte]

Deportivos[editar | editar la fonte]

Eventos Sociales[editar | editar la fonte]

  • Disney's Wedding Pavilion, inauguráu'l 15 de xunetu de 1995

Resorts[editar | editar la fonte]

De los trenta y tres resorts y hoteles de la propiedá de Walt Disney World Resort, venticuatro son propiedá y operaos por Walt Disney Parks and Resorts. Tán clasificaos en cinco categoríes: de luxu (Deluxe), Moderáu (Moderate), Económicu (Value), Disney Vacation Club Villes y cabañes y zones d'acampar, y tán alcontraos nuna de les cinco árees del resort: área de Disney's Magical Kingdom, área de Epcot, Disney's Hollywood Studios, Disney's Animal Kingdom o Disney Springs.

Resorts dientro de Disney[editar | editar la fonte]

Nome Fecha d'inauguración Tema Númberu d'habitaciones Área
Resorts de luxu
Disney's Animal Kingdom Lodge 16 d'abril de 2001 Preservación de la vida selvaxe africana 1307 Animal Kingdom
Disney's Beach Club Resort 19 de payares de 1990 Atlánticu Mediu Estauxunidense 576 Epcot
Disney's BoardWalk Inn 1 de xunetu de 1996 Principiu del sieglu XX en Century Ocean City 378
Disney's Contemporary Resort 1 d'ochobre de 1971 Modernidá 655 Magic Kingdom
Disney's Grand Floridian Resort 1 de xunetu de 1988 Playa Victoria resort 867
Disney's Polynesian Resort 1 d'ochobre de 1971 Mar del Sur 847
Disney's Wilderness Lodge 28 de mayu de 1994 Noroeste del Pacíficu 729
Disney's Yacht Club Resort 5 de payares de 1990 Martha's Vineyard Resort 621 Epcot
Resorts moderaos
Disney's Caribbean Beach Resort 1 d'ochobre de 1988 Islles tropicales 2112 Epcot
Disney's Coronado Springs Resort 1 d'agostu de 1997 Méxicu colonial 1915 Animal Kingdom
Disney's Port Orleans Resort French Quarter 17 de mayu de 1991 New Orleans French Quarter 1008 Disney Springs
Disney's Port Orleans Resort Riverside 2 de febreru de 1992 Antebellum South 2048
Resorts económicos
Disney's All-Star Movies Resort 15 de xineru de 1999 Películes Disney 1920 Animal Kingdom
Disney's All-Star Music Resort 22 de payares de 1994 Música 1604
Disney's All-Star Sports Resort 24 d'abril de 1994 Deportes 1920
Disney's Art of Animation Resort 31 de mayu de 2012 Personaxes Disney
Disney
864 Disney's Hollywood Studios
Disney's Pop Century Resort 14 d'avientu de 2003 Cultura pop estauxunidense del sieglu XX 2880
Cabanes y Zones d'acampada
Disney's Fort Wildrness Resort 19 de payares de 1971 Campamentu rústicu 800 sitios d'acampada
409 cabañes
Magic Kingdom
Disney Vacation Club
Disney's Old Key West Resort 20 d'avientu de 1991 Principios del sieglu XX en Key West 761 Disney Springs
Disney's BoardWalk Villes 1 de xunetu de 1996 Principios del sieglu XX en Atlantic City 583 Epcot Resort Area
The Villes at Disney's Wilderness Lodge Xunu de 1998 Noroeste del pacíficu 136 Magic Kingdom
Disney's Beach Club Villes 1 de xunetu de 2002 Newport resort 282 Epcot
Disney's Saratoga Springs Resort 17 de mayu de 2004 1880s Norte de Nueva York 1260 Disney Springs
Disney's Animal Kingdom Villes 15 d'agostu de 2007 Safari n'África 458 Animal Kingdom
Bay Lake Tower 4 d'agostu de 2009 Modernidá 428 Magic Kingdom
Árees residenciales
Golden Oak at Walt Disney World Resort Seronda 2011 Renacencia española 450 Magic Kingdom
Resorts de sablera
Disney's Vero Beach Resort 1 d'ochobre de 1995 Vieya Florida 211 Vero Beach, Florida
Disney's Hilton Head Island Resort 1 de marzu de 1996 Sur de Carolina Lowcountry 123 Hilton Head, South Carolina
Aulani, A Disney Resort & Spa 29 d'agostu de 2011 Hawaii 359 habitación d'hotel
460 vacation club villes
Kapolei, Hawaii

Hoteles non-Disney dientro del área[editar | editar la fonte]

Nome Fecha d'inauguración Tema Númberu d'habitaciones Dueñu Área
Best Western Lake Buena Vista Resort Hotel 21 de payares de 1972 Nengunu 325 Best Western Downtown Disney
Doubletree Guest Suite Resort 15 de marzu de 1987 229 Hilton Hotels Corporation
Wyndham Lake Buena Vista 15 d'ochobre de 1972 626 Wyndham Hotels & Resorts
Hilton Walt Disney World 23 de payares de 1983 787 Hilton Hotels Corporation
Holiday Inn in the Walt Disney World Resort 8 de febreru de 1973 323 Intercontinental Hotels Group
Royal Plaza Hotel 1 d'ochobre de 1972 394 N/D
Buena Vista Palace Resort & Spa 10 de marzu de 1983 1014 Blackstone Group
Shades of Green 1 de febreru de 1994 Country Club esclusivu 586 United States Department of Defense Magic Kingdom
Walt Disney World Dolphin 1 de xunu de 1990 So l'agua 1509 Starwood Hotels and Resorts Worldwide Epcot
Walt Disney World Swan 13 de xineru de 1990 So l'agua 756

Asistencia[editar | editar la fonte]

L'estudiu d'asistencia a parques de diversiones AECOM de xunu de 2011 rexistró lo siguiente:

  • Disney's Magic Kingdom, 16,97 millones de visites (nᵘ1 a nivel mundial)
  • Epcot, 10,83 millones de visites (nᵘ5)
  • Disney's Hollywood Studios, 9,87 millones de visites (nᵘ7)
  • Disney's Animal Kingdom, 9,60 millones de visites (nᵘ8)

Tresporte[editar | editar la fonte]

Bus de Disney, unu de los munchos tresportes en Disney's Pop Century Resort, Walt Disney World Resort.

Una flota de buses operaos por Disneyland en materia de propiedá, marca Disney Transport, ta disponible pa los güéspedes ensin cargu. En 2007, Disney Transport empecipió una actualización de servicios de buses pa los güéspedes. Los sistemes de control de SatellGPS, nuevos sistemes d'altavoces nos autobuses dan la información de seguridá y conseyos de los parques y otros anuncios xenerales, con música. Estos nun tienen de ser confundíos cola Disney's Cruise Line y los autobuses Disneyland, Disney's Magical Express, de Disneyland, que son operaes por Tresportes Mears. Hai barcos de taxi venceyaos a delles llocalidaes. Walt Disney World Monorail System tamién ufierta serviciu de tresporte nel Walt Disney World.

Enantes había 12 monorraíles operativos anque un choque en xunetu de 2009 significó que los monorraíles de color rosa y púrpura fueren puestos fora de serviciu. Partes de los monorraíles de color rosa y púrpura utilizar pa crear un nuevu monorraíl de color verdosu, que se punxo en funcionamientu en payares de 2009, llevando'l númberu total de monorraíles a 11. Ellos operen en tres rutes que s'interconecten nel Centru de Tresporte y Venta d'entraes (TTC), Epcot, xunto al estacionamiento de Magic Kingdom. Una llinia apurre un espresu ensin paraes dende l'enllaz de TTC en Magic Kingdom, ente que una segunda llinia apurre un enllaz dende'l TTC a Epcot. Los enllaces de tercer llinia del TTC y Epcot, Magic Kingdom de Florida a los complexos contemporánees, Polinesia y Grand.

Les carreteres principales dientro de la llocalidá, a World Drive, Osceola Parkway y Epcot Center Drive, tienen segmentos que se constrúin como autopistes con cruces a distintu nivel completos. World Drive entra en Walt Disney World d'EE.UU. Ruta 192 y diríxese al norte de la zona del complexu Magic Kingdom. Osceola Parkway dirixir al este de la zona de Disneyland, Animal Kingdom Resort de la Interestatal 4. Epcot Center Drive ye una autopista ensin peaxe mientres la mayor parte del so percorríu, que va d'este a partir de World Drive, más allá de la estacionamiento de Epcot a la Interestatal 4. Buena Vista Drive ye una cai de mayor superficie, que va d'esti a la parte de Disneyland, Animal Kingdom Resort de Disney's Hollywood Studios de Disneyland, Disney Epcot Resort, Disneyland, área de Epcot y Downtown Disney.

[editar | editar la fonte]

Mientres les etapes iniciales de planificación del complexu, Walt Disney referir al proyeutu como Proyeutu X, El Proyeutu Florida, Disney World, y el mundu de Disney. Los primeres referencies visuales utilizaron el mesmu tipu de lletra medieval como Disneyland, Ltd. Walt Disney taba bien arreyáu na selección y planificación de proyeutos nos años anteriores a la so muerte. Los nomes secretos fueron escoyíos por cuenta de la alta confidencialidad del proyeutu mientres la planificación inicial. Dempués de la muerte de Walt Disney, Roy O. Disney añadió'l nome de Walt Disney World como un homenaxe permanente al so hermanu.

El logotipu orixinal del complexu tenía una "D" de gran tamañu con un Mickey Mouse con forma de globu que contién llinies de llatitú y llargor, col nome de la propiedá presentar na tipoloxía de lletra "modern sans-serif". Por tanto la tipoloxía de Walt Disney World Resort retirar a la so fonte orixinal y el símbolu mientres la celebración de la so 25 aniversariu en 1996-97. El vieyu símbolu "D" inda puede atopase en munchos llugares del complexu, por casu na atraición SpectroMagic, el coche delanteru de cada unu de los monorraíles, tapes de rexistru, plaques xeodésiques y estandartes con banderes en dellos sitios al traviés de la propiedá.

Servicios nos parques Disney[editar | editar la fonte]

  • Disney's FASTPASS: Esti serviciu (utilizáu solo nos 4 parques temáticos) dexa retayar el tiempu d'espera nes atraiciones más frecuentes qu'asina lo señalen. Ta incluyíu nel costu d'almisión al parque temáticu.
  • Ears to the World, Disney's Show Translator: Ye un dispositivu inalámbricu que-y dexa a los estranxeros escuchar nel so propiu idioma les narraciones de delles de les sos atraiciones favorites que se dexen. Los dispositivos tán disponibles n'español, alemán, francés, xaponés y portugués. Pueden llograse en Guest Relations. Nun tien costu adicional, sicasí, ríquese dexar un depósitu.

Cronoloxía[editar | editar la fonte]

1965 Walt Disney anuncia'l proyeutu
Florida anuncia'l proyeutu
1967 Empieza la construcción
1971 Magic Kingdom
Disney Palm and Magnolia Golf Courses
Disney's Contemporary Resort
Disney's Polynesian Resort
Disney's Fort Wilderness Resort & Campground
1972 Disney's Village Resort
1973 Disney The Golf Resort
1974 Discovery Island
1975 Disney's Village Resort
Walt Disney Village Marketplace
Downntown Disney
1976 Disney's Riverside Country
1980 Walt Disney World Conference Center
Disney's Village Resort
Disney Club Lake Villes
1982 Epcot
1986 The Disney Inn
1988 Disney's Grand Floridian Resort
Disney's Grand Floridian Resort & Spa
Disney's Caribbean Beach Resort
Disney's & Spa
1989 Disney's Hollywood Studios (orixinalmente Disney-MGM Studios)
Disney's Typhoon Lagoon
Pleasure Island
1990 Disney's Kids
Yacht Club
Beach Club
Disney Resorts
Walt Disney World Swan
Walt Disney World Dolphin
1991 Disney's Port Orleans Resort French Quarter
Disney Vacation Club
Disney's Old Key West Resort
1992 Disney's Port Orleans Resort Riverside
Disney Bonnet Creek Golf Club
1993 Disney's Magic Kingdom
1994 Disney's All-Star Sports Resort
Disney's Wilderness Lodge
Disney's Port Orleans Resort Side
Shades of Green
1995 Disney's All-Star Music Resort
Disney's Blizzard Beach
Disney's Fairy Tale Wedding Pavilion
Walt Disney World Speedway
1996 Disney Institute
Disney's BoardWalk Inn y BoardWalk Villes
1997 Disney's Coronado Springs Resort
Disney's Wide World of Sports Complex
Downtown Disney West Side
1998 Disney's Animal Kingdom
DisneyQuest
1999 Disney's All-Star Movies Resort
2000 The Villes at Disney's Wilderness Lodge
2001 Disney's Animal Kingdom Lodge
Disney's Firework
2002 Disney's Beach Club Villes
Disney's Beach
2003 Disney's Pop Century Resort
DisneyQuest
2004 Disney's Saratoga Springs Resort & Spa
2005 Kids
2006 Spa
2007 Disney's Animal Kingdom Villes
2008 Epcot
2009 Bay Lake Tower at Disney's Contemporary Resort
Disney's Saratoga Springs Resort
Treehouse Villes
2010 Kids
2011 Golden Oak at Walt Disney World Resort
2012 Disney's Art of Animation Resort

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Fogleson, Richard Y. (2003). Married to the Mouse. New Haven, CT: Yale University Press, páx. 274. ISBN 978-0-300-09828-0.
  2. Mannheim, Steve (2002). Walt Disney and the Quest for Community. Aldershot, Hampshire, England: Ashgate Publishing Limited, páx. 68–70. ISBN 0-7546-1974-5.
  3. Koenig, David (2007). Realityland: True-Life Adventures at Walt Disney World. Irvine, CA: Bonaventure Press, páx. 25–26. ISBN 978-0-9640605-2-4.
  4. Mark Andrews (6 d'agostu de 2000). «Disney Pulled Strings So Mouse Moved In With Barely A Squeak». orlandosentinel.com. Tribune Newspapers. Consultáu'l 16 de setiembre de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]