Volodimir Scherbitski

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Volodimir Scherbitski
miembru del Sóviet Supremu de la Xunión Soviética

Vida
Nacimientu Verjnodniprovsk Traducir17  de febreru de 1918
Nacionalidá República Popular Ucraína
Bandera de la República Socialista Soviética d'Ucraína República Socialista Soviética d'Ucraína  1922)
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Fallecimientu

Hospital clínico Feofaniya Traducir16  de febreru de 1990

(71 años)
Sepultura Cementerio de Baikove Traducir
Causa de la muerte Neumonía
Familia
Casáu/ada con Ariadne Scherbitsky
Estudios
Estudios Ukrainian State University of Chemical Engineering Traducir
Llingües rusu
ucraín
Oficiu
Oficiu políticu
Premios
Miembru de Comité Central del Partido Comunista de la Unión Soviética Traducir
Buró Político del Comité Central del Partido Comunista de la Unión Soviética Traducir
Serviciu militar
Graduación capitán
Lluchó en guerra Xermano-Soviética
Creencies
Partíu políticu Partíu Comunista de la Xunión Soviética
Volodymyr Shcherbytsky Signature 1978.png
Cambiar los datos en Wikidata

Vladimir Vasiliovich Cherbitsky (n'ucranianu: Володимир Щербицький Васильович, Volodymyr Vasylyovych Shcherbytsky, rusu: Владимир Васильевич Щербицкий) (17 de febreru de 1918, Verkhnodniprovsk - 16 de febreru de 1989) foi un políticu ucranianu y soviéticu, líder del Partíu Comunista d'Ucraína dende 1972 hasta 1989.

Política[editar | editar la fonte]

Nació'l 17 de febreru de 1918 nel senu d'una familia obrera, y mientres la so etapa d'estudiante afiliar al Komsomol. Graduáu en Química pola Academia Militar de Defensa, foi una figura influyente na Xunión Soviética y miembru del Politburó dende 1971, amás d'un home d'enfotu del presidente de la Unión, Leonid Brezhnev. La so política al mandu de la República Socialista Soviética d'Ucraína caracterizar por un severu control y represión de la disidencia y una mayor centralización del poder, focalizado en Moscú; esto últimu, sicasí, nun punxo torgues al usu del ucranianu como llingua habitual.

A la muerte de Konstantin Chernenko, foi unu de los partidarios de Mijail Gorbachov; sicasí, Cherbitsky acabó per oponer se duramente a les reformes aperturista y autonomista propulsadas por el mesmu Gorbachov.

La xestión del accidente de Chernóbil[editar | editar la fonte]

Polo xeneral, Cherbitsky ye consideráu unu de los políticos más corruptos y conservadores de tola Xunión Soviética. Una de les acusaciones más notables foi la non cancelación del desfile del 1 de mayu unu de mayu de 1986 nes ciudaes de Chernóbil, Kiev y munches otres relativamente cercanes a la Central Nuclear de Chernóbil, que, cinco díes antes, sufriera'l accidente más grave de la hestoria de la industria nuclear.

La celebración de dichu desfile foi remanada pola importancia del día del trabayu na Xunión Soviética y pola intención de nun crear alarma na población nin llevantar barruntos nel estranxeru; les consecuencies fueron una fuerte irradiación de la población, colos consiguientes riesgos pal so salú. Tamién despintó a Moscú la gravedá del accidente nes primeres hores del mesmu, lo que condució a la Xunión Soviética a una comprometida situación diplomática col restu de países. Sicasí, nun sería hasta seronda de 1989 cuando Gorbachov forzara la so salida d'Ucrania y del PCUS.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

Finó'l 16 de febreru de 1989 d'una neumonía, según los datos oficiales. Sicasí, esisten nicios qu'apunten al suicidiu, pos a otru día del so óbito tenía de testificar pol so papel nel encubrimiento de la catástrofe de Chernóbyl, la tardanza en tomar de decisiones y el riesgu al que s'espunxo a la población.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Volodimir Scherbitski