Voivodatu de Pequeña Polonia

Coordenaes: 49°51′N 20°16′E / 49.85°N 20.27°E / 49.85; 20.27
De Wikipedia
Voivodatu de Pequeña Polonia
flag of Lesser Poland Voivodeship (en) Traducir coat of arms of Lesser Poland Voivodeship (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Polonia Polonia
ISO 3166-2 PL-12
Tipu d'entidá Voivodatos de Polonia
Capital Cracovia
División
Xeografía
Coordenaes 49°51′N 20°16′E / 49.85°N 20.27°E / 49.85; 20.27
Superficie 15108 km²
Llenda con Voivodatu de Subcarpacia, Voivodato de Santa Cruz, Voivodatu de Silesia, Región de Prešov (es) Traducir y Región de Žilina (es) Traducir
Demografía
Población 3 360 581 hab. (2013)
Densidá 222,44 hab/km²
Más información
Fundación 1r xineru 1999
malopolskie.pl
Cambiar los datos en Wikidata

El voivodatu de Pequeña Polonia (en polacu: Małopolska) ye una de les 16 provincies (voivodatos) que conformen la República de Polonia, según la división alministrativa del añu 1998.

Historia[editar | editar la fonte]

Vista de Cracovia, capital del voivodato.

Nel altu medievu el territoriu de l'actual Pequeña Polonia taba englobado nel de la Chrobatia.
Col fortalecimientu del poder polacu, la rexón pasó a ser práuticamente'l nucleu de poder de Polonia al ser la principal ciudá del reinu la ciudá de Cracovia.
Nel sieglu XVIII tres los Reparties de Polonia ente Austria, Prusia y Rusia, la Pequeña Polonia foi unu de los territorios que quedaron sol control del Imperiu austriacu.
El sector oriental de l'actual Pequeña Polonia perteneció hasta aproximao 1920 a la rexón de Galitzia, el sector occidental ye la Pequeña Polonia puramente dicha y ellí atópase l'antigua capital histórica de Polonia, la ciudá de Cracovia (en polacu Kraków).

Situación xeográfica[editar | editar la fonte]

El Rysy, picu más altu de Polonia.

La Małopolska (Pequeña Polonia) allugar nel sureste del actual territoriu polacu, tomando práuticamente tola alta cuenca del Vístula; a diferencia de la mayor parte del territoriu polacu, la Pequeña Polonia presenta importantes altitúes nel so sector meridional (onde tien frontera con Eslovaquia al traviés del sector de los Cárpatos llamaos montes Beskides), la máxima elevación atopar nel Tatra (2499 m).

Fora de la rexón carpática, la mayor parte de la Pequeña Polonia ye una penillanura bastante ondulada y, orixinalmente, recubierta de trupos montes d'hayas, abeduriues y abetos. Anque gran parte d'estos montes fueron desmontaos pa dedicar el territoriu a l'agricultura de ceberes (centenu, cebada y trigu, según al cultivu de pataques).

Divisiones[editar | editar la fonte]

Divisiones alministratives del voivodato.
Ciudá-distritu
Distritos

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]