Virginia González Polo

De Wikipedia
Virginia González Polo
Vida
Nacimientu Valladolid2 d'abril de 1873[1]
Nacionalidá España
Residencia Valladolid
A Coruña
Bilbao
Buenos Aires
Vigo
Lleón
Bayonne
Madrid
Muerte Madrid15 d'agostu de 1923[1] (50 años)
Familia
Fíos/es César Rodríguez González
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu política, sindicalistaactivista polos derechos de les muyeres
Miembru de Unión Xeneral de Trabayadores
Creencies
Partíu políticu Partíu Socialista Obreru Español
Partíu Comunista d'España
Cambiar los datos en Wikidata

Virginia González Polo (2 d'abril de 1873Valladolid – 15 d'agostu de 1923Madrid) foi una dirixente política y feminista española. Socialista partidaria de la III Internacional, abandonó'l PSOE y cuntóse ente los fundadores del Partíu Comunista Obreru Español.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació nel senu d'una familia humilde con ventidós hijo, el so padre yera torneru y la so madre texedora. Tuvo qu'empezar a trabayar dende los nueve años como guarnecedora de calzáu. Casóse con Lorenzo Rodríguez Echevarría y camudáronse a La Coruña onde nació'l so únicu fíu César Rodríguez González. Ellí empezó a rellacionase con círculos anarquistes, afiliándose a la Sociedá de Zapateros y Guarnicioneros de La Coruña.

En 1899 treslladar cola so familia a Bilbao, onde se xunió a la Unión Xeneral de Trabayadores, representando en 1905 a los trabayadores del calzáu nel VIII Congresu de la UXT. Un añu antes, en 1904, fundó l'Agrupación Femenina Socialista de Bilbao.

En pasando dos años n'Arxentina,[2] torna a España instalándose en Llión onde participó na fuelga xeneral de 1909, polo que foi detenida y espulsada de la ciudá. Tres un tiempu en Bayonne, instalar en Madrid en 1910 ingresando na Agrupación Femenina Socialista de Madrid. Comienzó una intensa actividá política y sindical realizando numberosos viaxes pa dar mitines por toa España.

En 1915 pasa a formar parte del Comité Nacional del PSOE, y en 1916 tamién de la UXT. Mientres la fuelga xeneral de 1917 formó parte del Comité de Fuelga, siendo detenida xunto al restu del comité nel númberu dolce de la cai Desengaño. Evitó la cárcel, al declarar los sos compañeros que namái tuvo na casa p'ayudar nos queferes domésticos.

Siendo partidaria de la Tercera Internacional, abandona'l PSOE dempués del III Congresu Estraordinariu del PSOE, nel que se refuguen les 21 condiciones. El 13 d'abril de 1921 participó na fundación del Partíu Comunista Obreru Español (PCOE). Foi escoyida delegada del PCOE p'asistir al III Congresu de la Internacional Comunista en Moscú, pero al so pasu por París, vese obligada a tornar gravemente enferma. Nel I Congresu del Partíu Comunista d'España, celebráu en marzu de 1922, foi escoyida secretaria femenina del Comité Central del PCE, partíu del que'l so fíu, César Rodríguez González, aportaría a secretariu xeneral un añu dempués.

El so últimu actu públicu, poco primero de morrer, sería un mitin contra la guerra de Marruecos.

Finó en Madrid el 15 d'agostu de 1923.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.bilbaopedia.info/virginia-gonzalez-polo. Apaez como: Virginia González Polo.
  2. Albornoz, 1977, p. 27.
  3. «González Polo, Virginia». Diccionariu Biográficu del Socialismu Español. Fundación Pablo Iglesias.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Plantía:DBSE