Violeta Menjívar

De Wikipedia
Violeta Menjívar
alcaldesa de San Salvador

Vida
Nacimientu Arcatao (es) Traducir1952 (71/72 años)
Nacionalidá Bandera d'El Salvador El Salvador
Estudios
Estudios Universidá d'El Salvador
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticamédica
Creencies
Partíu políticu FMLN (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Elvia Violeta Menjívar Escalante (1952Arcatao (es) Traducir) ye l'actual Ministra de Salú Pública y Asistencia Social n'El Salvador.[1]

Nació nel senu d'una familia llabradora. Estudió Medicina na Universidá d'El Salvador. En 1979 ingresó nes Fuercies Populares de Lliberación "Farabundo Martí" (FPL), una de los cinco organizaciones armaes d'esquierda que conformaron en 1980 el FMLN. Mientres la guerra civil trabayó na atención médica a combantientes y población civil nes zones en conflictu del departamentu de Chalatenango. A partir de 1992 participó en dellos proyeutos pa la reinserción de excombatientes del FMLN.

Foi escoyida diputada a l'Asamblea Llexislativa en 1997, como candidata del FMLN. Ella foi reelixida nel so escañu en 2000 y 2003. Mientres el so periodu llexislativu presidió la Comisión de Salú y Mediu Ambiente y foi secretaria de la Xunta Directiva de l'Asamblea Llexislativa. A finales del 2005 foi designada como candidata del FMLN a l'Alcaldía de San Salvador.

Tres una dura campaña contra'l candidatu del partíu ARENA, Rodrigo Samayoa, la doctora Menjívar imponer por escasu marxe nes eleiciones municipales del 12 de marzu de 2006 y tomó posesión del so cargu'l 1 de mayu de 2006, siendo la primer muyer en desempeñase como Alcaldesa Municipal dende la fundación de San Salvador en 1525.

El 18 de xineru de 2009, perdió les eleiciones municipales ante Norman Quijano del partíu ARENA, quien-y relevó del cargu'l 1 de mayu de 2009. El 1 de xunu de 2009, por disposición del presidente Mauricio Funes, desempeñóse como Viceministra de Salú Pública y Asistencia Social, y cola eleición del presidente Salvador Sánchez Cerén foi nomada Ministra de Salú Pública y Asistencia Social el 1 de xunu de 2014.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Doctor Rodríguez y Menjívar titulares del Ministeriu de Salú. Diariu CoLatino.com. Consultáu'l 10 de xunu de 2009.

Biografía oficial