Villapalacios

Coordenaes: 38°34′29″N 2°38′05″W / 38.5748°N 2.6346°O / 38.5748; -2.6346
De Wikipedia
Villapalacios
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia d'Albacete
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Villapalacios (es) Traducir María Isabel Serrano Prada
Nome oficial Villapalacios (es)[1]
Nome llocal Villapalacios (es)
Códigu postal 02350
Xeografía
Coordenaes 38°34′29″N 2°38′05″W / 38.5748°N 2.6346°O / 38.5748; -2.6346
Villapalacios alcuéntrase n'España
Villapalacios
Villapalacios
Villapalacios (España)
Superficie 87.48 km²
Altitú 836 m
Llenda con Alcaraz, Vianos, Salobre y Bienservida
Demografía
Población 553 hab. (2023)
- 304 homes (2019)

- 279 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.14% de provincia d'Albacete
0.03% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 6,32 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Villapalacios ye un conceyu español asitiáu al sureste de la península ibérica, na provincia d'Albacete, dientro de la comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Atopar a 98 km. de la capital provincial.

Al pie de les llocalidaes de Cotillas, Bienservida, Villaverde de Guadalimar y Riópar forma parte del Señoríu de les Cinco Villes, subcomarca histórica dientro de la mesma Sierra d'Alcaraz.

Víes: Dende Albacete, carretera nacional N-322.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Monumentos[editar | editar la fonte]

Ilesia Parroquial de San Sebastián[editar | editar la fonte]

Por Real Decretu del 17 de febreru de 1978, la ilesia de San Sebastián foi declarada Monumentu Históricu-Artísticu Nacional.

Ye una construcción de los sieglos XV y XVI d'estilu góticu tardíu, de planta rectangular, con arcos de diafragma qu'estremen l'espaciu en siete tramos, incluyida la cabecera y cubierta de madera a dos agües. Pel espaciu resultante y les pilastres adosaes, la cabecera quiciabes tuvo de cubrir con bóveda de crucería. A los pies, llevántase la torre del campanariu.

El coru ye la parte más artística de la ilesia. Ta compuestu por llargues vigues de madera asitiaes horizontalmente y una columna tamién de madera, asitiada verticalmente nel centru y que sirve pa sostener el coru. Nes vigues horizontales sobresalen unes ménsulas (salientes que sirven de soporte a otros elementos arquiteutónicos), tallaes en forma de cabeces. Nes vigues llaterales y na columna central, pueden almirase cuatro impresionantes y artístiques cabeces de madera.

Realizar so les órdenes de los primeros Condes de Parés, Rodrigo o Pedro Manrique de Lara, familia que rixó'l destín d'esta llocalidá, cabeza del Señoríu de les Cinco Villes de la Sierra d'Alcaraz formáu por Villapalacios, Bienservida, Villaverde de Guadalimar, Cotillas y Riópar, mientres sieglos.

Sobre esti coru alza una singular tribuna renacentista de pervalibles maderes onde resalten doce cabeces de personaxes casi toos ellos representaos como monstruosos, con oreyes apuntiaes, güeyos saltonos, dientes enormes ya inclusive cuernos. Sol coru pueden apreciase decoraciones polícromas con motivos mudéxares, muestres vexetales formaes por pámpanas y recímanos d'uva ente llinies ondulantes y motivos xeométricos, constituyendo'l pasaporte artístico y pictórico más pervalible de la cortil, por cuenta del so bonu caltenimientu dende la Edá Media.

Otra pieza a destacar ye la pila bautismal llabrada en piedra. Sobre ella puédese contemplar una antigua talla de la Virxe. Sobre la puerta, repúnxose na última restauración l'escudu de los Manrique del sieglu XVI, que la so historia esta estrechamente amestada cola del conceyu.

Mirador de la Glorieta[editar | editar la fonte]

Dientro del mesmu pueblu atopamos el Mirador de la Glorieta que nos sirve de balcón, según reza'l dichu popular: “Villapalacios, balcón de la Mancha y puerta d'Andalucía”. Dende ellí vese tol valle del ríu Mesta, al frente El Padrón colos sos 1.771 metros d'altor y sobremanera los entamos de la sierra del Segura n'Andalucía. Si ye de nueche, hasta podemos ver allumáu'l Castiellu de Chiclana de Segura, asitiáu a más de cincuenta quilómetros de Villapalacios.

=== Llábana de los Condes de Parés Gran llosa de piedra caliar denomada “Llábana de los Condes de Parés”, anque en realidá ye d'unu de los sos fíos. Topar nel campusantu de Villapalacios a mediaos de la década de 1960. Presenta una inscripción que cubre tola superficie sacante'l vértiz inferior esquierdu, onde ta grabáu l'escudu de los Condes. Tuvo De ser fabricada según trazar de dichu escudu, hacia l'añu 1570. Reparar furos en tola superficie, que yá debíen d'esistir nel momentu de realizar la inscripción. El material foi estrayíu con toa probabilidá d'una cantera asitiada a escasa distancia del cascu urbanu.

Esta llábana atópase na Aula Temática de Villapalacios.

Alministración[editar | editar la fonte]

Pertenez al partíu xudicial d'Alcaraz.

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Manuel Montano Morales PSOE
1983-1987 Manuel Montano Morales PSOE
1987-1991 Manuel Montano Morales PSOE
1991-1995 Manuel Montano Morales PSOE
1995-1999 Manuel Montano Morales PSOE
1999-2003 José Julián González Independiente
2003-2007 Manuel Montano Morales PSOE
2007-2011 Mª Isabel Serrano Prada PP
2011-2015 Mª Isabel Serrano Prada PP
2015-2019 José Ángel Rodríguez Herrera PSOE
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d

Demografía[editar | editar la fonte]

En 2017 cuntaba con 594 habitantes, según datos del INE.

Fiestes[editar | editar la fonte]

Les fiestes patronales celebrar del 13 al 17 de setiembre, anque puede haber dalgún cambéu en función del fin de selmana y la fiesta patronal del día 14, día del Santísimu Cristu de la Vera Cruz.

Tamién se celebra San Isidro (15 de mayu) y la romería de San Cristóbal (tamién en mayu).

Villapalacios FS[editar | editar la fonte]

Villapalacios cunta col meyor equipu de fútbol sala base de la provincia y unu de los meyores d'España en categoría cadete, el Villapalacios FS (VFS).

L'equipu entrenáu por Víctor Beas lleva 6 esitosos años, sacando dellos grandes xugadores de la llocalidá como Álvaro o Javi y otros que vinieron de fora como Luis o Raúl. Amás, l'esquil Iván, apocayá ficháu pol Inter Movistar y subcampeón d'España cola seleición de Castiella-La Mancha.

El Villapalacios FS consiguió ganar 2 Lligues Provinciales, na temporada 2013/2014, amás de 4 subcampeonatos en 6 temporaes. Foi campeón comarcal nes 5 ediciones apostaes y de la Copa Provincial tamién nes 3 apostaes.

La temporada pasada ganó la Copa Más Activa d'Albacete na so única edición y ésta foi subcampeón de Copa de Campeones. Foi amás el ganador el Tornéu Rexonal de Socuéllamos colos meyores equipos de Castiella-La Mancha y foi subcampeón de la Quixote Futsal Cracks, meyor tornéu d'España, perdiendo la final ante un conxuntu compuestu por xugadores de la Seleición de la Comunidá de Madrid sub 16.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]