Vexetación

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Biomes clasificaos por vexetación
     Desiertu xeláu y polar      Tundra      Taiga      Monte templáu caducu      Estepa templada      Selva subtropical      Vexetación mediterránea      Monte monzónicu      Desiertu grebu      Arbustiva xerofítica      Estepa seca      Ermu semiárido      Sabana herbal      Sabana arbolada      Monte secu subtropical      Selva tropical      Tundra alpina      Monte montano

La vexetación ye la cobertoria de plantes (flora) xavazs o cultivaes que crecen bonalmente sobre una superficie de suelu o nun mediu acuáticu. Falamos tamién d'una cubierta vexetal. La so distribución na Tierra depende de los factores climáticos y de los suelos. Tien tanta importancia que inclusive llegar a dar nomenclatura a los climes según el tipu de vexetación que crez na zona onde ellos imperan. Por eso fala d'un clima de selva, d'un clima de sabana, d'un clima de taiga, etc.

«Vexetación» ye un términu xeneral, ensin referencia específica a un taxón particular, formes de vida, estructura, estensión o otres característiques botánica o xeográfica específiques. Ye más ampliu que «flora» que se refier puramente a la composición d'especies. Quiciabes el sinónimu más cercanu ye la comunidá de plantes, pero la vexetación, puede y suel faer referencia a una gama d'escales espaciales más amplies que flora (incluyendo les escales tan grandes como la global). Asina, el términu vexetación toma dende montes de secuoyas primitivos, a manglares costeros, corteza desértica, yerbes selvaxes hasta campos de trigu o xardinos y verdes.

La vexetación, al pie de los hongos, colos cualos acomúñase, desempeña un papel cimeru de producción y de protección de los suelos y del humus, el ciclu del carbonu y de la producción de osíxenu. Ciertes plantes pueden ser bioindicadoras.


Vegetación