Valdemanco del Esteras

Coordenaes: 38°56′18″N 4°49′45″W / 38.9384°N 4.8291°O / 38.9384; -4.8291
De Wikipedia
Valdemanco del Esteras
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
ProvinciaBandera de Provincia de Ciudad Real provincia de Ciudá Real
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Valdemanco del Esteras (es) Traducir Julia Manzano Fuentes (PSOE Castiella-La Mancha)
Nome oficial Valdemanco del Esteras (es)[1]
Códigu postal 13411
Xeografía
Coordenaes 38°56′18″N 4°49′45″W / 38.9384°N 4.8291°O / 38.9384; -4.8291
Valdemanco del Esteras alcuéntrase n'España
Valdemanco del Esteras
Valdemanco del Esteras
Valdemanco del Esteras (España)
Superficie 142.46 km²
Altitú 572 m
Llenda con Almadén, Chillón, Baterno, Agudo, Puebla de Don Rodrigo y Saceruela
Demografía
Población 161 hab. (2023)
- 90 homes (2019)

- 80 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.03% de provincia de Ciudá Real
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 1,13 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

Valdemanco del Esteras ye un conceyu español de la provincia de Ciudá Real, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha. Llenda al norte con Puebla de Don Rodrigo, al sur con Chillón y Almadén, al este con Saceruela, y al oeste con Agudo y Baterno (provincia de Badayoz). Tien una superficie de 142,46 km² con una población de 196 habitantes (INE 2015) y una densidá de 1,45 hab/km².

Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución demográfica de Valdemanco del Esteras
199119962001200420062009201020132015
316329293263258247241210210
(Fonte: INE)

Historia[editar | editar la fonte]

Valdemanco del Esteras tien el so orixe nun grupu de molineros y colmeneros que decidieron instalase cerca de los molinos del ríu Fríu.

En 1833 foi declaráu conceyu independiente de Saceruela, que por aquella dómina allugaba cerca de cuarenta cases y una ilesia.

Economía[editar | editar la fonte]

L'apicultura y la ganadería tuvieron y siguen tando bien amestaes a esti pueblu, somorguiáu en tierres montuosas riques en floriamientos onde s'instalaron truébanos qu'inda anguaño s'utilicen. Anguaño Valdemanco ye un pueblu dedicáu na so gran mayoría a la ganadería (sobremanera ovina) y a l'agricultura (olivar).

Patrimoniu y turismu[editar | editar la fonte]

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

  • Ruines de molinos (anotaciones dende 1575) na ribera de ríu Fríu.
  • Ilesia parroquial de la Virxe del Valle (sieglu XVIII).
  • Ponte del río Esteres (sieglu XIX).

Turismu[editar | editar la fonte]

  • Turismu cinexéticu.
  • Río Esteres.
  • Rutes pola naturaleza.

El visitante puede atopar nesta población los paisaxes más guapos de la contorna yá que ta desapaecíu nun valle y caltién la so hestoria con rellación a la so redolada medioambiental.

Fiestes[editar | editar la fonte]

  • Les fiestes patronales del conceyu son el 20 de xineru, n'honor al so patrón, San Sebastián.
  • La feria y fiestes (del primer xueves al primer domingu d'agostu).
  • El 8 de setiembre, fiestes n'honor a la patrona del conceyu, La nuesa Señora del Valle.

Nes fiestes de San Sebastián, pela mañana celébrase la Misa y la procesión n'honor al patrón, y pela nueche una verbena nel salón municipal, amenizada polos cantares de dalguna orquesta popular.

La feria y fiestes d'agostu fueron creaes por cuenta d'axuntar a tolos ciudadanos qu'emigraren a otres ciudaes por trabayu, y que nun disponíen de vacaciones mientres les fiestes de setiembre. Consten de 4 díes festivos:

-El xueves ye'l día del pregón oficial, con dalguna actuación de cantantes manchegos o locales, o de bailles populares; el discursu inaugural de les fiestes; y l'eleición de la Reina y les Dames d'Honor. Tamién suelen dar empiezu los distintos campeonatos y competiciones.

-El vienres, llevar a cabu la Misa y la procesión n'honor de La nuesa Señora del Valle, según el pasacalles al cargu de una banda municipal de dalgún pueblu vecín (Valdemanco nun dispón de banda municipal), la puya del ramu y palos de la Virxe, y una fresca borgoña (vinu tinto con piescu) pa los asistentes. Pela tarde prosiguen los distintos campeonatos y competiciones. Amás, pela nueche celébrase una verbena amenizada por dalguna orquesta popular.

-El sábadu suelen realizase delles actividaes infantiles (carrera de sacos, cucaña, etc.) y pa toles edaes (concursu de llanzamientu de güesu d'aceituna cola boca, concursu de comer magdalenas, etc.) y pela nueche celébrase de nuevu una verbena.

-El domingu, pela tarde, xuéguense les finales de les distintes competiciones. Mientres la nueche vuelve celebrase otra verbena, llevar a cabu la entrega de los trofeos de les distintes competiciones entamaes mientres les fiestes. A lo último, suel haber l'habitual concursu de bailles mientres la nueche: baille de la escoba y baille del botijo.

Les fiestes de setiembre celebren los díes 8 y 9 del citáu mes. El día 8 pela mañana celébrase la Misa y la procesión n'honor a la patrona, La nuesa Señora del Valle y pela nueche celébrase una verbena popular nel salón municipal al cargu de una orquesta. El día 9 pela nueche celébrase una verbena similar a la de la nueche anterior, anque suel dir acompañada del concursu del baille del botijo o del baille de la escoba.



Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]