Valdecaballeros

Coordenaes: 39°14′47″N 5°11′31″W / 39.246388888889°N 5.1919444444444°O / 39.246388888889; -5.1919444444444
De Wikipedia
Valdecaballeros
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
Provincia provincia de Badayoz
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Valdecaballeros (es) Traducir David Baños Abril
Nome oficial Valdecaballeros (es)[1]
Códigu postal 06689
Xeografía
Coordenaes 39°14′47″N 5°11′31″W / 39.246388888889°N 5.1919444444444°O / 39.246388888889; -5.1919444444444
Valdecaballeros alcuéntrase n'España
Valdecaballeros
Valdecaballeros
Valdecaballeros (España)
Superficie 90 km²
Altitú 481 m
Llenda con Alía, Castilblanco, Herrera del Duque, Talarrubias, Casas de Don Pedro y Cañamero
Demografía
Población 1066 hab. (2023)
- 558 homes (2019)

- 519 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.16% de provincia de Badayoz
0.1% de Estremadura
0% de España
Densidá 11,84 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
valdecaballeros.es
Cambiar los datos en Wikidata

Valdecaballeros ye un conceyu español, col títulu honoríficu de villa, asitiáu xunto a la fastera norte de la sierra de les Barbes d'Oru, parte de la cordal de los Montes de Toledo. Pertenez a la mancomunidá de Cijara, provincia de Badayoz, comunidá autónoma d'Estremadura. A fecha de 1 de xineru de 2013, el conceyu cuntaba con una población de 1.175 habitantes.

Xeografía física[editar | editar la fonte]

Llocalización[editar | editar la fonte]

Asitiar na contorna de Cijara, siendo siempres parte de les Deveses de Guadalupe. Pertenez al partíu xudicial d'Herrera del Duque.

Tien una altitú sobre'l nivel del mar media de 400 metros y clima típicamente mediterraneu. Ta a unos 230 km de Madrid y a unos 190 de Badayoz. Tien bon accesu por cualesquier de les sos carreteres.


Llendes del términu municipal de Valdecaballeros
Noroeste: Cañamero Norte: Alía Nordeste: Alía
Oeste: Casas de Don Pedro Este: Castilblanco
Suroeste Talarrubias Sur: Talarrubias Sureste: Herrera del Duque

Hidrografía[editar | editar la fonte]

En Valdecaballeros atópase l'enclave natural, banzáu de García de Sola, tamién conocíu como Puerto Peña. El banzáu tien unos 20 km de llargor y nél puédese prauticar el bañu, la pesca, con especies como'l lucio, el black bass, la carpa y el barbu y los deportes náuticos propios d'un banzáu.

Historia[editar | editar la fonte]

La villa de Valdecaballeros tien una hestoria relativamente curtia, pero sicasí na redoma del pueblu actual fueron topaos restos romanos y prerromanos. Son destacables los dos afitaos romanos calteníos na ilesia de San Miguel, que marquen la llende de les 3 provincies romanes en Hispania: Tarraconensis, Betica y Lusitania, nel encruz ente los ríos Guadiana y Guadalupe, onde güei día s'atopa una importante cortil arqueolóxica ensin estudiar, el Castru del Cuetu de la Barca, nel que s'atopen restos de les distintes cultures qu'habitaron Valdecaballeros. Estos restos topar nel visu d'un monte convertíu n'isla tres la construcción del banzáu de Puerto Peña y van dende los restos d'una ciudadela cercada, d'unos 200 m² (ensin cuntar la parte somorguiada), nos que s'aprecien restos metálicos de bronce, piedres ellaboraes y un magníficu exemplu d'arte prerromano, desgraciadamente ensin estudiar, nun dolmen neolíticu o posiblemente célticu o lusitanu, similar a los apaecíos n'Irlanda, de calter funerariu. Nel cuetu de la Barca pueden atopase tamién enormes exemplares d'acebuche, árbol máxicu pa los celtes, lo que vendría reforzar la teoría céltica. Comoquier, la ciudadela de la islla na confluencia de dambos ríos, frente a la cual apaez y sume otra más pequeña, según el nivel del banzáu, y de factura más romana que prerromana, supón un enclave que tien, de primeres, una importancia estratéxica de primer orde, al siguir la vía más fácil ente'l pandu y la fértil vega del Guadiana, darréu sede de la capital Augusta Emerita, y en segundu llugar l'encantamientu que provoca la redolada cola agua y los dos riscos engarraos (Valdecaballeros y Peloche), de lo cual nun ye d'estrañar que les antigües xentes coles sos relixones basaes na naturaleza, atoparen nel llugar una fuercia y una maxa especial. Les más qu'insuficientes investigaciones realizaes señalen que podría tratase del Machu Pichu ibéricu.

La villa de Valdecaballeros porta nel so escudu les insinies históriques de la Cruz de San Jorge, los toros y la torre de Talavera de la Reina y el xabalín que ye propiu de la tierra. Pertenecía d'antiguo al territoriu eclesiásticu de San Lorenzo de El Escorial, na actualidá a Talavera de la Reina.

A la cayida del Antiguu Réxime la llocalidá constituyir en conceyu constitucional na rexón d'Estremadura. Dende 1834 quedó integráu nel Partíu xudicial d'Herrera del Duque.[2] Nel censu de 1842 cuntaba con 210 llares y 760 vecinos.[3]

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

Relixosu[editar | editar la fonte]

La parroquia de San Miguel Arcánxel atopar nun puexu nel centru de la villa y destaquen les sos representaciones d'arte mudéxar, que la so restauración recién dexa a los turistes contemplar un magníficu exemplu d'arte mudéxar rural. Esta Parroquia pertenez a l'archidiócesis de Toledo.

Civil[editar | editar la fonte]

Otru monumentu ye'l Reló, que ye un edificiu a manera de torre, de fines del s. XIX asitiáu na plaza. El Balneariu de Valdefernanado constitúi otra muestra de construcción artística nesti estilu.

El cuetu de la Barca ye un pequeñu cuetu delimitado pola confluencia de los ríos Guadiana y Guadalupe, güei semicubiertos peles agües del banzáu. Nél topen un castru prerromanu conocíu como Castru del Cuetu de la Barca; una fortificación cercada que puede datase acordies cola cerámica atopada, dende'l sieglu VIII al sieglu III e.C.

Demografía[editar | editar la fonte]

En 2004 había 1288 habitantes. El pueblu sufrió una desaceleración demográfica importante dende 1991, añu nel que'l pueblu cuntaba con 1.779 habitantes. La población hai emigráu mayoritariamente a la Comunidá de Madrid y a otres ciudaes de la Comunidá d'Estremadura, principalmente a les capitales de provincia.

Redolaes[editar | editar la fonte]

Dispón d'un balneariu zarráu na actualidá y pendiente de que'l Conceyu resuelva la so axudicación.

Deporte[editar | editar la fonte]

Nesta villa prauticar enforma'l deporte de la caza por tener una gran variedá d'animales, tantu na caza mayor como na caza menor.

Na so contorna prauticar senderismo, rutes a caballu, caza y pesca.

Urbanismu[editar | editar la fonte]

Dixebrada del nucleu de población principal esiste una urbanización, Los Encinares, con 150 xalés, que s'atopa mui cerca del pueblu. Foi concebida como agospiamientu pa los Téunicos de la Central Nuclear y les sos families, quedando nel abandonu mientres más de 18 años pola moratoria europea de la Central. Na actualidá ye una comunidá de propietarios qu'acueye una población estable d'unes 20 families, según la asidua visita de recréu en fines de selmana y vacaciones del restu de los propietarios.

Central nuclear[editar | editar la fonte]

Nel so términu municipal ta asitiada la central nuclear del mesmu nome, que nunca llegó a funcionar, pola moratoria nuclear favorecida pol gobiernu socialista. La central nuclear foi escenariu de festivales como'l TSC2 y escena pa curtios d'un grupu de mozos llamáu "Los Estrebedes".

Persones destacaes[editar | editar la fonte]

Gobiernu llocal[editar | editar la fonte]

Anguaño en Valdecaballeros gobierna'l PSOE con 5 conceyales. Na oposición atopa'l PP con 4 conceyales.

Dende l'añu 2015, l'alcalde del conceyu ye Gregorio Rodríguez Dueñes.

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Cervantes Virtual [1]
  3. Conceyu Códigu INE -06-137 [2]