Usuariu:Sahaquiel9102/Taller 2

De Wikipedia

El neutro de materia ye un fenómenu llingüísticu nel asturianu y otres llingües que se manifiesta cuando un sustantivu incontable precede un axetivu neutro, representado pola terminación -o. Esta cadarma crea una llectura xenérica, como nel exemplu "l'arroz blanco," que se refier a cualquier arroz d'esi color. L'axetivu neutro nun pue manifestase en posición prenominal, ya que l'axetivu prepuestu debe concordar en xéneru col sustantivu. Poro, l'axetivu neutru manifiéstase en posición posnominal, marcáu pola terminación -u nel masculín y -a pal femenín. 1 2

El términu "neutro de materia" n'asturianu y otres llingües que lo presenten refiérese a un fenómenu llingüísticu específicu na gramática, y nun debe confundire col conceutu de "xéneru neutru" nel sen tradicional de la gramática, ya que los nomes qu'exhiben esta concordancia continúan amosando xénero masculín o femenín altraviés de los artículos, demostrativos, cuantificadores y axetivos prenominales.3

El neutro de materia ye un fenómenu gramatical del asturianu que consiste na concordanza de ciertos sustantivos non contables con el pronome neutro lo. Esti fenómenu ye heredáu del llatín, que tenía tres xéneros: masculín, femenín y neutru. Los sustantivos que s'acomuñen con el neutru de materia son aquellos que designan sustancias incontables, como la farina, l'agua, el lleche, la piedra, etc. Estos sustantivos pueden ser masculinos o femeninos, pero en la concordanza con los axetivos y pronomes neutres, nun se manifiesta'l xéneru.


El neutro de materia ye un fenómenu gramatical del asturianu que consiste na concordanza de ciertos sustantivos non contables con el pronome neutro lo. Esti fenómenu ye heredáu del llatín, que tenía tres xéneros: masculín, femenín y neutru. Los sustantivos que s'acomuñen con el neutru de materia son aquellos que designan sustancias incontables, como la farina, l'agua, el lleche, la piedra, etc. Estos sustantivos pueden ser masculinos o femeninos, pero en la concordanza con los axetivos y pronomes neutres, nun se manifiesta'l xéneru. Por exemplu, podemos dicir:

  • La farina blanco.
  • L'augua frío.
  • La piedra duro.
  • La sidra asturiano

N'estos exemplos, los axetivos blanco, frío, duro y asturiano concuerden col pronome neutru lo, a pesar de que los sustantivos farina, augua, piedra y sidra son, nel so orixe, masculinos o femeninos. El neutru de materia ta presente en toles variedaes del asturianu, anque con un mayor o menor grau d'usu. Ye más frecuente na fala coloquial que na culta, y ye más común en zones rurales qu'urbanes. Esti fenómenu gramatical ye ún de los más carauterísticos del asturianu, y ye una prueba de la so rellación histórica col llatín.


Referencies