Usuariu:Alejl/Provincia de Cáceres

De Wikipedia

Cáceres ye una provincia asitiada al oeste d'España, al norte de la comunidá autónoma d'Estremadura. Tien una población de 400 036 habitantes (INE 2017). La so capital y la ciudá más poblada ye la ciudá de Cáceres, siguida de Plasencia y de Navalmoral del Matu.

Ye la segunda provincia más estensa d'España, dempués de Badayoz.

Parte con Castiella y Llión al traviés de les provincies de Salamanca y Ávila y con Castiella-La Mancha per Toledo. Al sur atopa Badayoz, y al oeste la frontera con Portugal.

Hestoria[editar | editar la fonte]

Prehistoria[editar | editar la fonte]

Paleolíticu inferior[editar | editar la fonte]

Escavación na Cueva de #Santo Ana, en Cáceres.

Les pruebes de presencia humana más antigües del actual territoriu d'Estremadura daten del periodu Paleolíticu Inferior. Nos xacimientos —na so mayoría superficiales— topáronse ferramientes tosques de cuarcita y, en menor midida, de granitu, pero nun s'atoparon restos de cadabres humanos.

La técnica usada pa construyir les ferramientes consistía en cutir la piedra con un percutor de piedra o cuerna hasta consiguir filos, puntes, mozquetes, hachos o picos.

Los restos más antiguos corresponder cola fase media del periodu Achelense (fai unos 700 000 años).

Los xacimientos más antiguos tán cerca d'onde hai piedra fayadiza pa tallar y construyir, pos, les ferramientes y útiles. Amás atópense cerca de los ríos y de los grandes afluentes. Les árees de más concentración de xacimientos del periodu Achelense son: banzáu de Valdecañas, ríu Alagón, Jerte y El Sartalejo.

Los preseos más destacaos d'esta dómina son el bifaz, el fendedor y el picu triédrico.

Paleolíticu mediu[editar | editar la fonte]

Recoyéronse bien pocos restos n'Estremadura. Toos ellos son del periodu Musteriense. Construyir cola técnica por aciu la cual calculaben el tamañu del preséu antes d'estrayer de la piedra matriz un fragmentu fayadizu al preséu que pretendíen fabricar.

Los preseos más característicos yeren les raederas, denticulados y puntes. Toos ellos son menos pesaos, menos toscos, construyíos con una tecnoloxía más avanzada que los del Paleolíticu Inferior.

Los llugares onde s'atopen xacimientos del periodu Musteriense corresponder colos del periodu Achelense, esto ye, cerca de los ríos.

Paleolíticu cimeru[editar | editar la fonte]

Entrada actual de la cueva de Maltravieso, en Cáceres.

Mientres esta era apaez el Homo sapiens sapiens —l'home actual— sobre la cara de la Tierra.

Nesta dómina fueron fechos los grabaos y pintures de la cueva de Maltravieso, santuariu del arte cuaternario, y de les Mines de Castañar de Ibor. Toes son d'estilu Magdaleniense.

Na cueva de Maltravieso, atópense grabaos de la figura d'una venada, dellos triángulos y otres figures xeométriques. Sobremanera atopáronse más de 30 manos pintaes en negativu y ensin deu meñique la mayoría d'elles.

Nun s'atoparon restos que suxuran que fuera habitada mientres esta dómina, anque sí de dómines posteriores, polo que puede concluyise que yera un llugar sagráu, non d'habitación.

Neolíticu[editar | editar la fonte]

Anque son bien pocos los datos que se conocen sobre'l Epipaleolítico na actual rexón d'Estremadura, el Neolíticu traxo dellos cambeos na subsistencia de les comunidaes humanes qu'habiten la rexón. La más importantes son la introducción de la ganadería y l'agricultura, que s'incorporen a les actividaes de caza y recueya yá esistentes. Tocantes a la tecnoloxía refierse, la incorporación más importante ye la de la cerámica que va dexar l'almacenamientu de los escedentes agrícoles.

Na actualidá los estudios más recién consideren que'l Neolíticu n'Estremadura empezó na transición del VI al V mileniu a.C. Supérase asina'l conceutu de Neolíticu Tardíu que #dellos autores emplegaren, creyendo que l'apaición de l'agricultura sería muncho más tardida nesta zona d'España. Del Neolíticu Antiguu los xacimientos más representativos son el Cuetu de la Forca (Plasenzuela), Cueva de Boquique (Plasencia), la cueva d'El Conejar (Cáceres) y Los Barruecos (Malpartida de Cáceres). D'esti últimu xacimientu proceden les evidencies d'agricultura más antigües de la rexón, que fueron dataes a finales del VI mileniu a.C. Los nicios de doma animal son débiles, pero puede suponese que la doma animal ye contemporanea a la introducción de l'agricultura. Nestos xacimientos atopáronse cerámiques decoraes, sobremanera la variedá conocida como «boquique», por habese documentado per primer vegada nesta cueva de Plasencia.

A partir del Neolíticu Mediu, empiezos del V mileniu a.C., produzse la proliferación del megalitismo na rexón. Esisten pocos poblaos conocíos d'esta dómina, tan solo dellos datos del xacimientu de Los Barruecos. El fenómenu megalíticu ye sicasí bien conocíu, pos esisten grandes concentraciones de dólmenes en diverses contornes de la rexón. Conxuntos d'esti tipu de sepulcros megalíticos pueden atopase en Valencia de Alcántara, Cedillo o Santiago de Alcántara. Aun así hai que dicir qu'esti fenómenu tien una gran perduración nel tiempu, perdurando hasta los entamos de la Edá del Bronce. Los enterramientos d'esta fase suelen caracterizase por microlitos de xil, cerámiques llises y dellos ídolos placa.

Del Neolíticu Final destaquen xacimientos como Araya. #Desenvolver a partir del 3500 a. C. y va sentar les bases pa l'apaición del Calcolítico, a partir del III mileniu a.C. Estos poblaos tienen una verdadera vocación agrícola y ganadera. La so situación, próxima a tierres fértiles, sueli ser en nidies llombes próximes a calces de ríos. Les cerámiques #caracterizar por ser prácticamente llises, con escases decoraciones y formes simples. La cerámica más indicativa ye la cazuela carenada», qu'apaez corrientemente nos xacimientos de too el Suroeste peninsular, demostrando la integración d'Estremadura dientro d'una dinámica cultural común caracterizada pola medría demográficu y l'afianzamientu, cada vez más claru, de l'agricultura y la ganadería.

Calcolítico[editar | editar la fonte]

Mientres el Calcolítico o Edá de Cobre, les comunidaes humanes prehistóriques realicen meyores na esplotación agropecuaria del mediu, desenvuélvese la metalurxa col entamu del tresformamientu del cobre escontra l'III mileniu a.C en Castillejo.[1]

Produzse un desenvolvimientu de la complexidá social tantu estructural como ideológicamente: hai desigualdá de roles y de bienes.

Edá Antigua[editar | editar la fonte]

Dómina prerromana[editar | editar la fonte]

Estatua medieval[cita [ensin referencies] en Hervás.

Ente los pueblos prerromanos más importantes qu'habitaron Estremadura atoparon los vettones (Vettoni), qu'habitaron les actuales provincies de Cáceres (norte) y Salamanca, la provincia d'Ávila y parte de la de Toledo. Los lusitanos (Lusitani) (los más arquetípicos d'Estremadura), que s'estendíen por casi la totalidá de l'actual Estremadura y centru de Portugal, pueblos pregueros dedicáu al pillaje y la guerra, cabo destacar la imaxe del líder lusitanu Viriato y la resistencia ferrial frente a los romanos. Asitiaos al sur, próximos a la provincia de Badayoz, atopábense los célticos (Celtici), yeren principalmente urbanos y ufiertaron poca resistencia a les tropes romanes, polo que nun fueron torga pa la meyora d'estes.

Dómina romana[editar | editar la fonte]

Conxuntu romanu de Cáparra.

La tierra d'esta confederación lusitana sufrió una romanización completo y fondo. El grau de romanización alcanzáu y l'estensión de la provincia Ulterior aconseyaben un gobiernu estreme, constituyéndose la Lusitania en provincia estreme en tiempos d'Augusto (s. II a C.). La provincia de Lusitania acoyía gran parte d'Estremadura, y Portugal central.

Construyéronse numberoses víes de comunicación (calzaes), grandes urbes. Lusitania foi una de les provincies en que s'estremó definitivamente la Península Ibérica y un aspeutu perimportante foi l'adopción de la llingua del Imperiu, base de toos les futures llingües romances peninsulares.

La Ruta de la Plata xunía Asturies con Emérita y con Itálica, travesando la provincia de Cáceres pola #metá. Otra ruta xunía Mérida con Coímbra, pasando pol famosu ponte de Alcántara.

Vespasiano dio otru pasu na romanización al conceder el derechu de ciudadanía llatina a tolos habitantes de la península ibérica, facilitando d'esta miente el que los hispanos pudieren aportar a un cargu públicu. Nel sieglu III d. C. empezaron los problemes. Bandes xermániques, constituyíes por bárbaros, escalaron la provincia al so pasu. Ello aconseyó fortificar les ciudaes; d'esti tiempu daten les muralles de Coria y Cáceres. El tarrecíu peligru llegaría nel s. V, dexando a la provincia abandonada y en ruines. La ciudá de Norba Caesarina escastóse. Otres, como Augustobriga y Cáparra cayeron nel olvidu, a pesar de quedar de pies terribles monumentos.

Edá Media[editar | editar la fonte]

Dómina visigoda[editar | editar la fonte]

La Lusitania foi invadida primero polos alanos y dempués polos suevos. Con ellos entramos en dómina visigoda.

Cascu vieyu de Cáceres, el tercer conxuntu medieval meyor calteníu d'Europa.
Muralles medievales de Plasencia.

Ocupación musulmana[editar | editar la fonte]

Cola llegada de los sarracenos la Lusitania visigótica pasa a llamase Reinu Taifas de Badayoz. N'Estremadura caltiénense numberoses buelgues del periodu musulmán de más de 500 años na zona, hasta 1248. Por destacar dalgunos de los esistentes pueden citase el Barcal de Cáceres, el castiellu de Trujillo, y en Galisteo les muralles de la dómina almohade a base de piedres de ríu. En 1009 créase'l Reinu de Taifas de Badayoz que recuerda xeográficamente a la Lusitania y que diversos autores consideren como últimu periodu del ciclu lusitanu. La taifa de Badayoz foi una de les más estenses y poderoses de la península, llegando a tener una estensión mayor a la área actual de la rexón estremeña. Nesti períodu abre un apasionante periodu d'intrigues, lluches y pactos colos reis de Sevilla, Toledo, Córdoba... amás de colos monarques cristianos.

Reconquista[editar | editar la fonte]

Reconquistar de lo qu'anguaño ye Estremadura (parte oriental del reinu Taifas de Badayoz) apostar el reinu de Portugal col rei Alfonso Enrique cola ayuda del guerreru Geraldo Geraldes conocíu como Geraldo «sem Medrana» y el Reinu de Llión col Rei Fernando II, definitivamente la conquista #llevar a cabu principalmente'l Reinu de Llión, na so segunda etapa como reinu independiente (1072–1230). Primero foi Fernando II de Llión en 1169 y dempués Alfonso VIII de Llión (incluyíu nel orde dinásticu español como Alfonso IX) en 1229 quien tomaron Cáceres. Yá en 1213, el mesmu Alfonso VIII de Llión había tomáu Alcántara. A ésta ciudá #convertir na see de la Orde Militar de Santuyano de Pereiro, darréu llamada Orde de Alcántara.

Pela so parte la corona de Castiella tamién avanzó en #reconquistar y nel añu 1186 el rei Alfonso VIII de Castiella funda la ciudá de Plasencia sobre un asentamientu anterior, p'asina garantizar y asegurar la posesión de gredos y del Valle del Jerte. Establezse la Vía de la Plata como frontera ente los reinos de Llión y Castiella.

Unificación castellanu-lleonesa[editar | editar la fonte]

Final de la Edá Media[editar | editar la fonte]

La parte occidental del Reinu Taifas de Badayoz foi reconquistada por Enrique de Borgoña, que recibió'l condáu portucalense (Porto y tierres circundantes), col títulu de «Conde de Portus Cale». Esti condáu #convertir nun reinu independiente años dempués y empezaría la so espansión escontra'l sur hasta llegar a Faru.

Según una antigua lleenda, nel sieglu XIV produz l'apaición de la Virxe de Guadalupe, Patrona d'Estremadura.

Panorámica de la parte antigua de Cáceres tomada dende la Torre Bujaco. Na mesma puédense reparar la torre de la Concatedral de Santa María, les de San Francisco Javier y l'Ilesia de San Mateo, amás de parte de la muralla qu'arrodia la cortil.

Conquista americana[editar | editar la fonte]

Estatua de Francisco Pizarro en Trujillo.

Una traza característica de la rexón foi la emigración masiva a América. Munchos de los emigrantes fueron homes en busca de la fortuna y fama qu'España yá nun podía ufiertar tres la cayida del Reinu nazarí de Granada en 1492, el mesmu añu que s'afayó América. Ente los conquistadores que llegaron a América, destaquen dellos estremeños como Francisco Pizarro quien anexionó los territorios incaicos a los dominios d'España, y Ñuflo de Chaves, esplorador y conquistador español del Paraguay y la zona suroriental de l'actual Bolivia, recordáu como fundador de la ciudá a la que-y dio'l nome de la so tierra natal Santa Cruz de la Sierra en Bolivia, pa satisfaer la so ilusión y perennizar naquellos alloñaos territorios el nome de la so cortil nativa.

Unión con Portugal[editar | editar la fonte]

Unu de los acontecimientos determinantes de la hestoria moderna d'Estremadura #producir en 1580, cola unión de los Imperios d'España y Portugal. Los dos superpotencies de la dómina #xunir so una mesma corona. Estremadura ta a similar distancia ente Madrid y Lisboa, les capitales de los dos Imperios, polo que delles ciudaes viven una dómina de rellumanza, que va quedar dolorosamente truncada cola llamada Guerra de Restauración portuguesa, que supunxo la definitiva separación de dambos Reinos y que marcó la decadencia d'Estremadura nos sieglos posteriores.

Guerra de Restauración y fundación d'Estremadura[editar | editar la fonte]

Mapa d'Estremadura nel sieglu XVIII.
Fachada de la Catedral de Coria.

La guerra de 1640 foi l'entamu d'una sucesión tráxica de guerres devastadoras pa Estremadura que nun acabó hasta la finalización de les guerres napoleóniques, yá nel sieglu XIX.

La guerra menos referida nos llibros escolares españoles, la llamada Guerra de Restauración portuguesa (Guerra da Restauração, en portugués) caltenida con Portugal dende 1640 hasta 1668, tresformó a Estremadura d'una manera determinante y marcó el so destín hasta tiempos bien recién.

La prepotencia de la nobleza española trató a Portugal, el so vastu imperiu, la so singular cultura y la so importancia naval y comercial, como un territoriu más d'un imperiu per otra parte difícilmente gobernable en munchos aspeutos, polo complexo y estenso, mientres el periodu nel que Portugal formó parte de la Monarquía Hispánica (1580–1640), dende'l reináu de Felipe II, hasta'l de Felipe IV.

Analizada dende la perspectiva de les sos consecuencies, especialmente pa Estremadura, foi ensin dulda una de los peores servicios fechos a la hestoria d'España, por unos gobernantes que-yos falto l'altor de mires pa entender el poder y l'influencia que podría algamar aquel imperiu, si esa unión dinástica tuviera más ésitu qu'el que tuvo.

La guerra con Portugal tresformó les ciudaes y los pueblos estremeños d'una manera notable. Producióse una gran despoblación y un gran abandonu de tierres de llabor. Les continues escaramuzas pola frontera y l'asentamientu casi mientres #treinta #año de los soldaos nes poblaciones estremeñes, provocó una crisis que s'amontó tres el final de la guerra, al convertise esti territoriu de nuevu na «Estremadura». Otra vegada territoriu de frontera, con un imperiu bien poderosu y con una gran carga de rocea tres el llargu períodu d'hostilidáes.

En 1653 la ciudá de Plasencia decide recuperar el votu en Cortes que mientres la Edá Media tuviera, y mercalo por #valor de 80 000 ducaos. Pa ello propón una alianza a les ciudaes de Badayoz, Mérida y Trujillo y a les villes de Cáceres y Alcántara pa mercar conjuntamente dichu votu y conformar d'esta miente la provincia d'Estremadura. Ye pos nesti momentu cuando surde Estremadura como entidá política, a la que darréu se xuniríen otres localidaes y la provincia de Llión de la Orde de Santiago.

Santu Cristu de la Victoria de Serradilla, una de les imaxes con mayor númberu de devotos na Provincia de Cáceres y Estremadura.

Primeros sieglos d'Estremadura[editar | editar la fonte]

Nun pasaren treinta y cinco año del final de la guerra con Portugal y España vese envolubrada na Guerra de Sucesión Española (1702–1713), qu'acaba d'arruinar Estremadura, cola destrucción de los pueblos del valle del Tayo. A efectos transfronterizos, ye una nueva guerra con Portugal, que vien #abrir entá más la fienda que dixebra dambos países.

Mientres la Guerra de la Independencia Española (1808–1814), Estremadura rexistra un nuevu periodu de convulsiones y penuries al tar asitiada na encruciada estratéxica pola que puxen les tropes ocupantes franceses y les nacionales, ayudaes pol exércitu inglés al mandu del Duque de Wellington.[2] Mientres esti periodu, la guerra y les hambrunas contribúin entá más a la despoblación de la rexón. A manera d'exemplu, mientres el branu 1809 producir na localidá de Fuexos el llaín asesinatu de Juan Álvarez de Castro, Obispu de Coria a manos de les tropes franceses mandaes pol Mariscal Soult.[3]

Fundación de l'actual provincia[editar | editar la fonte]

A la cayida del Antiguu Réxime créase esta provincia perteneciente a la rexón d'Estremadura constituyéndose 240 conceyos constitucionales estremaos en 13 partíos xudiciales.[4]

Partíos Xudiciales Pueblos Vecinos Almes
Alcántara 9 5.067 14.385
Cáceres 10 6.353 23.219
Coria 18 4.608 15.935
Garrovillas 14 4.492 17.145
Gata 18 4.909 17.805
Granadilla 29 5.083 21.416
Jarandilla 18 4.576 16.336
Logrosán 20 4.669 17.207
Montanchez 14 5.213 17.835
Navalmoral 35 4.793 17.599
Plasencia 28 6.107 22.955
Trujillo 19 5.341 20.602
Valencia 10 5.055 18.889
Total 140 66.266 241.328

Estos partíos xudiciales van durar hasta la so fusión amenorgándose'l so númberu a 7..

Sieglos XX y XXI[editar | editar la fonte]

La segunda metá del sieglu XX tuvo marcáu pola sangría demográfica na provincia. Calcúlase que más de 800 000 persones abandonaron Estremadura pa buscar una mayor prosperidá n'otres rexones españoles, como País Vascu, Madrid o Cataluña, y n'otros países, como Francia, Alemaña, Suiza o Holanda.

Tres la fusión de los vieyos partíos xudiciales esisten siete Partíos xudiciales de la provincia de Cáceres, que tán encabezaos poles siguiente localidá:[5]

Mapa municipal de la provincia de Cáceres colos sos partíos xudiciales.
  • Cáceres.
  • Coria.
  • Navalmoral del Matu.
  • Plasencia.
  • Trujillo.
  • Valencia de Alcántara.
  • Logrosán.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La devesa forma parte del paisaxe llano de la Provincia de Cáceres.

La Provincia de Cáceres ta accidentada por dos grupos montascosos bien definíos y separaos pel ríu Tayo: el septentrional, perteneciente al Sistema Central, entiende les sierres de Gata y Francia y les estribaciones de la Sierra de Gredos; el meridional correspuende a los Montes de Toledo y entiende les sierres de Guadalupe, Altamira, Montánchez y San Pedro.

El ríu Tayo entra na provincia por Talavera la Vieya y percorrer de Y a O pa internase en Portugal; dientro de Cáceres recibe pola derecha al Tiétar, Alagón y Jerte y pola esquierda al Gualija, Ibor, Almonte y Salor.[6]

Según el INE, la Provincia de Cáceres ye la que tien mayor superficie forestal de toa España, con 944.000 hectárees.[7] El principal esponente de la flora provincial ye'l monte mediterráneu, más tupiu nes árees montascoses y más modificáu pol home nes enllanaes, onde recibe'l nome de devesa. Les especies forestales de frondosas más abondoses son la encina, la sufrera, el rebollo y l'ocalitu coloráu, ente que ente les coníferes sobresal el pinu rodeno, el enebro y el texu. La gran riqueza ambiental y animal d'esta provincia destaca nel únicu parque nacional d'Estremadura, Monfragüe.

Gobiernu y alministración provincial[editar | editar la fonte]

El Palaciu Provincial, see de la Diputación Provincial de Cáceres.

La Diputación Provincial atópase gobernada pol Partíu Socialista Obreru Español dende les Elecciones municipales de 2015, tres les que'l Plenu quedó constituyíu por 13 diputaos del PSOE, 11 del PP y 1 de Ciudadanos.[8] La Presidenta dende 2015 ye Rosariu Corderu.

Pa les Cortes Xenerales, la circunscripción electoral de Cáceres escueye cuatro diputaos al Congresu de los Diputaos. Nes Elecciones Xenerales de 2011 la provincia llogró dos diputaos del PSOE y dos del PP.[9] Pal Senáu, nos mesmos comicios escoyéronse los cuatro representantes correspondientes, siendo nesta ocasión tres senador populares y unu socialista.[10]

Na Asamblea d'Estremadura, la provincia de Cáceres cunta con 29 diputaos. Tres les Elecciones Autonómiques de 2015 los representantes cacereños na cámara fueron 13 del PP, 12 del PSOE, 3 de Podemos y 1 de Ciudadanos.

La representación estatal na provincia ye la Subdelegación del Gobiernu, que'l so cargu ostenta Jerónima Sayagués Prieto, del PP.

Tocantes a los conceyos de la provincia, los cuatro mayores tán gobernaos de la siguiente forma:

  • En Cáceres ye alcalde Elena Neváu del Campu (PP)
  • En Plasencia ye alcalde Fernando Pizarro (PP)
  • En Navalmoral del Matu ye #alcalde Raquel Medina (PSOE)
  • En Coria ye alcalde José Manuel García Ballesteru (PP)

Organización territorial[editar | editar la fonte]

Dende la nacencia de la comunidá autónoma d'Estremadura hasta l'añu 2008 nun esistió una división comarcal oficial n'Estremadura. L'Estatutu d'Autonomía prevía la posible división d'Estremadura en contornes al traviés d'una llei, pero nun foi hasta 2008 cuando, de resultes de la crisis económica y la necesidá de racionalización del gastu públicu, la Xunta d'Estremadura impulsó un procesu de comarcalización basáu na creación de mancomunidaes integrales.[11] De magar, tolos conceyos d'Estremadura pertenecen a una, y solo a una, mancomunidá integral. Estremadura #estremar en 33 mancomunidaes integrales: 15 na provincia de Badayoz y 18 na provincia de Cáceres. Tolos conceyos, sacante Badayoz, Cáceres, Mérida y Plasencia pertenecen a dalguna de les 33 mancomunidaes nes que s'estremó la rexón.

Les 18 mancomunidaes integrales de la provincia de Cáceres son les siguientes:

  1. Sierra de Montánchez
  2. Valle del Alagón
  3. Trujillo
  4. Tayo-Salor
  5. Valle del Jerte
  6. Rivera de Fresnedosa
  7. Sierra de San Pedro
  8. Trasierra-Tierra de Granadilla
  9. Les Hurdes
  10. Sierra de Gata
  11. Granadilla
  12. Valle de Ambroz
  13. Valle del Jerte
  14. La Vera
  15. Valle del Alagón
  16. Riberos del Tayo
  17. Campu Arañuelo
  18. Villuercas-Ibores-Jara

El Ministeriu d'Agricultura[12] estrema la provincia nes siguientes comarques: Contorna de Cáceres, Contorna de Monfragüe, Contorna de Trujillo, Contorna de Balses, Contorna de Valencia de Alcántara, Contorna de Logrosán, Contorna de Navalmoral del Matu, Contorna de Plasencia, Contorna de Hervás y Contorna de Jaraíz de la Vera.

Amás esisten les siguientes zones naturales consideraes popularmente n'ocasiones como contornes que nun tán incluyíes na división anterior: Valle del Ambroz, Campu Arañuelo, Valle del Jerte, Les Hurdes, Les Villuercas, Los Ibores, La Jara cacereña, la Sierra de Gata, La Vera, Valle del Alagón y Trasierra - Tierres de Granadilla.

Infraestructures y servicios[editar | editar la fonte]

Tresportes y comunicaciones[editar | editar la fonte]

Carreteres[editar | editar la fonte]

Salida a Plasencia pola A-66.

La provincia de Cáceres cunta en 2011 con cinco autovíes: l'A-5, l'A-58, l'A-66, la EX-A1 y l'EX-A2, siendo los trés primeres nacionales y les otres dos autonómiques.[13]

Dientro de les autovíes nacionales, l'A-5 o autovía d'Estremadura ye una autovía que xune Madrid y Badayoz, pasando na provincia de Cáceres por Navalmoral del Matu, Almaraz, Jaraicejo, Trujillo, Puertu de Santa Cruz, Villamesías y Miajadas. L'A-58 conecta Cáceres cola A-5 al altor de Trujillo. L'A-66 o autovía Ruta de la Plata xune Sevilla con Asturies pasando na provincia de Cáceres por Cases de #Don Antonio, L'Aldea del Cano, Cáceres, Casar de Cáceres, Cañaveral, Plasencia, Villar de Plasencia, Aldeanueva del Camín y Baños de Montemayor. L'oxetivu futuru de l'A-58 ye xunir Trujillo con Portugal al altor de Valencia de Alcántara, sustituyendo a la carretera N-521.[14]

Tocantes a les autovíes autonómiques, la EX-A1 xune Navalmoral del Matu con Coria pasando por Casatejada, Malpartida de Plasencia, Galisteo y Alagón del Ríu. El so allongamientu a la frontera con Portugal al altor de Moraleja viose paralizada en 2011 por problemes geotécnicos.[15] La EX-A2 xune Miajadas cola provincia de Badayoz. Prevese amás construyir pa 2012 una autovía qu'una Cáceres y Badayoz, la EX-A4.[16]

Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución demográfica[editar | editar la fonte]

Mapa de población por conceyos de la provincia de Cáceres.

La provincia de Cáceres tien una población de 400 036 habitantes (INE 2017), de los cualos el 23,97% vive na capital, y el 51,9% nos 10 conceyos más poblaos.[17]

Evolución de la población de la provincia de Cáceres dende 1842
Conceyos por población

Cáceres


Plasencia


Navalmoral del Matu


Conceyu Población Conceyu Población

Coria


Miajadas


Trujillo


1 Cáceres 95 917 11 Montehermoso 5761
2 Plasencia 40 360 12 Valencia de Alcántara 5532
3 Navalmoral del Matu 17 297 13 Malpartida de Plasencia 4609
4 Coria 12 729 14 Casar de Cáceres 4532
5 Miajadas 9773 15 Malpartida de Cáceres 4192
6 Trujillo 9274 16 Hervás 4102
7 Talayuela 7338 17 Torrejoncillo 3044
8 Moraleja 6811 18 Jarandilla de la Vera 2883
9 Jaraíz de la Vera 6514 19 Losar de la Vera 2792
10 Regueru de la Lluz 5917 20 Alcuéscar 2682
Fonte: INE 2017

La provincia de Cáceres ye la 39.ª d'España, d'un total de cincuenta, en porcentaxe d'habitantes concentraos na so capital (23,97 %, frente a 31,96 % del conxuntu d'España).

Cuenta con ocho #municipio que nun lleguen a los 100 habitantes. Ye'l casu de Figal (99), Garvín (98), Robledillo de Gata (97), Pedroso de Acim (95) Cachorrilla (86), Benquerencia (79), Campillo de Deleitosa (68) y Ruanes (66), esti postreru ye'l menos pobláu d'Estremadura a fecha de 1 de xineru de 2017.

Vease tamién[editar | editar la fonte]

  • Escudu de Cáceres
  • Anexu:Conceyos de la provincia de Cáceres
  • Anexu:Contornes d'Estremadura
  • Diputación Provincial de Cáceres
  • Diócesis de Coria-Cáceres
  • Diócesis de Plasencia
  • Mancomunidaes de la provincia de Cáceres
  • Anexu:Provincies y ciudaes autónomes d'España

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Fundición de cobre durante el Calcolítico en Castillejo.
  2. Correspondencia del Duque de Wellingtong 1799–1815 — Universidad de Oxford.
  3. Historia del levantamiento, Guerra y Revolución de España. José María Queipo de Llano, 1835, pág. 64.
  4. cervantesvirtual[1]
  5. Ley 3/89 de 27 de diciembre, de la Presidencia de la Junta, de Capitalidad de los Partidos Judiciales de Extremadura [2]
  6. http://www.definiciones-de.com/Definicion/de/geografia_de_caceres_(provincia_de_espa%C3%B1a).php
  7. http://www.ine.es/inebase/cgi/axi
  8. Resultados Elecciones Locales 2015. Ministerio del Interior
  9. Elecciones Generales 2011. Congreso de los Diputados. Circunscripción de Cáceres. Ministerio del Interior.
  10. Elecciones Generales 2011. Senado. Circunscripción de Cáceres. Ministerio del Interior.
  11. Robustillo, Araceli (6 de febrero de 2011). «Extremadura y sus comarcas fantasma». Hoy. Consultáu'l 14 de agosto de 2017.
  12. Relación de comarcas y sus municipios, Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación (XLS) consultado el 27/03/2015
  13. Google Maps. «Mapa de la provincia de Cáceres». Consultáu'l 31 de octubre de 2011.
  14. A. Miguel/M. Barbancho (17 de octubre de 2008). «El tercer tramo de la autovía A-58 se abrirá en diciembre o enero». El Periódico Extremadura. Consultáu'l 31 de octubre de 2011.
  15. Radio Interior de Moraleja (28 de octubre de 2011). «El PSOE demanda a la Junta "voluntad política" para buscar soluciones a la Ex-A1 y terminar las obras». Consultáu'l 31 de octubre de 2011.
  16. A.C./Agencias (10 de junio de 2009). «Vara cierra con Blanco que en 2012 estará lista la autovía Cáceres-Badajoz». hoy.es. Consultáu'l 31 de octubre de 2011.
  17. INE (ed.). «Cifras de población referidas al 01/01/2017». Cifras Oficiales de Población de los Municipios Españoles: Revisión del Padrón Municipal - Población a 1 de enero de 2017.Parámetru non válidu

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

[[Categoría:Provincia de Cáceres]]