Uraeus

De Wikipedia
Uraeus
criatura mitológica (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Mázcara de Tut-anj-Amón (Tutankamón) portando'l uræus.

L'uræus, o ureus, ye una representación de la diosa Uadyet. La imaxe del uræus constituyó l'emblema proteutor preferente de munchos faraones, quien yeren los únicos que podíen portalo como atributu distintivu de la realeza.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

Uræus foi'l términu qu'emplegó Horapolón, un estudiosu del Alto Exiptu, a finales del sieglu V e. C., nel so tratáu Hieroglyphica onde amuesa una interpretación ideográfica de la escritura xeroglífica, y dende entós caltúvose dichu nome.

Iconografía[editar | editar la fonte]

El uræus tenía forma de cobra y, delles vegaes, portaba la corona Colorada del Baxu Exiptu y la corona Blanca del Altu Exiptu. La diosa cobra Uadyet, solía figurar xunto a la diosa utre Nejbet, como representantes del baxu y Alto Exiptu respeutivamente.

Mitoloxía[editar | editar la fonte]

Uadyet, orixinaria del delta del Nilu, simbolizaba al Baxu Exiptu, diosa proteutora del faraón, yera una culiebra qu'actuaba como proteición de dioses y faraones na mitoloxía del antiguu Exiptu y atribuyíase-y la carauterística de ser bien poderosa. Encarnaba a les dioses solares.

Nejbet, representada como una utre, yera símbolu del Altu Exiptu; deidá proteutora del faraón nes nacencies, la coronación, les fiestes de xubiléu y nes batalles.

Unu de los títulos del faraón, el nome de Nebty contién el Uraeus. Tamién apaez representáu na parte cimera de munchos templos y formando parte de les corones exipcies, como diadema suxetando'l Nemes (tocáu de los faraones), y en xoyes o amuletos de faraones y dioses.

La cobra y les culiebres yeren símbolos de resurrección y taben acomuñaes a los mitos solares del viaxe del Sol pel cielu y el inframundu, la Duat. Venerar principalmente en Buto y al morrer depositar en caxes de bronce o madera, grabaes con relieves d'imáxenes de culiebres, que delles vegaes teníen cabeza humana tocada cola corona Doble y el uraeus.

Símbolu solar aláu con uræus coronaos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]