Universidá de Toronto

Coordenaes: 43°39′47″N 79°23′45″W / 43.662917°N 79.395746°O / 43.662917; -79.395746
De Wikipedia
Universidá de Toronto
Situación
PaísBandera de Canadá Canadá
ProvinciaBandera de Ontario Ontario
CiudáBandera de Toronto Toronto
Coordenaes 43°39′47″N 79°23′45″W / 43.662917°N 79.395746°O / 43.662917; -79.395746
Universidá de Toronto alcuéntrase en Canadá
Universidá de Toronto
Universidá de Toronto
Universidá de Toronto (Canadá)
Datos
Tipu universidá pública d'investigación
Fundación 15 marzu 1827
Alumnos 95 055 (2020)
27 651 (1r setiembre 2021)
Miembru de Digital Library Federation (es) Traducir, IIIF Consortium (en) Traducir, Asociación de universidades de la Commonwealth (es) Traducir, Association of Research Libraries (es) Traducir, Canadian Association of Research Libraries (en) Traducir, U15 Group of Canadian Research Universities (en) Traducir, Universidades de Canadá (es) Traducir, ArXiv, Canadian Research Knowledge Network (en) Traducir, ORCID, Asociación d'Universidaes Americanes, Coalition for Networked Information (es) Traducir, Center for Research Libraries (es) Traducir, Coalición de publicaciones académicas y recursos académicos (es) Traducir, Digital Research Alliance of Canada (en) Traducir y Canadian Federation for the Humanities and Social Sciences (en) Traducir
Propietaria de WebCite (es) Traducir, Varsity Stadium (es) Traducir, BlogScope (es) Traducir, Goldring Centre for High Performance Sport (es) Traducir, Back Campus Fields (en) Traducir, Pan Am and Parapan Am Aquatics Centre and Field House (en) Traducir y UTEC (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Universidá de Toronto ye la mayor Universidá de Canadá. Alcuéntrase en Toronto, Ontario.

La U de T atrai estudiantes de too Canadá y el norte de Nueva York, según un númberu significativu d'estudiantes d'otros países. Nes sos instalaciones graduáronse cuatro Primeros ministros de Canadá, dos gobernadores xenerales, y numberosos líderes de negocios y académicos de reconocíu prestíu internacional. Cuenta col mayor númberu de ganadores del Premiu Nobel d'ente les universidaes canadienses.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

El University College góticu, primeramente fundáu en 1853 como "the Provincial College" y el so allugamientu históricu nacional.
El centru d'estudiantes de la universidá, Hart House, ye un exemplu de los munchos edificios antiguos.
La Bibilioteca Robarts, que se completó en 1973, forma parte del tercer mayor sistema de biblioteques de Norteamérica.

La Universidá fundóse'l 15 de marzu de 1827, cuando se concedió la Cédula Real” al King's College. La institución foi fundada por John Strachan, obispu de la Ilesia d'Inglaterra en Toronto y la escuela foi fuertemente anglicana, que yera la relixón establecida nel altu Canadá naquella dómina. Sicasí, la mayoría de la población nun yera anglicana, y cuando, en 1848, concedióse-y a la colonia un gobiernu responsable, el colexu tresformar nuna institución non confesional, qu'en 1849 foi redenomada Universidá de Toronto. El vieyu edificiu del King's College, asitiáu nel allugamientu actual de l'Asamblea Llexislativa d'Ontario, foi clausuráu y el nuevu University College abrir en 1853 como "The Provincial College," y foi rematáu en 1858.

En 1853, fundóse'l University College como una institución d'enseñanza non confesional dientro de la universidá. Otres varies universidaes y colexos de filiación relixosa del área de Toronto quixeron xuntase a la Universidá de Toronto, quedando federaos con ella. Estes escueles federaes son la católica University of St. Michael's College, la metodista Victoria University in the University of Toronto, y l'anglicana University of Trinity College.

A lo llargo de la siguiente década la escuela creció tanto nes sos edificaciones, como pola federación d'universidaes más pequeñes. L'área alredor d'Ontario tenía una rede de más pequeñes escueles confesionales, que teníen dificultaes pa competir. Por esto, y de cutiu non ensin refugu, decidieron afiliase a la Universidá de Toronto. La federación suponía que los colexos calteníen la so autonomía, pero los sos estudiantes teníen completu accesu a les instalaciones de la Universidá de Toronto. La metodista Universidá Victoria, xunir en 1892, l'anglicanu Trinity College facer en 1904, y el católicu St. Michael's College, en 1910. Estos colexos federaos calteníen gran parte de la so independencia.

Dempués de los aturbolinaos años de la Gran Depresión y de les Guerres Mundiales, nes cualos participaron munchos estudiantes de la O de T, la escuela empezó a crecer espectacularmente nos años 50 y 60, por cuenta de la esplosión demográfica y la siguida medría de la tasa d'asistencia a la universidá. Mientres esti periodu establecieron cinco nuevos colexos: New College, Innis College y Woodsworth College, toos nel campus de St. George, ente que 30 km al oeste, el Erindale College fundar en Mississauga y l'Universidá de Toronto en Scarborough fundar a 30 km al este nesi suburbiu.

Los años 80 y 90 vivieron un cambéu dramáticu na educación en Canadá como años de retayos del presupuestu gubernamental que forzaron a les universidaes a dirixise de forma creciente al sector priváu en busca de donaciones y patrocinios. La Universidá de Toronto, asitiada nel corazón de la capital financiera del Canadá, y como tradicional educadora de la élite comercial de la ciudá, foi con muncho la que llogró mayor ésitu na captación de fondos, algamando rápido una dotación qu'anguaño s'avera a los dos millardos de dólares. Los años 90 y l'entamu del sieglu XXI tamién vieron la espansión de los trés campus.

Datos académicos[editar | editar la fonte]

La O de T tien 75 programes de doctoráu, y 14 facultaes profesionales. Atrai a munchos profesores convidaos de tol mundu y foi catalogada por The Scientist como'l meyor llugar de trabayu académicu fora de los Estaos Xuníos. Research InfoSource tamién clasifica a la O de T como una de les más importantes universidaes d'investigación en Canadá [2]. Nos dos últimes décades, los miembros de la facultá recibieron casi una cuarta parte de tolos premios nacionales a pesar de que namái representen el siete per cientu del total de profesores d'universidá en Canadá [3].

El gran tamañu de la universidá dexa una gran variedá de cursos. Pueden recibise instrucciones tan variaes como de sánscritu entemediu, xenómica computacional, lliteratura estona dende 1700. Hai dellos programes que la universidá nun ufierta. Una de les más importantes ausencies ye la de periodismu nel campus de St. George, en parte pola cercanía de la Ryerson University que tien una importante escuela de periodismu. El tamañu de la universidá tamién significa que dalgunes de les sos clases son enormes. Los cursos d'introducción xeneral a psicoloxía, socioloxía y otros temes imparten el Convocation Hall con más de mil estudiantes pa cada cursu.

Acordies cola clasificación académica d'universidaes compilada pol Institutu d'Educación Cimera de la Universidá de Shanghai Jiao Tong, la Universidá de Toronto ocupa'l 24 llugar nos años 2004 y 2005.[4]. Mientres doce años, la O de T clasificóse como la primer universidá d'investigación médica de doctoráu en Canadá pol Maclean's Magacín. Clasificóse nel puestu 24 del mundu tocantes a meyor ciencia y nel 20 en biomedicina. Tamién se clasificó nel puestu 29 mundial, y segundu en Canadá, pol Suplementu de 2005 de Times Higher Educational de Clasificación Mundial d'Universidaes[5].

Ente otres realizaciones, fueron investigadores afilaos los que desenvolvieron el primer marcapasos cardiacu, la larinxe artificial, el tresplante d'un pulmón, el tresplante de nervios, l'entrellenzu artificial, el láser químico, los que construyeron el primer microscopiu de tresmisión d'electrones práuticu, y los qu'estrayxeron insulina.

El sistema de biblioteques de la universidá, con base nel pisu 14 de la Robarts Library, ye'l mayor de Canadá. Los 15 millones de volúmenes asítienlo nel cuartu llugar ente les biblioteques d'universidaes americanes dempués de Harvard, Yale, y UC Berkeley. [6]

La dotación de la universidá supera los 1,5 millardos de dólares, con muncho la mayor de toles universidaes canadienses. Tien un presupuestu de funcionamientu de 1,1 millardos de dólares, con 517 millones pa investigación y pa sofitu de contratación. La universidá tien cerca de 100 empreses filiales con una plantía que supera les 3.000 persones y con unos ingresos de 821 millones. La mesma universidá ye'l 15 mayor emplegador nel área del Gran Toronto.[7]

La O de T atrai a munchos estudiantes d'Ontario y del restu de Canadá, y tamién tien un númberu significativu d'estudiantes internacionales (sobre 6.000 estudiantes internacionales que suponen el 9% del total de los sos estudiantes).[8]. La so selectividá d'estudiantes ye de normal alta pero consistente col espíritu d'una institución pública. La competencia ye bien intensa pa entrar a los sos programes de medicina, derechu, inxeniería, negocios, odontoloxía y arquiteutura.

Vida estudiantil[editar | editar la fonte]

L'antiguu Observatoriu Louis B. Stewart ye la sede del Conseyu Alministrativu d'Estudiantes de la Universidá de Toronto.
La “Graduate House” de la Universidá de Toronto, obra del ganador del Premiu Pritzker Thom Mayne, reflexa l'estilu postmoderno de munches de les más nueves estructures.

A pesar de la prevalencia d'una amplia variedá de grupos d'interés d'estudiantes y d'organizaciones rellacionaes (les sos 340 clubes y organizaciones d'estudiantes [9] son probablemente más que los de cualesquier otra universidá canadiense), La O de T carez de la mesma atmósfera impersonal d'otres grandes universidaes y puntúa baxu nos informes sobre felicidá de los estudiantes. La mayoría de los estudiantes viven fora del campus, y pa munchos d'ellos la esperiencia cola O de T llindar namái a asistir a les clases. Esto produció una falta xeneral d'espíritu escolar y la desconexón de munchos de los sos estudiantes de los sentimientos escontra la universidá o otros estudiantes. La reglamentación de los estudiantes ta encabezada pol Conseyu Alministrativu d'Estudiantes, y les votaciones pal Conseyu de normal presenten unos porcentaxes de participación de menos del 10%.

La universidá ta representada nos torneos deportivos interuniversitarios del Canadá polos Toronto Varsity Blues. Anguaño, nun tienen una participación especialmente afortunada, pero tien una llarga historia, tal como la de ser los primeros ganadores de la Grey Cup. Hai seis deportes principales practicaos na universidá: ḥoquei, fútbol americano, baloncestu, pista y campu, fútbol (soccer), y natación. Tamién hai otros deportes varios a los que se dota al traviés de donaciones y cuotes que satisfaen los que los practiquen.

La escuela tien dos periódicos principales: The Varsity y The Newspaper. Cada colexu, facultá, y munchos otros grupos tamién publiquen periódicos. Tamién se dispón d'una emisora de radio.

Activismu estudiantil[editar | editar la fonte]

La Universidá foi testigu d'enforma activismu nel intre de los años. En 1895, estudiantes del Colexu Universitariu, supuestamente lideraos por William Lyon Mackenzie King boicotiaron les clases mientres una selmana de resultes de que l'editor del periódicu de los estudiantes Varsity fuera suspendíu por artículos contra l'alministración. A pesar de que tradicionalmente sofitóse que King foi quien lideró la fuelga, investigaciones recién suxurieron que la so involucración na tema foi sobredimensionada.

Los años 60 vieron la creación del Rochdale College, una gran residencia na que vivieron munchos estudiantes y personal, a pesar de nun tar conectáu "oficialmente" cola universidá. Rochdale fundóse como una alternativa a lo que fueren consideraes como unes estructures tradicionales, autoritaries y paternalistes, dientro de les universidaes.

Na seronda de 1969, cuando Pierre Trudeau descriminalizó la homosexualidá, formóse'l primer grupu en Toronto y en cualquier campus de les universidaes canadienses de gais y lesbianes — la University of Toronto Homophile Association —. Jearld Moldenhauer, un ayudante d'investigación de la Facultá de Medicina, publicó un anunciu en The Varsity, convidando a otros a xunise y formar una organización. Anque la primer xunta namái convocó 16 persones — 15 homes y una muyer — el grupu algamó rápido relieve dientro de la comunidá y de la ciudá. Venti años dempués, David Rayside, un profesor de ciencies polítiques, entamaría'l Comité de Homofobia. Tres otros diez años, ayudaría a introducir, con muncho ésitu, un programa d'estudios de la diversidá sexual nel University College. Anguaño, dempués de 35 años del entamu del activismu de la LGBTQ na O de T, la comunidá estudiantil incorporada na asociación de Lesbianes, Gais, Bisexuales y Transexuales de la Universidá de Toronto (Lesbians, Gais, Bisexuals, Transgendered of the University of Toronto) tamién conocida pol so acrónimu LGBTOUT, ye unu de los grupos social y activista de la LGTBQ. Entama dellos eventos tales como'l Homohop que se celebra cada mes. LGBTOUT tamién entamó'l primer concursu d'estudiantes de la LGBTQ premiando a los estudiantes activistes homosexuales y a los sos esfuercios.

Grupos d'estudiantes[editar | editar la fonte]

O de T tien numberosos grupos d'estudiantes prominentes. Unu de los más importantes ye'l Hart House Debating Club, see d'unu de los equipos d'alderique meyor clasificaos del mundu y campeones nel campeonatu mundial universitariu d'alderiques del 2006.

Campus[editar | editar la fonte]

Old Vic, El principal edificiu del Victoria College.

La Universidá dispón de trés campus, en tolos cualos tánse realizando construcciones masives, con 40 instalaciones apocayá remataes, actualizaes o en construcción. Estos importantes proyeutos d'espansión tán diseñaos p'aumentar l'espaciu d'estudios según p'atraer los talentos más cualificaos. Les necesidaes d'espaciu pal estudiu tán en gran parte rellacionaes cola cancelación del Grau 13 del Ontario Academic Credit, y les medríes previstes de matriculación.

St. George[editar | editar la fonte]

El centru de la ciudá, o campus St. George, inclúi cuatro colexos de niveles entemedios y tres colexos de los sos trés universidaes federaes (les universidaes federaes incorporar a la universidá, los colexos entemedios fueron creaos dientro de la universidá). El campus tamién alluga dellos colexos teunolóxicos asociaos cola Escuela de Teunoloxía de Toronto, según les Facultaes de Ciencia Aplicada ya Inxeniería y la d'Artes y Ciencies.

El campus del centru de la ciudá tien una historia arquitectónica bien rica, que la fai curiosa pa los visitantes de la ciudá, según allugamientu habitual pa la filmación de películes. Ta llindáu pola Spadina Avenue al oeste, Bloor Street al norte, Bay Street al este y College Street al sur. El campus ta bien comunicáu por estaciones del metro. Nel centru de la universidá atópase Queen's Park, la sede del parllamentu d'Ontario. El Muséu Real d'Ontario y el Conservatoriu Real de Música de Toronto tamién tán allugaos dientro del área universitaria.

Mississauga[editar | editar la fonte]

A trenta quilómetros al oeste del campus de St. George atopa la Universidá de Toronto en Mississauga (UTM; enantes Erindale College) nel suburbiu de Mississauga. A les veres del Ríu Credit, les 90 ha del campus de la UTM son decididamente modernos. Ta al llau de Mississauga Road entreDundas Street y Burnhamthorpe Road nel área de Erindale. Un autobús danzadera coneuta los campus de la UTM y St. George. UTM ta anguaño siendo oxetu de munches edificaciones, y llueu va allugar una nueva instalación d'atletismu, incluyendo una modernísima piscina. Dientro de les obres de la UTM atópase la formación d'una nueva biblioteca llamada Hazel McCallion Academic Learning Centre, que tien prevista la so inauguración pa xunu de 2006. Tamién se decidió (2006) que la UTM disponga d'una nueva Academia de Medicina, con una estrecha vinculación col Trillium Health Centre and the Credit Valley Hospital. Nel branu de 2007, la UTM va inaugurar un nuevu edificiu de residencia. La UTM alluga tamién la pretemporada de los Toronto Argonauts.

Scarborough[editar | editar la fonte]

Nel otru estremu del área del Gran Toronto, ta la Universidá de Toronto en Scarabough (UTSC; enantes Scarborough College), aproximao a 30 quilómetros al este del campus del centru de la ciudá. Los sos 300 acres (1,2 km²) tán en Highland Creek nel área de Scarborough del este de Toronto, tocando a la Military Trail y cerca de l'Autovía 401 y Morningside Avenue. El campus de Scarborough alluga la mayoría de los programes de cooperación de la O de T, bien n'especial los d'alministración y ciencies de la computación. Tamién ta llevando a cabu un gran proyeutu de construcción, añediendo una nueva biblioteca, residencia, centru d'estudios y edificios d'alministración y d'artes. Nel próximu futuru, tamién se-y va añedir una nueva ala pa ciencies.

El sistema de los Colexos[editar | editar la fonte]

El complexu de Brennan Hall nel Colexu Universitariu de St. Michael.

Cada estudiante d'artes y ciencies del campus de St. George ye miembru d'unu de los colexos de los siete artes y ciencies qu'actúen, idealmente, como una comunidá social a pequeña escala pa los sos miembros. Na práutica, son principalmente de naturaleza residencial y alministrativa. La universidá alministra casi tolos cursos, y los cursos que pueden realizase son independientes del propiu colexu. Anque'l sistema de colexos de la O de T en principiu taba basáu nel de la Universidá d'Oxford, los colexos de la O de T nun son tan autónomos, nin se faen responsables de la instrucción de los sos estudios. Sicasí, tolos colexos ufierten seminarios de primer añu y programes académicos.

Los colexos presenten diferencies nel so calter y nos sos recursos. Trinity y Innis son dambos bien pequeños, y por tanto más selectivos. St. Michael sigue siendo fuertemente católicu, y, en menor grau, Trinity ye totalmente anglicanu. El Victoria College ye'l más ricu de los colexos federaos, y en consecuencia tien más estudiantes y dispón de meyores instalaciones. Cada colexu alluga determinaos departamentos académicos, lo que tamién determina la eleición de los estudiantes. Trinity alluga'l Munk Centre for International Studies, el University College alluga'l Trudeau Centre for Peace and Conflict Studies y el Centre for Sexual Diversity, ente que'l Pontifical Institute of Mediaeval Studies ta acomuñáu col de St. Michael.

Amás de los colexos d'artes y ciencies, hai tamién cuatro colexos de teoloxía y un colexu de graduaos afiliáu a la universidá. Los colexos de teoloxía formen parte de la Toronto School of Theology.

Llista de Colexos[editar | editar la fonte]

Nome Fundáu en Federáu Integrante/Federáu Tipu Afiliación relixosa Website
Emmanuel College 1928 Integrante de la Victoria University Teoloxía Ilesia Xunida del Canadá Website
Innis College 1964 Integráu Artes y ciencies Non confesional Website
Knox College 1858 Integráu Teoloxía Ilesia Presbiteriana de Canadá Website
Massey College 1963 Integráu Graduáu Non confesional Website
New College 1962 Integráu Artes y ciencies Non confesional Website
Regis College 1930 Integráu Teoloxía Xesuites Website
St. Michael's College 1852 1910 Federáu Artes y ciencies/teología Católica Romana Website
Trinity College 1851 1904 Federáu Artes y ciencies/teología Anglicana Website
Victoria College 1836 1892 Federáu Artes y ciencies Non confesional Website
University College 1853 Integráu Artes y ciencies Non confesional Website
Woodsworth College 1974 Integráu Artes y ciencies Non confesional Website
Wycliffe College 1877 Integráu Teoloxía Anglicana Website

Facultaes[editar | editar la fonte]

La Universidá tamién ta estremada nuna serie de facultaes. Estes facultaes tán direutamente alministraes pola universidá con graos variables d'autonomía. Dalgunes son d'estudios entemedios, pero munches namái tán abiertes a estudiantes graduaos, a pesar de qu'éstes de cutiu collaboren cola Facultá d'Artes y Ciencies pa ufiertar programes entemedios. Les facultaes son:

  • Facultá de Ciencies Aplicaes ya Inxeniería.
  • Facultá d'Arquiteutura, Paisaxística y Diseñu.
  • Facultá d'Artes y Ciencies.
  • Facultá d'Odontoloxía.
  • Facultá de Silvicultura.
  • Escuela d'Estudios de Post-grau.
  • Facultá d'Estudios d'Información.
  • Facultá de Derechu.
  • Facultá de Medicina.
  • Facultá de Música.
  • Facultá de Puericultura.
  • Institutu d'Ontario pa Estudios de la Educación.
  • Facultá de Farmacia.
  • Facultá d'Educación Física.
  • Escuela d'Alministración Rotman.

Otres divisiones[editar | editar la fonte]

Centros ya instituto[editar | editar la fonte]

  • Instituto Canadienses d'Astrofísica Teórica.
  • Institutu Fields pa Investigación en Ciencies Matemátiques.
  • Institutu Pontificiu d'Estudios Medievales.
  • Centru Trudeau pal estudiu de la Paz y los Conflictos.
  • Institutu pa Estudios Aerospaciales.
  • Centru Teolóxicu Menonita de Toronto.

Hospitales de formación afiliaos[editar | editar la fonte]

Otres unidaes afiliaes[editar | editar la fonte]

  • Biblioteca Robarts.
  • Escuela d'Estudios Siguíos.
  • Imprenta de la Universidá de Toronto.
  • Escueles de la Universidá de Toronto.

Instituciones enantes afiliaes[editar | editar la fonte]

  • Universidá de Guelph.
  • Real Conservatoriu de Música de Toronto.
  • Glendon College de la Universidá de York
  • Colexu Rochdale.
  • Colexu Escuela St. Michael.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

(n'inglés):