Xunión de Ciudaes Capitales Iberoamericanes

De Wikipedia
Xunión de Ciudaes Capitales Iberoamericanes
Unión de Ciudades Capitales Iberoamericanas (es)
União de Cidades Capitais Ibero-americanas (pt)
organización internacional
Llocalización
Sede Madrid
Historia
Fundaciónochobre 1982
Fundador Enrique Tierno Galván
Bolsa de valores Coordinación de Autoridades Locales de América Latina (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Unión de Ciudaes Capitales Iberoamericanes ye una organización internacional fundada n'ochobre de 1982, non gubernamental, de calter municipal, ensin ánimu d'arriquecimientu, que'l so fin primordial ye llograr la definición d'un ámbitu moral que constituya un modelu de convivencia pacífica y de desenvolvimientu solidariu, según l'afitamientu d'una conciencia que dexe'l meyor entendimientu y la cooperación ente los pueblos del ámbitu iberoamericanu.

La UCCI, precursora en casi diez años de los posteriores Cumes de Xefes d'Estáu y de Gobiernu de los países iberoamericanos, llogró'l 25 de xineru de 1989, la condición de miembru con Estatus Consultivu del Conseyu Económico y Social (ECOSOC) de la Organización de les Naciones Xuníes.

Oxetivos[editar | editar la fonte]

Nos Estatutos de la organización determinar como oxetivos:

  • FOMENTAR los venceyos, rellaciones ya intercambios de too tipu ente les ciudaes capitales iberoamericanes;
  • ESTUDIAR toles cuestiones qu'afecten a la vida, actividá y problemes de los conceyos afiliaos;
  • PROMOVER los derechos de vecindá y, especialmente, el derechu al progresu en paz y el de participación ciudadana nos asuntos públicos y nel cada vez más ampliu campu de les rellaciones intermunicipales;
  • IMPULSAR el desenvolvimientu harmónico y equilibrao de les ciudaes capitales iberoamericanes, procurando la solidaridá y cooperación ente les mesmes, particularmente al traviés de los sos hermanancies y alcuerdos;
  • ENTAMAR alcuentros y actividaes que sirvan pal intercambiu efectivu de conocencies y esperiencies, en tolos sectores del ámbitu municipal.
  • ESTABLECER sinergias de collaboración ente ciudaes y redes de ciudaes pa xenerar espacios de diálogu y de representación del municipalismo iberoamericanu/euru-llatinoamericanu y asina favorecer el so allugamientu internacional.
  • FOMENTAR la cooperación integral ente los territorios, reforzando la capacidá institucional y operativo de les autoridaes llocales y la sociedá civil na definición y construcción de polítiques públiques y preseos de desenvolvimientu llocal integral.
  • IDENTIFICAR los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible (ODS) ya incentivar aiciones empobinaes a la so consecución.

Les llinies d'actuación de la UCCI articúlense en redol a la consecución d'un oxetivu fundamental: buscar, dende la unión d'intereses, soluciones similares a problemes que son comunes a toles ciudaes.

Estructura[editar | editar la fonte]

La UCCI ta integrada poles corporaciones municipales o gobiernos llocales de les ciudaes capitales de los países d'Iberoamérica (América Llatina y El Caribe, Península Ibérica) y les ciudaes fundadores de la organización (miembros natos), según per otres ciudaes non capitales y árees metropolitanes d'Iberoamérica (miembros asociaos) hasta un total de 30 na actualidá. Les máximes autoridaes llocales son quien ostenten la representatividá de les ciudaes. Na organización hai cuatro ciudaes de fala portuguesa, polo qu'esisten dos llingües oficiales: español y portugués.

Copresidentes Bieniu 2016 - 2018[1]

Manuela Carmena Castrillo - Alcalde Madrid

-Fonte páxina web Unión de Ciudaes Capitales Iberoamericana. Información proporcionada pol departamentu de comunicación y prensa de la UCCI, febreru 2017. Más información en: www.ciudadesiberoamericanas.org

Ciudad Miembro[editar | editar la fonte]

Ceremonia d'apertura de l'asamblea biañal de la Unión de Ciudaes Capitales Iberoamericanes (UCCI) en Santu Domingu (15 de xunetu de 2010)

La Unión de Ciudaes Capitales Iberoamericanes (UCCI) ye una asociación qu'arrexunta a 30 ciudaes d'Iberoamérica y Europa:[2][3][4][5]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Cargo actuales» (castellanu). Consultáu'l 6 de mayu de 2017.
  2. «UCCI: el protagonismu de les Ciudaes n'Iberoamérica y nel mundu» (castellanu). Conceyu de Madrid. Consultáu'l 28 de febreru de 2009.
  3. http://www.internacionales.cdmx.gob.mx/index.php/es/x-alcuentru-de-direutores-de rellaciones internacionales-y-coordinadores-de-la-ucci/
  4. http://www.madrid.es/portales/munimadrid/es/Entamu/El Conceyu/Madrid-Global/Union-de Ciudaes Capitales-Iberoamericanes/Union-de Ciudaes Capitales-Iberoamericanes?vgnextfmt=default&vgnextoid=72bc62995184b010VgnVCM100000d90ca8c0RCRD&vgnextchannel=c0cd62995184b010VgnVCM100000d90ca8c0RCRD&idCapitulo=1246226
  5. «Ciudad Miembru» (castellanu). Consultáu'l 6 de mayu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource. [1] [2]