Unió Esportiva Lleida

De Wikipedia
Unió Esportiva Lleida
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1939
Desapaecíu en 2011
Categoría Segunda División B d'España
Instalaciones
Estadiu Camp d'Esports (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Unió Esportiva Lleida[1] foi un club de fútbol español asitiáu en Lleida, Cataluña. Xugó nel sistema español de lligues de fútbol y mientres el tiempu qu'esistió foi l'equipu más representativu de la provincia de Lleida.

L'equipu foi fundáu en 1939 como Lleida Balompié, a partir de la unión de dellos clubes de la ciudá. Sicasí, nun adquirió la so estructura tradicional hasta marzu de 1947, cuando se xunió a otru club ilerdense, Club Deportivo Lleidatanu, pa formar la entidá actual. Mientres el franquismu llamóse Unión Deportiva Lleida, y en 1978 camudó al actual Unió Esportiva Lleida. En tola so historia, el club xugó dos veces na Primer División española y nunca pudo caltenese: el so debú foi na temporada 1950/51, na que terminaron colistas, y volvieron nel añu 1993/94, quedando en penúltima posición.

Nos últimos años, la entidá tuvo graves problemes económicos, que la llevaron a declarar concursu d'acreedores en xunetu de 2010.[1] La delda de la UE Lleida xubía a 28 millones d'euros y nun esistíen posibilidaes de rebaxala,[2] polo que se decretó la so desapaición y la venta de la so plaza en Segunda B.[2] El so sustitutu ye'l Club Lleida Esportiu.[3]

Historia[editar | editar la fonte]

Creación del equipu (1939 a 1947)[editar | editar la fonte]

La entidá crear na primavera de 1939, pocos meses dempués de que rematara la Guerra Civil española. Delles sociedaes deportives lleidatanes como'l Lleida Sport Club, el Associació Esportiva Lleida Calaveres y la Asociación d'Ex Alumnos Maristes (AEM), xunir pa crear un club representativu de la ciudá de Lleida. Dicha unión foi forzada poles autoridaes. El presidente del AEM apurrió l'estadiu pal club, l'actual Camp d'Esports que se construyó en 1919 y sigue abiertu.

El primer presidente del Lleida Balompié foi Sebastià Tàpies, ente que'l primer entrenador foi José Pérez. Con una equipación de camisa celeste y pantalón blancu, el club apostó'l so primer alcuentru'l 5 de payares de 1939 frente a un club de la provincia, el Les Borges Blanques. Partiendo de categoríes rexonales, el club xubió pasos hasta que xubió a Tercer División española na temporada 1943/44. El Lleida Balompié nun yera l'únicu club qu'entós esistía nesa ciudá; tamién taba'l Club Deportivo Lleidatanu, fundáu en 1941 y venceyáu al Exércitu español.

Anque'l Lleida Balompié aseguró la so permanencia en Tercera, les sos resultancies deportives taben per debaxo de les mires. Por ello, les autoridaes impulsaron la fusión ente esi equipu y el Lleidatanu, y el 9 de marzu de 1947 constituyóse oficialmente la Unión Deportiva Lleida. Pa facilitar les coses, el Camp d'Esports foi remocicáu y el club goció d'un mayor presupuestu. La nueva entidá caltuvo'l color celeste na equipación. Adulces, el nuevu equipu ameyoró la so clasificación, y na temporada 1948/49 quedaron campeones de Tercera, polo que xubieron a Segunda División española al añu siguiente.

Ascensos y debú en Primer División (1947 a 1951)[editar | editar la fonte]

L'equipu debutó en Segunda na temporada 1949/50, cuando esta categoría taba estremada en dos grupos. Anque l'oxetivu yera la permanencia, sorprendió al terminar en segundu puestu del grupu norte, y clasificóse pa la liguilla d'ascensu a la máxima categoría. Con dos places pa cuatro equipos —Racing de Santander, Real Murcia y Alcoyano—, el conxuntu lleidatanu terminó segundu y xubió a Primer División, so la presidencia de Eduard Estadella. El so ascensu decidir nel postreru partíu de la liguilla, con victoria de los catalanes sobre'l Murcia por 4:1.[4]

La UE Lleida foi, dempués del Real Valladolid, el segundu equipu que consiguió xubir a Primer nel so debú na división de plata.[4] Sicasí, esa trayeutoria ascendente nun se correspondió con una bona campaña na máxima categoría. Na temporada 1950/51, el club terminó n'última posición y baxó, con múltiples goliaes como llocal y visitante. Los lleidatanos nun ganaron nengún partíu fora del so estadiu, y terminaron el cursu con 134 goles encaxaos, récor negativu en tola historia de la competición. El so meyor xugador foi Ignacio Bidegain, delanteru vascu que llogró ocho goles en 17 partíos.

Estancamientu y crisis deportiva (1951 a 1987)[editar | editar la fonte]

Cuando tornó a Segunda División, el club marcóse como oxetivu l'ascensu a la máxima categoría. Nesi tiempu, desenvolvióse un alcuerdu de collaboración col Futbol Club Barcelona, pol que los culés vencíen-yos xugadores y teníen opción preferencial sobre los sos meyores xugadores. Sicasí, lo más cerca que tuvo foi na temporada 1953/54 con una tercer posición. Tres seis temporaes na segunda categoría, el club lleidatanu baxó a Tercera na temporada 1956/57.

Mientres los años 1960 l'oxetivu foi l'ascensu a Segunda División, que nun consiguió hasta la temporada 1964/65. Nesi sentíu foi esencial la llegada a la presidencia de Ramón Vilaltella. Na fase d'ascensu, los catalanes ganaron al Deportivo Alavés y al Calvo Sotelo d'Andorra. Anque l'equipu lleidatanu esperaba tener un rendimientu similar al que tuvo nos años 1950, los resultaos nun acompañaron y la entidá tuvo munchos problemes pa caltenese. Finalmente, nel añu 1967/68 el club baxó a Tercera, lo que provocó un descensu nel númberu de socios y una cayida na asistencia al campu. La probe respuesta de los aficionaos motivó de la mesma la dimisión del presidente Vilaltella, y el club tuvo problemes financieros que-y obligaron a desfacer de los sos meyores xugadores.

Ensin profesionales que pudieren garantizar la so permanencia, el club baxó a Territorial Preferente nel añu 1969/70. Nesa categoría permaneció solo un añu, pos remató la temporada como campeón. Al so regresu en división de bronce, los lleidatanos tuvieron problemes pa lluchar pola permanencia, y l'oxetivu de la Segunda División taba cada vez más lloñe.

Cola llegada de la democracia, el club tuvo dellos cambeos. Modificóse'l nome oficial por Unió Esportiva Lleida, que se caltuvo hasta la so desapaición. Tamién se camuda'l color de la equipación del celeste al azul, y pasóse al azul escuro dende 1985. No deportivo, el club pudo xubir a l'acabante crear Segunda División B na temporada 1977/78, gracies a terminar ente los diez primeros del so grupu en Tercera. La UE Lleida consiguió estabilidá, pero l'asistencia al campu siguió siendo baxa porque los resultaos nun acompañaron.

Regresu a Segunda División y ascensu (1987 a 1993)[editar | editar la fonte]

José Emilio Amavisca xugó na UE Lleida na temporada 1991/92.

Ventidós años dempués, la UE Lleida xubió a Segunda División na temporada 1986/87. A les órdenes de Jordi Gonzalvo, los catalanes cuayaron una bona temporada y llograron l'ascensu a falta d'una xornada, frente al Almería CF.[5] En 1987, el Conceyu empezó a entamar el Troféu Ciudad de Lleida (oficialmente conocíu como Trofeu Ciutat de Lleida).

Nel so regresu na temporada 1987/88, el club cuaya un bon añu que-y dexa rematar en sesta posición. Sicasí, un añu dempués la situación camudó por completu, y foise a les últimes posiciones. El téunicu Koldo Aguirre foi cesáu, y producióse la llegada como téunicu de José Manuel Esnal "Mané", quien nun puede faer nada pa evitar el descensu. Pese al descensu Mané siguió al frente, y formó un bloque sólidu que devolvió a la UE Lleida a Segunda División, coincidiendo coles bodes d'oru de la entidá, como campeón de grupu na campaña 1989/90. Destacaron nesi tiempu xugadores como Mariano Azcona, quien foi máximu goliador de la categoría con 26 tantos.

En 1992, añu en que la UE Lleida convertir nuna sociedá anónima deportiva, ameyoráronse los resultaos y l'oxetivu del ascensu taba más claru. Mané siguió liderando'l proyeutu, pal que cuntó con futbolistes como James Canteru o José Emilio Amavisca. Tres dos temporaes nes que se quedó na parte alta de la tabla, los ilerdenses xubieron a Primer División el 5 de xunu de 1993, con una victoria por 3:0 frente al CD Badajoz.[6] El porteru croata Mauro Ravnić ganó'l Troféu Zamora de la categoría.

Nueva etapa en Primer División (1993 a 1994)[editar | editar la fonte]

La UE Lleida encaró la temporada 1993/94 en Primer División con una renovación de la plantía. La metá de la plantía que xubió foi trespasada, y nel so llugar llegaron xugadores vencíos, refugues con esperiencia na máxima categoría, y estrelles internacionales como Nikola Milinković o'l delanteru Søren Andersen, procedente del Aarhus GF.[7][8] El presupuestu tamién s'amplió, y el Camp d'Esports foi remocicáu por completu. Les sos obres nun concluyeron hasta finales de temporada, lo que frenó la llegada de nuevos socios.[7]

Pese al esfuerciu por llograr la permanencia, la UE Lleida cuayó una mala primer vuelta, que lu llevó a los puestos de descensu. Nun ganó'l so primer partíu en casa hasta'l 12 d'avientu, por 1:0 al Real Valladolid.[9] El rendimientu de los fichaxes nun foi l'esperáu y mediada la temporada, el club tuvo que contratar otru delanteru, l'uruguayu Gustavo Matosas. Sicasí, la situación nun pudo correxise a tiempu y el club catalán terminó en penúltimu llugar, a tres puntos de la permanencia.

Magar la mala temporada, la UE Lleida dio dos sorpreses al vencer a los principales equipos de la lliga española. Los lleidatanos ganaron el 21 de payares de 1993 al FC Barcelona nel Camp Nou por 0:1, con un gol de Jaime Quesada a cinco minutos del final.[10] Y el 6 de marzu de 1994, la UE Lleida ganó al Real Madrid por 2:1, con goles de Sergi Parés y Andersen.[11] El partíu tamién foi recordáu pola fuerte espolín del entrenador madridista, Benito Floro, a los sos xugadores nel descansu.[12]

Tres el so descensu, la UE Lleida foi unu de los máximos favoritos en Segunda División pa reponer la categoría nel añu 1994/95. Terminó terceru na lliga regular, a un puestu del ascensu direutu, polo que tuvo qu'enfrentase na promoción al Real Sporting de Xixón. Nel partíu de día'l catalanes empataron nel so campu 2:2, pero na vuelta los asturianos vencieron por 3:2 en El Molinón. Mané abandonó'l banquín del Lleida tres ochos temporaes al frente, y el club encaraba una nueva etapa de la so historia.

Últimos años d'esistencia (1994 a 2010)[editar | editar la fonte]

Un autobús de Xunir Esportiva Lleida.

L'oxetivu siguió siendo l'ascensu, pa lo que se contrataron xugadores con esperiencia na máxima categoría y entrenadores como Juande Ramos. Tamién hubo fichaxes llamativos como'l de Sotaro Yasunaga, primer xaponés que xugó na Lliga de Fútbol Profesional (LFP). Sicasí, nun pudieron igualase los resultaos d'Mané, y la UE Lleida quedóse enllancada na Segunda División. En 1998 producióse la llegada a lo más accionista de Tatxo Benet, sociu fundador y direutivu de Mediapro, qu'aguantó na entidá hasta l'añu 2010.[13]

Una de les meyores campañes del Lleida producir na temporada 1999/2000, cuando se clasificó en quintu llugar y tuvo a puntu de metese en puestos d'ascensu. El club taba a les órdenes de Víctor Muñoz, y nesa plantía figuraron xugadores como Quique Álvarez, que más tarde xugó na máxima categoría al igual que Raúl Tamudo. Pese al ésitu d'esi añu, l'equipu tuvo que vender a los sos meyores xugadores, acometiendo una reforma completa de la plantía pal añu 2000/01, con contrataciones como Carles Busquets. Los nuevos fichaxes nun dieron el rendimientu esperáu, y contra tou pronósticu l'equipu terminó colista, lo que-y costó'l so descensu a Segunda División B.

La UE Lleida marcóse como oxetivu la torna a división de plata, pero nun lu llogró hasta tres temporaes dempués. Na temporada 2003/04, los catalanes lideraron el so grupu de la fase regular, ya impunxéronse a la Cultural Leonesa, al Celta B y a la Unión Deportiva Pájara-Playas de Jandía na fase d'ascensu a Segunda. Pa cumplir los requisitos económicos de la LFP, la entidá fixo una ampliación de capital. A partir d'ende, les prioridaes camudaron y el nuevu oxetivu yera la llucha pola permanencia, pa lo que se cuntó con xugadores curtidos nel fútbol catalano, como Nakor Bonu o Sergio Rodríguez. Aguantó dos cursos, hasta que na temporada 2005/06 baxó a Segunda B.

Dempués d'esi nuevu descensu, la UE Lleida caltener mientres delles temporaes en Segunda División B, con más apuros económicos que deportivos. Ensin dineru nes cuentes, tuvo que cuntar con xugadores canteranos o vencíos. Por casu, l'ex xugador Miguel Ángel Rubio Bonu sirvió como entrenador mientres delles temporaes hasta 2006. La entidá rexistró deldes, frutu d'una mala xestión y del dineru invertíu n'años anteriores pa volver a Segunda División.

Desapaición (2010 a 2011)[editar | editar la fonte]

El 25 de xunu de 2010, el máximu accionista Tatxo Benet abandonó la xestión del club, y dexó toes el so aiciones a la empresaria Annabel Junyent.[13] Pocos díes dempués, la UE Lleida declaró la so concursu d'acreedores, nun últimu intentu pa reflotar la empresa. Sicasí, la nueva direutiva nun apurrió nel plazu previstu un plan de viabilidá.[14]

Nel informe realizáu pal concursu d'acreedores, establecióse la delda total de la entidá en 28 millones d'euros, de los cualos la metá correspondíen a deldes cola seguridá social. Pero como nun s'apurrió'l plan de viabilidá, decretóse la lliquidación de Xunir Esportiva Lleida y la so desapaición. El postreru partíu qu'apostó foi'l 15 de mayu de 2011 contra'l CE L'Hospitalet. Cuando terminó la temporada, púnxose la so plaza en Segunda B a puya. Un grupu inversor liderador por empresariu local Sisco Pujol adquirir, y creó como sustitutu'l Club Lleida Esportiu.[3]

Escudu[editar | editar la fonte]

L'escudu de Xunir Esportiva Lleida reflexa'l blasón de la ciudá de Lleida y unu de los sos curiosos turísticos más populares. Na parte cimera figura la Catedral de la Seu Vella de Lleida sobre un fondu azul cielu; nel centru'l nome del club sobre fondu negru, y na parte inferior l'escudu d'armes de Lleida, compuestu por un fondu d'oru con cuatro barras de gules, y una caña de lliriu de tres tallos de sinople.

Anque la base del escudu foi siempres la mesma, fixéronse cambeos pa modernizalo, que pasen por estilizar el diseñu de la Seu Vella. Amás, tamién se camudó'l so nome pa reflexar les denominaciones sociales que tuvo. L'escudu ye un diseñu bien similar al qu'usaba'l Lleida Balompié, fundáu en 1939.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Los colores distintivu de Xunir Esportiva Lleida son l'azul na camiseta y el blancu nel pantalón (anque cabo destacar que los primeros partíos fueron apostaos con pantalón negru). La primer xunta direutiva del club escoyó estos tonos al ser los colores marianos de la Asociación d'Ex Alumnos Maristes (AEM), una de les entidaes fundador de Xunir Esportiva Lleida.

El tonu azul varió col pasu del tiempu. De primeres yera azul celeste, pero nos años 1980 empezó a usase un azul más escuro. A lo llargo de la so historia la equipación foi diseñada por marques como Adidas o Kappa. El postreru fabricante de la UE Lleida foi Elements.


1939


1940


1952


1960
1976-1985
1985-2010

Indumentaria y patrocinador[editar | editar la fonte]

Les siguientes tables detallen cronológicamente les empreses provisores de indumentaria y los patrocinadores que tuvo xunir Esportiva Lleida dende los años 1980:

Indumentaria
Periodu Provisor
1980-1986 Meyba
1988-1990 Hummels
1990-1992 Bemiser
1992-1996 Adidas
1996-2002 Kappa
2002-2004 Bemiser
2004-2007 Joma
2008-2011 Elements
Patrocinador
Periodu Patrocinador
1985-1986 Lleche El Castiellu
1986-1988 Pryca
1988-1990 Tatra
1990-1992 SAFYC / Llabra Lleida
1992-1993 Boya
1993-2000 Llabra Lleida
2000-2002 Mobel Llinia
2003-2005 Medilast Sport
2005-2006 IMUR
2006-2007 Ciutat Esportiva
2007-2009 Lleida '08
2009-2011 Ferretería Ramon Soler

Estadiu[editar | editar la fonte]

L'estadiu onde la UE Lleida xugó los sos partíos como llocal ye'l Camp d'Esports de Lleida, con capacidá pa 13.500 persones aproximao, dimensiones de 102 por 68 metros, y verde natural.

El Camp d'Esports ye unu de los campos de fútbol más antiguu d'España. Inauguróse'l 1 de xineru de 1919, y nél xugó unu de los primeros clubes de Lleida, el Joventut FC. El so diseñu corrió a cargu del arquiteutu lleidatanu Adolf Florensa. Amás de fútbol, el campu allugó otros deportes.

Col pasu del tiempu, el Camp d'Esports sufrió delles ampliaciones y remodelaciones, pa dotalo d'un mayor aforu. La mayor renovación dar en 1993, cuando se homologó a les normes de la Lliga de Fútbol Profesional con midíes de seguridá, llume y eliminación de les llocalidaes ensin asientu. Anguaño'l campu sigue abiertu, y nél xuega los sos partíos el Club Lleida Esportiu.

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Temporada Entrenador
1947-48 José Peralta
1948-49 Juan Romans
1949-50 Emilio Vidal Llanes
1950-51 Emilio Vidal Llanes
Francisco Pirla
1951-52 Juan Gómez de Lecube
José María Burset
1952-53 Rogelio Santiago Lelé
1953-54 Rogelio Santiago Lelé
1954-55 Gaspar Rubio
Juan José Nogués
1955-56 José Valero
1956-57 Vicente Sasot
Edmundo Suárez Mundu
1957-58 Rogelio Santiago Lelé
1958-59 Rogelio Santiago Lelé
1959-60 Bandera de Rumanía Nicolae Simatoc
1960-61 José Rivero
Antonio Molinos
1961-62 Manolo Bademunt
1962-63 Gabriel Taltavull
Bandera de Francia Marcel Domingo
1963-64 Rogelio Santiago Lelé
1964-65 Rogelio Santiago Lelé
Josep Seguer
1965-66 Josep Seguer
1966-67 Josep Seguer
Rosendo Hernández
1967-68 Enrique Martín
Manolo Bademunt
Miguel Murueta
1968-69 José Juncosa
Satur Grech
Temporada
1969-70 Manolo Bademunt
José Luis Riera
1970-71 Agustín Faura
Satur Grech
1971-72 Manuel Ruiz Sosa
1972-73 Jesús Moreno Manzaneque
Manolo Bademunt
1973-74 Jorge Solsona
Manolo Bademunt
1974-75 Miguel Bertral
Vicente Sasot
1975-76 Juan Vázquez Toledo
Jorge Solsona
1976-77 Jorge Solsona
Manolo Buján
Joaquín Carreras
1977-78 Ignacio López
1978-79 Ignacio Martín Esperanza
1979-80 Ignacio Martín Esperanza
Manolo Buján
1980-81 Luis Aloy
Manolo Buján
1981-82 Manolo Buján
1982-83 Roberto Álvarez
1983-84 Roberto Álvarez
1984-85 Roberto Álvarez
1985-86 Jordi Gonzalvo
1986-87 Jordi Gonzalvo
1987-88 Jordi Gonzalvo
1988-89 Koldo Aguirre
José Manuel Esnal "Mané"
1989-90 José Manuel Esnal "Mané"
1990-91 José Manuel Esnal "Mané"
Temporada Entrenador
1991-92 José Manuel Esnal "Mané"
1992-93 José Manuel Esnal "Mané"
1993-94 José Manuel Esnal "Mané"
1994-95 José Manuel Esnal "Mané"
1995-96 Antonio López
Ramon Puig Solsona
Txetxu Rojo
1996-97 Txetxu Rojo
Miguel Rubio
Paco Martínez Bonachera
1997-98 Juande Ramos
1998-99 Miquel Corominas
Miguel Rubio
Víctor Muñoz
1999-00 Víctor Muñoz
2000-01 Miguel Rubio
Quique Hernández
2001-02 Carles Viladegut
Paco Martínez Bonachera
2002-03 Paco Martínez Bonachera
2003-04 Paco Martínez Bonachera
Miguel Rubio
2004-05 Miguel Rubio
2005-06 Miguel Rubio
David Vidal
2006-07 Felipe Miñambres
Esteban Vigo
Manolo Buján
2007-08 Javier Zubillaga
2008-09 Emili Vicente Vives
2009-10 Emili Vicente Vives
2010-11 Emili Vicente Vives

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Notificación del concursu d'acreedores Boletín Oficial del Estáu
  2. 2,0 2,1 La Vanguardia (ed.): «pasu-de-la-desaparicion-tres-72-anos-de-historia.html La UE Lleida, a un pasu de la desapaición tres 72 años d'historia» (3 de mayu de 2011). Consultáu'l 27 de xunetu de 2011.
  3. 3,0 3,1 La Voz de Galicia (ed.): «Los nuevos propietarios del Lleida yá tienen les llaves del club» (22 de xunetu de 2011). Consultáu'l 27 de xunetu de 2011.
  4. 4,0 4,1 Mundo Deportivo (ed.): «Lleida 4-Murcia 1» (26 de xunu de 1950). Consultáu'l 27 de xunetu de 2011.
  5. Mundo Deportivo (ed.): «2-0. La U.E. Lleida yá ye de segunda» (8 de xunu de 1987). Consultáu'l 27 de xunetu de 2011.
  6. Mundo Deportivo (ed.): «A primer, pela puerta grande» (6 de xunu de 1993). Consultáu'l 27 de xunetu de 2011.
  7. 7,0 7,1 Mundo Deportivo (ed.): «Un suañu convertíu en realidá» (3 de setiembre de 1993). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  8. Mundo Deportivo (ed.): «Plantilla de la UE Lleida» (3 de setiembre de 1993). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  9. Mundo Deportivo (ed.): «Llegó la hora del Lleida» (13 d'avientu de 1993). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  10. Mundo Deportivo (ed.): «La campanada d'esta lliga» (21 de payares de 1993). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  11. Mundo Deportivo (ed.): «Un cuentu de Andersen» (7 de marzu de 1994). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  12. El Mundo (ed.): «Un psicólogu del fútbol» (23 d'avientu de 2005). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  13. 13,0 13,1 Diariu Sport (ed.): «Tatxo Benet ye dende ayeri historia nel Lleida» (26 de xunu de 2010). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  14. Diariu Sport (ed.): «El futuru del Lleida vuelve tar bien negru» (28 de xineru de 2010). Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]