Ungulata

De Wikipedia
(Redirixío dende Ungulaos)
Ungulados
Rangu temporal: Paleocenu - Reciente 65 Ma-0 Ma
Posible rexistru del Cretácicu Superior
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Infraclas: Placentalia
Superorde: Laurasiatheria
(ensin clasif.): Ungulata
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Los ungulaos (Ungulata) son un clau de mamíferos placentarios que se sofiten y caminen col estremu de los deos, o baxa d'un animal que faía. Típicamente tán revistíos d'una pezuña como na cabra.

Trátase d'un grupu de mamíferos bien diversu qu'esiste na actualidá y que se-yos pue atopar en tol mundu de forma natural, sacantes en L'Antártida, y Oceanía, onde fueron introducíos. Los ungulaos vienen de placentarios relativamente pocu especializaos, qu'amosaben los primeros signos d'especialización escontra formes omnívores o inclusive herbívores: los condilartros del paleocenu. Los condilartros de la mesma, baxaben d'ancestros insectívoros. Reparóse que la sobreabundancia d'ungulaos puede afectar de manera importante a la biodiversidá de los ecosistemes nos qu'habiten.

Ente los ungulaos estinguíos, destácase'l grupu numberosu de los meridiungulados. Los últimos afayos fósiles y xenéticos indiquen que los cetáceos baxen d'antepasaos ungulaos terrestres, y tendríen de ser consideraos como baltes.[1] A partir d'analises moleculares, los cetáceos paecen baxar d'animales artiodáctilos non especificaos, y non de mesoniquios como suxuríen los estudiosos de fósiles hasta l'afayu del xéneru Pakicetus, que confirma los estudios moleculares.

La clasificación tradicional d'ungulaos tamién incluyía a los proboscideos (elefantes, mamuts), tubulidentaus (gochos formigueros), sirenios (manatís) y hiracoideos (damanes), pero los estudios xenéticu y molecular concluyeron que taben emparentaos colos afrosorícidos y macroscelídeos formando'l superorde Afrotheria. ​Colo cual ungulata queda llindáu a los artiodáctilos y perisodáctilos pertenecientes a Laurasiatheria.

Tamién mientres un tiempu consideróse que los perisodáctilos taben más emparentaos coles fieres y quirópteros que colos artiodáctilos, esto convertiría a ungulata nun taxón totalmente obsoletu, sicasí nuevos estudios xenéticos más recién demostraron que si tán estrechamente emparentaos y que'l grupu compuestu por perisodáctilos, fieres y quirópteros nun yera monofiléticu, los estudios concluyeron que les fieres y ungulaos formen un clau Ferungulata, esti postreru como hermanu de los quirópteros.

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Filoxenia[editar | editar la fonte]

Ungulata


Condylarthra



Paraxonia


Mesonychia



Artiodactyla (Cetartiodactyla)



Mesaxonia


Dinocerata




Perissodactyla


Meridiungulata


Pyrotheria




Xenungulata



Notoungulata



Litopterna



Astrapotheria









Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (2007) The Evolution of Artiodactyls. The Johns Hopkins Universty Press.