UCI ProTour

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Danilo di Luca col maillot de líder del UCI ProTour.

L'UCI ProTour (de cutiu a cencielles llamáu ProTour) yera una competición ciclista impulsada pola Unión Ciclista Internacional, en dellos aspeutos sustitutiva de les antigües Copa del Mundu de ciclismu y del Ranking UCI. Foi creada en 2005 por Hein Verbruggen, antiguu presidente de la UCI y aprobada en Lieja el 22 d'abril de 2004 pol Conseyu de Ciclismu Profesional; anque nel 2009 la competición UCI ProTour sumió quedando los "restos" del ProTour como una parte del UCI World Calendar y a partir del 2011 calteniéndose gran parte de les normes del estinguíu UCI ProTour.

Normativa[editar | editar la fonte]

La competición consistía nun 'circuitu' zarráu de los meyores 18-20 equipos del mundu (d'ente 23 y 30 ciclistes cada unu, pudiendo aumentar n'otros 3 corredores más "a prueba" a finales de temporada).[1][2] Esta nueva primer categoría llamaríase UCI ProTeam y estos teníen de correr toes y cada una de les pruebes de mayor prestíu, anque tres los pasos de los años y les discrepancies creaes polos organizadores mientres dellos años esanicióse la obligatoriedá de correr en delles carreres entamaes polos organziadores de les Grandes Vueltes.

El proyeutu foi bien criticáu, inclusive dende antes de la so puesta en marcha,[3][4] yá que foi considerada por munchos como precipitada.[5][6]

Les llicencies iniciales otorgar a cada equipu por un plazu de cuatro años, cola esceición del equipu Phonak Hearing Systems, que la so llicencia tuvo una duración inicial de dos años por cuenta de casos de dopaxe venceyaos al equipu; pa l'axudicación d'eses llicencies los equipos tienen de cumplir unos estrictos requisitos económicos y antidopaxe pa darréu la UCI escoyer ente ellos a los 18-20 que consideren tengan mayor nivel deportivu. En casu de qu'un equipu suma antes de cumplir los años de la so llicencia otru equipu poder "heredar" como Team Milram que coyó la del Apodera Vacanze, l'Astana que coyó la del Liberty Seguros y l'High Road que coyó la del T-Mobile Team. Les renovaciones d'estes llicencies son d'ente 1 y 4 años.

Les carreres tamién teníen de cumplir unos requisitos similares a los equipos anque dalgunes nun dexaron ser controlaes direutamente pola UCI polo qu'ende empezaron los primeros conflictos ente les carreres entamaes polos organizadores de les Grandes Vueltes y la UCI (ver Disputa ente la UCI y el organizadores de les Grandes Vueltes). Les carreres incluyíes na primer edición del 2005 fueron: los trés Grandes Vueltes, los cinco clásiques denominaes "monumentos", otros ocho clásiques, diez vueltes por etapes y una contrarreló por equipos. Magar por causa de la desapaición de delles carreres y el desalcuerdu ente la UCI y el organizadores de les Grandes Vueltes el númberu de carreres foi variando, amás el Campeonatu Mundial de Ciclismu en Ruta solo incluyóse nesa primer edición.

Los equipos Profesionales Continentales (de segunda categoría) podíen apostar estes carreres pero ensin optar a puntuación; y partir del 2008 solo los Profesionales Continentales con un permisu especial llamáu "Wild Card".

Ellaborábense rankings por puntos pa corredores, equipos y países; teniendo la clasificación per países repercusión a la de los corredores que puedan escoyese nel Campeonatu Mundial de Ciclismu en Ruta Mundial de Ciclismu una y bones los 10 primeros países tienen derechu a 9 corredores.

Refundación del ProTour: UCI World Calendar/UCI World Ranking y UCI WorldTour[editar | editar la fonte]

Artículu principal: UCI WorldTour

En 2009 llegar a un alcuerdu coles Grandes Vueltes refundándose asina'l ProTour. Nesti nuevu circuitu entraron les Grandes Vueltes y otres carreres d'altu nivel entamaes por Amaury Sport Organisation, RCS Sport y Unipublic dientro d'un nuevu calendariu mundial llamáu UCI World Calendar, y creándose dientro d'esti nuevu calendariu mundial un ranking más abiertu qu'el estinguíu Ranking ProTour (UCI World Ranking) convirtiéndose asina'l ProTour en "a cencielles" una forma de definir a los equipos de primera categoría (equipos ProTour) coles carreres de máximu nivel asociadadas a la UCI (carreres ProTour) dientro del mentáu UCI World Calendar. Darréu, en 2011, volvióse la esixencia de correr de nuevu toles pruebes y volver a un ranking zarráu esclusivu pa los equipos UCI ProTour, nel denomináu UCI WorldTour.

Ediciones[editar | editar la fonte]

Añu !Equipos Carreres Vease tamién
2005 20 28
2006 20 27
2007 20 27 (26)
2008 18 17 (16)
2009 18 14 UCI World Ranking 2009
2010 18 16 UCI World Ranking 2010
  • Ente paréntesis les carreres finalmente apostaes pola anulación de carreres que nel calendariu inicial si taben nel ProTour.

Hestóricu de carreres[editar | editar la fonte]

  • En rosa carreres sumíes y en mariellu carreres esistentes pero que dexaron de tar xuntaes al UCI ProTour antes de la so última edición.

Pa les carreres del UCI WorldTour (a partir del añu 2011), vease UCI WorldTour#Históricu de carreres Históricu de carreres del UCI WorldTour

Calendariu 2016[editar | editar la fonte]

  • Australia - Santos Tour Down Under, 19 al 24 de xineru
  • Francia - París – Niza, 6 al 13 de marzo
  • Italia - Tirrenu – Adriáticu, 9 al 15 de marzo
  • Italia - Milán – San Remo, 19 de marzo
  • España - Volta Ciclista a Catalunya, 21 al 27 de marzo
  • Bélxica - Y3 Harelbeke, 25 de marzo
  • Bélxica - Gante – Wevelgem, 27 de marzo
  • Bélxica - Tour de Flandes, 3 d'abril
  • España - Vuelta Ciclista al País Vascu, 4 al 9 d'abril
  • Francia - París – Roubaix, 10 d'abril
  • Holanda - Amstel Gold Race, 17 d'abril
  • Bélxica - La Flecha Valona, 20 d'abril
  • Bélxica - Lieja – Bastoña – Lieja, 24 d'abril
  • Suiza - Tour de Romandía, 26 d'abril al 1 de mayo
  • Italia - Giro d'Italia, 6 al 29 de mayo
  • Francia - Criterium du Dauphiné, 5 al 12 de junio
  • Suiza - Tour de Suiza, 11 al 19 de junio
  • Francia - Tour de Francia, 2 al 24 de julio
  • Polonia - Tour de Polonia, 12 al 18 de julio
  • España - Clásica Ciclista San Sebastián, 30 de julio
  • España - Vuelta a España, 20 d'agostu al 11 de septiembre
  • Alemaña - Cyclassics Hamburgo, 21 d'agostu
  • Francia - Gran Premiu de Plouay ((oficialmente: G. P. Ouest-France-Plouay-Bretaña) son delles carreres ciclistes de que s'apuesten en Plouay (Francia) y la so contorna), 28 d'agostu
  • Canadá - Grand Prix Cycliste de Quebec, 9 de septiembre
  • Canadá - Grand Prix Cycliste de Montreal, 11 de septiembre
  • Holanda - Eneco Tour, 19 al 25 de septiembre
  • Italia - Giro de Lombardía - Il Lombardia, 1 d'ochobre *Estreme:
    • Brasil - Xuegos Olímpicos de Rio de Janeiro 2016, ente'l 5 y el 21 d'agostu de 2016
    • Qatar - Mundiales de Ciclismu en Doha, 9 al 16 d'ochobre

Palmarés[editar | editar la fonte]

Danilo Di Luca, del equipu Liquigas-Bianchi, foi'l primer ganador del Circuitu UCI ProTour y Alejandro Valverde el que más victories llogró con dos. Les otres clasificaciones apoderar l'equipu Team CSC y el país d'España (clasificación por países) con tres victories. De los dos victories d'Alejandro Valverde que daten de los años 2006 y 2008 como puede comprobase de siguío, llapada especialmente l'atención el primera y segundu puestu del añu 2006 de corredores de nacionalidá española, yá que Samuel Sánchez, el corredor asturianu perteneciente al equipu Euskaltel clasificar en segunda posición per delantre del luxemburgués Frank Schleck.[7]

Añu !Clasificación

individual[8][9]

Clasificación por equipos Clasificación por países
2005 Bandera d'Italia Danilo Di Luca Bandera de Dinamarca CSC Flag of Italy.svg Italia
2006 Bandera d'España Alejandro Valverde Bandera de Dinamarca CSC Flag of Spain.svg España
2007 Bandera de Australia Cadel Evans Bandera de Dinamarca CSC Flag of Spain.svg España
2008 Bandera d'España Alejandro Valverde Bandera d'España Caisse d'Epargne Flag of Spain.svg España

Palmarés per países[editar | editar la fonte]

País Victories
Flag of Spain.svg España 2
Flag of Italy.svg Italia 1
Bandera de Australia Australia 1

Baremu de puntuación[editar | editar la fonte]

El baremu de puntuación que s'amuesa de siguío ye'l que perduró más nel tiempu: les temporaes 2006, 2007 y 2008 (esta postrera ensin cuntar les Grandes Vueltes y carreres entamaes polos organizadores d'estes). Cabo destacar que nel 2005 solo puntuaben los ganadores d'etapa con tres punto nes Grandes Vueltes y un puntu nes otres vueltes según los 2º y 3º nes Grandes Vueltes con dos y un puntu respeutivamente, nesa primer temporada tamién puntuó'l Campeonatu Mundial de Ciclismu en Ruta puntuando solo los trés primeros con 50, 40 y 35 puntos respeutivamente.

Na temporada 2009 les Grandes Vueltes y les carreres entamaes por estes, cola denominación de carreres Históriques, volvieron xunise al calendariu internacional de la UCI nuna nueva estructura denominada UCI World Ranking formando asina un calendariu de carreres llamáu UCI World Calendar, de resultes tamién se varió dafechu'l sistema de puntuación individual y por equipos del estinguíu Ranking ProTour (ver Baremo de puntuación del UCI World Ranking).

Ente les normes específiques destacaba que los ciclistes arreyaos en casos de dopaxe yeren retiraos de la clasificación avanzando un puestu a los que tuvieren detrás d'esi corredor na clasificación, anque al respeutive de los puntos llograos pal so equipu y país el "Comité de la UCI" decidía que decisión tomar: si esos puntos nun diben a naide calteníense (casu de Danilo Di Luca en UCI ProTour 2007) y si diben a otru corredores quitábense reestructurándose asina toles clasificaciones (casu de Alessandro Petacchi tamién nel UCI ProTour 2007); y que en casu d'empate a puntos el que más 1º o 2º o 3º... puestos tenga va ser el que tea per delantre. Los puntos partir de la siguiente manera:

Clasificación Individual[editar | editar la fonte]

Clasificación Cat. 1 Cat. 2 Cat. 3 Cat. 4
100 85 50 40
75 65 40 30
60 50 35 25
55 45 30 20
50 40 25 15
45 35 20 11
40 30 15 7
35 26 10 5
30 22 5 3
10º 25 19 1 1
11º 20 16
12º 15 13
13º 12 11
14º 9 9
15º 7 7
16º 5 5
17º 4 4
18º 3 3
19º 2 2
20º 1 1

Nes vueltes por etapes, los puntos pa los primeros puestos de cada etapa, partir de la siguiente manera:

Clasificación Cat. 1 Cat. 2 Cat. 3
10 8 3
5 4 2
3 2 1

Los puntos ganaos nes etapes yeren sumaos l'últimu día de cada prueba del UCI ProTour, cuando s'actualicen los puntos de tola carrera y les etapes contrarreló por equipos nun daben puntos (solo la prueba del Contrarreló por Equipos ProTeam daba punto pero namái pal equipu).

Amás, los puntos que correspuendan a les places llograes por corredores que nun pertenecen a equipos UCI ProTour nun yeren contaos.

El líder de la clasificación UCI ProTour debía un maillot blancu que lu identificara anque non siempres yera asina pol desalcuerdu ente les Grandes Vueltes y la UCI; amás, tampoco quedó claru si esi maillot tenía preferencia respeuto al Maillot Arcu-Iris del Campeonatu Mundial de Ciclismu en Ruta Campeón del Mundu de Ciclismu. Finalmente esi maillot nun acabó consolidándose y acabó per nun llevar se.

Clasificación por equipos[editar | editar la fonte]

Clasificación del equipu na prueba !1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Puntos 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Los puntos llograos por equipos que nun yeren UCI ProTeam nun yeren atribuyibles.

Nel 2008 (precisamente cuando sumió la Contrarreló por Equipos ProTeam) camudóse'l baremu d'esta clasificación y yá nun se tuvo en cuenta la clasificación por equipos sinón la suma de los 5 primeros corredores del equipu na clasificación individual.

Clasificación por países[editar | editar la fonte]

La clasificación per países tien en cuenta los puntos llograos polos 5 primeros corredores de cada país na clasificación individual.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. En 2011 al Pro Team Astana concediéron-y un permisu especial por qu'el corredores a prueba fueren 4 en cuenta de los 3 dexaos: RO TEAM ASTANA (AST) - KAZ.
  2. D'esos 30 2 tienen de tener considerancia de neoprofesionales: Confirmada la fusión ente Leopard y RadioShack
  3. Guerra civil pol poder
  4. «Ciclismu.- Saiz: 'Los que critiquen el UCI Pro Tour son los faltos d'idees'». Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'ochobre de 2008. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2009.
  5. «Los trés grandes vueltes reafiten la so desmarque del UCI Pro Tour». Consultáu'l 18 d'ochobre de 2009.
  6. «Ciclismu.- Pinu: 'Había que dar un xiru al ciclismu, pero'l UCI ProTour foi daqué precipitáu'». Archiváu dende l'orixinal, el 7 d'ochobre de 2008. Consultáu'l 18 d'ochobre de 2009.
  7. «Clasificación UCI PRO Tour 2006».
  8. UCI ProTour (ed.): «Results & Rankings archives» (inglés). Consultáu'l 30 d'ochobre de 2009.
  9. memoire-du-cyclisme.net (ed.): «Clasificaciones FICP, UCI, UCI ProTour y UCI World Ranking (de 1986 a 2009)» (francés). Consultáu'l 24 de marzu de 2009.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


UCI ProTour