Tripulación del tresbordador espacial

De Wikipedia

Nel programa STS de tresbordadores espaciales estauxunidenses, una tripulación, ye un conxuntu de persones con distintos roles, nuna misión específica. Les tripulaciones non siempres son iguales. Hai misiones nes cualos escuéyese una configuración de tripulación determinada, y n'otres otru tipu de tripulación. Ente una misión y otra, camuda dende'l númberu de tripulantes, hasta los roles, pero tou ta determináu según la misión que se faiga. Por casu, pa una misión tradicional a la ISS, basten solamente 6 persones: el Comandante, el Pilotu, y 4 Especialistes de misión. Sicasí nuna misión de rescate (STS-3xx), yá que s'agospien dos tripulaciones en 1 solu tresbordador la tripulación de rescate, solo se compón de 4 persones: el Comandante, el Pilotu, y 2 Especialistes de misión. La cantidá de configuraciones de tripulación ye infinita yá que ta determinada pol tipu de misión.

Comandante[editar | editar la fonte]

Steve Lindsey, va ser l'únicu Comandante na hestoria del STS en llograr 5 vuelos del tresbordador tres la STS-133.

El comandante de la misión, ye l'integrante más importante de la tripulación. Ye'l capitán de la nave y toma crítiques decisiones en tiempu real en beneficiu de la tripulación y en coordinación col Control de la misión de la tierra en Houston, Texas. A pesar de que cada unu de los tripulantes, ye crucial pal ésitu de la misión, el comandante ye'l "Direutor" de toles aiciones del grupu, siendo responsable non solo de la nave sinón de les operaciones que se realicen en redol a la misión. Daquién que ye asignáu a esti rangu, tien de tener un grau importante de conocencies n'inxeniería, ciencies biolóxiques, física, química y matemática. Al respective de la so esperiencia n'aeronaves, los comandantes usualmente son persones qu'entepasaron les 1000 hores de vuelu nun permediu de más de 30 aeronaves distintes.[1] El comandante de la mesma, non solo encárgase de les cuestiones téuniques al respective de la misión, sinón qu'amás, como cabeza del grupu, él encárgase de responder a les necesidaes del grupu. En dellos casos él pue ser un mediador ente integrantes del grupu, y ye amás quien los caltién xuníos. Ye por ello qu'un comandante suel ser daquién con esperiencia, y ye un básicu requisitu, que tenga a lo menos un vuelu anterior como Pilotu del tresbordador. Téunicamente, un Comandante, consigue la condición de retiru tres el 4º vuelu espacial. Sicasí, por cuenta de la importancia de la penúltima misión del programa, la STS-133, la NASA decidió faer una esceición a la regla, y nomó a Steve Lindsey, como comandante dempués de lo que, el llogró, per primer vegada na hestoria del programa, un 5º vuelu de tresbordador. Dellos exemplos de flamantes y destacaos comandantes del transborador espacial son Steve Lindsey, Eileen Collins, Scott Altman y Pam Melroy ente otros.

Pilotu[editar | editar la fonte]

El Pilotu, ye en resume la mano derecha del Comandante, respectu al control y manexu del tresbordador, operando a la nave nel asientu derechu ente que'l Comandante facer nel esquierdu. Un Pilotu, tien de tener la mesma instrucción aeronáutica en física, matemática y sobremanera n'industria aeroespacial, tal como'l comandante, pero, nun grau realtivamente más baxu que'l. Sicasí, el pilotu, nun toma nenguna decisión al respective de la misión en sí, y solo llindar a operaciones y maniobres cruciales tales como Llanzamientu, Rendez-Vous Pitch Manneuver, Acople, Flight Around, DeOrbit Burn, y Aterrizaxe ente otres.

Especialistes de la misión[editar | editar la fonte]

A pesar de que la tripulación mínima del tresbordador ye 2 (Comandante y Pilotu), el númberu d'Especialistes como cualesquier otra posición depués del pilotu puede variar siendo de 3, 4 o 0 dependiendo de que misión se trate específicamente. Los Especialistes de la misión son una posición certificada pola NASA con un test llamáu Class II Space Physical pa una misión del tresbordador. En poques pallabres puede dicise qu'ellos son la mano d'obra de la misión. Los sos campos d'aición son esperimentos médicos, biolóxicos, cuestiones téuniques, instalación de componentes na ISS, paseos extra vehiculares (EVA), caltenimientu de les aeronaves, ente otres y variaes funciones como procedimientos de seguridá, operaciones y maniobres del tresbordador, programación de l'actividá de la tripulación, y hasta midíes personales como la consumición comida y l'aséu. N'otres pallabres, ellos tienen de tener conocencia non solo en ciencies como matemática, física, química, bioloxía o aeronáutica, sinón qu'amás, tamién tienen de saber d'operaciones d'a bordu, normatives y protocolos y, sobremanera, de l'avanzada teunoloxía de les presees y de los elementos que conformen la carga de la misión. Por cuenta de la complexidá de les sos funciones, non tolos especialistes de la misión son iguales. Ente estos atópase: L'especialista de misión (xeneral), L'especialista de carga, El comandante de carga, L'inxenieru de vuelu, L'especialista de misión internacional, L'inxenieru de vuelu espacial humanizáu de USAF, o n'ocasiones bien contaes y especiales, Un educador parte del proyeutu Astronauta Educador

  • L'especialista de misión (xeneral): Estos especialistes estremar por númberu. Esta L'especialista de misión 1, L'especialista de misión 2, etc. Estos especialistes estudien mientres enforma tiempu, como ye'l sistema de la nave y de la carga que llevaren al espaciu según tamién estudien y practiquen tou lo nomao enantes como téuniques d'ensamblaxe, maniobres, ciencies, etc. Estos especialistes pueden ser nomaos pa una misión específica pero depués, pa otra bien distinta, pa la cual tendrán d'afaer les sos conocencies con anterioridá.
  • L'especialista de carga: Cumple'l mesmu rol qu'un especialista tradicional, sicasí, los especialistes de carga nun son escoyíos pa misiones futures. Suelen ser escoyíos cuando'l software o hardware d'unu de los elementos que conformen la carga son bien complexos y estes persones son inxenieros que tienen amplia conocencia d'este n'específicu, distintu al especialista tradicional que ta acostumáu a manipoliar distintos tipos de cargues y non una en particular.
  • El comandante de carga: Ye igual qu'un especialista de carga, solo qu'esti, tien una responsabilidá considerablemente mayor al respective de la carga o componentes complexos y críticos d'esta. Ye responsable de la coordinación de dalgún esperimentu que se lleve a cabu mientres la misión. Por casu, un comandante de carga, foi necesariu pa la misión STS-107 onde s'esplegaron unos 80 esperimentos, que se desenvolvieron mientres los 16 díes de misión (que lamentablemente terminaron en traxedia). Usualmente estos comandantes de carga son siempres astronautes de la NASA.
  • L'inxenieru de vuelu: Ye igual a un especialista tradicional, solo que tien una responsabilidá adicional, por cuenta de que tien d'ayudar al Comandante y al Pilotu de la nave con controles o dispositivos d'a bordu pa realizar delles maniobres col tresbordador, siendo l'inxenieru de vuelu quien les realiza cuando'l Comandante y el Pilotu tán bien ocupaos nuna maniobra mayor. Tamién, l'inxenieru de vuelu mantinene comunicación col CAPCOM que s'atopa en Houston, Texas, nel Control de la misión.
  • L'especialista de misión internacional: Ye como un comandante de carga, pero esti ye veníu d'otra axencia espacial d'otru país, y tien derechos y responsabilidaes sobre dalgún componente o esperimentu traíu del so país. Por casu, nel Spacelab de la STS-55, Hans Schlegel, unviáu dende l'axencia alemana DLR en cooperación con ESA, tenía de tener derechu y rsponsabilidad sobre los esperimentos alemanes que s'atopaben ente los 88 esperimentos de 11 países distintos.
  • L'inxenieru de vuelu espacial humanizáu de USAF: Ye como un comandante de carga, pero esti ye un personal militar de la USAF (Fuercia Aérea d'Estaos Xuníos), y tien serios derechos y responsabilidaes sobre dalgún componente o esperimentu usualmente militar o d'intelixencia. Por casu, na STS-51-C que foi una misión pal departamentu de defensa, l'astronauta y coronel de la USAF Gary Payton, tenía de tener una seria responsabilidá sobre la carga clasificada Magnum ELINT (D'intelixencia electrónica).
  • Educador del proyeutu Astronauta Educador: Ye como un especialista de misión tradicional, pero tien derechu y responsabilidaes sobre l'área d'estudios que tien. Por casu, Joseph M. Acaba, foi escoyíu pa la STS-119, pero a diferencia d'otros especialistes él yera educador en Hidrogeoloxía. Amás, como un "Astronauta educador, él tuvo que sometese a un estensivu entrenamientu como tou aquel qu'aspire a dicha posición.

Galería d'imáxenes[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.kidzworld.com/article/3084-becoming-an-astronaut Páxina web n'inglés qu'esplica dellos detalles al respective de los requisitos necesarios qu'axunta un comandante y un pilotu