Tresparencia Internacional

De Wikipedia
Tresparencia Internacional
organización no gubernamental internacional (es) Traducir y organización internacional
Llocalización
Sede Berlín
Direición Alemaña
Forma xurídica asociación de voluntarios
Historia
Russian foreign agent law (en) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg
Fundador Peter Eigen
John Githongo
Jeremy Pope
Kamal Hossain
Obiageli Ezekwesili
Dolores Español
Organigrama
Presidente Delia Ferreira Rubio
Forma parte de
Datos económicos
Ingresos totales 23 671 935 € (2018)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Tresparencia Internacional (TI) ye una organización non gubernamental que promueve midíes contra crímenes corporativos y corrupción política nel ámbitu internacional. Fundar en 1993. Publica añalmente'l Índiz de Perceición de Corrupción, una llista corporativa de corrupción a nivel mundial. La sede atópase en Berlín, Alemaña, pero opera en más de 70 países (según el llibru de Brij Kumar, Ethics in International Management) [1]

Define la corrupción como'l abusu del poder pa beneficios privaos que finalmente perxudica a toos y que depende de la integridá de les persones nuna posición d'autoridá.

Tresparencia Internacional ta formada por más de 100 delegaciones (oficines locales y organizaciones filiales) que lluchen contra la corrupción nos sos respeutivos países. Dende un pequeñu sobornu, hasta los mayores esfalcos. La corrupción difier d'un país a otru. Nes delegaciones de TI cunten con espertos locales que tán nuna posición ideal pa determinar les prioridaes y los enfoques más fayadizos pa combatir la corrupción nos sos países. Visiten a les comunidaes rurales p'apurrir asistencia llegal gratuita p'asesorar al so gobiernu sobre la reforma política. La corrupción nun se detién nes fronteres nacionales. Diches delegaciones tienen un papel crucial na formación del so trabayu coleutivu y la realización de los sos oxetivos rexonales y mundiales, tales como la Estratexa 2015. Iniciatives d'investigación y sensibilización llevaes a cabu en dellos países, son defendíes por Tresparencia Internacional, por aciu les mesmes delegaciones.

TI tien tamién como ideal absolutu y atayante que nun se considera allegáu a nengún partíu y defende totalmente la so independencia política. En 2013 Tresparencia Internacional publicó un índiz, que n'inglés se denomina Government Defence Anti-corruption Index, col que mide la corrupción nel Departamentu de Defensa de 82 países.[2] Dalgunos de los gobiernos espresaron que la metodoloxía del informe criminaliza. Mark Pyman defendió l'informe nuna entrevista, y destacó la importancia de la tresparencia nel sector militar. Amás dixo que TI tien la idea de publicar dichu índiz cada dos años.[3] Dende 2003, el presidente del Conseyu d'Alministración ye Peter Eigen.

Historia[editar | editar la fonte]

Tresparencia Internacional fundar en Berlín, Alemaña, en mayu de 1993, a iniciativa de Peter Eigen, ex direutor rexonal del Bancu Mundial. Los fundadores fueron: el mesmu Eigen, Hansjörg Elshorst, Joe Githongo, Fritz Heimann, Michael Hershman, Kamal Hossain, Dolores L. Español, George Moody Stuart, Jerry Parfitt, Jeremy Pope y Frank Vogl.

En 1995, TI creó'l Índiz de Perceición de Corrupción, que clasifica a les naciones según la so prevalencia de corrupción. La so metodoloxía basar n'encuestes llevaes a cabu a persones de negocios. Publicar añalmente. Foi criticáu pola so mala metodoloxía y el tratamientu inxustu de les naciones en víes de desenvolvimientu, al empar que foi emponderáu por poner de relieve la corrupción nos distintos países.[4]

En 1999, TI empezó a publicar el Índiz de les Fontes de Sobornu, nel que clasifica les naciones acordies cola facilidá de que les multinacionales d'un país dan sobornos.

Organización ya ideales[editar | editar la fonte]

Tresparencia Internacional entamar en más de 100 delegaciones, con una secretaría internacional en Berlín, Alemaña. TI ye agora una organización internacional non gubernamental ensin fines d'arriquecimientu, y dizse que ta avanzando escontra una estructura organizativa dafechu democrática. La TI diz de sigo mesma:

"Tresparencia Internacional ye una organización de la sociedá civil que lidera la llucha contra la corrupción. Xunir a les persones nuna poderosa coalición mundial pa poner fin a los efeutos devastadores de la corrupción nos homes, muyeres y neños de tol mundu. La misión de TI ye provocar un cambéu en tol mundu, pa convertilo en zona llibre de corrupción."

Dende 1995, TI publica'l Índiz de perceición de corrupción, el Informe global de la corrupción, el Barómetru global de la corrupción y el Índiz de fontes de sobornu.

Tresparencia Internacional nun asume les investigaciones sobre los costos individuales de la corrupción o esponer casos concretos. Desenvuelve ferramientes pa combatir la corrupción y trabaya con otres organizaciones de la sociedá civil, les empreses y los gobiernos pa implementalos. L'oxetivu de TI ye nun ser partidista y construyir coaliciones contra la corrupción.

El mayor ésitu de Tresparencia Internacional foi asitiar la tema de la corrupción na axenda del mundu. Instituciones internacionales como'l Bancu Mundial y el Fondu Monetariu Internacional agora ven la corrupción como unu de les principales torgues pal desenvolvimientu, ente qu'antes de la década de 1990 esta tema nun s'analizaba a xeitu. Tresparencia Internacional, amás, desempeñó un papel fundamental na introducción de la Convención de les Naciones Xuníes contra la Corrupción y na Convención contra'l Sobornu de la OCDE.

Índiz de perceición de la corrupción[editar | editar la fonte]

El índiz de perceición de corrupción —amás del índiz de corrupción del Bancu Mundial[5]— ye la midida más utilizada pa evaluar la corrupción nos países que son analizaos. Con base nel númberu de casos reales de corrupción nun funcionar yá que les lleis y l'aplicación de les mesmes difieren significativamente d'un país a otru.

L'índiz de perceición de corrupción recibió crítiques nos últimos años: la primera d'elles derívase de la dificultá de midir la corrupción, que por definición asocede detrás de forma anónima o secreta. Poro, dichu índiz tien que confiar na encuesta de terceros que foi clasificada como pocu fiable. Los datos pueden variar llargamente dependiendo de la perceición d'un país, la totalidá de la encuesta o la metodoloxía utilizada. El segundu problema ye que los datos nun son comparables ente los añu analizaos, por causa de que la mesma organización foi utilizando distintes metodoloxíes. Esto fai que sía difícil evaluar la resultancia de les nueves polítiques llevaes a cabu polos actuales gobiernos o a cencielles controlar la so mesma evolución.[6] Los autores del índiz de perceición de corrupción deféndense delantre d'estes crítiques recordando que l'índiz ta destináu pa midir la perceición de la corrupción non la realidá. Argumenten que la perceición de la corrupción ye'l problema que viola los derechos, una y bones les persones y les empreses tomen decisiones por aciu perceiciones.[7]

Competitividá y la corrupción[editar | editar la fonte]

Una revisión de los venceyos ente la competitividá de los países y l'incidencia de la corrupción empecipiar nun taller de Tresparencia Internacional en Praga, República Checa, en payares de 1998 y púnxose en marcha na Conferencia Internacional contra la Corrupción, trés años más tarde.[8]

Mara Faccio, de la Universidá de Purdue, publicó una serie de documentos sobre la tema, ente ellos un estudiu tituláu "Diferencies ente les compañíes con venceyos políticos y les compañíes ensin venceyos políticos"[9]

Tresparencia Internacional n'España y n'América Llatina[editar | editar la fonte]

España[editar | editar la fonte]

N'España la organización empezó a trabayar en 2000. Ta xestionada pola Fundación José Ortega y Gasset. Na actualidá'l so presidente ye Jesús Lizcano. La organización Tresparencia Internacional España cunta con cuatro índice de Tresparencia:

Chile[editar | editar la fonte]

En Chile, TI trabaya al traviés del Capítulu Chilenu de Tresparencia Internacional, Chile Tresparente ([3]). Anguaño Manuel Marfán Lewis ye'l Presidente y Alberto Precht ye'l direutor executivu de la organización.

Anguaño realiza'l "Índiz de Tresparencia nos Partíos Políticos" ([4]), el "TRAC nacional" ([5]), el "Índiz de Tresparencia Corporativa" (Tresparencia Corporativa.pdf) y llueu va realizar l'"Observatoriu del gastu fiscal chilenu". Coles mesmes, participa nel "Índiz de Perceición de la Corrupción" ([6]), "Índiz de Tresparencia Llexislativa" ([7]) y "Transparency in Corporate Reporting" ([8]).

Amás, cuenta con una amplia gama de ferramientes ([9]) creaes a lo llargo de la so esistencia ([10]) y ye una organización non gubernamental pionera en realizar una rindición de cuentes pública na so páxina web ([11])

Nicaragua[editar | editar la fonte]

En Nicaragua, TI trabaya por aciu la Fundación Grupu Cívicu Ética y Tresparencia, como delegación nacional.

Arxentina[editar | editar la fonte]

N'Arxentina, TI trabaya por aciu la Fundación Poder Ciudadanu (poderciudadano.org), como delegación nacional, que fundada en 1989.

Poder Ciudadanu ye una fundación ensin fines d'arriquecimientu y apartidaria que surde como iniciativa d'un grupu de ciudadanos esmolecíos pola defensa de los derechos cívicos nel país. Anguaño Pablo Secchi ([12]) ye'l direutor executivu de la fundación y el so equipu atópase conformáu por Rosario Pavese ([13]), Abeyera Alvarez y Catalina Lappas.

Fundación Poder Ciudadanu cunta col Centru d'Asistencia Llegal Anticorrupción (ALAC), por aciu el cual brinda atención y asesoría llegal a víctimes o testigos de corrupción, el mesmu atópase a cargu del Dr. Germán Emanuele ([14]).

L'oxetivu de Poder Ciudadanu ye'l de promover la participación ciudadana y brindar conciencia a la población sobre los problemes d'interés públicu que riquen del compromisu y de la participación de los ciudadanos. La so misión ye la de promover la participación ciudadana, la tresparencia, y l'accesu a la información pública pa lluchar contra la corrupción fortaleciendo les instituciones democrátiques al traviés de l'acción ciudadana coleutiva.

Méxicu[editar | editar la fonte]

Tresparencia Mexicana, la Delegación Nacional de Tresparencia Internacional en Méxicu, surde en 1999. Nel 2001 ye publicáu l'Índiz Nacional de Corrupción y Bon Gobiernu (INCBG), que sirvió pa midir esperiencies y perceiciones sobre la corrupción. Nel añu 2009 Tresparencia Mexicana creó la Iniciativa pal Fortalecimientu de la Institucionalidad de los Programes Sociales, al traviés del cual les dependencies federal y estatal rinden cuentes de los sos programes sociales.

Colombia[editar | editar la fonte]

Tresparencia per Colombia, la Delegación Nacional de Tresparencia Internacional en Colombia, surde en 1998. La Corporación adoptó'l modelu de trabayu "Sistema Nacional d'Integridá" diseñáu por Tresparencia Internacional, y afacer a les condiciones del país. Desenvolvió una metodoloxía cola que pretende impautar de manera simultánea y intersectorial les instituciones públiques del Estáu colombianu, el sector empresarial qu'invierte nel país y la sociedá civil nacional, qu'exerz control social pa la defensa de lo público. Cuenta coles siguientes midíes:

  • Índiz de Tresparencia Nacional (ITN)
  • Índiz de Tresparencia Departamental (ITD)
  • Índiz de Tresparencia Municipal (ITM)
  • Encuesta Nacional de Práutiques Contra'l Sobornu n'Empreses Colombianes
  • Midida de Tresparencia Empresarial (MTE)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Kumar, B. Ethics in International Management. ISBN 978-3-11-015448-1
  2. Índiz Gubernamental Anticorrupción (n'inglés)
  3. [1] Entrevista a Mark Pyman
  4. [2]
  5. Anticorruption en web.worldbank.org Archiváu el 18 de xunetu de 2006 na Wayback Machine.
  6. A Users' Guide to Measuring Corruption. Global Integrity & UNDP. http://commons.globalintegrity.org/2008/09/users-guide-to-measuring-corruption.html. 
  7. Uslaner, Eric M. (2008). Corruption, inequality, and the rule of law: the bulging pocket makes the easy life. Cambridge University Press, páx. 11–17. ISBN 0-521-87489-0.
  8. «tenth international anti-corruption conference: The Prague axenda». Differences between Politically Connected and Non-Connected Firms: A Cross Country Comparison. Financial Management, Autumn 2010, vol 39(3), 905–927 (payares de 2002). Consultáu'l 10 d'avientu de 2010.
  9. «Differences between Politically Connected and Non-Connected Firms: A Cross Country Comparison». Differences between Politically Connected and Non-Connected Firms: A Cross Country Comparison. Financial Management, Autumn 2010, vol 39(3), 905–927 (payares de 2010). Consultáu'l 10 d'avientu de 2010.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]