Tratáu de cooperación en materia de patentes

De Wikipedia
Infotaula documentTratáu de cooperación en materia de patentes
Nome curtiu PCT
Tipu tratáu
Creación 19 xunu 1970
Robláu por Arxelia, Austria, Bélxica, Brasil, Canadá, Costa de Marfil, Dinamarca, Exiptu, Finlandia, Francia, Alemaña, Hungría, Irán, República d'Irlanda, Israel, Italia, Xapón, Luxemburgu, Madagascar, Mónacu, Países Baxos, Noruega, Filipines, Rumanía, Rusia, Senegal, Serbia, Suecia, Suiza, Siria, Togu, Reinu Xuníu, Estaos Xuníos, Arxentina y Santa Sede
Páxina web Páxina web
Cambiar los datos en Wikidata

El Tratáu de Cooperación en materia de patentes, conocíu xeneralmente como PCT (Patent Cooperation Treaty), crea un procedimientu únicu de solicitú de patentes pa protexer les invenciones en tolos países miembros, pal 12 de xunetu de 2013, el PCT cuenta con 148 partes contratantes,[1] siendo Arabia Saudita el 3 de mayu de 2013, el país 147 y Irán el 4 de xunetu de 2013, el país 148. Al realizase una única solicitú, realízase una única busca internacional válida pa tolos países, xunto con una Opinión escrita sobre si la invención cumple los requisitos de novedá, actividá maxín y aplicabilidad industrial que s'esixen pa la concesión de la patente.

De forma opcional puede solicitase que se realice un exame preliminar de la solicitú, mientres el cual l'esaminador entra en contautu col solicitante para, modificando la solicitú, llograr qu'ésta cumpla los requisitos.

Una vegada rematáu'l procedimientu PCT, yá sía con una opinión escrita o informe del exame preliminar positivu o negativu, el solicitante hai de traducir y presentar la solicitú en cada unu de los países en que deseye la proteición por que se conceda o deniegue la patente según les lleis nacionales. El procedimientu PCT nun concede patentes.

Esti tratáu ufierta dos ventaja principales

  1. A los solicitantes de patentes, el dexa-yos retrasar la entrada en fase nacional, onde se realiza la mayor parte de la inversión de solicitar les patentes, hasta 30 meses, ufiertándo-yos amás una opinión previa de les posibilidaes de concesión.
  2. A los países miembros, el recibir un resultáu de la busca internacional, y nel so casu una opinión escrita o informe del exame preliminar nel que basase pa la concesión o denegación de la patente, amenorgando d'esta forma la carga de trabayu de les oficines de patentes.

Historia[editar | editar la fonte]

El Tratáu de Cooperación en materia de patentes roblar en Washington en 1970, entrando a valir en 1978, aproximao en paralelu col Conveniu sobre la Patente Europea. Dende la so entrada a valir tramitó más de 1.000.000 de solicitúes, recibiendo mediu millón ente los años 2000 y 2005.

Etapes del procedimientu[editar | editar la fonte]

La primer fase del procedimientu ye'l depósitu d'una solicitú de patente na Oficina Receptora d'un país miembru del PCT o convidáu. Dicha solicitú tien d'indicar la voluntá d'utilizar el procedimientu PCT. Como primer ventaya del procedimientu, la solicitú namái se va presentar nun únicu idioma, magar tener validez en tolos países escoyíos onde se busca la proteición (por defectu tolos firmantes, anque puede retirase la eleición d'Alemaña, Rusia y la República de Corea)

La Oficina Receptora unvia la solicitú a una Alministración Internacional de Busca (ISA) que realiza la busca nel estáu de la téunica de toos aquellos documentos que puedan afectar a la novedá o actividá maxín y tengan fecha anterior a la de presentación de la solicitú o la fecha de prioridá, colos que realiza'l Informe de busca internacional. Pa toa solicitú presentada tres el 1 de xineru de 2004, la ISA emite tamién una Opinión escrita sobre la patentabilidad de la invención.

A los 18 meses de la fecha de prioridá la OMPI publica la solicitú internacional n'unu de los idiomes de publicación (chinu, inglés, alemán, español, francés, rusu o xaponés). Si la presentación realizar n'unu d'estos idiomes, va usase'l testu orixinal de la solicitú. En casu contrariu va traducir al inglés.

El solicitante puede pidir que se realice un Exame preliminar internacional mientres el cual entra en contautu cola Autoridá d'Exame Preliminar Internacional (IPEA) pa realizar los cambeos que sían necesaries y de esta forma llograr que la solicitú cumpla los requisitos de patentabilidad.

Esti Exame preliminar internacional puede non designar a tolos países primeramente escoyíos. Con ello indícase que la resultancia del exame nun-yos va ser unviáu.

Finalmente, por regla xeneral, a los 30 meses de la fecha de prioridá o de presentación (la que sía anterior), empecípiense les fases nacionales o rexonales (por casu ante la Oficina Europea de Patentes), nes que se conceden o deniegan les patentes según les lleis nacionales o rexonales. Dellos países esixen que la entrada realícese a lo más a los 20 meses de la fecha de prioridá y otros inclusive un pocu dempués de los 30 meses, por cuenta d'incompatibilidaes na llexislación nacional previa de cada país que pel momento nun foi iguada y va permanecer asina hasta que los países respeutivos decidir. La OMPI ufierta una llista cumulativa de los plazos per país.[2]

Dalgunos de los países que nun ratificaron el PCT (a ochobre 2014) son Arxentina y Venezuela, por casu.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]