Torre de control

De Wikipedia
La torre de control del aeropuertu internacional Suvarnabhumi ye la más alta del mundu.

Una torre de control ye un edificiu en forma de torre, en que la so visu asitiar una sala de control, dende la que se dirixe y controla el tráficu d'un puertu, d'un aeropuertu o d'un circuitu de carreres. L'allugamientu y altor de dichu centro de control son esenciales pa ver tola zona que se debe controlar. La torre de control más alta, anguaño, ye la del Aeropuertu Internacional Suvarnabhumi, con 132,2 metros d'altor.

Tipos de torres de control[editar | editar la fonte]

Torres de control aereu[editar | editar la fonte]

Torre de control aereu.

La torre de control aereu ye'l centru de control dende onde se realiza'l control de tráficu aereu na zona d'un aeropuertu y la so redoma, esto ye, el control del rodaxe, el despegue, l'aproximamientu y el aterrizaxe de los aviones.

Les torres de control encargar de dixebrar los despegues y los aterrizaxes ente sigo, y a estos colos que crucien sobre la so área ensin intención d'aterrizar, por aciu la emisión d'autorizaciones que tienen de ser obedecíes polos pilotos. Pa estes autorizaciones tener en cuenta'l pesu y velocidá de les aeronaves, curiando que siempres esista una separación reglamentaria, o mayor, ente aviones consecutivos. Otru criteriu de asignación de veces de despegue y aterrizaxe consiste en que se despegue y aterrice la mayor cantidá d'aeronaves nel mínimu tiempu posible, p'amenorgar demorances, lo cual puede riquir, frecuentemente, que non siempres los aviones desapieguen nel mesmu orde en que tán llistos, acordies coles sos velocidaes y rendimientu.

El so llabor ye complexa, por cuenta de la gran cantidá d'aviones que transiten y les condiciones atmosfériques que pueden alteriar dichu tránsitu. Pa esto'l controlador d'aeródromu debe, necesariamente, tener a la vista a toles aeronaves na so comunicación antes d'autoriza-yos entrar nel so espaciu aereu, conocer a la perfeición la xeografía del so sector y cuntar con equipos de midida de vientu y presión atmosférica, a lo menos.

Anguaño utilícense complexos sistemes automatizados que dexen realizar, en circunstancies normales, les xeres más comunes con poco o nenguna participación humana. D'esta manera optimízase'l trabayu y amenórgase la probabilidá d'accidentes aéreos.

Hai torres de control que cunten con personal aparente, capacitáu y certificáu les 24 hores, y otres torres con llimitaciones d'horariu. El personal puede consistir dende un solu controlador, a delles persones na torre. Lo más común ye qu'haya dos persones na torre de control: un controlador pa los movimientos d'aeronaves y vehículos en tierra (conocíu como Control Terrestre) y un controlador p'aeronaves nel aire (aviones, helicópteros, globos tripulaos y non tripulaos); pero pueden esistir otros controladores como un supervisor responsable de la operación de la estación; o coordinadores que s'encarguen d'intercambiar información relativa a les operaciones aeronáutiques con otres dependencies del mesmu aeropuertu, como control de salíes o d'acercamientu, o con otros aeropuertos.

La función del controlador terrestre ye dar instrucciones por que una aeronave o otru vehículu transite en forma segura pol aeropuertu, de normal en direición dende o hasta la pista de vuelu.

Les instrucciones que pueden llograse d'un controlador terrestre son ente otres: Pista n'usu; Direición y fuercia del vientu; QNH - esto ye, la presión barométrica al nivel del mar nesi momentu; o bien el QFE, que ye la presión atmosférica al nivel de la pista del aeródromu; la primera (QNH) sirve pa referise a la elevación del aeropuertu con respectu al nivel del mar y la segunda (QFE)pa midir l'altor con respectu al puntu de toma de contautu na mesma pista, Temperatura del aire; Hora llocal; Visibilidá, espresada en metros, datu importante si hai borrina nel sector. Otra información esencial,como fenómenos meteorolóxicos actuales que pueden afectar la seguridá del vuelu, tales como informar sobre peligro na zona, por casu aves nes cercaníes, globos meteorolóxicos, rabaseres de vientu, o turbulencia ,ente otros.

El controlador que xixila'l tráficu nel aire encargar de coordinar per radiu o teléfonu cola Oficina de Radar recibiendo asina tráficu que llega al aeropuertu (y esperándolo en forma visual), o apurriendo a Radar la vixilancia del tráficu aereu que despegue del aeropuertu.

La idea de que la torre de control tea allugada tan alta débese puramente a que-yos va resultar más fácil a los controladores el ver movimientos d'aeronaves nel aire o en tierra. Esto ye, la torre de control ye una oficina d'observación en primer llugar (pol so altor), y de direición en segundu llugar (por tar fornida con aparatos de radiu).

Torres de control portuariu[editar | editar la fonte]

Menos estendíes que les de los aeropuertos, les torres de control portuariu dirixen el tráficu en puertos de ciertu valumbu, y abondo compactos como por que'l control visual dende la torre sía efectivu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]