Torre de Don Miguel

Coordenaes: 40°13′26″N 6°34′38″W / 40.224°N 6.5771°O / 40.224; -6.5771
De Wikipedia
Torre de Don Miguel
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
ProvinciaBandera de Provincia de Cáceres provincia de Cáceres
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Torre de Don Miguel (es)[1]
Códigu postal 10864
Xeografía
Coordenaes 40°13′26″N 6°34′38″W / 40.224°N 6.5771°O / 40.224; -6.5771
Torre de Don Miguel alcuéntrase n'España
Torre de Don Miguel
Torre de Don Miguel
Torre de Don Miguel (España)
Superficie 12 km²
Altitú 559 m
Llenda con Gata, Santibáñez el Alto y Villasbuenas de Gata
Demografía
Población 483 hab. (2023)
- 258 homes (2019)

- 226 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.12% de provincia de Cáceres
0.05% de Estremadura
0% de España
Densidá 40,25 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
torrededonmiguel.es
Cambiar los datos en Wikidata

Torre de Don Miguel ye un conceyu español asitiáu na provincia de Cáceres, Comunidá Autónoma d'Estremadura. Atópase na zona occidental de la Sierra de Gata, so la proteición del Castiellu de La Almenara.

Asitiar nun valle zarráu poles sierres de la Almenara y del Salio. La población empezó a tener cierta importancia a principios del sieglu XIII, depués de la conquista definitiva del territoriu por Alfonsu IX y posterior afitamientu por Fernandu III. Escontra 1227, el primer comendador conocíu de Santibáñez el Alto, Frey Miguel Sánchez, llevantó una torre de la que nun permanez nenguna muerte, nuna paraxa de la so encomienda arrodiándola de güertes y d'arrogante xardinos.

Xeografía física[editar | editar la fonte]

El términu municipal de Torre de Don Miguel llenda con:[2]

Naturaleza[editar | editar la fonte]

Ta arrodiáu d'una gran variedá de fauna y flora, destacando'l pinar y la olivar, que'l so cultivu, amás de dar un frutu d'escelente gustu y un aceite esquisito, ye unu de los principales motores económicos de la zona.

Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución demográfica (INE[3][4] ):

Tresporte[editar | editar la fonte]

La carretera CC-6.3, que sale del sur del pueblu, da accesu a la carretera principal de la sierra de Gata, la EX-205, de la que Torre de Don Miguel falta 3 km. La CC-6.3 tien delles curves, escarez d'arcén y dalgunos de los sos tramos tán llindaos a 30 km/h, pero aun así ye la carretera que da un accesu más fácil a la llocalidá. La CC-6.3 enllargar al norte na CC-6.2, un camín rural de monte que lleva escontra Gata. Al este del pueblu, la cai Los Ríos enllargar nun camín rural que lleva a Cadalso. Al suroeste de la llocalidá sale un camín que lleva a Villasbuenas de Gata.[5]

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

Arquiteutura popular[editar | editar la fonte]

Bebederu en Torre de Don Miguel.

Un elementu destacáu de l'arquiteutura del pueblu son los "balcones", partes de la vivienda sobre les cais, que sirvíen en dellos casos pa comunicar viviendes y n'otros pa caltener frescos los vinos y otros alimentos como l'aceite nes bodegues. Ente les sos cases munches tán blasonadas, con ricos escudos tallaos en piedres de cantería, al igual que munchos dinteles. La urbanística d'esta población d'interés relevante perbién caltenida de raigañu islámicu y hebraica, daes la estrecha y tortuosidad de les sos cais más pintoresques.

Cais repinadas que salen d'esta plaza presentando un gran tipismo y que se pierden a la so final en callejuelas. Moraes d'interés timbradas con escudos heráldicos nobiliarios. Túneles y pasadizos, elementos carauterísticos de pueblos serranos. El barriu del cancillo que caltién dafechu'l so rústicu sabor popular, o la so cai Cancillo Alto, avesiga, angosta, tropezosa, de reminiscencies islámiques y hebraiques..


La vivienda asitiada al llau del conceyu, un inmueble qu'antaño agospió una humilde posada: fechar nel añu 1840 por un epígrafe que s'estrema nel dintel de la portada. Al llau hai un peculiar túnel sofitáu nun pie derechu de cantería. Destaca amás la vivienda asitiada a la entrada del citáu túnel modelu típicu de l'arquiteutura torreña: la puerta ye adintelada al so llau otra abierta n'arcu apuntáu y el cargaderu acaballa en dos ménsulas curvillinies. Pero lo más interesao d'esta morada ye la so dintel, yá que lo constitúi un interesante cipo funerariu romanu de grandes dimensiones perbién calteníu inclúi'l creciente llunar y una roseta d'ocho puntes con botón central.

Monumentos relixosos[editar | editar la fonte]

Nel conceyu atopen los siguientes monumentos relixosos:

  • Ilesia parroquial católica so la advocación de La nuesa Señora de l'Asunción, a cargu del párrocu de Gata, na diócesis de Coria.[6] La maxestosa parroquia de La nuesa Señora de l'Asunción, catalogada como “Bien d'Interés Cultural” cola categoría de Monumentu, ye un edificiu que la so pimpana cabecera pentagonal, bien espodada alzóse, a base de sillería bien escuadrada nos comedios del sieglu XVI quedando ensin rematar, de cuenta que la nave adosada a poniente ye muncho más baxa y más antigua. Destaca la portada de la Epístola siendo un bellu exemplar góticu de finales del sieglu XV.
  • Ermita del Cristu edificiu de planta cuadrada construyíu a base de sillería bien llabrada.
  • Ermita de La nuesa Señora de Bienvenida. Datada la so construcción primitiva del primer terciu del sieglu XV. Nel so interior destaca la imaxe de la patrona del pueblu a quien la ermita debe'l so nome y el Cristu del Consuelo siendo la imaxe de mayor valor artísticu qu'esiste na población. El so autor J.H. Calderón añu 1763

Rollu[editar | editar la fonte]

Rollu xurisdiccional de Torre de Don Miguel.

Nes contornes del pueblu atopa'l rollu xurisdiccional. Foi instaláu va unos años tres la so reconstrucción yá que orixinalmente taba asitiáu na plaza Mayor.El Rollu ye símbolu de llibertá y del poder que'l Conceyu adquiriera nel añu 1428, col títulu de villa, por que les sos propies autoridaes pudieren xulgar, pixín mistu imperiu, les causes civil y penal, dientro del so términu, independizándose de Santibáñez.

Festividad[editar | editar la fonte]

  • Romería Virxe de la Bienvenida, Domingu de Resurreición.
  • Fiesta del Capazu. Celébrase'l fin de selmana siguiente a Selmana Santa. Mientres la nueche del sábadu, los mozos van intentar encaxar nun árbol (un carbayu plantáu na plaza) les tradicionales capacetas envueltes en llapaes.
  • Fiesta del Emigrante, 1º ó 2º fin de selmana d'agostu.
  • El Cristu, 14 de setiembre.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]