Tony Rominger

De Wikipedia
Tony Rominger
Vida
Nacimientu Vejle27 de marzu de 1961[1] (62 años)
Nacionalidá Suiza [2]
Oficiu
Oficiu ciclista
Trayeutoria
Años Equipu Competiciones
1997-1997 Cofidis, Solutions Crédits
1994-1996 Mapei
1992-1993 CLAS (equipu ciclista)
1991-1991 La Vie claire
1987-1990 Chateau d'Ax (equipo ciclista)
1986-1986 Cilo-Aufina
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Tony Rominger (27 de marzu de 1961Vejle) ye un ex-ciclista suizu. Ye ganador de trés Vueltes a España y un Giro d'Italia, ente un total de 92 victories. Foi unu de los mayores rivales que tuvo Miguel Indurain, destacó como un gran escalador y non menos bon contrarreloxista.

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Nació en Dinamarca, pero emigró colos sos pas al país helvéticu en 1974, concretamente a la llocalidá de Zug.

Empezó nel ciclismu a una edá tardida, polo que nun debutaría como profesional hasta 1986, con 26 años, nel equipu Cilo.

Ciclismu profesional[editar | editar la fonte]

Primeros años: debú y progresión[editar | editar la fonte]

1986: debú como profesional[editar | editar la fonte]

Debutó como profesional en 1986, nes files del Cilo-Aufina. La escuadra yera suiza, al igual que'l so patrocinador principal (el fabricante de bicicletes Cilo) y el mesmu Rominger.

1987: entamos con Ferrari y primer victoria[editar | editar la fonte]

Pa la so segunda temporada pasó al Brianzoli-Chateau dirixíu por Giuanluigi Stanga. Esi añu supunxo l'entamu de la so rellación col doctor Michele Ferrari, nesi momentu médicu de la escuadra.[3][4] Coincidió nel equipu con ciclistes como Francesco Moser.

Ganó'l Giro Reggio Calabria, según dellos puestos d'honor en carreres de primer nivel como Tirrenu-Adriáticu.

1988: etapes en Romandía y Giro[editar | editar la fonte]

La so primer victoria del añu llegó nuna etapa del Tour del Mediterraneu.

Los sos meyores trunfos d'esi añu llegaron en primavera, cuando ganó una etapa nel Tour de Romandía y otra nel Giro d'Italia. Antes del Giro ganó tamién una etapa nel Giro del Trentín.

Na parte final de la temporada conquistó'l Giro d'Emilia y la Florencia-Pistoia. Consiguió un bon puestu nel Campeonatu de Zúrich.

Afitamientu en vueltes d'una selmana[editar | editar la fonte]

1989: Tirrenu Adriáticu y Lombardía[editar | editar la fonte]

Ganó'l Tour del Mediterraneu.

Ganó la Tirrenu-Adriáticu.

Ganó'l Giro de Lombardía, una de los cinco grandes clásiques consideraes monumentos del ciclismu. Rominger fugóse al entamu de la dura ascensión de Valcava (cerca del Llagu Como y ente una trupa borrina) y completó 113 quilómetros escapáu pa llegar en solitariu a la meta de Milán, no que foi calificáu como una exhibición. El suizu, primero del so país en conquistar la carrera lombarda, basó'l so trunfu nuna inusitada valentía y les sos dotes de rodador, viéndose coles mesmes beneficiáu pol fechu de que favoritos como Laurent Fignon y Charly Mottet centrar nel so particular bracéu por terminar la temporada na primer posición del Ranking FICP. Col so trunfu na postrera gran carrera de la temporada ciclista, conocida como la clásica de les fueyes muertes, llogró la so mayor victoria hasta entós. Dichu resultáu sirviólu coles mesmes pa concluyir segundu (por detrás del aquel día vencedor Sean Kelly) na Copa del Mundu, una competición que s'estrenara esi añu y que puntuaba los resultaos llograes polos ciclistes nos dolce meyores clásiques de la temporada (los cinco monumentos inclusive).[5][6]

1990: Tirrenu-Adriáticu, segunda vegada[editar | editar la fonte]

El so primer trunfu del añu foi una etapa nel Tour del Mediterraneu.

En marzu ganó per segundu añu consecutivu la Tirrenu-Adriáticu, carrera na que llogró amás una victoria d'etapa.[7] Col PDM de Sean Kelly y Erik Breukink como principal rival a priori,[8] la ronda empezó con un atípicu prólogu por equipos.[9] Rominger ganó la primer etapa en llinia llegando en solitariu a Maiori, nuna victoria que lu sirvió amás p'asitiase al mandu de la xeneral con casi dos minutos de ventaya respeuto al restu.[10] Na cronoescalada del día siguiente aumentó la renta al respeutive de los sos rivales con un segundu puestu.[11] Caltuvo ensin problemes el lideralgu y los sos más de dos minutos de ventaya nes siguientes etapes, incluyida la etapa montascosa de Monte Uranu.[12] La carrera cerrar con una contrarreló costera en San Benedetto del Tronto na que Rominger, ensin ser un especialista (foi oncenu), aumentó de fechu la so renta sobre quien lu acompañaríen nel podiu final, rematando asina con una amplia renta'l so segundu trunfu consecutivu na primer carrera del calendariu italianu.[13]

Con Gianni Bugno a Sanremo.[14] Ganó Bugno.[15][16][17]

Una etapa de la Dauphiné Libéré. Poco dempués foi terceru nel Campeonatu de Suiza en Ruta, llogrando asina la medaya de bronce.

1991: dominador de París-Niza y Romandía[editar | editar la fonte]

Pa 1991 fichó pol equipu Toshiba.

Ganó la París-Niza, carrera qu'apoderó conquistando amás cuatro etapes. Darréu ganó'l Tour de Romandía, onde llogró tamién dos trunfos d'etapa.

Tamién ganó la Florencia-Pistoia, el Gran Premiu de les Naciones y el Troféu Baracchi, algamando asina un total de diez trunfos esa temporada.

Los años gloriosos en CLAS y Mapei[editar | editar la fonte]

1992: primer Vuelta, Lombardía y País Vascu[editar | editar la fonte]

Pero la so gran esplosión llegó nel añu 1992: Rominger ganó nesi añu'l so primera Vuelta a España, ente otres 13 victories, agora colos colores del equipu asturianu CLAS-Cajastur. Hai de solliñar los sos ésitos na Vuelta al País Vascu y nel Giro de Lombardía (per segunda vegada). Convertir nun ídolu n'Asturies.

Rominger, en plena ascensión al Altu del Naranco, mientres la Vuelta ciclista a España 1993.
1993: segunda Vuelta y alternativa a Indurain[editar | editar la fonte]

Nun baxó'l pistón en 1993, yá que amás del so segundu trunfu na Vuelta estrenar nel Tour de Francia, onde ganó tres etapes y acaba segundu na xeneral por detrás de Miguel Indurain. Tamién se lleva la so segunda Vuelta al País Vascu. Esi añu y el siguiente marquen el puntu más álgido de la carrera de Rominger, qu'algama en 1994 la espectacular cifra de 20 victories.

1994: tercer Vuelta y doble récor de la hora[editar | editar la fonte]

Rominger ganó la so tercera Vuelta a España consecutiva (más seis trunfos d'etapa, la Regularidá y el Monte), y curiosamente tamién la so tercer Vuelta al País Vascu de la mesma forma. Foi al Tour como favoritu, pero tuvo entueyos físicos que-y fixeron abandonar. Tres esa decepción allegó n'agostu a la clínica del doctor Michele Ferrari en Ferrara pa empecipiar la so preparación de cara al asaltu al récor de la hora, en posesión de Miguel Indurain.[18][19]

Mientres los meses d'ochobre y payares batió nel velódromu de Burdeos (Francia) el récor de la hora en dos causes. La primera sirvió p'arrampuña-y lo al so gran rival Miguel Indurain, superándolo en casi 800 metros.[20] La segunda supunxo un reblincón y dexó la marca en más de 55 quilómetros. El doctor Ferrari postulóse como decisivu pa les marques del so pupilu.[21] Ostentó'l récor mientres dos años hasta que l'inglés Chris Boardman superólu. Foi a partir del récor del inglés cuando la UCI decidió dexar namái marques con bicicletes convencionales, dexando la marca de Rominger apostrada a la categoría de Meyor esfuerciu humanu según la UCI.

Amás, esi añu tanto a él como'l so compañeru d'equipu Franco Ballerini fuéron-yos topaos restos de salbutamol en dos talos controles antidopaxe, anque dambos fueron absueltos ensin sanción al considerase que se trataba de "usu terapéuticu".[22]

1995: Romandía y un Giro d'Italia "contra" los Gewiss[editar | editar la fonte]

En 1995, yá ensin CLAS como espónsor del equipu (con Mapei), llogró una de les victories más importantes de la so palmarés, el Giro d'Italia. Magar tou, empezar a notar una cierta decadencia nel rendimientu del corredor, que gana 12 carreres en total.

Decadencia y retirada[editar | editar la fonte]

1996: terceru na Vuelta y adiós a Mapei[editar | editar la fonte]

Decadencia que se confirmó en 1996, anque nun ye un mal añu pa Rominger, que ganó dos etapes na Vuelta (3ᵘ na xeneral final) y llogró cinco trunfos más, amás d'un bronce nel Mundial CRI. [23]

1997: Cofidis, un final ensin victories[editar | editar la fonte]

Pero en 1997 ye cuando se produz el baxón definitivu de la trayeutoria del ciclista suizu, que nel equipu Cofidis nun ye capaz de consiguir una sola victoria per primer vegada n'once años.

Tony Rominger abandonó'l ciclismu profesional al términu d'esa temporada.

Tres la retirada[editar | editar la fonte]

Tres la so retirada convertir n'axente de ciclistes como Andreas Klöden. El so amigu y antiguu axente Marc Biver tomó les riendes del Astana (herederu de la estructura ONCE/Liberty Seguros/Astana de Manolo Saiz) pa 2007,[24] y anque magar los rumores iniciales Rominger nun s'incorporó como direutor deportivu,[25] el so representáu Klöden sí fichó por dichu equipu (no que'l mesmu Rominger calificaría darréu como un error).[26]

Vida privada[editar | editar la fonte]

La so esposa, Brigitte, foi ciclista profesional. Ye padre de dos fíos: Rahel y Robin.[27]

Palmarés[editar | editar la fonte]

1987

1988

1989

1990

1991

1992

1993

1994

1995

1996

Resultaos en Grandes Vueltes y Campeonatu del Mundu[editar | editar la fonte]

Carrera 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997
Giro d'Italia Ab. 44ᵘ - - - - - - 1ᵘ - -
Tour de Francia - - 68ᵘ - 57ᵘ - - 2ᵘ Ab. 8ᵘ 10ᵘ Ab.
Vuelta a España - - - - - - 1ᵘ 1ᵘ 1ᵘ - 3ᵘ 38ᵘ
Mundial en Ruta - Ab. Ab. 14ᵘ 56ᵘ Ab. 4ᵘ - - - 9ᵘ Ab.
Mundial Contrarreló - - - - - - - - - - 3ᵘ 4ᵘ

-: nun participa
Ab.: abandonu
El Mundial Contrarreló celebrar a partir de 1994

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Equipos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Enciclopedia Brockhaus. Identificador de Brockhaus Enzyklopädie en línea: rominger-tony. Apaez como: Tony Rominger. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. Identificador The-Sports.org de atleta: 32376. Afirmao en: Les-Sports.info. Data de consulta: 13 mayu 2020.
  3. http://www.independent.co.uk/sport/cycling-rominger-breaks-onehour-record-1444434.html
  4. http://www.53x12.com/do/show?page=indepth.view&id=84
  5. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1989/10/15/pagina-52/1447916/pdf.html
  6. http://www.cyclingrevealed.com/timeline/Race%20Snippets/Lombardia/GdL1989.htm
  7. http://www.cyclingfever.com/editie.html?&editie_idd=ODI2&taal_id=6
  8. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/07/pagina-45/1208490/pdf.html
  9. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/08/pagina-44/1208542/pdf.html
  10. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/09/pagina-53/1210508/pdf.html
  11. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/10/pagina-49/1210563/pdf.html
  12. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/14/pagina-46/1207117/pdf.html
  13. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/15/pagina-49/1207168/pdf.html
  14. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/17/pagina-50/1208686/pdf.html
  15. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/18/pagina-58/1219149/pdf.html
  16. http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/preview/1990/03/18/pagina-59/1219150/pdf.html
  17. https://www.elpais.com/articulo/deportes/FIGNON/_LAURENT/INDURAIN/_MIGUEL/BUGNO/_GIANNI_/CICLISMU/italianu/Bugno/gano/clasica/Milan-San/Remo/Indurain/retiru/elpepidep/19900318elpepidep_18/Tes
  18. https://www.elpais.com/articulo/deportes/INDURAIN/_MIGUEL/ROMINGER/_TONY/MERCKX/_EDDY_/CICLISTA/FRANCIA/TOUR_DE_FRANCIA/guinda/pastel/elpepidep/19941024elpepidep_35/Tes
  19. http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/madrid/abc/1994/10/22/097.html
  20. https://www.elpais.com/articulo/deportes/ROMINGER/_TONY/Rominger/destrona/Indurain/elpepidep/19941023elpepidep_1/Tes
  21. https://www.elpais.com/articulo/deporte/Ferrari/esperiencia/foi//decisiva/record/Rominger/elpepidep/19941024elpepidep_20/Tes
  22. https://www.elpais.com/articulo/deportes/ROMINGER/_TONY/BALLERINI_/CICLISMU/salbutamol/Rominger/elpepidep/19941006elpepidep_12/Tes
  23. https://www.elpais.com/articulo/deportes/ROMINGER/_TONY/vida/inxusta/Tony/Rominger/elpepidep/19960826elpepidep_4/Tes
  24. https://www.elmundo.es/elmundodeporte/2007/10/23/ciclismo/1193154722.html
  25. http://www.as.com/mas-deporte/articulo/marc-biver-nuevu-direutor-cuntara/20060802dasdasmas_12/Tes
  26. http://www.esciclismo.com/ampliada.asp?Id=5292
  27. http://www.eltiempo.com/archivo/documento/MAM-130066

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]