Tirso de Avilés y Hevia

De Wikipedia
Tirso de Avilés y Hevia
Vida
Nacimientu 1530 (greg.)
Nacionalidá España
Muerte 21 de setiembre de 1598[1] (67/68 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu historiador
Cambiar los datos en Wikidata

Tirso de Avilés y Hevia (1530 (greg.) – 21 de setiembre de 1598) foi un historiador y relixosu asturianu.

Armes antigües d'Asturies

Biografía[editar | editar la fonte]

Dedicar a la carrera eclesiástica arrenunciando a los sos derechos como primoxénitu en favor del so hermanu. Convertir en canónigu de la Catedral d'Uviéu y xuez del Cabildru catedraliciu.

La so reconocencia llega gracies a los sos estudios heráldicos d'epigrafía y d'historia de gran importancia pos ye de les poques informaciones que llegó a los nuesos díes nesi campu dientro d'Asturies magar munches de les sos obres anguaño atópense sumíes.

Ente les sos obres cabo destacar «Armes y llinaxes d'Asturies y Antigüedaes del Principáu» magar se caltuvieron otres ente elles los manuscritos del «Sumariu de delles antigüedaes en lletreros y llábanes d'Asturies del tiempu de los romanos y reis que tán soterraos nel so Principáu dende'l señor don Pelayo y Vida de don Diego Menéndez Valdés, llamáu El Valiente». El so estudiu Antigüedaes qu'hai nel Principáu d'Asturies foi emponderáu pol xeógrafu Acisclo Muñiz Vigo, na so obra Asturies: Referencies xeográficu-históriques, quien señaló: "Llibru perinteresante pola variedá de materies que contién, narrando los sucesos más notables asocedíos n'Asturies hasta'l so sieglu, ensin escaecer la historia de les cases solariegas [...] ensin faltar otros datos bien interesaos, como l'apuerto y desembarcu en Villaviciosa del emperador Carlos V, y el so viaxe per tierra a la villa de Llanes, onde pernoctó la nueche del 25 al 26 de setiembre de 1517; de les epidemies de 1573-1576; de l'apaición d'una cometa en 1578, que duru setenta díes; d'un terremotu d'aires en 1590; d'un exércitu de 3 000 homes y a los que, polos daños que tuvieron de causar, lláma-yos la plaga de la llagosta". El RIDEA publicó Armes y llinaxes d'Asturies y antigüedaes del Principáu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 42742/tirso-de-aviles-y-hevia. Apaez como: Tirso de Avilés y Hevia. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]