Timothy McVeigh

De Wikipedia
Timothy McVeigh
Vida
Nacimientu Lockport (es) Traducir23 d'abril de 1968[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Penitenciaría de los Estados Unidos, Terre Haute (es) Traducir11 de xunu de 2001[1] (33 años)
Causa de la muerte inyección letal (es) Traducir
Familia
Padre William McVeigh
Madre Mildred McVeigh
Hermanos/es
Estudios
Estudios Bryant & Stratton College (en) Traducir
Oficiu militar, vixilante de seguridá, terroristaasesín en masa
Premios
Miembru de Asociación Nacional del Rifle (es) Traducir
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu de los Estaos Xuníos
Graduación sarxentu
soldáu
Lluchó en Guerra del Golfu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
IMDb nm1195540
Cambiar los datos en Wikidata

Timothy James McVeigh (23 d'abril de 1968Lockport (es) Traducir – 11 de xunu de 2001Penitenciaría de los Estados Unidos, Terre Haute (es) Traducir) foi un terrorista d'estrema derecha d'Estaos Xuníos autor del atentáu d'Oklahoma City contra l'edificiu Federal Alfred P. Murrah na ciudá d'Oklahoma City (Oklahoma) el 19 d'abril de 1995, cuando finaron 168 persones (ente ellos noventa neños), y más de 680 resultaron mancaes alredor.

Infancia[editar | editar la fonte]

El segundu de los trés fíos del obreru de General Motors William McVeigh y l'axente de viaxes Mildred "Mickey" McVeigh, l'únicu varón, creció nel oeste del estáu de Nueva York. Ente'l so pasatiempos atopaben la televisión, el cine, les historietes, el fútbol americanu y el béisbol. Foi Ed McVeigh, el so güelu y verdadera figura paterna, quien -y inculcó la pasión poles armes de fueu, y solía lleva-y a prauticar tiru al campu. En delles oportunidaes el mozu McVeigh llevó armes a la so escuela pa impresionar a los sos compañeros y manifestó el so deséu d'abrir él mesmu una tienda d'armes cuando fuera adultu.

Según el so testimoniu, que nunca foi acotáu, sufrió abusos constantes na escuela por cuenta de la so débil complexón y baxa estatura, y solía fantasiar con vengase. McVeigh atribuyó a eso'l so odiu contra toles instituciones o persones que, al so xuiciu, abusaren de los débiles.

N'avientu de 1979 los padres de McVeigh dixebráronse y dexaron que los sos fíos decidieren con quién vivir. Les sos hermanes Jennifer y Patty quedar cola so madre y Timothy col so padre. Dempués d'intentar infructuosamente recomponer el so matrimoniu, los McVeigh divorciáronse definitivamente en 1986.

Mocedá y serviciu militar[editar | editar la fonte]

En graduándose de la escuela secundaria Sweet Home, abandonó los estudios universitarios nel Bryant & Stratton College pa trabayar, ente otres coses, como emplegáu d'una hamburguesería y guardia de seguridá na Pinkerton Government Services de Buffalo (NY).

Nos sos ratos llibres lleía la revista militar Soldier of Fortune y llibros d'estrema derecha que mercaba per corréu, tales como Acaballar, disparar con tientu y dicir la verdá, del activista pol derechu a tener armes Jeff Cooper, y la novela distópica del supremacista blancu William Luther Pierce Los Diarios Turner. Esti llibru describe una sangrienta revolución neonazi contra un Gobiernu federal d'Estaos Xuníos controláu polos xudíos y motivada pol endurecimientu de les lleis de control d'armes, mientres la cual un grupu de terroristes d'ultraderecha destrúin les oficines centrales del FBI con un camión-bomba, llancen ataques nucleares contra Nueva York, Israel y la Xunión Soviética, y someten al país a una brutal llimpieza étnica. El protagonista de la novela, el líder terrorista Earl Turner, muerre nuna misión suicida al estrellar un avión forníu con una bomba atómica contra El Pentágonu.

En 1987 ingresó nel serviciu militar y entrenó primero en Fort Benning. Mientres el so serviciu, McVeigh radicalizó'l so amor poles armes afiliándose al Partíu Republicanu y a l'Asociación Nacional del Rifle, y trabó amistá con Terry Nichols, quien tamién repunaba al Gobiernu.

Darréu foi trespasáu a Fort Riley, xunto a Nichols y Michael Fortier, que, al igual que Nichols, tamién simpatizaba coles idees de McVeigh. Dedicar con pasión a la so carrera militar, al puntu de tener un uniforme y botes extras pa presentase impecable a la inspeición. Sicasí, McVeigh foi amonestado polos sos superiores por mercar una camiseta racista mientres una protesta del Ku Klux Klan contra la presencia de conscriptos afroamericanos y supuestos simpatizantes del Black Power na base.

Dempués de llograr la meyor puntuación del so batallón (1.000 puntos) nel entrenamientu con tanques Bradley, solicitó'l so ingresu nes Fuercies Especiales o Boínes Verdes. Antes de poder presentase al ensayamientu, españó la guerra del Golfu y el grupu de McVeigh partió al Oriente Mediu.

El 22 de febreru de 1991, mientres la Operación Nube del Desiertu, la división de tanques a la que pertenecía McVeigh columbró una trinchera iraquina d'ametralladores a más d'un quilómetru y mediu. En ordenándose-y abrir fueu, McVeigh vio claramente cómo'l so disparu volába-y la cabeza a un soldáu iraquín de la que destruyía'l puestu d'ametralladores. Más tarde participó nel asesinatu masivu de prisioneros de guerra iraquines y foi testigu de la masacre d'Estaos Xuníos de soldaos iraquinos y militantes de la OLP que se retiraben de Kuwait al traviés de la llamada autopista de la muerte (27 de febreru de 1991). Los horrores de la guerra afectáronlu emocionalmente y careció estrés postraumático.

En marzu de 1991 tornó a Estaos Xuníos pa participar nel cursu de selección y evaluación de les Boínes Verdes. L'entrenamientu de 24 díes yera muncho más duru que'l básicu y McVeigh foi declaráu non aptu psicolóxicamente, polo qu'arrenunció a los dos díes d'empezar. Poco dempués abandonó l'Exércitu y foi dau oficialmente de baxa'l 31 d'avientu d'esi añu.

Recibió numberoses condecoraciones del Gobiernu polos sos servicios nel Golfu Pérsicu, incluyendo la Insinia de Combate de la Infantería y la Estrella de Bronce.

Waco y Ruby Ridge[editar | editar la fonte]

El 21 d'agostu de 1992, en Ruby Ridge (Idaho), axentes del FBI protagonizaron un tirotéu con Randy Weaver, partidariu de la segregación racial, por vender armes illegalmente a un informante del Gobiernu. L'enfrentamientu remató col arrestu de Weaver y dexó trés muertos: la esposa de Weaver, el so fíu y un policía.

En febreru de 1993, l'ATF tomó por asaltu la sede de la secta davidiana en Waco, Texas, pa cumplir una orde xudicial por venta illegal d'armes. Tres un tirotéu, cuatro axentes y seis davidianos morrieron y dellos otros resultaron mancaos, ente ellos el líder de la secta, David Koresh. Los axentes retiráronse y los davidianos permanecieron na so sede. McVeigh decidió entós viaxar a Waco pa guardar los fechos, pero torgóse-y el pasu nun puestu de control.

Dempués de trabayar en delles esposiciones d'armes, viaxó a la granxa del so amigu Terry Nichols, en Decker, Michigan, onde entró en contautu con Mark Koernke, un teóricu de la combalechadura y cabezalera de la Michigan Militia, una de les milicies d'estrema derecha qu'abondaron n'el sur y el mediu oeste d'Estaos Xuníos mientres la década de 1990. Ellí atopábase cuando, el 19 d'abril de 1993, el cuartel de los davidianos foi amburáu. Morrieron Koresh y 75 miembros de la secta.

Esti incidente y el de Ruby Ridge fueron decisivos na so vida y reafitaron la so creencia de que'l gobiernu d'Estaos Xuníos taba evolucionando escontra'l totalitarismu.

En mayu d'esi añu treslladar a Kingman, Arizona, ciudá onde vivía Michael Fortier. En setiembre de 1994, McVeigh enterar de que taba a puntu d'aprobase una llei de control d'armes. Debíu d'esto, confesólu a Fortier qu'entamaba poner una bomba nun edificiu federal del gobiernu d'Estaos Xuníos y convidar a collaborar. Magar la negativa de Fortier, esplicó-y cada detalle del futuru ataque. McVeigh escoyó como blancu'l Edificiu Federal Alfred P. Murrah, en Oklahoma City, y la fecha 19 d'abril de 1995, el segundu aniversariu de la masacre de Waco.

L'atentáu[editar | editar la fonte]

El Edificiu Federal Alfred P. Murrah tres la esplosión.

N'ochobre de 1994 McVeigh y Terry Nichols robaron d'una cantera en Marion (Kansas) 1800 quilos de nitratu d'amoniu y delles caxes de Tovex altamente esplosives, que combinaron con tres barriles de nitrometano mercaos illegalmente nuna pista de carreres en Texas. El 15 d'abril de 1995, McVeigh arrendó un camión Ford F-700 modelu 1993 sol alies de Robert D. Kling. A otru día, Nichols y él tresformaron el vehículu nun coche-bomba a veres del llagu Geary, en Kansas. Primeramente, McVeigh aparcó'l so mediu d'escape, un automóvil Mercury Marquis modelu 1977 de color mariellu. Nél punxo un cartelu de "nun arremolcar" y, nel interior, un sobre que contenía retayos de prensa, propaganda d'estrema derecha, una copia de la declaración d'independencia (en que'l so aviesu escribió una amenaza contra los políticos que repunaba: "Obedezan la Constitución de los Estaos Xuníos y nun los vamos disparar") y dellos escritos onde esplicaba los sos motivos pa efectuar l'atentáu.

Dempués de trabayar mientres tres hores preparando la bomba, McVeigh dixebrar de Nichols.

Cerca de les 9 AM del día 19 d'abril, McVeigh aparcó'l vehículu-bomba frente al Edificiu Federal Alfred P. Murrah, qu'allugaba oficines del FBI y el America's Kids Day Care Center, una guardería pa los fíos de los emplegaos, y fuxó del llugar a pasu normal pa nun espertar barruntos, polo que pudo guardar la esplosión antes d'escapar de la ciudá nel so automóvil. Enriba llevaba una pistola semiautomática Glock de 9 mm pal casu de que fuera prindáu.

La esplosión destruyó la fachada del edificiu, pero nun lu derrumbó na so totalidá como yera'l deséu de McVeigh. Pola mor del bombazu morrieron darréu 167 persones, ente elles 19 neños (de los cualos 15 atopar na mentada guardería), y unes 700 resultaron mancaes.[2][3] Otra persona morrió mientres emprestaba servicios de rescate.

A Timothy McVeigh nun-y importaben les víctimes. Según él, anque nun yeren culpables, trabayaben pa un imperiu del mal». La so intención nun yera la d'asesinar neños nin civiles ayenos al Gobiernu, una y bones esti fechu avafaría'l so mensaxe políticu; sicasí, nun sintió llástima por ellos y, cuando foi deteníu, declaró que nun fueren más que «daños colaterales» del atentáu. Más tarde, intentó xustificase argumentando que tamién morrieron neños en Ruby Ridge y Waco.

L'atentáu produció'l mesmu día de la execución de Richard Snell, un terrorista supremacista blancu condergáu a muerte por asesinar a dos persones por motivos racistes en Arkansas en 1984. Curiosamente, Snell tamién entamara poner una bomba nel Edificiu Federal Alfred P. Murrah; poco primero de ser executáu, asintió complacíu al ver la noticia del atentáu d'Oklahoma.

Arrestu, condena y execución[editar | editar la fonte]

Una hora y media dempués del atentáu, mientres fuxía al norte pela carretera interestatal, McVeigh foi deteníu pol axente de policía Charlie Hanger cerca de Perry, nel condáu de Noble (Oklahoma), por conducir un automóvil ensin matrícula y portar illegalmente una arma de fueu. Al momentu del so arrestu vistía un chalecu de combate negru, jeans negros, botes militares y una camiseta blanca cola semeya d'Abraham Lincoln y la lleenda Sic semper tyrannis ("Asina a tou tiranu"), la frase que pronunció John Wilkes Booth en disparándo-y a Lincoln. Nel aviesu, la camiseta tenía'l dibuxu d'un árbol del cual pingaben tres gotes de sangre y, sobre ésti, una cita de Thomas Jefferson: "El árbol de la llibertá ten de ser vigorizado de xemes en cuando con el sangre de patriotes y tiranos." Al tercer día del so arrestu, cuando taba a puntu de ser puestu en llibertá, la investigación del FBI identificólu como l'autor material de la matanza.

El 13 de xunu de 1997 foi declaráu culpable de 11 cargos federales (incluyendo combalechadura pa utilizar una arma de destrucción masiva y 8 cargos de homicidiu en primer grau) y condergáu a muerte.[4] Terry Lynn Nichols foi sentenciáu a cadena perpetua por 160 cargos d'homicidiu. Michael Fortier, qu'aceptó testificar contra McVeigh, recibió una condena de 12 años de cárcel por non alvertir al Gobiernu sobre l'atentáu, pero foi lliberáu en 2006 por bon comportamientu ya ingresó a un programa de proteición de testigos.

McVeigh tuvo'l númberu de l'Axencia Federal de Prisiones 12076-064.[5] Mientres la so permanencia na prisión de máxima seguridá de Coloráu, McVeigh compartió'l mesmu bloque de celdes que Terry Nichols, Ted Kaczynski (el "Unabomber"), Luis Felipe (criminal cubanoamericano, líder de la peada Latin Kings) y Ramzi Yousef (unu de los autores del primer atentáu contra'l World Trade Center en 1993). Pidió pa comer per última vegada dos tarrinas de xeláu de menta con chips de chocolate.[6] El 11 de xunu de 2001 foi executáu cola inyeición letal na Penitenciaría de los Estaos Xuníos, Terre Haute en Terre Haute (Indiana). Recitó'l poema "Invictus" como les sos últimes pallabres antes de cumplir la so sentencia.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Timothy-McVeigh. Apaez como: Timothy McVeigh. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Event ID: 6621 Global Terrorism Database.
  3. Prosecutor Paints McVeigh As 'Twisted' U.S. Terrorist. The Washington Post.
  4. Sentenced to die. Online NewsHour.
  5. "Timothy James McVeigh." Axencia Federal de Prisiones. Consultáu'l 19 de mayu de 2010.
  6. http://www.20minutos.es/noticia/1127753/0/pena-de-muerte/ultima-cena/fotografia/
  7. Rita Cosby (12 de xunu de 2001). «Timothy McVeigh Put to Death for Oklahoma City Bombings». Fox News. Consultáu'l 15 d'abril de 2008.