Thomas S. Monson

De Wikipedia
Thomas S. Monson
President of the Church (en) Traducir

3 febreru 2008 - 2 xineru 2018
Vida
Nacimientu Salt Lake City[1]21 d'agostu de 1927[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Salt Lake City2 de xineru de 2018 (90 años)
Familia
Fíos/es Ann M. Dibb
Estudios
Estudios Universidá d'Utah
Universidá Brigham Young
West High School (en) Traducir
Oficiu sacerdote, profetaescritor
Serviciu militar
Cuerpu militar Armada d'Estaos Xuníos
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Creencies
Relixón Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes
IMDb nm4125507
thomassmonson.org
Cambiar los datos en Wikidata

Thomas Spencer Monson (Salt Lake City, Utah, 21 d'agostu de 1927), empresariu relixosu y decimosestu presidente de La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes dende'l 4 de febreru de 2008, al finar el so predecesor Gordon B. Hinckley, el 27 de xineru de 2008. Como apóstol y presidente de La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes, Thomas S. Monson preside la ilesia mormona.

Infancia[editar | editar la fonte]

Thomas S. Monson nació'l 21 d'agostu de 1927 en Salt Lake City.

Los sos tatarabuelos fueron Charles Stewart Miller y M.McGowan Miller, mormones escoceses qu'emigraron dende'l so llar natal en Rutherglen a St.Louis, Missouri en 1849. Ellos tuvieron 11 fíos y fíes, ente elles Margaret, la bisagüela del presidente. Tando la familia Miller en St.Louis preparando'l viaxe a Salt Lake City, desamarróse una esplosiva plaga de roxura qu'afaró con muerte a dellos miembros infantes de los antepasaos del presidente incluyendo los tatarabuelos. Los 9 fíos sobrevivientes quedaron güérfanos de padre y madre y tuvieron qu'encargase de les exequias de los miembros muertos con muncha dificultá. Con too y con eso, ellos fieles al so testimoniu siguieron coles metes propuestes polos sos padres y con gran tesón y esfuerciu metanes privaciones materiales llegaron a Utah en 1850, ente ellos Margaret con apenas 14 años d'edá.

Dende'l so niñez,Thomas S. Monson xunto con munchos de los sos familiares, frecuentaben les fines de selmana en granxes d'otros familiares al oeste del Valle de Llagu Saláu.

En recién viaxes a Méxicu,Thomas S. Monson indicó que siente un apegu personal polos mexicanos, yá que creció en Salt Lake City nun barriu con munchos residentes d'esi país. Monson asistió a la secundaria nel corazón de Salt Lake City dende 19401944, onde completó la so enseñanza preliminar. Nel so adolescencia trabayó con frecuencia na imprenta onde'l so padre yera'l xerente xeneral.

Educación y milicia[editar | editar la fonte]

En 1945, a los 17 años d'edá, xunióse cola reserva de l'armada de los Estaos Xuníos, n'anticipación a aiciones estauxunidenses de la Guerra del Pacíficu (1937-1945) mientres el zarru de la II Guerra Mundial anque nun participó n'aiciones relevantes. Foi unviáu hasta San Diego pero nun tuvo serviciu nel esterior, terminando'l so serviciu al cabu de seis meses col fin de la guerra y ye dau de baxa en forma honorable y ensin distinciones.

En 1947, se enrola na Universidá d'Utah d'onde se graduó cum laude en alministración d'empreses. Una vegada recibíu, Thomas S. Monson trabaya n'organismos de la ilesia y na universidá como caderalgu. Depués collabora en Deseret News y trabaya como executivu nuna axencia noticiosa.

Nesa dómina conoz a el que sería la so esposa, Frances Beverly Johnson y cola cual contraeria matrimoniu n'ochobre de 1948.

Profesión[editar | editar la fonte]

Thomas S. Monson enseñó por un tiempu curtiu nel so Alma Máter, la Universidá d'Utah y depués empezó la so carrera na industria publicitario. El so primer trabayu formal llogrólo col periódicu d'Utah con base en Salt Lake City, Deseret News, onde aportó a executivu de publicidá y depués ocupó'l mesmu cargu pa la Newspaper Agency Corporation. Monson depués pidió una tresferencia pa la Deseret News Press, una de les imprentes más grandes del oeste estauxunidense.

Trabayando nel Deseret News Press empieza una carrera como xerente de ventes xubiendo rápido a xerente xeneral. Nesi puestu publicó, nos años 1950 el llibru de LeGrand Richards Una Obra Maraviyosa y una Maravía, usáu por década como testu misional na ilesia. En 1974, mientres trabaya amplía los sos estudios hasta llograr el grau de Master en ciencies de l'alministración de negocios de la Universidá de Brigham Young. Unu de los sos colegues de trabayu nes publicaciones de la ilesia foi Gordon B. Hinckley.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

El 7 d'ochobre de 1948, casóse con Frances Beverly Johnson nel Templu de Salt Lake City. La pareya tien tres fíos: Thomas Lee, Ann Frances, y Clark Spencer. El so matrimoniu cumplió 60 años n'ochobre de 2008.

Al respective de la so esposa, el presidente Monson manifestó:

Doi gracies a el mio Padre Celestial por Frances, el mio duce compañera...A pesar de que los mios servicios na Ilesia empezaron siendo bien nueva, ella enxamás se quexó cuando salí de casa p'asistir a xuntes o cumplir asignaciones....y quedó sola al cuidu del nuesu fíos pequeños y d'el nuesu llar...Nun podría pidir una compañera más lleal, amorosa y comprensiva.

Ilesia[editar | editar la fonte]

Thomas S. Monson foi confirmáu obispu nun barriu de Salt Lake a la temprana edá de 22 años, onde sirviera como secretariu y conseyeru del obispu anterior, siendo unu de los más jovenes en ser llamáu a esti llamamientu. El barriu tenía unos 1.000 miembros, ente ellos unes 90 vilbes a les que visitó con percuru y dedicación. Con frecuencia escúchase a líderes de la ilesia mentar que Thomas S. Monson siguió visitando a les vilbes de la so congregación entá dempués de los sos cinco años de serviciu como obispu. Finalmente, Thomas S. Monson discursó nos funerales de caúna d'estes vieyes.

A los 27 años, en 1954, ye llamáu a ser conseyeru del presidente de la estaca de Salt Lake City. Ye depués llamáu como presidente de misión na rexón de Canadá (Ontario-Quebec) a los 32 años,

Apostoláu[editar | editar la fonte]

Thomas S. Monson estrechando la mano del presidente d'Estaos Xuníos George W. Bush en mayu de 2008. A la derecha, Henry B. Eyring.

Pal so regresu al so país al concluyir la misión en Canadá, Thomas S. Monson volvió a entamar el so trabayu en Deseret News hasta que fora ordenáu apóstol de la ilesia en 1963 a los 36 años d'edá, l'home más nuevu de ser llamáu al oficiu d'apóstol dende 1910 cuando Joseph Fielding Smith foi ordenáu a la edá de 33 años.

Como apóstol ocúpase de los llabores educativos de los programes de la ilesia y amás fai apertura misional en 1982, faía la Cortina de Fierro nel bloque de países de la órbita socialista, llogrando en 1985 llograr permisu pa construyir na República Democrática Alemana el templu de Freiberg, en Saxonia. Foi un llabor condergáu polos críticos de la ilesia, cuantimás pola apariencia d'aliances ente la ilesia y comunistes alemanes de la dómina.

Thomas S. Monson foi direutor del comité de la ilesia pa la publicación de les sos escritures, comité qu'en 1970 dirixó la publicación de la edición de les escritures de la ilesia, incluyendo l'agregu de concordances, referencies y notes de pies de páxines ente los llibros canónicos—El Llibru de Mormón, Doctrina y Convenios y la Perlla de Gran Preciu—y la verisón King James de la Biblia n'inglés. Tamién presidió sobre los comités d'impresión de la ilesia, executivu misional y de bienestar xeneral.

Nos sos discursos públicos, Thomas S. Monson tien la reputación de ser un narrador de voz nidia y caritatible d'hestories d'individuos que resuelven los sos desafíos por medio de la fe, una cualidá usada negativamente polos críticos del lideralgu de la ilesia SUD.

La Primer Presidencia[editar | editar la fonte]

Tres la muerte del presidente Spencer W. Kimball en 1985, Thomas S. Monson ye llamáu como segundu conseyeru de la Primer Presidencia so la direición del nuevu presidente de la ilesia Ezra Taft Benson, a les sos 58 años d'edá. Sigue nesti cargu, nuevamente col calificativu de ser el miembru-más-jovén en ocupar el cargu, desque Rudger Clawson xunióse a la Primer Presidencia a los 44 años en 1901.

En 1995, ye nomáu primer conseyeru de la Presidencia so la direición de Gordon B. Hinckley y simultáneamente ye'l Presidente del Quorum de los 12 Apóstoles. Exerz dichos cargos hasta la muerte de Hinckley, el 27 de xineru de 2008. Mientres los servicios aciagos del presidente Hinckley foi'l responsable d'entamar y representar a la Ilesia.

Como miembru de les autoridaes mundiales de la ilesia SUD, Thomas S. Monson sirvió como unviáu internacional y a supervisáu la espansión de programes humanitarios. Thomas S. Monson ye reconocíu por formar asociaciones ecuméniques con otres denominaciones, un esfuerciu qu'entama siguir como presidente de la ilesia mormona.

Presidente de la ilesia[editar | editar la fonte]

Thomas S. Monson ye escoyíu como'l decimosestu presidente de la ilesia, col llamamientu de Profeta, Vidente y Revelador el día llunes 4 de febreru de 2008 y foi presentáu como presidente de la ilesia'l día 10 de febreru d'esi añu. Pte. Monson, l'apóstol de mayor antigüedá pa la muerte del Pte. Hinckley, foi sosteníu como Presidente de La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes el día 5 d'abril na Asamblea Solemne que se realizó na Conferencia Xeneral. Escoyó a los élderes Henry B. Eyring y Dieter F. Uchtdorf como primer y segundu conseyeru respeutivamente. El llamar al presidente de la ilesia SUD encóntase nun patrón de socesión apostólica dende empiezos del sieglu XX, na que'l puestu siempres pasó al miembru de más antigüedá nel Quórum de los Dolce Apóstoles de la ilesia. Thomas S. Monson foi ordenáu a la so posición como presidente de La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes nuna ceremonia privada dientro del Templu de Salt Lake City. Thomas S. Monson, a los 80 años d'edá, ye l'home más nuevu n'ocupar el cargu de presidente de la ilesia SUD dende Spencer W. Kimball en 1973, el que tenía 78 años nesi añu, un llamamientu que dura pa tola vida.

Pa cuando Thomas S. Monson nació había na ilesia menos de 650 mil miembros, la mayoría d'ellos nel oeste de los Estdos Xuníos. Cuando foi sosteníu como presidente, la ilesia cuntaba con más de 13 millones de miembros, la mayoría de los cual viven fuera de los Estaos Xuníos y Canadá.

Templu de Rexburg, Idaho, en Estaos Xuníos, primer templu dedicáu por Thomas S. Monson como presidente de La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes.

Cita públiques y mensaxes.[editar | editar la fonte]

El presidente Monson declaró les siguientes cita y mensaxes al mundu:

  • A los ofendíos y tresgresores:
Vuelvan y allántense na mesa del Señor y saborguien otra vegada los dulces y satisfactorios frutos de la hermandá de los santos.
  • Testimoniu
Dios vive, Jesús ye'l so fíu'l Unigénito del Padre na carne. Él ye'l nuesu Redentor y Mediador ante'l Padre. Él ámanos con un amor que nun podemos entender totalmente y por cuenta de qu'ámanos, dio la so vida por nós

Templos dedicaos[editar | editar la fonte]

Como presidente de la ilesia, Thomas S. Monson dedicó'l Templu de Rexburg, Idaho, nos Estaos Xuníos, el 10 de febreru de 2008. Ye'l primer asuntu oficial públicu en capacidá de presidente de la ilesia, poques hores dempués de finar la vilba de James Y. Faust, el so compañeru na primer presidencia so la direición de Gordon B. Hinckley.

Como miembru de la Primer Presidencia, Thomas S. Monson dedicó'l Templu de Buenos Aires, Arxentina en 1986. Nel añu 2000 dedicó'l Templu de Louisville (Kentucky), Reno (Nevada), Tampico, Villahermosa, Mérida (Yucatán) y Veracruz, Méxicu.


Presidentes de La Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes
J. Smith (1830–1844) • Young (1847–1877) • Taylor (1880–1887) • Woodruff (1889–1898) • Snow (1898–1901) • J. F. Smith, Sr. (1901–1918) • Grant (1918–1945) • G. A. Smith (1945–1951) • McKay (1951–1970) • J. F. Smith, Jr. (1970–1972) • Lee (1972–1973) • Kimball (1973–1985) • Benson (1985–1994) • Hunter (1994–1995) • Hinckley (1995–2008) • Monson (2008–2018) • Russell M. Nelson


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 14 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm4125507. Data de consulta: 17 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]