Tholos d'El Romeral

De Wikipedia
Sitiu de los Dólmenes d'Antequera
(Tholos d'El Romeral)
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Cierre de la bóveda por aproximamientu de filaes
Llugar  España
Criterios Cultural: i, iii, iv
Referencia 1501-002
Inscripción 2016 (XL Sesión)
Área Europa y América del Norte
Coordenaes Nun Ficha de bien d'interés cultural
Cambiar los datos en Wikidata

El tholos d'El Romeral,[2] tamién llamáu comúnmente dolmen d'El Romeral o cueva d'El Romeral,[3] ye un monumentu megalíticu, declaráu Patrimoniu Mundial el 15 de xunetu de 2016 y Bien d'Interés Cultural, asitiáu na ciudá española d'Antequera (Málaga), formando parte del Conxuntu Arqueolóxicu Dólmenes d'Antequera. Atópase na cortil segunda, a menos de 2 km de los dólmenes de Menga y Viera, xusto na exa ente'l dolmen de Menga y la Peña de los Namoraos.

Estructura[editar | editar la fonte]

Ye singular pola so tipoloxía de cúpula por aproximamientu de filaes (venceyada a la tradición mediterránea) y atípicu pol so doble orientación escontra la sierra d'El Torcal (vinculación xeográfica) y los ortos solares nel mediudía del solsticiu d'iviernu (vinculación astronómica). Ta compuestu por un corredor adintelado de seición trapezoidal y 4 m de llargor, construyíu con grandes llábanos y piedres pequeñes. Al fondu atopen dos cámares circulares, la primera de mayor diámetru que la segunda, destinada a les ufriendes y con una piedra d'altar; construyíes con pequeñes piedres salientes en cada filada al respective de la inferior, colo que se consigue una seición abovedada anque a la fin el sistema completar na so clave con una acovez. El conxuntu cubrir con un túmulu de 75 m de diámetru, arrodiáu per un perímetru de cipreses.

Historia[editar | editar la fonte]

Construyíu nel 3000-2200 e.C. aprox. (Calcolítico),[4] foi afayáu n'agostu de 1904 polos hermanos José Viera Fuentes y Antonio Viera Fuentes, funcionarios del Conceyu d'Antequera, quien lo llamaron primeramente Sepulcru del Cerrillo Blanco; darréu l'arquiteutu Ricardo Velázquez Bosco afita la denominación d'El Romeral en referencia al nome de la finca na qu'apaeció, propiedá del políticu antequerano Francisco Romera Carbayeda.

La primer intervención de restauración documentada tien llugar en 1941 de manes del arquiteutu Francisco Prieto-Moreno y Pardo -Arquiteutu Conservador de l'Alhambra y Arquiteutu de Zona de Belles Artes del Ministeriu d'Educación-, y consiste na llimpieza del corredor, reposición de tres losa de cubierta con otres similares, arreglu de buecos en corredor y cámara con llábanos de piedra similares, instalación de lluz llétrico pa facilitar la visita y caltenimientu, restauración de l'ara d'ufriendes y l'allugamientu d'una inscripción conmemorativa na entrada.

La última intervención data del añu 2002, de manes del arquiteutu Ciro de la Torre Fragoso. Nesa ocasión, a efeutos de caltenimientu, cuésense cuatro losa de cubierta con banielles d'aceru inoxidable y esaníciense dos grafitis; a efeutos de musealización in situ, créase un nuevu pavimentu del sepulcru con una capa de alpañata ya instálase un nuevu sistema de llume interior.


Valor cultural[editar | editar la fonte]

El so valor universal escepcional finca na so orientación anómala a la sierra d'El Torcal, onde s'atopa. Apunta a la mayor elevación de la sierra, el Camorro de los Siete Meses. Esta singularidá ye detectada pol arqueoastrónomo Michael Hoskin en midiendo más de 2000 dólmenes pol Mediterraneu, quedando documentada na so obra Tumbes, templos y les sos orientaciones: una nueva perspeutiva sobre la Prehistoria del Mediterraneu (2001).

Grau de proteición[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]