The Purge

De Wikipedia
The Purge
Datos
Títulu orixinal The Purge (en)
Xéneru cine d'horror[1], cine de ciencia ficción[2], cine de suspense y cine distópicu
País d'orixe Francia, Estaos Xuníos y Bélxica
Estrenu 2 mayu 2013 (Stanley Film Festival (en) Traducir)
2 mayu 2013
13 xunu 2013 (Alemaña)
5 setiembre 2013 (Hungría)
Idioma orixinal inglés
Duración 85 min
Llugar de la narración Los Angeles
Rodaxe Los Angeles
Color en color
Ficha téunica
Direición James DeMonaco[2]
Producción Michael Bay, Bradley Fuller, Jason Blum[3] y Andrew Form
Guión James DeMonaco
Música Nathan Whitehead
Fotografía Jacques Jouffret
Repartu Ethan Hawke[6], Lena Headey[6], Adelaide Kane[6], Rhys Wakefield[6], Tony Oller[6], Edwin Hodge[6], Arija Bareikis[6], Chris Mulkey[6] y Max Burkholder[7]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Universal Studios, Platinum Dunes (es) Traducir y Blumhouse Productions (es) Traducir
Distribuidora UIP-Duna Film[5] y Netflix
Costu 3 000 000 $
Recaldación 89 328 627 $
Calificaciones
FSK FSK 16 (es) Traducir
Medierådet pa mayores de 15 años[8]
The Purge The Purge: Anarchy
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

The Purge ye una película d'Estaos Xuníos de 2013 escrita y empobinada por James DeMonaco. Ta protagonizada por Ethan Hawke, Lena Headey, Max Burkholder, Adelaide Kane y Edwin Hodge.

Sinopsis[editar | editar la fonte]

Tolos movimientos políticos fueron cerraos pol gobiernu y el control ta so un estrictu réxime totalitariu. Sicasí, la tasa de desemplegu y la delincuencia amenorgóse a namái'l 1% y l'economía ye la más alta de tolos tiempos. Dempués de la enmienda constitucional númberu 28 ratificada en 2017, créase La Purga añal. La purga ye un eventu qu'asocede cada añu dende les 7:00 PM del 21 de marzu hasta les 7:00 AM del 22 de marzu. Mientres esi tiempu, tou delitu conocíu ye llegal, y tolos servicios (policía, bomberos y hospitales) tán zarraos. Dizse qu'actúa como una catarsis pa los ciudadanos, pero en realidá, utilízase como métodu artificial de control poblacional, nel que les persones más probes y ensin llar son esaniciaes.

La purga namái tien dos regles: La primera ye que mientres ésta, los funcionarios del gobiernu de "rangu 10" o superior tienen total inmunidá. La segunda, ye que l'usu de les armes percima de "Clase 4" (por casu, armes de destrucción masiva) tán prohibíes, lo que significa que los dispositivos destructivos y materiales esplosivos tán escluyíos de La Purga. Cualquier persona que nun siga les regles de la purga va ser executáu.

Mientres la purga, les persones merquen los artículos necesarios o s'atrincheren nes sos cases. Los edificios grandes son, xeneralmente, supervisaos pol propietariu, quien cierra l'edificiu, les entraes y les salíes. Les cases residenciales de clase alta y los distritos financieros tán, polo xeneral, a salvo de los polveros violentos.

Entama[editar | editar la fonte]

Hores primero qu'empiece la purga añal, el vendedor de sistemes de seguridad James Sandin torna a la so casa nun afluente suburbiu de Los Angeles pa preparar pa la celebración de la nueche cola so esposa Mary y los sos dos fíos Zoey y Charlie. Primero que la familia atrincherar na so casa col modernu sistema de seguridá de la compañía de James, creyendo tar a salvo de tolo que va tar a puntu de pasar, según los sos vecinos, Zoey atopar col so noviu Henry, un mozu mayor que nun-y gusta al so padre, que supuestamente se diba a dir primero qu'empiece la purga y primero que la familia de Zoey atrincherar na casa. James dexa que'l sistema de seguridá selle la casa. La Purga empieza y la familia esvalixar na so casa pa siguir cola so rutina normal.

Zoey torna a la so habitación atopándose por sorpresa a Henry quien, ensin sabelo, afletárase na casa primero que'l sistema de seguridá activárase. Henry entama enfrentase a James por amor mientres tán zarraos na casa. Mentanto, Charlie mira los monitores de seguridá y ve a un home mancáu pidiendo ayuda y desactiva temporalmente'l sistema pa dexar que l'home desconocíu ente na casa. James cuerre ensin saber lo que pasa a activar de nuevu'l sistema. L'indixente llogra entrar na casa. James dirixir escontra la puerta hasta que ve al so fíu xunto al home desconocíu. Henry baxa les escaleres ya intenta matar a James pero él reacciona rápido y llogra disparar y mancar a Henry. En mediu del caos l'indixente sume y escuéndese n'otra parte de la casa. Zoey lleva a Henry a la so habitación primero que él muerra y toma la so arma ente que James lleva a Mary y Charlie de nuevu a la sala de control de seguridá.

James regaña a Charlie. Dempués d'un ratu son testigos de como un grupu de mozos armaos con pistoles y mazcaraos averar a la casa. El so líder esmazcárase y alviértelos al traviés de les cámares que l'home al que dieron asilu nel llar ye'l so oxetivu primordial pa la Purga y si nun lu devuelven al home dientro d'una hora, van invadir la casa y van matar a toos. El líder termina de falar y corten la eletricidá na casa. James vese obligáu a almitir que los sistemes de seguridá son vulnerables, disuasorios y nun protexería contra una invasión contundente. Él y Mary van buscar al indixente col enfotu de devolvelo escontra'l grupu de mozos. Mientres, Charlie, usando un xuguete con control remotu, atopar y llevar hasta una habitación secreta pa despintalo de los sos padres. Zoey meter ensin querer nesa habitación. Ye ende onde l'indixente tomar como rehén por que James y Mary nun lo apurran. James y Mary falen con él y llegar a atrapar. La familia da cuenta de que tán actuando como los purgadores y deciden nun apurrilo.

El grupu de mozos alvierte que'l tiempu llende pa devolver al home hai expirado asina que dan en utilizar un camión pa resgar el revestimiento metálicu de la puerta principal y entrar na casa. James mata a dellos d'ellos primero que él mesmu sía atacáu pol líder. Cuando Mary ta a puntu de ser asesinada, los sos vecinos, los Ferrins, vienen na so ayuda, matando a la mayor parte de la peada de moces. Zoey llogra matar al so líder y James muerre sangradura pol ataque del líder. Anque la familia Sandin allégrase primeramente de que los vecinos salvar d'aquel grupu, los vecinos revelen que llegaren ende pa matalos yá que sentíen celos de la so riqueza por cuenta de les ventes de sistemes de seguridá. L'indixente, Dwayne, remanez y matu a unu de los vecinos primero que puedan matar a los Sandin y amenorga al grupu de vecinos. Mary diz qu'hubo munches muertes esa nueche asina que xunto con Dwayne, deciden esperar en paz y en silenciu a qu'acabe la purga xunto a los vecinos.

Xusto primero que suene la serena que da fin a la purga, Grace Ferrin, la vecina, intenta asesinar a Mary, coyendo la so arma que taba na mesa. Mary ataya l'intentu y cute cola arma a Grace na cara y gárra-y la cabeza cutiéndola contra la mesa y rompiéndo-y la ñariz. Al terminar la purga, los vecinos salen de les sos cases xunto con Dwayne. Mary, Zoey y Charlie ven como los servicios d'emerxencia lleguen a asistir a los mancaos y muertos.

La película termina amosando los creitos de la película colos informes de noticies diciendo qu'esta purga foi la más esitosa, aguiyando asina la venta de más sistemes de seguridá y armes.

Repartu[editar | editar la fonte]

Los Sandin[editar | editar la fonte]

Adicionales[editar | editar la fonte]

  • Edwin Hodge como Dwayne: L'indixente
  • Tony Oller como Henry
  • Arija Bareikis como Grace Ferrin
  • Dana Bunch como'l Sr. Ferrin
  • Chris Mulkey como'l Sr. Halverson
  • Tisha French como la Sra. Halverson
  • Tom Yi como'l Sr. Cali
  • Peter Gvozdas como'l Dr. Peter Buynak (voz)
  • David Basila como George (voz)
  • Karen Strassman como la presentadora de noticies (voz)

Purgadores[editar | editar la fonte]

  • Rhys Wakefield como Purgador líder 1
  • John Weselcouch como Purgador 2
  • Alicia Vela-Bailey como Purgador 3
  • Aaron Kuban como Purgador 4
  • Boima Blake como Purgador 5
  • Nathan Clarkson como Purgador 6
  • Chester Lockhart como Purgador 7
  • Tyler Osterkamp como Purgador 8
  • Thomas Fuentelzar como Purgador 9
  • RJ Wolfe como Purgador 10

Llanzamientu[editar | editar la fonte]

La película estrenó la premiere nel Festival de Cine de Stanley el 2 de mayu de 2013,[9] y foi estrenada nos cines el 7 de xunu de 2013 nos Estaos Xuníos.[10]

Receición[editar | editar la fonte]

Receición de la crítica[editar | editar la fonte]

The Purge recibió bastantes crítiques negatives. La páxina Rotten Tomatoes rexistra una calificación de 38% basáu en 131 crítiques, con un permediu ponderáu de 5,1 / 10, col consensu del sitiu que diz "metá alegoría social, metá thriller d'allanadura de morada, The Purge intenta utilizar esa fórmula pa faer una película de suspense intelixente pero n'última instancia, namái termina fundiéndose n'adormilitiar la violencia y clixés cansaos". La película tien una calificación de 41 sobre 100 en Metacritic , basáu en 33 críticos.

En io9 , Charlie Jane Anders describir como "una regla política cabileña y pocu plausible en forma de película". Entertainment Weekly dio a La Purga un B-, diciendo que "claramente tien enforma na so mente, pero nunca consigue realmente espresalo."

Taquilla[editar | editar la fonte]

Na so primer fin de selmana, The Purge encabezó la taquilla con 16.800.000 dólares nel día d'apertura y 34.1 millones de dólares al traviés de too'l fin de selmana.[11] La película recaldó 64.473.115 de dólares n'Estaos Xuníos y 89.328.627 dólares en tol mundu, con un presupuestu de producción de 3 millones de dólares.[12]

Remortina[editar | editar la fonte]

La secuela titulada The Purge: Anarchy foi estrenada mundialmente el 18 de xunetu de 2014, debíu al ésitu de la primer película,[13] que ta ambientada nel 2023, un añu dempués que na primer película.[14][15]

Una tercer película titulada The Purge: Election Year foi estrenada'l 1 de xunetu de 2016,[16] y una cuarta titulada The Purge: The Island ta prevista por que se estrene'l 4 de xunetu de 2018.[17][18][19]

N'otros medios[editar | editar la fonte]

En xunetu de 2014, la Brigada de Teatru Upright Citizens llevó a cabu una obra teatral titulada Seinfeld y la Purga , qu'asonsañaba tanto Seinfeld y La Purga. La obra, que foi escritu por Justin Donaldson, centrar no que cada personaxe de Seinfeld fadría mientres una purga, tales como George tratando de matar a Joe Templu y l'amigu George viendo una película de la sesta temporada de Seinfeld. El sitiu web de noticies Horror Bloody Disgusting faló sobre'l xuegu sobre los cuatro craniu y emponderar pola xugabilidá y trama.

Na serie animada de televisión Rick & Morty, faise un chisgo a esta película nel episodiu nº9 de la segunda temporada (Look Who's Purging Now), onde los protagonistes viaxen a un planeta'l cual sufre les mesmes consecuencies que se viven na película orixinal. Amás, nesti mesmu capítulu, los personaxes faen referencia esplícita al nome del mesmu filme, siguiendo la mesma trama.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.ew.com/article/2013/06/12/purge-movie. Data de consulta: 11 xunetu 2016.
  2. 2,0 2,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt2184339/. Data de consulta: 11 xunetu 2016.
  3. 3,0 3,1 Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  4. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 17 agostu 2016.
  5. 5,0 5,1 URL de la referencia: http://nmhh.hu/dokumentum/198182/terjesztett_filmalkotasok_art_filmek_nyilvantartasa.xlsx.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 6,7 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt2184339/fullcredits. Data de consulta: 11 xunetu 2016.
  7. Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  9. Kit, Borys. Ethan Hawke's The Purge to Open Inaugural Stanley Film Festival. http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/ethan-hawkes-purge-open-inaugural-435571. Consultáu'l 22 d'abril de 2013. 
  10. «The Purge (2013) – International Box Office Results». Box Office Mojo. Consultáu'l 5 de xunetu de 2013.
  11. «Weekend Box Office Results for June 7-9, 2013». Box Office Mojo. Consultáu'l 16 de xunu de 2013.
  12. «The Purge (2013) – Box Office Mojo». Box Office Mojo. Consultáu'l 20 de payares de 2014.
  13. http://www.boxofficemojo.com/franchises/chart/?id=purge.htm
  14. «The Purge has a sequel in development» (10 de xunu de 2013). Consultáu'l 5 de xunetu de 2013.
  15. Universal Re-Slots The Purge:. 28 de febreru de 2014. http://www.deadline.com/2014/02/universal-re-slots-the-purge-anarchy. Consultáu'l 1 de marzu de 2014. 
  16. Mike Fleming Jr. «'The Purge' Scares Up Third Film With Direutor James DeMonaco - Deadline». Deadline.
  17. «Warning: The next Purge will take place on July 4, 2018» (17 de febreru de 2017). Consultáu'l 19 de febreru de 2017.
  18. http://www.comingsoon.net/movies/news/871719-the-purge-4-direutor-will-be-burning-sands-gerard-mcmurray#/slide/1
  19. «This Is What The Purge 4 Will Be About - CINEMABLEND» (29 de setiembre de 2016).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]