The Martian

De Wikipedia
The Martian
Datos
Títulu orixinal The Martian (en)
Xéneru cine de ciencia ficción[1], cine de sobrevivencia, cine d'aventures, cine dramáticu, película basada nuna novela y cine d'aición
País d'orixe Estaos Xuníos y Reinu Xuníu
Estrenu 2 ochobre 2015 (Estaos Xuníos, Suecia)
25 payares 2015 (República Popular China)
8 ochobre 2015 (Alemaña)
1r ochobre 2015 (Arxentina, Brasil, Colombia, Chequia, República Dominicana, Grecia, Ḥong Kong, Croacia, Hungría, Israel, Italia, Macedonia del Norte, Méxicu, Malasia, Países Baxos, Eslovenia, Tailandia, Uruguái, Chile, Nueva Zelanda, Perú, Puertu Ricu, Portugal, Serbia, Singapur)
Idioma orixinal inglés, mandarín estándar y alemán
Duración 141 min
Llugar de la narración Acidalia Planitia (es) Traducir, Estación de la Fuerza Espacial de Cabo Cañaveral (es) Traducir, Llaboratoriu de Propulsión a Reacción, Mars (en) Traducir, Hermes (en) Traducir y Earth (en) Traducir
Rodaxe Budapest, Uadi Rum (es) Traducir y Korda Studios (en) Traducir
Formatu 2.35:1
Color en color
Ficha téunica
Direición Ridley Scott[3]
Producción Ridley Scott[5], Simon Kinberg[3], Drew Goddard[5], Mark Huffam[5] y Michael Schaefer[5]
Productor executivu Drew Goddard
Guión Drew Goddard
Andy Weir
Música Harry Gregson-Williams[3]
Fotografía Dariusz Wolski[3]
Edición Pietro Scalia[3]
Diseñador de producción Arthur Max
Repartu Matt Damon[6], Jessica Chastain[6], Kristen Wiig[6], Jeff Daniels[6], Michael Peña[6], Kate Mara[6], Sean Bean[6], Sebastian Stan[6], Donald Glover[6], Chiwetel Ejiofor[6], Aksel Hennie[6], Benedict Wong[6], Mackenzie Davis[6], Naomi Scott[6], Nick Mohammed[6], Eddy Ko[6], Chen Shu[6], Enzo Cilenti[6], Jonathan Aris[6], Szonja Oroszlán[6], Frederik Pleitgen[6], Lili Bordán[6], Richard Rifkin[6], Irén Bordán[6], Björn Freiberg[6], Sam Spruell[6], Brian Caspe[7] y Slim Khezri
Ver llista completa
Compañíes
Productora Scott Free Productions[3], TSG Entertainment y 20th Century Fox
Distribuidora InterCom[8], 20th Century Fox, Netflix y ITunes
Costu 108 000 000 $
Recaldación 228 433 663 $ (Estaos Xuníos)
630 161 890 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[11]
FSK FSK 12
JMK 12 (es) Traducir[12]
Medierådet pa mayores d'once años[13]
MPAA PG-13
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

The Martian ye una película d'Estaos Xuníos de ciencia ficción de 2015 dirixida por Ridley Scott y escrita por Drew Goddard. Los sos protagonistes son Matt Damon, Jessica Chastain, Kristen Wiig, Jeff Daniels, Michael Peña, Kate Mara, Sean Bean, Sebastian Stan, Aksel Hennie, Donald Glover, Mackenzie Davis y Chiwetel Ejiofor. La película ta basada na novela d'Andy Weir publicada en 2011 The Martian[14].

Sinopsis[editar | editar la fonte]

Mientres una misión a Marte de la nave tripulada Ares III, una fuerte nube desamarrar, polo que, en dando por desapaecíu y muertu al astronauta Mark Watney (Matt Damon), los sos compañeros tomen la decisión de dise; sicasí, sobrevivió, pero ta solu y con pocos recursos nel planeta. Con bien pocos medios, tendrá de recurrir a les sos conocencies, el so sentíu del humor y un gran instintu de sobrevivencia pa llograr sobrevivir y comunicar a la Tierra qu'inda ta vivu, esperando qu'alleguen nel so rescate.

Argumentu[editar | editar la fonte]

La tripulación de la misión a Marte Ares III ta esplorando Acidalia Planitia nel día marcianu o sol 18 d'una misión de 31 soles. Una tormenta de polvu oblíga-yos a abandonar la misión y tornar a la nave n'órbita “Hermes”. Mientres la evacuación, l'astronauta Mark Watney ye cutíu por una antena y piérdese na nube; la telemetría del so traxe indicó descompresión y perda de signos vitales antes d'apagase. Colos restantes miembros de la tripulación en peligru, la comandante Melissa Lewis da la orde de despegue del VAM (Vehículu d'Ascensión de Marte) ensin él.

Tres la nube, Watney ye espertáu pola alarma de baxu nivel d'osíxenu del so traxe y torna al “Hab” (Hábitat), la base d'operaciones de la tripulación en Marte. Estrayer una pieza d'antena del abdome, que furara'l so traxe y destruyíu el so biomonitor, lo que dio llectures errónees de los sos signos vitales, y empecipia un videu diariu. Ye consciente de que la so única posibilidá de rescate ye la llegada de la misión Ares IV al cráter Schiaparelli, a 3 200 quilómetros de distancia, dientro de cuatro años, y que va precisar les sos conocencies científiques pa sobrevivir. En calculando que tien comida pa solu 300 soles (aproximao 309 díes terrestres), Watney, inxenieru mecánicu y botánicu, improvisa un campu de cultivu, dientro del Hab con suelu marcianu fertilizáu con escrementos de la tripulación empaquetados al vaciu, agua fabricada estrayendo hidróxenu de hidracina, un combustible de cohete sobrante, aferruñándola por aciu combustión, y pataques reservaes pa una comida del Día d'Aición de Gracies. Tamién llimpia los paneles solares del Hab y empieza a modificar l'únicu rover funcional pa faer el llargu viaxe al traviés de Marte.

Al revisar semeyes de satélite de Marte, siguiendo instrucciones de Vincent Kapoor, Direutor de la Misión, la especialista en satélites Mindy Park dase cuenta de que Watney sobrevivió. A pesar de les oxeciones de Mitch Henderson, Direutor de Vuelu de la Hermes, el direutor de la NASA Teddy Sanders decide nun informar a la tripulación, creyendo que-yos distrayería de la so misión.

Watney viaxa col rover pa recuperar la sonda Pathfinder, cola que se perdieron les comunicaciones en 1997. Utilizando la cámara del módulu de descensu, establez una rudimentaria comunicación col equipu del JPL. La NASA únvia-y instrucciones pa modificar el rover y que, al traviés de la Pathfinder, puedan comunicase por testu. Watney enóxase cuando-y dicen que la tripulación nun foi informada de la so sobrevivencia, y Sanders autoriza a Henderson a informa-yos.

Considerando que'l cultivu de pataques dexaría-y sobrevivir hasta'l sol 900, Henderson y Bruce Ng, Direutor del JPL, preparen un plan pa unviar una sonda espacial a Marte con suministros pa Watney, con suficiente comida hasta la llegada del Ares IV. Cuando un fallu na esclusa del Hab provoca una descompresión esplosiva, les plantes de Watney muerren y Sanders ordena acelerar los trabayos de la misión de suministru saltándose les inspeiciones de seguridá. Desafortunadamente, el llanzador cola sonda de suministru esplota darréu tres el despegue.

L'Alministración Espacial Nacional China ufierta a la NASA la Taiyang Shen, una danzadera espacial secreta que podría llevar una carga a Marte. Mentanto, el físicu astrodinámico del JPL Rich Purnell calculó una maniobra d'asistencia gravitatoria pa unviar a la Hermes de vuelta a Marte más rápido, utilizando la danzadera china p'abastecela pal so viaxe adicional de 18 meses. Pa ello, realiza una xunta secreta a la que llamen "Proyeutu Elrond", en dicha xunta simplificar los detalles de la maniobra y Sanders refuga'l plan porque nun quier arriesgar les vides de la tripulación, pero Henderson a les escondidielles unvia los detalles a la Hermes. Lewis y la so tripulación voten por unanimidá executar el plan, y la NASA, imposibilitada pa detene-yos, acepta reabastecer a la Hermes mientres vuela alredor de la Tierra, usando la gravedá p'acelerar de vuelta escontra Marte.

Dempués de 461 soles, Watney empecipia'l so viaxe de 90 soles escontra'l Cráter Schiaparelli, onde'l VAM de la misión Ares IV yá aterrizó. Pa poder algamar a la Hermes al so pasu sobre Marte, Watney tien que faer cambeos drásticos nel VAM p'amenorgar la so masa, retirando equipu del interior, les ventanes, el morru y paneles esteriores; Watney va llevar el so traxe espacial puestu y nun va tener accesu a controles, asina que la nave tendrá de ser operada a distancia dende la Hermes; llanzar pero nun algamar nin l'altor nin la velocidá entamaes. La Hermes utiliza los sos cohetes de maniobra pa camudar de trayeutoria y una descompresión de la so propia atmósfera interna pa frenar. Lewis utiliza una mochila propulsada por aciu gas nitróxenu a presión p'averase a la nave de Watney, pero nun puede algamar. Watney pincha'l guante del so traxe y utiliza el remexu d'aire qu'escapa como un cohete en miniatura p'averase a Lewis. La tripulación axúntase y per tol mundu ensames celebren la noticia.

Dempués de volver a la Tierra, Watney empecipia una nueva vida como instructor de sobrevivencia pa los nuevos candidatos a astronautes. Cinco años dempués, con ocasión del llanzamientu de la misión Ares V, aquellos arreyaos nel rescate de Watney volvieron a les sos vides o empecipiáu nueves actividaes. Puede vese que Martínez viaxa como comandante de la "Ares V", Lewis abandona la NASA y quédase col so home, al igual que Vogel, que vuelve a Alemaña. Mitch Henderson retírase como direutor de vuelu de la NASA. Beck y Johansen acaben xuntos y con un fíu de mancomún.

Repartu[editar | editar la fonte]

Matt Damon
Jessica Chastain
Matt Damon y Jessica Chastain interpreten a Mark Watney y Melissa Lewis respeutivamente.
  • Matt Damon como Mark Watney, botánicu ya inxenieru mecánicu. Astronauta
  • Jessica Chastain como Comandante Melissa Lewis (USN), comandante y xeóloga de la Misión a Marte Ares III
  • Michael Peña como'l Mayor Rick Martínez (USAF), pilotu, inxenieru y astronauta Ares III
  • Kate Mara como Beth Johanssen, astronauta, inxeniera del Ares III
  • Aksel Hennie como Alex Vogel, astronauta alemán, bioquímicu y navegante del Ares III
  • Sebastian Stan como Dr. Chris Beck, astronauta, biólogu y médicu del Ares III
  • Chiwetel Ejiofor como Venkat Kapoor, Direutor de la Misión a Marte Ares III
  • Jeff Daniels como Teddy Sanders, Direutor de la NASA
  • Kristen Wiig como Annie Montrose, Direutora de Comunicación de la NASA
  • Sean Bean como Mitch Henderson, Direutor de vuelu de la NASA
  • Donald Glover como Rich Purnell, Especialista en astrodinámica del JPL de la NASA
  • Benedict Wong como Bruce Ng, Direutor del JPL de la NASA
  • Mackenzie Davis como Mindy Park, Comunicación satelital de la NASA
  • Eddy Ko como Guo Ming. Direutor de ciencies de l'Alministración Espacial China
  • Chen Shu como Zhu Tau. Subdireutora de ciencies de l'Alministración Espacial China
  • Naomi Scott como Ryoko
  • Nick Mohammed como Tim Grimes

Producción[editar | editar la fonte]

En marzu de 2013, 20th Century Fox adquirió los derechos de la película, y contrató al guionista Drew Goddard p'afaer y dirixir la película.[15] En mayu de 2014 informar de que Ridley Scott taba en negociaciones pa dirixir una adautación que protagonizaría Matt Damon como Mark Watney.[16] El 3 de setiembre, Jessica Chastain xunir a la película pa la protagonista femenina.[17] El 16 de setiembre, Mackenzie Davis xunir a la repartida de la película pa un pequeñu papel crucial.[18] El 17 de setiembre, ufiertóse-y a Kate Mara el papel protagonista femenín de la película, Jessica Chastain y Kristen Wiig tamién taben implicaes nel mesmu papel.[19] El 24 de setiembre, anuncióse que Michael Peña taba nes primeres conversaciones pa xunise a la película, que l'actor taba comenenciudu pero que la so participación dependería de la so axenda.[20] El 2 d'ochobre, Jeff Daniels xunir a la película pa interpretar al direutor de la NASA que fai frente a la crisis.[21] El 10 d'ochobre, Donald Glover y Aksel Hennie xunir a la película, dambos interpretaríen a mozos emplegaos de la NASA.[22] El 20 d'ochobre, Sean Bean xunir a la película pa interpretar a un direutor de vuelu de la NASA.[23] El 23 d'ochobre, Chiwetel Ejiofor y Sebastian Stan xunir a la repartida de la película, Ejiofor interpretaría a Venkat Kapoor, el Direutor de la Misión a Marte.[24][25]

Rodaxe[editar | editar la fonte]

Uadi Rum en Xordania foi un práuticu escenariu de Marte nel rodaxe de The Martian.
Imaxe de Damon mientres imprime les sos manes en cementu nel Llaboratoriu de Propulsión a esquita. Ta acompañáu por Jim Erickson (esquierda) y Andrew J. Feustel (derecha).

El rodaxe empezó'l 10 de payares de 2014 en Budapest.[26][27]

Estrenu[editar | editar la fonte]

En principiu, el so estrenu n'Estaos Xuníos programar pal 25 de payares de 2015,[28] pero finalmente adelantróse al 2 d'ochobre d'esi mesmu añu.[29]

Receición[editar | editar la fonte]

The Martian recaldó 55 millones de dólares na so fin de selmana d'estrenu nos Estaos Xuníos y quedó a menos d'un millón de dólares del récor de recaldación pa una película nesi país nel mes d'ochobre, que fuera algamáu por Gravity en 2013.[30] Amás, la película foi perbién recibida pola crítica,[31] atropando puntuaciones percima del 90% en sitios de reseñes como Rotten Tomatoes y Metacritic.[30]

Premios[editar | editar la fonte]

Premiu Óscar[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Persona Resultancia
2016 Meyor película Simon Kinberg
Ridley Scott
Michael Schafer
Mark Huffman
Nomada
Meyor actor Matt Damon Nomáu
Meyor guión adautáu Drew Goddard Nomáu
Meyor diseñu de producción Athur Max
Celia Bobak
Nomaos
Meyor soníu Paul Massey
Mark Taylor
Mac Ruth
Nomaos
Meyor edición de soníu Oliver Tarney Nomáu
Meyores efeutos visuales Richard Stammers
Anders Langlands
Chris Lawrence
Steven Warner
Nomaos

Globu d'Oru[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Persona Resultancia
2015 Meyor película - Comedia o musical Ganadora
Meyor direutor Ridley Scott Nomáu
Meyor actor - Comedia o musical Matt Damon Ganador

Premios BAFTA[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Persona Resultancia
2015 Meyor Direutor Ridley Scott Nomáu
Meyor actor Matt Damon Nomáu
Meyor Diseñu de Producción Athur Max
Celia Bobak
Nomaos
Meyor montaxe Pietro Scalia Nomáu
Meyores Efeutos Visuales Richard Stammers
Anders Langlands
Chris Lawrence
Steven Warner
Nomaos
Meyor soníu Paul Massey
Mark Taylor
Mac Ruth
Nomaos

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.nytimes.com/2015/10/02/movies/review-in-the-martian-marooned-but-not-alone.html. Data de consulta: 27 abril 2016.
  2. URL de la referencia: http://www.tomatazos.com/peliculas/3983/Mision-Rescate. Data de consulta: 27 abril 2016.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 «Filmdienst» (alemán). Consultáu'l 9 febreru 2016.
  4. URL de la referencia: https://www.siamzone.com/movie/m/7808. Data de consulta: 27 abril 2016.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Identificador IMDb: tt3659388. Data de consulta: 16 xunu 2016.
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 6,14 6,15 6,16 6,17 6,18 6,19 6,20 6,21 6,22 6,23 6,24 6,25 «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 2 febreru 2016.
  7. Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. URL de la referencia: http://nmhh.hu/dokumentum/169802/premierfilmek_forgalmi_adatai_2015.xlsx. Data de consulta: 17 payares 2018.
  9. «Box Office Mueyo» (inglés). Consultáu'l 24 abril 2022.
  10. Afirmao en: Box Office Mueyo. Identificador Box Office Mojo de película (esquema anterior): scott2016. Llingua de la obra o nome: inglés.
  11. Afirmao en: film distribution certificate database. Certificado de distribución cinematográfica: 142953.
  12. URL de la referencia: https://jmkextern.bmb.gv.at/app/detail.aspx?FILID=18499.
  13. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  14. «El Marciano, Andy Weir» (castellanu) (7 d'avientu de 2015). Consultáu'l 3 de febreru de 2019.
  15. Sneider, Jeff (15 de mayu de 2013). «Drew Goddard in Negotiations to Write and Direct 'The Martian' for Fox (Exclusive)». Consultáu'l 16 de febreru de 2014.
  16. «Ridley Scott in Talks to Direct Matt Damon in 'The Martian' (Exclusive)» (13 de mayu de 2014). Consultáu'l 14 de mayu de 2014.
  17. Kroll, Justin (3 de setiembre de 2014). Jessica Chastain Joins Matt Damon in Ridley Scott's 'The Martian'. variety.com. http://variety.com/2014/film/news/jessica-chastain-to-joins-matt-damon-in-ridley-scotts-the-martian-1201214554/. Consultáu'l 3 de setiembre de 2014. 
  18. Sneider, Jeff (16 de setiembre de 2014). 'Halt and Catch Fire's' Mackenzie Davis to Join Matt Damon in Ridley Scott's 'The Martian'. thewrap.com. http://www.thewrap.com/halt-and-catch-fires-mackenzie-davis-to-join-matt-damon-in-ridley-scotts-the-martian-exclusive/. Consultáu'l 17 de setiembre de 2014. 
  19. Yamato, Jen (17 de setiembre de 2014). Kate Mara Offered Role In Ridley Scott's 'The Martian'. deadline.com. http://deadline.com/2014/09/kate-mara-ridley-scott-the-martian-835862/. Consultáu'l 18 de setiembre de 2014. 
  20. Kroll, Justin (24 de setiembre de 2014). Michael Pena Circles Ridley Scott's 'The Martian' With Matt Damon. variety.com. http://variety.com/2014/film/news/michael-pena-the-martian-matt-damon-ridley-scott-1201307660/. Consultáu'l 25 de setiembre de 2014. 
  21. Rebecca Ford, Borys Kit (2 d'ochobre de 2014). Jeff Daniels Joining Ridley Scott's 'The Martian'. hollywoodreporter.com. http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/jeff-daniels-joining-ridley-scotts-734388. Consultáu'l 3 d'ochobre de 2014. 
  22. Sneider, Jeff (10 d'ochobre de 2014). 'Community's' Donald Glover Joins Matt Damon in Ridley Scott's 'The Martian'. thewrap.com. http://www.thewrap.com/communitys-donald-glover-joins-matt-damon-in-ridley-scotts-the-martian-exclusive/. Consultáu'l 11 d'ochobre de 2014. 
  23. Kit, Borys (20 d'ochobre de 2014). Sean Bean Joins Matt Damon in 'The Martian'. hollywoodreporter.com. http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/sían-bean-joins-matt-damon-742226. Consultáu'l 21 d'ochobre de 2014. 
  24. Fleming Jr, Mike (23 d'ochobre de 2014). Chiwetel Ejiofor Lands On 'The Martian'. deadline.com. http://deadline.com/2014/10/chiwetel-ejiofor-lands-on-the-martian-859177/. Consultáu'l 24 d'ochobre de 2014. 
  25. Vilkomerson, Sara (23 d'ochobre de 2014). Chiwetel Ejiofor joins Matt Damon, Jessica Chastain and Kristen Wiig in Ridley Scott's 'The Martian'. ew.com. http://insidemovies.ew.com/2014/10/23/chiwetel-ejiofor-the-martian/. Consultáu'l 24 d'ochobre de 2014. 
  26. «On the Set for 11/10/14: Star Wars: The Force Awakens Along with Angelina Jolie/Brad Pitt's By The Sea Wraps & More». ssninsider.com (10 de payares de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 25 de setiembre de 2015. Consultáu'l 13 de payares de 2014.
  27. Ridley Scott: 'Martian,' 'Blade Runner,' 'Prometheus' sequels are all written. ew.com. http://insidemovies.ew.com/2014/08/25/ridley-scott-the-martian-blade-runner-prometheus-sequels/. 
  28. Anderton, Ethan (1 d'agostu de 2014). Fox Shifts Release Dates for 'The Martian,' 'Miss Pelegrine' & More. firstshowing.net. http://www.firstshowing.net/2014/fox-shifts-release-dates-for-the-martian-miss-pelegrine-more/. Consultáu'l 2 d'agostu de 2014. 
  29. «Feches d'estrenu». Consultáu'l 28 d'agostu de 2015.
  30. 30,0 30,1 «'The Martian' opening rockets near October box office record» (inglés) (4 d'ochobre de 2015).
  31. «Critiques de "The Martian"» (6 d'ochobre de 2015).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]