Territoriu de Papúa y Nueva Guinea

De Wikipedia

Territoriu de Nueva Guinea
Territoriu de Papúa
Territoriu de Papúa y Nueva Guinea
(de 6 payares 1949 a 16 setiembre 1975)
[[Republic of the North Solomons (en) [[Republic of the North Solomons (en) Traducir|→]]
Papúa Nueva Guinea
Papúa Nueva Guinea
Fideicomiso de Naciones Unidas (es) Traducir
Alministración
Capital Puertu Moresby
Forma de gobiernu Fideicomiso de Naciones Unidas (es) Traducir
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

El Territoriu de Papúa y Nueva Guinea foi establecíu por una unión alministrativa ente los territorios australianos de Papúa y Nueva Guinea en 1949. En 1972, el nome del territoriu camudó a "Papúa Nueva Guinea", y en 1975 convertir na nación independiente de Papúa Nueva Guinea.

Establecimientu del territoriu[editar | editar la fonte]

Tres la rindición de Xapón en 1945, l'alministración civil de Papúa y Nueva Guinea foi restauráu, y so l'Acta d'Alministración Provisional de Papúa Nueva Guinea (1945-1946), los antiguos territorios de Papúa y Nueva Guinea combinar nuna unión alministrativa col nome de "Territoriu de Papúa y Nueva Guinea".[1] La llei aprobaba formalmente l'allugamientu de Nueva Guinea nel marcu del réxime d'alministración fiduciaria internacional y confirmó la unión alministrativa de los territrios antes mentaos sol títulu de "Territoriu de Papúa y Nueva Guinea". Coles mesmes, previo un Conseyu Llexislativu (que foi establecíu en 1951), una organización xudicial, un serviciu públicu, y un sistema de gobiernu1 llocal de La Casa de l'Asamblea reemplazó al Conseyu Llexislativu en 1963, y la primer asamblea de Papúa y Nueva Guinea inauguró'l 8 de xunu 1964.

En 1972, el nome del territoriu foi camudáu a "Papúa Nueva Guinea".[1] Sol mandatu del ministru australianu de territorios esteriores Andrew Peacock, el territoriu adoptó l'autogobiernu esi mesmu añu. Les eleiciones de 1972 vieron la formación d'un ministeriu encabezáu pol Primer Ministru Michael Somare, quien se comprometió a llevar a Papúa Nueva Guinea al autogobiernu y depués a la independence.[1] El 15 de setiembre de 1975, mientres el mandatu del gobiernu Whitlam n'Australia, el territoriu convertir nel Estáu Independiente de Papúa Nueva Guinea.[2][3]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 «Papua New Guinea». State.gov (10 d'agostu de 2011). Consultáu'l 4 de marzu de 2012.
  2. «Peacock made 'bird of paradise' chief». News.ninemsn.com.au (13 de setiembre de 2009). Consultáu'l 4 de marzu de 2012.
  3. «In office – Gough Whitlam – Australia's PMs – Australia's Prime Ministers». Primeministers.naa.gov.au. Consultáu'l 4 de marzu de 2012.