Teresa Wright

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Teresa Wright
Teresa Wright 1942.jpg
Vida
Nacimientu Harlem27 d'ochobre de 1918
Nacionalidá Estauxunidense
Fallecimientu New Haven6 de marzu de 2005 (86 años)
Sepultura Connecticut
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Familia
Casáu/ada con Niven Busch  (1942 -  1952)
Robert Anderson  (1959 -  1978)
Oficiu
Oficiu actor, actor de teatru, actor de televisión y actor de cine
Premios
Nominaciones
IMDb nm0942863
Cambiar los datos en Wikidata

Teresa Wright (Nueva York, 27 d'ochobre de 1918 - New Haven, 6 de marzu de 2005) foi una reconocida actriz estauxunidense.

Estudió artes dramátiques y empezó la so carrera d'actriz nel teatru. Estrenar en Broadway con una obra de Thornton Wilder cola que fadría dempués una xira la compañía. En tal ocasión, el productor Samuel Goldwyn vio l'actuación de Teresa Wright, y contratar de momentu.

Wright consiguió daqué estraordinariu nel cine. Pola so actuación nos sos trés primeres películes foi candidata trés vegaes al Óscar, y una d'elles ganar na categoría de meyor actriz de repartu. Nun foi una estrella de Hollywood, probablemente por cuenta del so aspeutu duce y sensible, pero sí se convirtió nuna bona actriz. Trabayó en numberoses películes, de direutores importantes y con actores famosos, como en Los meyores años de la nuesa vida, película de William Wyler de 1946 na qu'interpretó'l papel de la fía d'un veteranu de guerra que vuelve a casa, y que se namora d'otru militar tornáu del frente, Dana Andrews.

Mientres los siguientes diez años Wright intervieno inda en delles películes. Sicasí, llueu empezó a ser encasillada en papeles de muyeres llariegues, de pocos recursos, lo que la ofendió hasta l'estremu de qu'en 1959 abandonó'l cine. A partir d'entós, y salvo delles esceiciones, dedicóse por entero a la pequena pantalla, na que collechó notables ésitos d'audiencia, y foi nomada en delles ocasiones a los premios Emmy.

Wright casóse dos veces. El so primer matrimoniu duró diez años tres los que se divorció. D'esi matrimoniu tien dos fíos. En 1959 casar por segunda vegada.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]






Teresa Wright