Temporada de furacanes nel Atlánticu de 2004

De Wikipedia

Plantía:Ficha de temporada de fenómenu meteorolóxicu La temporada de furacanes nel Atlánticu de 2004 foi una temporada bien mortífera, destructiva y hiperactiva, con más de 3.270 fallecimientos y los daños fueron más de $ 60 mil millones convirtiéndose como la cuarta temporada más costosa na cuenca. Más de la metá de los 16 ciclones tropicales que cutió a los Estaos Xuníos. La temporada foi activa por cuenta de una potente influencia del Modoki El Neñu, un tipu estrañu d'El Neñu nel que se producen condiciones desfavorables sobre'l Pacíficu Oriental en llugar de la cuenca del Océanu Atlánticu por cuenta de les temperatures más templaes de la superficie del mar más al oeste a lo llargo del Pacíficu ecuatorial.

La temporada empecipió oficialmente'l 1 de xunu y remató el 30 de payares de 2004. Estes feches históricamente delimitan mientres el periodu de cada añu cuando la mayor parte de ciclones tropicales formar nel océanu Atlánticu. Sicasí, la formación de ciclones tropicales ye posible en cualquier momentu del añu.

Delles nubes causaron solu daños menores, incluyíes les nubes tropicales Bonnie, Earl, Hermine y Matthew. Amás, los furacanes Danielle, Karl y Lisa, la depresión tropical diez, la nube subtropical Nicole y la nube tropical Otto nun tuvieron nengún efeutu sobre la tierra mientres asocedieron los ciclones tropicales. Hai cuatro tormenta notables: el furacán Charley, que tocó tierra en Florida como un furacán de categoría 4 na escala de furacanes de Saffir-Simpson, causando daños de $16 mil millones solu nos Estaos Xuníos.

Más tarde n'agostu, el furacán Frances cutió Les Bahames y Florida, causando siquier 49 muertes y $9.8 mil millones en daños. La nube más intensa, y la que causó'l mayor dañu, foi'l furacán Iván. Foi un furacán de categoría 5 qu'afaró dellos países axacentes al mar Caribe, antes d'ingresar al Golfu de Méxicu y causar una destrucción catastrófica na mariña del Golfu de los Estaos Xuníos, especialmente Alabama y Florida. En tolos países que travesó, Iván dexó 129 muertes y más de $26.1 mil millones en daños.

El ciclón tropical más mayor en términos de muertes foi'l furacán Jeanne. N'Haití, les agües enchentes nes zones montascoses provocaron deslizamientos de tierra ya hinchentes graves, causando siquier 3.006 muertes. Jeanne tamién cutió Florida, causando una gran destrucción. Polo xeneral, la nube causó siquier $7,94 mil millones en daños y 3,042 muertes.

Colectivamente, les nubes d'esta temporada causaron siquier 3,270 muertes y aproximao $60,9 mil millones en daños, convirtiéndola na temporada de furacanes nel Atlánticu más costosa hasta esi momentu, hasta l'añu siguiente, les temporaes como en 2012 y la temporada de 2017. Con seis furacanes algamando a esguilar categoría 3. La temporada de 2004 tamién tuvo los furacanes más mayores dende 1996. Sicasí, esi récor tamién sería devasáu de la siguiente temporada, con siete furacanes mayores esi añu Esto empató la mayoría de los nomes retiraos en 1955 y 1995, ente que cinco fueron retiraos en la temporada de 2005.

Pronósticos[editar | editar la fonte]

Predicciones d'actividá tropical na temporada de 2004
Récor Nubes
nomaes
Furacanes Furacanes
mayores
Ref
Permediu (1950–2000) 9.6 5.9 2.3
Permediu 11 6 2 [1]
Récor d'actividá alta: 2005: 28 2005: 15 2005: 7
Récor d'actividá baxa: 1983: 4 2013: 4 2013: 0
Fecha Fonte Nubes
nomaes
Furacanes Furacanes
mayores
Ref
5 d'avientu de 2003 CSU 13 7 3
2 d'abril de 2004 CSU 14 8 3
17 de mayu de 2004 NOAA 12–15 6–8 2–4
28 de mayu de 2004 CSU 14 8 3
6 d'agostu de 2004 CSU 13 7 3
3 de setiembre de 2004 CSU 16 8 5
1 d'ochobre de 2004 CSU 15 9 6
Área Nubes
nomaes
Furacanes Furacanes
mayores
Ref
Actividá actual: 15 9 6

Dende 1984, el conocíu espertu en furacanes Dr. William M. Gray y los sos asociaos na Universidá Estatal de Colorado (CSU) emitieron pronósticos d'actividá de furacanes antes de cada temporada de furacanes, y por separáu los pronosticadores de l'Alministración Nacional Oceánica y Atmosférica del Gobiernu de los Estaos Xuníos d'América. Según CSU, la temporada permediu ente 1950 y 2000 tuvo 9.6 nubes tropicales, 5.9 furacanes y 2.3 furacanes mayores, que son de categoría 3 o superior na escala de furacanes de Saffir-Simpson. Una temporada normal, según la definición d'Alministración Nacional Oceánica y Atmosférica, tien 12.1 nubes nomaes, de les cualos 6.4 algamen la fuercia de furacán y 2.7 convertir en furacanes mayores.[2]

Pronósticos de pre-temporada[editar | editar la fonte]

La Universidá Estatal de Colorado (UEC) llanzó la so primer predicción el 5 d'avientu de 2003, que proyeutó una temporada cimera a la media, con 13 nubes nomaes, siete furacanes y tres furacanes mayores.[3] Esti pronósticu emitióse'l 2 d'abril de 2004.[4] El 17 de mayu de 2004, antes del empiezu de la temporada, los pronosticadores de NOAA predixeron un 50% de probabilidá d'actividá percima del rangu normal, con dolce a quince tormenta tropicales, de seis a ocho convirtiéndose en furacanes y de dos a cuatro esos furacanes algamando mayor intensidá.[5] El Dr. Gray publicó una predicción el 28 de mayu que foi similar, con 14 nubes nomaes, ocho algamando la fuercia d'un furacán y trés convirtiéndose en furacanes mayores.[6]

Dempués de qu'empezó la temporada, el Dr. Gray anunció que revisara les sos predicciones llixeramente escontra baxo el 6 d'agostu, citando condiciones leves del fenómenu d'El Neñu. El so nuevu pronósticu foi de trece tormenta nomaes, siete furacanes y trés algamando una gran intensidá de furacán.[7] El 10 d'agostu, NOAA publicó una predicción actualizada tamién, con un 90% de probabilidá d'una actividá normal superior a la normal, pero'l mesmu númberu de nubes agoraes.[8] La Universidá Estatal de Colorado emitió otru pronósticu'l 3 de setiembre del añu 2004, indicando dieciséis nubes tropicales, ocho furacanes y cinco furacanes mayores.[9] La temporada terminó con dieciséis depresiones tropicales, quince tormenta nomada, nueve furacanes y seis furacanes mayores,[10] que coincidió cola predicción final de la Universidá Estatal de Colorado el 1 d'ochobre de 2004..[11]

Resume de la temporada[editar | editar la fonte]

No se puede compilar la entrada de EasyTimeline:

EasyTimeline 1.90


Timeline generation failed: 2 errors found
Line 12: value:rgb(0.38,0.73,1) legend:Depresión_tropical_=_<39_mph_(0–62_km/h)

- Colors definition incomplete.

 Syntax: 'Colors = id:.. value:.. [legend:..]'



Line 60: till:01/12/2004 text:Payares

- PlotData invalid. Specify attribute 'at' or 'from' + 'till'.


Actividá[editar | editar la fonte]

Mapa de los condaos de los Estaos Xuníos designaos como árees afeutaes dempués d'una nube(s)

La temporada de furacanes nel Atlánticu empezó oficialmente'l 1 de xunu de 2004. Sicasí, el primer sistema, el furacán Alex, nun se desenvolvió hasta'l 31 de xunetu. Foi una temporada cimera a la media na que se formaron 16 ciclones tropicales. Toes menos una depresión tropical algamaron l'estáu de nube tropical y nueve d'elles convirtiéronse en furacanes. Seis furacanes intensificáronse entá más en furacanes mayores. Por cuenta de una potente infuencia del fenómenu de Modoki El Neñu, un tipu raru d'El Neñu nel que se producen condiciones desfavorables sobre'l Pacíficu Oriental en llugar de la cuenca del Océanu Atlánticu por cuenta de les temperatures más templaes de la superficie del mar más al oeste a lo llargo del Pacíficu ecuatorial, l'actividá foi cimera a la media.[12] Cinco furacanes y tres tormentes tropicales tocaron tierra mientres la temporada y causaron 3,270 muertes y alredor de $60,9 mil millones en daños. Amás, los furacanes Alex y la nube tropical Earl tamién causaron perdes y muertes, anque nengún tocó tierra. La temporada remató oficialmente'l 30 de payares de 2004.

La ciclogénesis tropical empezó a fines de xunetu, col desenvolvimientu del furacán Alex el 31 de xunetu. Sicasí, nun se convirtió nuna nube nomada hasta a otru día, que foi'l quintu más recién dende la temporada de 1952. Agostu foi un mes inusualmente activu, con ocho tormenta nomaes, incluyíes Alex, Bonnie, Charley, Danielle, Earl, Frances, Gaston y Hermine. Esto rompió'l récor de les nubes más nomaes nel mes d'agostu establecíu en 1933 y 1995. Esti nuevu récor quedó empatáu na temporada de 2012. En permediu, solo hai tres tormenta tropicales y unu o dos furacanes n'agostu. De los ocho sistemes d'esi mes, cinco convertir en furacanes y trés fortalecer en furacanes mayores. Un total de cinco ciclones tropicales desenvolver en setiembre, incluyíu'l sistema más intensu de la temporada, el furacán Iván. L'actividá menguó entá más n'ochobre, cola formación de solu dos sistemes, la nube tropical Matthew y la nube subtropical Nicole. La temporada permaneció inactiva mientres más d'un mes y mediu, hasta que la nube tropical Otto desenvolvióse'l 29 de payares. Otto foi l'últimu ciclón tropical de la temporada y dexeneró nuna baxa presión remanente el 3 d'avientu.

Impautu[editar | editar la fonte]

Furacanes Frances (enriba a la izquierda) y Ivan (embaxo a la derecha) el 5 de setiembre

La temporada de 2004 foi bien mortífera, con alredor de 3.270 muertes en total. Casi toles muertes fueron reportaes n'Haití depués de los hinchentes y los deslizamientos de tierra causaos pola nube tropical Jeanne. Los otros ciclones tropicales que causaron muertes inclúin el furacán Alex, Charley, Frances, Gastón ya Iván, y les nubes tropicales Bonnie y Earl. Por cuenta de que cuatro de los seis furacanes principales cayeron delles vegaes, la temporada tamién foi desaxeradamente perxudicial, con perdes envaloraes n'alredor de $60,9 mil millones, más de la metá de los cualos fueron causaos polos furacanes Charley ya Iván. Dellos otros ciclones tropicales causaron daños leves a moderaos, incluyíos los furacanes Alex y Gaston y les nubes tropicales Bonnie y Matthew. Amás de los 16 ciclones tropicales de la temporada, un nivel baxu tropical en mayu traxo hinchentes enchentes a Haití y la República Dominicana, matando a 2.000 persones y causando grandes daños. Anque'l sistema nun foi clasificáu oficialmente como una nube tropical, sí tuvo una circulación con conveición flojamente entamada, que s'asemeya a un ciclón subtropical.

Récores[editar | editar la fonte]

La temporada de 2004 tuvo numberosos escurrimientos inusuales y estableció munchos récores. Sicasí, la mayoría d'ellos fueron superaos pel añu siguiente. Con seis furacanes algamando siquier una intensidá de categoría 3, la temporada de 2004 tamién tuvo los furacanes más mayores dende la temporada de 1996, un récor que se devasó na temporada de 2005. Florida foi severamente afeutada por cuatro furacanes mientres la temporada: el furacán Charley, Frances, Ivan y Jeanne. Esta foi la primer vegada que cuatro ciclones tropicales producíen vientos máximos de furacán nun estáu mientres una sola temporada desque cuatro furacanes tocaren tierra en Texas en 1886. Hubo munchos otros furacanes na temporada que fueron individualmente inusuales. El furacán Alex foi'l furacán más fuerte que se rexistrara na intensificación al norte de los 38°N de llatitú. El furacán Iván foi la nube más inusual de la temporada. Iván convertir nel primer furacán mayor nel Atlánticu rexistráu en formar un mínimu de 10°N de llatitú. Una onda de 91 pies (28 m), posiblemente la más grande enxamás rexistrada, atribuyir a Ivan; esta fola puede ser tan alta como 131 pies (40 m), Amás, los furacanes Charley y Ivan clasificáronse como'l tercer y segundu furacán más costosu nos Estaos Xuníos nesi momentu, respeutivamente, solo detrás del furacán Andrew. Con $60.9 mil millones en daños, esta foi la temporada más costosa nel momentu, hasta'l añu siguiente y tamién hasta la temporada de 2017 que rompió'l récor.

Enerxía Ciclónica Atropada[editar | editar la fonte]

L'índiz d'Enerxía Ciclónica Acumulada (ECA) pa la temporada de furacanes nel Atlánticu de 2004 en total ye 226.88 unidaes, el séptimu valor más altu rexistráu nel Atlánticu. En términos xenerales, una midida de la potencia del furacán multiplicáu pol periodu de tiempu qu'esistió, polo que les nubes que duren enforma tiempu, según los furacanes particularmente fuertes, tienen altes del ECA. Solo calcúlase p'avisos completos en sistemes tropicales que superen les 39 mph (63 km/h), que ye la intensidá d'una nube tropical.

Ciclones tropicales[editar | editar la fonte]

Furacán Alex[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Una canal de superficie débil, allugáu al oeste d'un nivel baxu baxu, desenvolvió conveición al este de Les Bahames el 26 de xunetu.[13] Una fola tropical ingresó al área dos díes depués, lo que resultó nun aumentu de la organización y l'área convectiva. Anque les condiciones nun fueron favorables pa la formación de ciclones tropicales, mover escontra'l noroeste y entamóse de manera constante, desenvolviendo una superficie de baxa presión el 30 de xunetu. El 31 de xunetu, el sistema siguió entamándose y convirtióse en depresión tropical Unu mientres s'atopaba a 200 milles (320 km) al este de Jacksonville.[14]

A midida que la depresión movióse erráticamente, el sistema caltúvose débil por cuenta de la so gran circulación y la falta de conveición fonda cerca del centru.[15] El centru treslladar al sur,,[16] más cerca del centru, una canal de nivel cimeru que s'averaba amenorgó la cizalladura del sistema, dexando que la depresión intensificar na nube tropical que foi nomada Alex el 1 d'agostu. La depresión tamién causó qu'Alex aumentara'l so movimientu escontra'l nordés. La conveición fonda siguió creciendo sobre'l centru por cuenta de la baxa cizalladura y les agües templaes de la Corriente del Golfu, y Alex intensificar hasta convertise en furacán el 3 d'agostu mientres s'atopaba a 120 km al sureste de Cape Fear, Carolina del Norte. El ciclón siguió fortaleciéndose y algamó l'estatus de categoría 2 hores dempués de convertise en furacán. El furacán averar a los Outer Banks de Carolina del Norte, llegando a les 11 milles (16 km) de Cabu Hatteras más tarde el 3 d'agostu. La porción occidental de la paré del güeyu pasó sobre los Outer Banks, anque'l centru permaneció fora de la mariña.

Alex xiró escontra l'esti-nordés dempués de pasar los Outer Banks en respuesta a quedar enllastráu nel fluxu oeste-suroeste. El furacán debilitóse de volao a un furacán categoría 1, pero fortalecióse por cuenta de les templaes agües de la Corriente del Golfu.[17] La temperatura de l'agua permaneció 3.6 °F (2 °C) percima de lo normal, lo que causó qu'Alex s'intensificara nun furacán mayor de 195 km/h (195 mph) el 5 d'agostu mientres s'atopaba a 450 milles (710 km) al sur de Halifax, Nueva Escocia.[18] Por cuenta de la baxa cizalladura vertical y les condiciones favorables, Alex siguió siendo un furacán de categoría 3 hasta pasar sobre agües más fríes a última hora del 5 d'agostu mientres s'atopaba a 290 milles (465 km) al sur de Terranova. Alex debilitóse rápido, degradando al estáu de nube tropical el 6 d'agostu. Más tarde, nesi día, Alex volvióse extratropical a 950 milles (1,530 km) al este de Cape Race, Terranova y perdió la so identidá pocu dempués.

Nube tropical Bonnie[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Los oríxenes de Bonnie taben nuna onda tropical que remaneció de la mariña d'África el 29 de xunetu y entró nel Océanu Atlánticu. Mover escontra l'oeste, llogrando conveición y una circulación de nivel mediu. La conveición aumentó constantemente y, col desenvolvimientu d'un centru de circulación de baxu nivel, el sistema entamar en depresión tropical Dos el 3 d'agostu, ente que 415 milles (670 km) al este de Barbados. Movióse rápido escontra l'oeste a velocidaes d'hasta 23 mph (37 km/h); dempués de cruciar al traviés de les Antilles Menores el 4 d'agostu, dexeneró nuevamente nuna onda tropical.[19] La fola tropical siguió moviéndose rápido escontra l'oeste-noroeste, hasta que llegó al mar Caribe occidental. Ente que al sur de Cuba y al traviés de les Islles Caimán, el sistema menguó la velocidá pa refaer la conveición, y volvió desenvolvese nuna depresión tropical el 8 d'agostu. Operacionalmente, el sistema clasificóse como una onda tropical hasta un día dempués.[20] La depresión movióse al traviés de la Canal de Yucatán, ya intensificóse na nube tropical que foi nomada Bonnie el 9 d'agostu mientres 70 milles (115 km) al norte de la Península de Yucatán.

Bonnie siguió escontra l'oeste-noroeste; A última hora del 9 d'agostu, la nube presentó una paré del güeyu de 9 milles (15 km) d'anchu, un escurrimientu bien inusual nuna nube tropical pequeña y débil.[21] Bonnie fortalecióse rápido mientres xiraba escontra'l norte, un cambéu de direición causáu por una rotura na cresta de nivel mediu. La nube debilitóse de volao tarde'l 10 d'agostu; volvió fortalecese a otru día p'algamar una intensidá máxima de 65 mph (100 km/h). Poco dempués, una fuerte cizalladura del vientu del suroeste atayó la nube, causando que Bonnie debilitárase nuevamente. El 12 d'agostu, Bonnie tocó tierra xusto al sur d'Apalachicola como una nube tropical de 45 mph (75 km/h).[22]

Rápido debilitóse a una depresión tropical y aceleróse escontra'l nordés al traviés del sureste de los Estaos Xuníos. Depués de percorrer les mariñes de Xeorxa, Carolina del Sur y Carolina del Norte, Bonnie perdió les sos carauterístiques tropicales el 14 d'agostu al este de Nueva Jersey. El so remanente baxu siguió escontra'l nordés, llegando a Massachusetts y Maine y siguiendo escontra'l Atlánticu canadiense.[23]

Furacán Charley[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Charley empezó como una onda tropical que se movió de la mariña oeste d'África el 4 d'agostu.[24] Movióse rápido escontra l'oeste y entamóse de manera constante sobre l'océanu Atlánticu abiertu, cola conveición desenvolviéndose en bandes curves. La fola siguió desenvolviéndose a midida que averábase a les Antilles Menores, y convirtióse na depresión tropical Trés el 9 d'agostu, ente que 115 milles (185 km) al sur-sureste de Barbados, cerca de la isla de Grenada, sicasí, l'amenaza a Barbados duró pocu. La baxa cizalladura del vientu de nivel cimeru y la salida bien definida contribuyeron a una mayor intensificación, y la depresión fortaleció'l 10 d'agostu, a pesar de tar allugada nel mar Caribe oriental, que ye un área ensin afaer pa la ciclogénesis tropical. Nesti momentu, el Centru Nacional de Furacanes en Miami designó'l nome Charley.

Una fuerte cresta d'alta presión escontra'l norte del sistema obligó a Charley a camudar de carril rápido escontra l'oeste-noroeste. Siguió fortaleciéndose y convirtióse nun furacán categoría 1 el 11 d'agostu, ente que 90 milles (140 km) al sur de Kingston. La nube taba siendo dirixida alredor de la periferia del área d'alta presión, y como resultancia, Charley camudó de direición escontra'l noroeste. A otru día, el nucleu pasó 40 milles (64 km) al suroeste de Xamaica, afectando a la isla'l 11 y 12 d'agostu. La nube depués pasó a 15 milles (24 km) al nordeste de Gran Caimán, algamando un furacán categoría 2 xusto dempués de pasar la isla. El furacán siguió fortaleciéndose a midida que xiraba escontra'l noroeste y arredondiaba la porción suroeste del cordal subtropical, convirtiéndose nun furacán mayor, una nube clasificada como furacán categoría 3 o superior, xustu antes de tocar tierra nel sur de Cuba. Charley llegó a la mariña cerca de Punta Cayamas con vientos máximos sosteníos de 120 mph (190 km/h) y rabaseres d'hasta 130 mph (215 km/h), alredor de les 04:30 UTC del 13 d'agostu.[25] Debilitar al cruciar la isla, pasando a unos 15 milles (24 km) al oeste del centru de L'Habana antes de debilitase a 110 mph (180 km/h).

Dempués de cruciar Cuba cerca de Menelao Mora, el furacán Charley aceleró escontra'l norte-nordés, escontra la mariña suroeste de Florida, en respuesta al aproximamientu d'una depresión non estacional de la troposfera media. Charley pasó percima de Dry Tortúes a les 12:00 UTC del 13 d'agostu, con vientos máximos d'alredor de 110 mph (180 km/h). Charley asocedió solo 22 hores dempués de que la nube tropical Bonnie tocara tierra na isla de San Vicente, marcando la primer vegada que dos ciclones tropicales cutíen el mesmu estáu nun periodu de 24 hores. Entós Charley intensificóse rápido, fortaleciéndose dende 110 mph (180 km/h) furacán con una presión barométrica central mínima de 965 mbar (hPa; 28.50 inHg) a un furacán de 145 mph (233 km/h) con una presión de 947 mbar (hPa; 27.96 inHg) en solu trés hores. Siguió fortaleciéndose a midida que xiraba más escontra'l nordés, y tocó tierra cerca de la isla de Cayo Mariña, Florida como un furacán categoría 4 a 240 km/h con una presión de 941 mbar (hPa) n'aproximao la metá 19:45 UTC del 13 d'agostu. Una hora más tarde, el furacán cutió Punta Gorda como una nube de 145 mph (233 km/h) y depués pasó al traviés de Port Charlotte. Sicasí, el güeyu habíase encoyíu antes de tocar tierra, lo que llindaba los vientos más poderosos a una área dientro de los 7 milles (11 km) del centru.

Charley debilitóse considerablemente por cuenta del so pasu per tierra, pero entá retuvo vientos sosteníos d'alredor de 85 mph (137 km/h) al pasar direutamente sobre Orlando ente les 00:20 y 01:40 UTC del 14 d'agostu; rexistráronse rabaseres d'hasta 106 mph (171 km/h) nel Aeropuertu Internacional d'Orlando. Cortó una franxa de destrucción en toa Florida, y tamién pasó cerca de Kissimmee. El furacán volvió remanecer nel Océanu Atlánticu dempués de cruciar direutamente sobre New Smyrna Beach como un furacán de categoría 1, pero fortalecióse llixeramente sobre les agües abiertes. Siguiendo moviéndose rápido escontra'l norte-nordés, Charley atacó cerca del Abellugu Nacional de Vida Montesa Cape Romain, Carolina del Sur como un furacán de 80 mph (130 km/h), treslladóse de volao a la mariña y fixo'l so toque final cerca de North Myrtle Beach como un furacán mínimu , con vientos de 75 mph (121 km/h). Charley empezó a interactuar con una llende frontera que s'avera, convirtiéndose nuna nube tropical nel sureste de Carolina del Norte. Dempués de tornar al Océanu Atlánticu cerca de Virxinia Beach el 15 d'agostu, la nube volvióse extratropical y encuallóse na zona frontera. La nube extratropical siguió moviéndose rápido escontra'l nordés, y foi dafechu absorbida pol frente pocu dempués del amanecer del 15 d'agostu, cerca del sureste de Massachusetts.

Furacán Danielle[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

El furacán Danielle empezó como una onda tropical brengosa sobre África. Cuando la fola remaneció al Atlánticu, rápido volvióse más entamada por cuenta de les condiciones favorables, incluyida la baxa cizalladura del vientu. La circulación consolidóse y xeneró la depresión tropical Cuatro na mañana del 13 d'agostu al sur-sureste de les islles de Cabu Verde.[26] De primeres el sistema taba sobre agua daqué más fría con temperatures de la superficie del mar alredor de 79 °F (26 °C);[27] sicasí, la redolada de baxu cizallamiento dexó que la depresión siguiera entamándose. Más tarde esa nueche, el sistema fortalecer na nube tropical que foi nomada oficialmente Danielle.

Mientres Danielle saleaba escontra l'oeste nel Atlánticu abiertu ceo'l 14 d'agostu, la nube atopó agües más templaes al suroeste de Cabu Verde y empezó a intensificase gradualmente, convirtiéndose nuna nube tropical moderada con vientos de 50 mph (85 km/h) esa mañana. Nesi momentu, empezó una folada de intensificación rápida, y la nube alzar al furacán Danielle esa nueche cuando empezó a formase un güeyu.[28] Mientres un periodu de 24 hores que remató na mañana del 15 d'agostu, la presión cayó de 1004 a 978 mbar y los vientos aumentaron a 90 mph (150 km/h), convirtiéndose nun furacán categoría 1 de categoría cimera na escala de furacanes de Saffir-Simpson.[29]

Danielle estabilizóse un pocu n'intensidá dempués d'esa ronda de intensificación rápida, que se fortaleció gradualmente dempués por cuenta de los cambeos estructurales na nube rellacionaos col pequeñu campu de vientu en rellación col tamañu del güeyu. Sicasí, Danielle convertir nun furacán categoría 2 na tarde del 15 d'agostu cuando s'averaba a la cresta subtropical que bloquió'l movimientu escontra l'oeste. A partir del 15 d'agostu, aproximao a los 35 ° O, Danielle empezó a recurrir escontra'l noroeste y finalmente escontra'l norte mientres siguía fortaleciéndose gradualmente. Ceo'l 16 d'agostu, la recurvatura fíxose más pronunciada, y Danielle xiró sópito escontra'l norte nel Océanu Atlánticu central cuando una canal de nivel cimeru abrió una gran fienda na cresta.[30] Esi movimientu llevar a lo llargo del llau este del cordal subtropical, evitando que Danielle mover escontra l'oeste y convirtiérase nuna amenaza p'América del Norte o'l Caribe. Mientres se movía escontra'l noroeste, Danielle fortalecióse un pocu más, algamando la so intensidá máxima de 110 mph (175 km/h), xusto debaxo de la intensidá de la categoría 3, na tarde del 16 d'agostu.

El movimientu escontra'l norte tamién unvió a Danielle a una cizalla un tanto amontada, lo que-y dexó empezar a debilitase. Sicasí, el debilitamientu foi gradual de primeres una y bones les agües permanecieron abondo templaes. El sópitu xiru escontra'l norte significó que, mientres un tiempu'l 17 d'agostu, les Azores fueron amenaciaes por Danielle nel pronósticu al llargu plazu, como una nube tropical debilitada o un ciclón extratropical.[31] Danielle debilitar a un furacán de categoría 1 na tarde del 17 d'agostu una y bones el cizallamiento siguió aumentando. Danielle empezó a xirar escontra'l nordés tempranu'l 18 d'agostu, y nesi puntu, l'enclín al debilitamientu aceleróse. parte de la conveición fonda taba esaniciándose del sistema por cuenta de la cizalladura del vientu. y esa mañana, Danielle debilitar a una nube tropical. L'enclín de debilitamientu rápido siguió esa tarde, y Danielle debilitar a una nube tropical de baxa gama con vientos de 45 mph (75 km/h) a última hora de la tarde. Sicasí, la intensidá estabilizóse ceo'l 19 d'agostu y Danielle caltúvose como una nube tropical mientres los siguientes díes sobre agua moderadamente templada d'alredor de 78 °F (pocu menos de 26 °C) ente que al sur-suroeste de les Azores.

La conveición fonda intermitente siguió encender, calteniendo la nube a flote p'a otru día y alloñar de les Azores. Danielle tamién camudó de direición y dirixóse llixeramente escontra'l noroeste, lloñe de les Azores, por cuenta de les corrientes de direición bien débiles.[32] Dempués d'aguantar como una nube tropical mínima, Danielle finalmente perdió la so conveición fonda por cuenta de la alta cizalladura vertical de nivel cimeru[33] y foi degradada a depresión tropical na tarde del 20 d'agostu. La depresión volvióse una vegada más al norte, y siguió perdiendo la organización sobre l'agua más frío. Dexeneró nun mínimu remanente na tarde del 21 d'agostu cuando la conveición foi dafechu tosquilada dende'l centru de Danielle.[34] El mínimu remanente permaneció nel océanu abiertu, permaneciendo desprovistu de cualquier conveición fonda, hasta'l 24 d'agostu cuando s'estenó al oeste-suroeste de les Azores.

El furacán Danielle nun tuvo nengún impautu na tierra y nun se reportaron daños o muertes. Nun s'informó que nengún barcu entrara en contautu con Danielle. Cuando Danielle convertir nuna nube tropical a 24.8°W, yera l'este más alloñáu qu'una nube recibiera un nome dende'l furacán Alberto na temporada de furacanes nel Atlánticu de 2000.[35]

Nube tropical Earl[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

La formación de la nube tropical Earl atribuyir a una onda tropical brengosa de baxa llatitú que surdió de la mariña occidental d'África y escontra l'este del Océanu Atlánticu el 10 d'agostu. Cuando la perturbación mover escontra l'oeste, les imáxenes de satélite revelaron una estructura muncho meyor con carauterístiques de anillado bien ameyoraes y salida de nivel cimeru,[36] dando llugar a la formación de la depresión tropical Cinco a les 18:00 UTC del 13 d'agostu, asitiada a unos 1,000 milles (1,610 km) al este de les Antilles Menores. La depresión progresó rápido escontra l'oeste-noroeste a otru día, enllastráu y so la influencia d'un fluxu fondo escontra l'este alredor de la periferia sur d'una cadena subtropical escontra'l norte del ciclón.[37] Una combinación de carauterístiques ameyoraes de anillado y estimaciones d'intensidá satelital pa la tarde del 14 d'agostu llevó a la posterior actualización del sistema a la nube tropical Earl. Nesti momentu, el ciclón taba asitiáu a unos 325 milles (525 km/h) al este de Barbados.[38]

Dientro d'un ambiente carauterizáu por baxa cizalladura del vientu, altu mugor atmosférico y temperatures templaes na superficie del mar, Earl intensificóse, algamando una intensidá máxima de 50 mph (85 km/h) a les 06:00 UTC del 15 d'agostu. Proyeiciones iniciales del Centru Nacional de Furacanes intensificación gradual nun poderosu furacán cuando'l sistema ingresó al mar Caribe central,[39] pero estos pronósticos amenorgar n'avisos posteriores. A pesar de la impresionante presentación satelital asociada a Earl cuando travesaba les islles de Sotaventu, un vuelu de caza de furacanes informó que'l sistema yá nun tenía una circulación de baxu nivel el 15 d'agostu. Como resultancia, el Centru Nacional de Furacanes discontinuó los avisos sobre'l sistema y declarar una onda tropical abierta. Anque non del tou seguru, abarrúntase que'l movimientu rápidu del ciclón atribuyir al so disipación. La onda remanente finalmente ingresó al Océanu Pacíficu oriental, convirtiéndose nel Furacán Frank el 23 d'agostu.[40]

Los vientos huracanados en Granada estropiaron siquier 34 techos y baltaron doce árboles y seis postes llétricos. Amás, un llar de vieyos na isla foi sacupáu por cuenta de un dañu estructural significativu. Dos cases perdieron los sos techos en San Vicente y Les Granadines, ente que s'informaron daños moderaos a los cultivos na isla. Los árboles cayíos y les llinies llétriques en Tobagu dexaron el 90% de la isla ensin eletricidá. Polo xeneral, Earl foi responsable d'una muerte, diecinueve sumíos y una cantidá desconocida de dañu.

Furacán Frances[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Una fuerte fola tropical movióse fora de la mariña oeste d'África el 21 d'agostu.[41] Movese debaxo de la base de la cresta subtropical,[42] mover escontra l'oeste mientres dellos díes, permaneciendo desorganizado a pesar de les condiciones favorables.[43] Les nubes llétriques acomuñaes cola fola finalmente empezaron a entamase ceo'l 24 d'agostu,[44] y el sistema convertir en depresión tropical esa nueche.[45] Reparóse una bona salida de nivel cimeru en tolos cuadrantes, sacante nel este, a midida que la depresión siguía nel so camín,[46] y la depresión fortalecer al estáu de nube tropical el 25 d'agostu, aproximao a 1.420 milles (2.290 km) al este de les Antilles Menores.[47]

La nube tropical, agora llamada Frances, intensificóse entá más el 26 d'agostu nun ambiente de baxa cizalladura vertical del vientu, yá que la so pista inclinar escontra l'oeste-noroeste.[48] Frances intensificóse rápido, desenvolviendo un güeyu y algamando la fuercia d'un furacán a última hora de la tarde.[49] Una canal de nivel cimeru que s'averaba fizo que Frances moviérase más escontra'l noroeste'l 27 d'agostu.[50] El ciclón algamó la so intensidá pico principal de 130 mph (215 km/h) el 28 d'agostu.[51] El furacán tornó al so movimientu orixinal escontra l'oeste'l 29 d'agostu, cuando la canal cimera alloñar de la rexón y el risco subtropical fortalecer al norte de Frances.[52]

Mientres a otru día, el furacán someter a un ciclu de reemplazu de la paré del güeyu, mientres el cual los vientos máximos sosteníos menguaron a 115 mph (185 km/h).[53] Esti enclín de debilitamientu foi de curtia duración, y la nube volvió intensificase mientres la tarde del 30 d'agostu, una y bones la cizalladura vertical del vientu caltuvo baxa.[54] La nube siguió fortaleciéndose a midida que xiraba escontra l'oeste-noroeste, algamando la so intensidá máxima de 145 mph (230 km/h) el 2 de setiembre, ente que 555 milles (893 km) al este sureste de West Palm Beach, Florida.[55] El 2 de setiembre, Frances ingresó a Les Bahames, pasando direutamente sobre la isla de San Salvador y mui cerca de la Isla Cat. La nube debilitar a un furacán de categoría 3 a les 2 p.m., que primeramente s'atribuyó a los procesos del nucleu internu,[56] pero l'aumentu de los vientos del oeste n'altor, y la cizalladura del vientu vertical resultante, determinóse más tarde como la causa. El 3 de setiembre, Frances pasó a la redoma de la isla d'Abaco y direutamente sobre Gran Bahama mientres siguía debilitándose amodo. La nube recuperó la intensidá de furacán de categoría 2 antes de pasar sobre la isla Gran Bahama y tamién menguó la velocidá de meyora por cuenta de una debilidá na cresta subtropical al norte. Partes del sur de Florida empezaron a trate afeutaes poles rabaseres y les bandes d'agua esternu del furacán nesti momentu. Les rabaseres dende 40 mph (64 km/h) hasta tan altes como 85 mph (140 km/h) rexistrar dende Jupiter Inlet hasta Miami.

Frances movióse amodo, ente 5 y 10 mph (8.0 a 16.1 km/h), mientres cruciaba la templada Corriente del Golfu ente Les Bahames y Florida, lo que xeneró la esmolición de que podría volver fortalecese. Sicasí, Frances caltúvose estable n'intensidá de vategoría 2 con 105 milles per hora (169 km/h) de vientos máximos sosteníos mientres cutió la mariña este de Florida ente Fort Pierce y West Palm Beach mientres gran parte del 4 de setiembre. A les 11 pm, l'oeste'l cantu de la paré del güeyu de Frances empezó a movese escontra la mariña. Debíu al güeyu grande de Frances, que tenía aproximao 80 milles (130 km) d'anchu, y el so movimientu lentu escontra alantre, el centru de circulación permaneció fora de la mariña mientres delles hores más. A la 1 a.m. EDT del 5 de setiembre (05:00 UTC), el centru del güeyu anchu de Frances tocó tierra a lo llargo de la mariña de Florida, nel estremu sur de Hutchinson Island, cerca de Sewall's Point, Jensen Beach y Port Salerno, Florida. A última hora del 5 de setiembre, Frances cobró velocidá por cuenta de un sistema d'alta presión que se fortalecía escontra'l norte y crució la Península de Florida, remaneciendo sobre'l Golfu de Méxicu cerca de Tampa como una nube tropical. Dempués d'un curtiu viaxe pol Golfu de Méxicu, Frances fixo una segunda toma de tierra cerca de St. Marks, Florida. Frances dirixir escontra l'interior, debilitándose hasta convertise nuna depresión tropical y causando fuertes agües nel sur y l'este de los Estaos Xuníos. Cuando la depresión tropical Frances xiró escontra'l nordés, los meteorólogos d'Estaos Xuníos nel Centru de Predicción Hidrometeorológica siguieron emitiendo avisos sobre'l sistema hasta que crució la frontera Canadá-Estaos Xuníos escontra Quebec, onde tamién cayeron fuertes agües.[57]

Frances depués pasó poles seición centrales de Florida, nos Estaos Xuníos, tres selmanes dempués del furacán Charley, causando daños significativos a la collecha de cítricos del estáu, cerrando los principales aeropuertos y escueles, y forzando la cancelación d'un xuegu de fútbol colexal. La nube movióse de volao fora de la mariña dende Florida, nel nordeste del Golfu de Méxicu, y fixo una segunda recalada n'Estaos Xuníos, nel Mangu de Florida, antes d'acelerar escontra'l nordés al traviés del este d'Estaos Xuníos cerca de los Apalaches y escontra la provincies atlántiques de Canadá mientres se debilitaba. Un mayor biltu de tornaos acompañó a la nube nel este de los Estaos Xuníos, casi igualando'l biltu del furacán Beulah. Agües bien fuertes cayeron n'asociación con esti lentu y relativamente grande furacán, que causó hinchentes en Florida y Carolina del Norte. Unes 49 persones morrieron pola mor del ciclón. Los daños totalizaron $ 10.7 mil millones (2004 USD).

Furacán Gastón[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu El 22 d'agostu de 2004, un frente fríu -el mesmu frente que eventualmente dio orixe a la nube tropical Hermine- mover escontra la mariña de les Carolines y movióse escontra'l sur antes de detenese'l 24 d'agostu. El 25 d'agostu, les observaciones superficiales indicaron que se desenvolvió una amplia área de baxa presión a lo llargo de la llende frontera deterioráu. La conveición caltúvose esporádica y desorganizada, hasta que l'actividá de nubes empezó a aumentar y el sistema desenvolvió la estructura de bandes el 26 d'agostu. A les 12:00 UTC del 27 d'agostu, el baxu entamóse y designóse como depresión tropical Siete mientres s'atopaba a 130 milles (210 km) al este sureste de Charleston, Carolina del Sur.[58]

Por cuenta de que les corrientes de direición yeren primeramente débiles, la depresión yera casi estacionaria nel so movimientu, anque les predicciones agoraben qu'una cresta al nordeste del sistema dirixir gradualmente escontra l'oeste. El ciclón taba asitiáu sobre agües templaes del océanu y contenía un bon fluxu anticiclónico, lo que fai que los modelos de predicción agoren siquier una intensificación moderada.[59] Más tarde esi mesmu día, gradualmente movióse escontra'l suroeste y les bandes convectivas siguieron aumentando. A les 11:00 UTC del 28 d'agostu, la depresión ameyorar a la nube tropical que foi nomada Gastón. Un avión de los Cazadores de furacanes de la Reserva de la Fuercia Aérea completó un vuelu a Gaston, revelando que la intensidá foi más alta que la informada primeramente. Nesi momentu, creíase que Gaston algamara la intensidá máxima de 70 mph (110 km/h), asitiándolo mui cerca del estáu de furacán.[60] Sicasí, mientres l'analís posterior a la temporada, afayóse que Gaston algamara de volao intensidá de furacán categoría 1 a les 18:00 UTC del 28 d'agostu.

A les 14:00 UTC del 29 d'agostu, Gaston tocó tierra en Awendaw, Carolina del Sur, ente Charleston y McClellanville, como un furacán categoría 1 con vientos máximos sosteníos de 75 mph (120 km/h). La nube rápido debilitóse a una nube tropical mientres siguía escontra'l norte al traviés de Carolina del Sur, Carolina del Norte y Virxinia, y empezó a movese gradualmente escontra'l norte-nordés.[61] A les 00:00 UTC del 30 d'agostu, la nube debilitar a una depresión tropical nel nordeste de Carolina del Sur. A midida que aceleróse escontra'l nordés, remaneció nes agües abiertes de la badea de Chesapeake y recuperó l'estáu de nube tropical a última hora del 30 d'agostu.[62] A les 06:00 UTC del 31 d'agostu, Gaston crució la península de Delmarva en busca de les agües del océanu Atlánticu. El sistema empezó a perder carauterístiques tropicales a midida que acomuñábase col sistema fronteru, anque inda había daqué d'actividá de nubes alredor del centru.[63].[64] Velocidá escontra alantre aumentada a aproximao 30 mph (45 km/h) y más de 60 °F (16 °C) d'agua la nube perdió toles sos carauterístiques tropicales a principios del 1 de setiembre, y convirtióse nun ciclón extratropical al sur del Canadá Marítimos. Los remanentes extratropicales de Gaston fueron absorbíos por un sistema extratropical más grande'l 3 de setiembre, a unos 750 milles (1.210 km) al sur-sureste de Reikiavik, Islandia.

Nube tropical Hermine[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu La zona frontera que xeneró'l furacán Gastón desenvolvió una área de conveición al sur de les Bermudes el 25 d'agostu. Dempués de desapegase del frente y desenvolver una circulación, el sistema convertir en depresión tropical a les 18:00 UTC del 27 d'agostu. Primeramente permaneció débil mientres el la conveición fluctuó, hasta intensificase na nube tropical que foi nomada Hermine a les 12:00 UTC del 29 d'agostu.[65] Más tarde esi día, la cizalladura del vientu espunxo la circulación al norte de la conveición,[66] anque la nube algamó un máximu como una nube tropical de 60 mph (95 km/h) el 30 d'agostu. La nube xiró escontra'l norte so les corrientes de direición d'una cresta subtropical.[67] L'aumentu de la cizalladura del vientu de Gaston debilitó a Hermine. A la fin del 30 d'agostu, la circulación taba dafechu espuesta pola conveición.[68]

Ceo'l 31 d'agostu, Hermine tocó tierra cerca de New Bedford, Massachusetts como una nube tropical mínima. Rápido debilitóse mientres se movía escontra'l norte, y dempués de volvese extratropical, Hermine foi absorbida per una zona frontera más tarde esi día. La nube traxo vientos de fuercia de nube tropical y agües llixeres al este de Massachusetts, algamando aproximao 0.5 pulgaes (13 mm) en Cape Cod. Los remanentes de Hermine rastrexaron al traviés de New Brunswick y producieron agües llocales fuertes, algamando un máximu d'aproximao 2.36 pulgaes (60 mm). En Moncton, reportáronse hinchentes menores nel suétanu y zarros de cais.[69]

Furacán Iván[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

El 2 de setiembre de 2004, la depresión tropical Nueve formar a partir d'una gran onda tropical al suroeste de Cabu Verde. A midida que el sistema mover escontra l'oeste, fortalecióse gradualmente, convirtiéndose na nube tropical que nomó Iván el 3 de setiembre y algamando la fuercia de furacán el 5 de setiembre, a 1.150 milles (1.850 km) al este de Trinidá y Tobagu. Más tarde esi día, la nube intensificóse rápido y, a les 17:00 EDT (21:00 UTC), Ivan convertir nun furacán categoría 3 pola escala de furacanes de Saffir-Simpson con vientos de 125 mph (205 km/h). El Centru Nacional de Furacanes dixo que'l rápidu fortalecimientu d'Iván el 5 de setiembre nun tenía precedentes a tan baxa llatitú na cuenca del Atlánticu.[70][71] Mientres se movía escontra l'este, Ivan debilitóse llixeramente por cuenta de la cizalladura del vientu nel área.[72]

La nube pasó sobre Grenada el 7 de setiembre, azotando delles de les Islles de Barloventu. Al ingresar al Mar Caribe, Ivan se reintensificó rápido y convirtióse nun furacán de categoría 5 al norte de les Antilles Holandeses de Barloventu (Curaçao y Bonaire) y Aruba el 9 de setiembre con vientos qu'algamen 160 mph (260 km/h). Ivan debilitóse llixeramente mientres se movía al oeste-noroeste escontra Xamaica. Cuando Ivan averar a la isla'l 10 de setiembre, empezó una carrera escontra l'oeste que caltuvo la vista y los vientos más fuertes escontra'l sur y l'oeste. Sicasí, por cuenta de la so proximidá a la mariña de Xamaica, la isla foi azotada por vientos huracanados mientres hores.

Dempués de pasar a Cuba, Ivan retomó una pista más al norte y recuperó la fuercia de categoría 5. La fuercia d'Iván siguió fluctuando a midida que avanzaba escontra l'oeste'l 11 de setiembre, y la nube algamó los sos vientos más altos de 163 mph (262 km/h) al pasar dientro de les 30 milles (50 km) de Gran Caimán. Ivan algamó'l so puntu máximu con una presión central mínima de 910 milibares (27 inHg) el 12 de setiembre. Iván travesó la Canal de Yucatán a última hora del 13 de setiembre, mientres la so paré ocular afectaba l'estremu occidental de Cuba. Una vegada sobre'l Golfu de Méxicu, debilitóse llixeramente a encomalo de categoría 4, que caltuvo mientres s'averaba a la mariña del Golfu de los Estaos Xuníos. Xusto primero que tocara tierra nos Estaos Xuníos, la paré del güeyu d'Iván debilitóse considerablemente, y la so porción suroeste casi sumió.

Alredor de les 02:00 CDT del 16 de setiembre (07:00 UTC), Iván tocó tierra n'Estaos Xuníos, en Gulf Shores, Alabama, como un furacán de categoría 3 con vientos de 120 mph (190 km/h); delles fontes d'información de furacanes provoquen que los vientos del furacán Iván lleguen a cerca de 130 mph (210 km/h) al tocar tierra en Alabama y el noroeste de Florida.[73][74] Iván depués siguió escontra l'interior, calteniendo la fuercia de los furacanes hasta que tuvo sobre'l centru d'Alabama. Ivan debilitóse rápido esa nueche y convirtióse nuna depresión tropical el mesmu día, entá sobre Alabama. Iván perdió carauterístiques tropicales el 18 de setiembre mientres cruciaba Virxinia. Más tarde esi día, el remanente baxu mover dende la mariña atlántica del sur d'Estaos Xuníos escontra l'océanu Atlánticu, y la perturbación de baxa presión siguió refundiando agua sobre los Estaos Xuníos.

El 20 de setiembre, el mínimu remanente d'Iván completó un ciclu anticiclónicu y movióse al traviés de la península de Florida. A midida que siguía escontra l'oeste al traviés del norte del Golfu de Méxicu, el sistema reorganizóse y nuevamente adquirió carauterístiques tropicales. El 22 de setiembre el Serviciu Meteorolóxicu Nacional, "dempués d'un discutiniu internu considerable [y] dacuando animada [sobre] la muerte d'Iván".[75] determinó que la baxa foi de fechu la resultancia de los remanentes d'Iván y, poro, dióse-y el nome correspondiente. Na nueche del 23 de setiembre, l'alicáu Ivan tocó tierra cerca de Cameron, Louisiana como una depresión tropical. Iván finalmente estenóse'l 24 de setiembre mientres se treslladaba per tierra a Texas.

Depresión tropical Diez[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu Una onda tropical acompañada d'una zona de conveición bien entamada surdió na mariña occidental d'África el 29 d'agostu. La curva foi lenta nel Atlánticu este y la fola volvióse cada vez menos definida en díes posteriores de resultes de la fuerte cizalladura del vientu del suroeste. Tres el desenvolvimientu de l'actividá de nubes y bastios cerca del centru, el sistema adquirió una organización abonda como pa considerase una depresión tropical a les 12:00 UTC del 7 de setiembre, mientres s'atopaba a unos 725 milles (1.165 km) al suroeste d'Azores, la más meridional.

Les condiciones ambientales contraries causaron que la depresión permaneciera per debaxo de la intensidá de la nube tropical y nel so llugar dexenere nun mínimu remanente a les 12:00 UTC del 9 de setiembre dempués de que'l centru se desacopló del restu de l'actividá convectiva. La circulación de baxu nivel persistió cerca de les Azores hasta estenase a otru día.[76]

Furacán Jeanne[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Depresión tropical Once formáu a partir d'una onda tropical a 70 milles (110 km) al este sureste de Guadalupe na tarde del 13 de setiembre,[77] y actualizóse a la nube tropical que foi nomada Jeanne a otru día.[78] Jeanne pasó al sur de les Islles Vírxenes de los Estaos Xuníos el 15 de setiembre.[79] llegando a tierra cerca de Yabucoa, Puertu Ricu más tarde esi mesmu día.[80] Dempués de cruciar Puertu Ricu, Jeanne algamó fuercia de furacán el 16 de setiembre cerca del estremu oriental de la República Dominicana na isla de La Española,[81] pero tornó a encomalo de la nube tropical más tarde esi día mientres se movía al traviés de la isla montascosa.[82] Jeanne camudar a la mariña de la República Dominicana a última hora de la tarde del 17 de setiembre.[83] Nesi momentu, Jeanne debilitárase a encomalo de la depresión tropical.[84] A pesar de que Jeanne nun cutió a Haití direutamente, la nube foi lo suficientemente grande como pa causar hinchentes y deslizamientos de tierra, particularmente na parte noroeste del país.

El 18 de setiembre, mientres el sistema taba siendo rastrexáu cerca de Gran Inagua y Haití, un nuevu centru formóse bien escontra'l nordés y la circulación anterior estenóse.[85] El sistema fortalecióse y convirtióse en furacán el 20 de setiembre.[86] Jeanne siguió analayando mientres dellos díes (faciendo un ciclu completu nel procesu) antes d'empezar un movimientu constante escontra l'oeste escontra Les Bahames y Florida.

Jeanne siguió fortaleciéndose mientres se dirixía escontra l'oeste, pasando por Gran Ábaco en Les Bahames na mañana del 25 de setiembre.[87] Poco dempués, el furacán algamó'l furacán categoría 3. Jeanne caltuvo esta intensidá cuando pasó pola isla de Grand Bahama. A les 11:50 p.m. EDT el 25 de setiembre (03:50 UTC del 26 de setiembre), Jeanne tocó tierra na isla Hutchinson, xusto al este de Sewall's Point, Florida, Stuart, Florida y Port Saint Lucie, Florida, con una fuercia de categoría 3.[88] Este ye'l mesmu llugar onde'l furacán Frances azotó la Florida tres selmanes antes.[89][90]

El rastru de Jeanne siguió a 20 milles (32 km) del de Frances hasta que llegó al condáu de Pasco. El ciclón depués movióse más rápido escontra'l norte, y el centru caltuvo sobre la tierra hasta la llinia del estáu de Xeorxa, a diferencia de Frances, que salió al Golfu de Méxicu. Jeanne convertir nun ciclón extratropical sobre Virxinia el 28 de setiembre y el sistema tornó al Atlánticu cerca de la mariña de Nueva Jersey a otru día.

En Puertu Ricu Jeanne causó ocho muertes, según les autoridaes llocales. En República Dominicana produció 18 muertes. En Haití, yá convertíu en nube tropical, causó más de 1,600 muertos con reportes d'otros 600 sumíos. Yá en mayu de 2004 hubo 1,406 finaos por hinchentes n'Haití, país onde los hinchentes son frecuentemente mortíferes por cuenta de la intensa deforestación asocedida nos montes d'esi país. Magar baxara la so clasificación a nube tropical, al tornar al mar, Jeanne tomó nueves fuercies. En Les Bahames, el furacán Jeanne causó hinchentes y la destrucción de dellos llares, industries y víes de comunicación al so pasu. El 26 de setiembre Jeanne llegó a la mariña este de Florida, convirtiéndose nel cuartu furacán qu'anguaño azotó la península, produciendo daños na rede d'eletricidá, yá afeutada pol pasu de los furacanes anteriores.

Furacán Karl[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Karl aniciar nuna fuerte fola tropical que se movió de la mariña d'África el 13 de setiembre. La fola gradualmente entamóse meyor, y declaróse depresión tropical Dolce a aproximao 670 milles (1.080 km) al oeste-suroeste de les islles de Cabu Verde na mañana del 16 de setiembre, yá que se dirixó escontra l'oeste nel Atlánticu tropical abiertu siguiendo la periferia de la cresta subtropical. Esa tarde, la depresión siguió entamándose rápido y ameyoróse a la nube tropical que foi nomada Karl.[91] Por cuenta de la salida saludable alredor d'un anticiclón de nivel cimeru sobre Karl y un ambiente favorable coles temperatures más templaes de la superficie del mar del añu, la profundización rápida empezó na tarde del 17 de setiembre.[92] cola nube desenvolviendo un güeyu pequeñu y siendo actualizáu al Furacán Karl. Con agua a alredor de 28 °C (83 °F) y cizalladura del vientu baxa,[93] el ciclón siguió intensificándose rápido na mañana del 18 de setiembre. La intensidá estabilizó un pocu esa tarde como un fuerte furacán categoría 2 con vientos de 110 mph (175 km/h).

A última hora de la tarde del 18 de setiembre, Karl algamó'l estatus de categoría 3, convirtiéndose nel sestu furacán mayor de 2004. El 19 de setiembre, Karl siguió fortaleciéndose, calteniendo un güeyu bien definíu,

.

Furacán Lisa[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

A les 18:00 UTC del 19 de setiembre, una onda tropical convertir en depresión tropical Trelce, que se centró allugada a 520 milles (840 km) al oeste-suroeste de Cabu Verde. A pesar de les condiciones desfavorables del so allugamientu cerca del furacán Karl, la depresión fortalecer na nube tropical Lisa el 20 de setiembre. Dempués de casi algamar l'estáu de furacán, Lisa empezó a executar un pequeñu ciclu por cuenta d'una interacción de Fujiwhara con una onda tropical. Amás, la interacción causó que Lisa debilitar a una depresión tropical el 23 de setiembre. Mientres los díes siguientes, la nube fluctuó n'intensidá, dende una depresión tropical a una fuerte nube tropical. Una depresión fonda de nivel mediu a superior fizo que Lisa xirara escontra'l norte'l 25 de setiembre.[94]

El 1 d'ochobre, una canal d'onda curtia re-curvó y aceleró a Lisa escontra'l nordés. La nube fortalecióse y finalmente ameyoróse a furacán a les 06:00 UTC del 2 d'ochobre. Nesi momentu, Lisa algamó la so intensidá máxima con vientos de 75 mph (120 km/h) y una presión barométrica mínima de 987 mbar (29.1 inHg). Dempués de que la temperatura de la superficie del mar baxó a alredor de 73.4 °F (23.0 °C), Lisa debilitóse y foi degradada a nube tropical más tarde el 2 d'ochobre. La nube perdió carauterístiques tropicales y pasó a ser un ciclón extratropical a les 12:00 UTC del 3 d'ochobre. Poco dempués, los restos de Lisa fueron absorbíos per una zona frontera mientres s'atopaba a unos 1.150 milles (1.850 km) de Cape Race, Newfoundland.

Nube tropical Matthew[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Nube subtropical Nicole[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Nube tropical Otto[editar | editar la fonte]

Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

Un frente fríu y una canal de nivel cimeru fuerte interactuaron, dando como resultáu'l desenvolvimientu d'un área de baxa presión extratropical el 26 de payares. Dempués de perder les carauterístiques fronteres, el sistema pasó a nube subtropical Otto a les 12:00 UTC del 29 de payares, mientres s'atopaba cerca 1,150 milles (1,850 km) al este sureste de les Bermudes. Primeramente, la nube mover escontra'l noroeste por cuenta de una debilidá nuna cresta subtropical. A última hora del 29 de payares, Otto algamó la so velocidá de vientu máxima sostenida de 50 mph (85 km/h). La conveición fonda formóse cerca del centru y la nube empezó la transición a un sistema central templáu.[95]

El sistema foi reclasificado como nube tropical Otto a les 12:00 UTC del 30 de payares. Anque la temperatura del mar foi relativamente fría, Otto nun se debilitó rápido por cuenta de la baxa cizalladura del vientu. El 1 d'avientu, la nube se curvó escontra'l sureste y completó un ciclu ciclónicu más tarde esi día. Dempués de que la cizalladura del vientu empezó a aumentar, Otto empezó a debilitase y amenorgóse a una depresión tropical a les 12:00 UTC del 2 d'avientu. Nesi momentu, Otto algamó la so presión barométrica mínima de 995 mbar (29,44 inHg). A principios del 3 d'avientu, la nube dexeneró nuna baxa presión remanente mientres s'atopaba a unos 920 milles (1480 km) al sureste de les Bermudes.

Nome de los ciclones tropicales[editar | editar la fonte]

Nomes pa la temporada de 2004
Océanu Pacíficu nororiental y central
  • Alex
  • Bonnie
  • Charley
  • Danielle
  • Earl
  • Frances
  • Gastón
  • Hermine
  • Iván
  • Jeanne
  • Karl
  • Lisa
  • Matthew
  • Otto
  • Paula (ensin usar)
  • Richard (ensin usar)
  • Shary (ensin usar)
  • Tomás (ensin usar)
  • Virginie (ensin usar)
  • Walter (ensin usar)

Los ciclones tropicales son fenómenos que pueden durar dende unes cuantes hores hasta un par de selmanes o más. Por ello, puede haber más d'un ciclón tropical coles mesmes y nuna mesma rexón. Los pronosticadores meteorolóxicos asignen a cada ciclón tropical un nome d'una llista predeterminada, pa identificalo más fácilmente ensin confundilo con otros. La Organización Meteorolóxica Mundial (OMM) designó centros meteorolóxicos rexonales especializaos a efeutos de monitorear y nomar los ciclones.[96]

Los siguientes nomes van ser usaos pa los ciclones tropicales que se formen nel océanu Atlánticu en 2004. Los nomes ensin usar tán marcaos con gris, y los nomes en negrina son de les nubes formaes. Los nomes retiraos, en casu, van ser anunciaos pola Organización Meteorolóxica Mundial na primavera de 2005. Los nomes que nun fueron retiraos van ser usaos de nuevu na temporada del 2010. Esta ye la mesma llista utilizada na temporada de 1998 cola esceición de los nomes de Gastón y Matthew, quien la reemplazaron a Georges y Mitch.

Nomes retiraos[editar | editar la fonte]

El 5 d'abril de 2005, la Organización Meteorolóxica Mundial retiró cuatro nomes: Charley, Frances, Ivan y Jeanne por cuenta de los daños estremos y el númberu de muertos. Fueron reemplazaos pa la temporada de 2010 por Colin, Fiona, Igor y Julia. El nome Igor, sicasí, foi retiráu dempués d'un solu usu na temporada de 2010 y reemplazáu por Ian pa la temporada de 2016. La temporada de 2004 tuvo amestada a la temporada de 1955, 1995 y 2017, la mayoría de los nomes de nubes retiráronse dempués d'una sola temporada hasta la temporada de 2005, cuando cinco nomes fueron retiraos.

Enerxía Ciclónica Atropada[editar | editar la fonte]

La Enerxía Ciclónica Acumulada (ACE, poles sos sigles n'inglés) ye una midida de la enerxía del furacán multiplicáu pol llargor del tiempu en qu'esistió; les nubes de llarga duración, según furacanes particularmente fuertes, tienen ACE altu. El ACE calcúlase solamente a sistemes tropicales qu'entepasen los 34 nuedos (39 mph, 63 km/h), esto ye, fuercia de nube tropical.

La Enerxía Ciclónica Acumulada mide la intensidá y la duración d'un ciclón tropical. El furacán Iván, contribuyó casi un terciu del índiz pa 2004. Iván tuvo la segundu enerxía más altu que cualesquier otru ciclón tropical rexistráu nel Atlánticu, detrás de namái'l Furacán San Ciriaco de 1899 con un índiz de 73.4 y la tercera ye la furacán Irma na temporada de 2017 con un índiz de 66.6 unidaes.

ACE (10⁴kt²) (Fonte) — Ciclón tropical:
1 70.4 Iván 2 45.9 Frances
3 28.4 Karl 4 24.2 Jeanne
5 12.2 Lisa 6 12.1 Danielle
7 11.4 Alex 8 10.6 Charley
9 2.72 Gastón 10 2.62 Bonnie
11 1.34 Hermine 12 1.01 Matthew
13 1.01 Otto 14 0.77 Earl
15 16
Total: 226.88

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «NOAA Reviews Record-Setting 2005 Atlantic Hurricane Season». National Oceanic and Atmospheric Administration (13 d'abril de 2006). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  2. «Background Information: The North Atlantic Hurricane Season». National Oceanic and Atmospheric Administration (9 d'agostu de 2012). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  3. «Extended Range Forecast of Atlantic Seasonal Hurricane Activity and US Landfall Strike Probability for 2004». Colorado State University (5 d'avientu de 2003). Archiváu dende l'orixinal, el 2 de mayu de 2013. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  4. «Extended Range Forecast of Atlantic Seasonal Hurricane Activity and US Landfall Strike Probability for 2004». Colorado State University (2 d'abril de 2004). Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'abril de 2015. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  5. «Above-normal 2004 Atlantic Hurricane Season Predicted». National Oceanic and Atmospheric Administration (17 de mayu de 2004). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  6. «Extended Range Forecast of Atlantic Seasonal Hurricane Activity and US Landfall Strike Probability for 2004». Colorado State University (28 de mayu de 2004). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xunetu de 2015. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  7. «Extended Range Forecast of Atlantic Seasonal Hurricane Activity and US Landfall Strike Probability for 2004». Colorado State University (6 d'agostu de 2004). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xunetu de 2015. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  8. «An Active 2004 Atlantic Hurricane Season Likely». National Oceanic and Atmospheric Administration (10 d'agostu de 2004). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  9. «Forecast of Atlantic Hurricane Activity for September and October 2004 and Seasonal Update Through August». Colorado State University (3 de setiembre de 2004). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  10. «Atlantic Hurricane Season of 2004». National Oceanic and Atmospheric Administration (22 de marzu de 2006). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  11. «Forecast of Atlantic Hurricane Activity for September and October 2004 and Seasonal Update Through August». Colorado State University (1 d'ochobre de 2004). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  12. «NOAA Announces The Return Of El Neñu». National Oceanic and Atmospheric Administration (10 de setiembre de 2004). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  13. Franklin (28 de xunetu de 2004). «July 27 Tropical Weather Outlook». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  14. James L. Franklin (1 d'agostu de 2004). «Hurricane Alex Tropical Cyclone Report». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  15. Richard Pasch (2 d'agostu de 2004). «Tropical Depression One Discussion Number Three». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  16. James L. Franklin (2 d'agostu de 2004). «Tropical Depression One Discussion Number Four». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  17. Richard Knabb and Lixion Avila (3 d'agostu de 2004). «Hurricane Alex Discussion Number Eighteen». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  18. Stacy Stewart (6 d'agostu de 2004). «Hurricane Alex Discussion Number Nineteen». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  19. National Hurricane Center (3 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Bonnie Tropical Cyclone Report». Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  20. National Hurricane Center (5 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Bonnie Tropical Discussion #7». Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  21. National Hurricane Center (11 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Bonnie Tropical Discussion #8». Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  22. National Hurricane Center (12 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Bonnie Tropical Discussion #10». Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  23. Hydrometeorological Prediction Center (22 d'agostu de 2006). «Rainfall Summary for Tropical Storm Bonnie». Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  24. National Hurricane Center (5 d'agostu de 2004). «Hurricane Charley Tropical Cyclone Report». Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  25. Florida State Emergency Management (14 d'agostu de 2004). «Hurricane Charley report». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de xunetu de 2015. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  26. Stacy R. Stewart (19 de payares de 2004). «Tropical Cyclone Report: Hurricane Danielle». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  27. Stewart (13 d'agostu de 2004). «Tropical Depression Four Discussion Two». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  28. Brown and Beven (14 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Danielle Discussion Seven». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  29. Staff Writer (16 d'agostu de 2004). «Hurricane Danielle». NASA. Archiváu dende l'orixinal, el 4 d'ochobre de 2006. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  30. Stewart Sisko (16 d'agostu de 2004). «Hurricane Danielle Discussion Twelve». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  31. Franklin (17 d'agostu de 2004). «Hurricane Danielle Discussion Nineteen». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  32. Avila (19 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Danielle Discussion Twenty-Five». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  33. Avila (20 d'agostu de 2004). «Tropical Depression Danielle Discussion Thirty». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  34. Avila (21 d'agostu de 2004). «Tropical Depression Danielle Discussion Thirty-Three». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  35. William M. Gray and Philip J. Klotzbach (19 de payares de 2004). «Summary of the 2004 Atlantic Tropical Cyclone Activity and Verification of Author's Seasonal and Monthly Forecasts». Colorado State University. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  36. Stacy R. Stewart (13 d'agostu de 2004). «Tropical Depression Five Discussion Number 1». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  37. Brian R. Jarvenin (14 d'agostu de 2004). «Tropical Depression Five Discussion Number 4». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  38. Miles B. Lawrence (25 de payares de 2004). «Tropical Storm Earl Tropical Cyclone Report». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  39. Stacy R. Stewart (15 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Earl Discussion Number 7». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  40. Miles B. Lawrence (23 d'agostu de 2004). «Tropical Depression Eight-Y Discussion Number 1». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  41. Lawrence (22 d'agostu de 2004). «Tropical Weather Outlook». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  42. Beven (22 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Forecast Discussion #3». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  43. Stewart (23 d'agostu de 2004). «Tropical Weather Outlook». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  44. Avila (24 d'agostu de 2004). «Tropical Weather Outlook». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  45. Pasch (24 d'agostu de 2004). «NHC Public Advisory #1». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  46. Pasch (25 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Forecast Discussion #2». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  47. Beven (25 d'agostu de 2004). «NHC Public Advisory #4». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  48. Avila (10 de febreru de 2018). «Hurricane Frances Forecast Discussion #6». National Hurricane Center.
  49. Stewart (26 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Forecast Discussion #8». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  50. Stewart (27 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Forecast Discussion #12». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  51. Stewart (28 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Forecast Discussion #16». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  52. Avila (29 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Forecast Discussion #19». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  53. Beven (29 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Tropical Cyclone Report». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  54. Pasch (30 d'agostu de 2004). «Hurricane Frances Forecast Discussion #24». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  55. Tienes d'especificar urlarchivu = y fechaarchivu = al usar {{cita web}}.Beven (3 de setiembre de 2004). «Hurricane Frances Public Advisory #33A». National Hurricane Center. Archiváu dende l'orixinal, el 9 de setiembre de 2014. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  56. Avila (3 de setiembre de 2004). «Hurricane Frances Discussion #36». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  57. Glenn Lader (8 de setiembre de 2004). «Public Advisory Number 65 for Remnants of Frances». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  58. James L. Franklin, Daniel P. Brown and Colin McAdie (28 d'agostu de 2004). «Hurricane Gaston Tropical Cyclone Report». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  59. Stewart/Beven (29 d'agostu de 2004). «Tropical Depression 7 Discussion Number 1». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  60. Franklin (29 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Gaston Discussion Number 7». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  61. Pasch (30 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Gaston Discussion Number 9». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  62. Stewart (30 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Gaston Discussion Number 14». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  63. Beven (30 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Gaston Discussion Number 15». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  64. Pasch (1 de setiembre de 2004). «Tropical Storm Gaston Discussion Number 17». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  65. Lixion A. Avila (20 d'ochobre de 2004). «Tropical Cyclone Report: Tropical Storm Hermine». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  66. Lixion A. Avila (29 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Hermine Discussion Number 1». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  67. Brian R. Jarvinen (30 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Hermine Discussion Number 3». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  68. Miles B. Lawrence (30 d'agostu de 2004). «Tropical Storm Hermine Discussion Number 4». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  69. «2004-Hermine». Environment Canada (14 de setiembre de 2010). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  70. Stacey Stewart (22 de mayu de 2005). «Hurricane Ivan Tropical Cyclone Report». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  71. Richard Pasch (5 de setiembre de 2004). «Hurricane Ivan Discussion Number 14». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  72. Richard Pasch (6 de setiembre de 2004). «Hurricane Ivan Advisory Number 18». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  73. Barringer, Felicity/Revkin, Andrew (17 de setiembre de 2004). «Hurricane Ivan: The overview; Hurricane's Fury Kills 23 Along Gulf». Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  74. G. Machos. «Hurricane Ivan Roars through the Caribbean and United States Gulf Coast». Hurricaneville. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  75. Lixion Avila (22 de setiembre de 2004). «Tropical Depression Ivan Special Discussion Number 67». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  76. Richard J. Pasch (21 de payares de 2004). «Tropical Cyclone Report: Tropical Depression Ten». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  77. Stacey Stewart (14 de setiembre de 2004). «Tropical Depression Eleven Public Advisory Number 1». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  78. Stacey Stewart (14 de setiembre de 2004). «Tropical Storm Jeanne Public Advisory Number 4». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  79. Rick Knabb and Brian Jarvinen (2004). Tropical Storm Jeanne Public Advisory Number 7. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  80. Jack Beven (2004). Tropical Storm Jeanne Public Advisory Number 8. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  81. Brian Jarvinen (2004). Tropical Storm Jeanne Public Advisory 11. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018
  82. James Franklin (2004). Hurricane Jeanne Public Advisory Number 13. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018
  83. Miles B. Lawrence (2004). Hurricane Jeanne Public Advisory Number 16A. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018
  84. Miles B. Lawrence (2004). Hurricane Jeanne Public Advisory Number 17. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  85. Lixion Avila (2004). Hurricane Jeanne Public Advisory Number 47A. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018
  86. Lixion Avila (2004). Hurricane Jeanne Public Advisory Number 28. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  87. Lixion Avila (2004). Hurricane Jeanne Public Advisory Number 47A. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018
  88. Richard Pasch (2004). Hurricane Jeanne Discussion Number 50. National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  89. Miles B. Lawrence and Hugh D. Cobb (2005). [1] NHC Tropical Cyclone Report: Hurricane Jeanne - 13-28 September 2004 National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  90. Floods, floating coffins left in Jeanne's wake. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  91. Jack Beven (17 de setiembre de 2004). «Tropical Cyclone Report: Hurricane Karl». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  92. Jarvinen (17 de setiembre de 2004). «Hurricane Karl Discussion Number 3». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  93. Stewart (18 de setiembre de 2004). «Hurricane Karl Discussion Number 7». National Hurricane Center. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  94. «Tropical Cyclone Report: Hurricane Lisa». National Oceanic and Atmospheric Administration (10 de payares de 2004). Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  95. Stacy R. Stewart (7 d'avientu de 2004). «Tropical Cyclone Report: Tropical Storm Otto». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 10 de febreru de 2018.
  96. «Tropical Cyclone Names». National Hurricane Center (16 de marzu de 2011).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Plantía:Temporada de furacanes nel Atlánticu de 2004Plantía:Temporada de furacanes nel Atlánticu de la década de 2000