TV Guide

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
TV Guide
Circulación 2,400,000,000 copies
Introducida 3 d'abril de 1953
(64 años)
Sede Radnor Township, Pennsylvania
ISSN 0039-8543
[editar datos en Wikidata]

TV Guide ye'l nome d'una revista selmanal norteamericana que trata alrodiu de la programación televisiva. La edición principal publicar nos Estaos Xuníos, pero tamién esiste una edición alternativa para Canadá.

Amás de les llistes de programación de TV, nes publicaciones apaecen noticies rellacionaes cola televisión, entevistes con celebridaes, chismes, y revisiones de películes. Tamién han apaecíos horóscopos y crucigrames (autodefinidos).

Hestoria n'Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Prototipu[editar | editar la fonte]

Lee Wagner (1910-1993) foi'l direutor de circulación pa McFadden Publications en Nueva York na década de 1930—y dempués pa Cowles Media Co.—distribuyendo revistes sobre los famosos del cine. En 1948, imprimió The TeleVision Guide pa la área de Nueva York. Na portada foi Gloria Swanson, una estrella del cine mudu que taba protagonizando en "The Gloria Swanson Hour." Wagner darréu amestó ediciones rexonales pa Nueva Inglaterra y les zones de Baltimore-Washington. Cinco año más tarde, vendió les ediciones a Triangle Publications, allugada por Walter Annenberg, pero caltúvose como asesor hasta 1963.[1]

So Annenberg y Triangle[editar | editar la fonte]

La revista nacional TV Guide foi publicada per primer vegada'l 3 d'abril de 1953. Na portada de la so primer edición apaeció una fotografía de Desi Arnaz, Jr., el fíu de Lucille Ball y Desi Arnaz.

TV Guide como una publicación nacional yera'l productu de la compra per parte de Triangle Publications (perteneciente a Walter Annenberg) de numberoses publicaciones rexonales sobre programación televisiva, tales como TV List, TV Forecast, TV Digest, Television Guide, y TV Guide. El llanzamientu como una publicación nacional con llistes de programación locales, n'abril de 1953, convertir nun ésitu casi instantáneu, tresformándola na revista más lleida y cola mayor circulación nel país na década de 1960. El preciu inicial yera de namái 15 centavos de dólar per copia. Amás de les sos suscripciones, TV Guide yera una seleición obligada pa les families al momentu de mercar les revistes nes caxes de los supermercaos en tola nación: na década de 1970, l'apaición de cada edición selmanal yera promocionada en comerciales de televisión. Sol bistechu de Triangle Publications, TV Guide siguió creciendo non yá en circulación, sinón que tamién na so reconocencia como l'autoridá en programación televisiva, con artículos del so equipu editorial y escritores collaboradores.

El logotipu de TV Guide ye unu de los más reconocibles nel día de güei. Al traviés de les décades la forma del logotipu camudó pa reflexar la modernización d'una pantalla de televisión. Nun principiu, el logotipu tenía dellos colores de fondu (usualmente negru, blancu, azul, o verde), y depués dio pasu al fondu coloráu, que se estandarizó nos años 1960 con cambeos ocasionales p'afaelo a les ediciones especiales.

Sol bistechu de Triangle Publications, TV Guide foi originalmente basada nuna pequena oficina nel centru de Filadelfia, hasta se treslladó a les sos oficines centrales nacionales más espacioses en Radnor Township, Pennsylvania, a fines de los años 1950. La nueva facilidá, afatada con un xigantescu logotipu de TV Guide allumáu na entrada del edificiu, foi'l llar de la so dirección, editores, personal de producción, y encargaos de suscripciones, según un gran sistema de computación que contenía datos alrodiu de cada show y película disponible pa publicación na popular revista selmanal. La impresión de la sección nacional colorizada de TV Guide tenía llugar na Gravure Division (perteneciente a Triangle), que yera axacente a la see histórica de Triangle Publications, el "Philadelphia Inquirer Building," en North Broad Street en Filadelfia. La sección en colores yera depués unviada a'l imprentadores rexonales pa ser complementada coles secciones de programación local. La Gravure División de Triangle foi conocíu por tener una de les meyores calidaes d'impresión na industria, casi siempres teniendo un rexistru perfectu.

Triangle Publications yera una firma de comunicaciones bien respetada, y en crecedera la cual al pie de TV Guide, adquirió The Philadelphia Inquirer y Philadelphia Daily News, amás de 16 estaciones de radiu y televisión (WFIL AM-FM-TV en Filadelfia, Pensilvania; WNHC AM-FM-TV en New Haven, Connecticut; KFRE AM-FM-TV en Fresnu, California; WNBF AM-FM-TV en Binghamton, Nueva York; WFBG AM-FM-TV en Altoona, Pennsylvania; y WLYH-TV en Lancaster/Lebanon, Pensilvania), The Daily Racing Form, The Morning Telegraph, la revista Seventeen, y la participación en delles empreses de TV por cable. Foi baxu tutelar de Triangle sobre WFIL en Filadelfia cuando Dick Clark y American Bandstand volviéronse populares. Triangle Publications vendió los sos periódicos en Filadelfia a Knight Newspapers en 1969, les sos estaciones de radiu y televisión mientres entamos de la década de 1970 a Capital Cities Communications, y delles otres participaciones n'empreses, calteniendo namái TV Guide, Seventeen Magacín, y The Daily Racing Form. Triangle Publications en sí foi vendíu a News America Corporation en 1988 por $3,000,000,000, n'unu de los mayores alcuerdos de medios hasta'l momentu.

So News Corporation[editar | editar la fonte]

El advenimiento de televisión per cable foi bien duru pa TV Guide. Les canales de cable empezaron a apaecer en TV Guide en 1980 o 1981, dependiendo de la edición. Les canales tamién yeren distintes, dependiendo de la edición. Cada canal foi designáu por una bala rectangular de 3 lletres, por casu, (ESN) representó ESPN. P'aforrar espaciu nes canales, delles canales de cable (principalmente canales de pagu) había un asteriscu al llau d'ellos, pa significar que yera namái llistáu n'allunar de la nueche (y más tarde, la Pay-TV Movie Guide). Canales como (MAX) y (DIS) (Cinemax y Disney, respectivamente) primeramente empezaron namái n'allunar, pero depués espandiéronse a la llista tamién.

Como pasaron los años, canales de cable fueron añedíos. P'ayudar a compensar esto, en mayu de 1985 introducióse un tipu de lletra más pequenu, con otros cambeos cosméticos – el llargor d'un programa se listó dempués del títulu de la serie, non na descripción de como yera antes. Otru cambéu nos llistaos tuvo llugar en 1996; el títulu del programa yá nun yera llistáu totalmente en mayúscules, pero tamién en minúscules.

En 2003, esistía tamién una llista de canales de cable que yeren llistaos n'allunar solamente. Dende'l so incepción hasta 2003, TV Guide ufiertó llistes de programación pa tola selmana, 24 hores al día. Empezando cola edición pal 21 de xunu de 2003 (namái en delles ediciones), les llistes de llunes a vienres de 5am-5pm estremar en 4 allunes: 5am-8am, 8am-11am, 11am-2pm, 2-pm-5pm. Si la programación difería d'un día llaborable al otru, se listaba "Various Programs." Esti cambéu aportó a permanente pa toles ediciones de TV Guide empezando cola edición del "Fall Preview" (Meyora de Seronda) en 2003.

Dellos cambeos, que nun traxeron beneficios a les llistes de programación de la revista, siguieron produciéndose. Empezando en xineru de 2004, les llistes de medianueche a 5am (y tamién de 5am-8am na programación de sábados y domingos) nun incluyíen la programación de les estaciones de televisión locales fora de la ciudá d'edición, namái les estaciones de la ciudá de cada edición. Empezando cola edición de xunetu de 2004, les llistes de programación de tresnoche fueron sacaes dafechu, siendo reemplazaes por una alluna que diba de 11pm a 2am ya incluyó les estaciones locales de cada edición, con un puñáu d'estaciones de cable. Tamién se listaba una pequena seleición de películes de tresnoche en delles canales. Allunar de programación diurna tamién se camudaron, de 5am-5pm, a 7am-7pm. A entamos de 2005 munches canales más fueron amestaos a allunar del prime-time y del tresnoche. La revista tamién camudó'l so formatu, de mano cola programación de los domingos, en reemplazu de la programación de los sábados, camudando una tradición qu'empezó cola primer edición de la revista.

El 18 de mayu de 2005, TV Guide llanzó TV Guide Talk, un podcast selmanal disponible pa toos. El podcast foi encabezáu por un reporteru y personalidá de TV Guide, Michael Ausiello, y foi co-animáu polos sos compañeru, Angel Cohn, Daniel Manu, y Maitland McDonagh. El podcast se descontinuó en 2008 cuando Ausiello treslladó a Entertainment Weekly.

TV Guide foi mercada de News Corporation en 1999 por United Video Satellite Group, la compañía matriz de los Prevue Networks, que foi depués mercada por Gemstar-TV Guide International, el ceador del dispositivu pa información d'horarios VCR Plus+ y propietaria parcial de News Corporation.

So Gemstar[editar | editar la fonte]

El 26 de xunetu de 2005, Gemstar-TV Guide anunció que TV Guide camudaría'l so formatu de tamañu pequenu, a una revista nacional de tamañu mayor qu'ufierta más hestories y menos llistes de programación. Toles 140 ediciones locales tamién fueron esaniciaes, siendo reemplazaes por 2 ediciones, una pa les zones horaries del Este y del Centru, y otra pa les del Pacíficu y de los montes. El cambéu nel formatu foi atribuyíu a la medría de los sitios Web, les canales de televisión per cable (como TV Guide Network), empones electróniques de programación, el TiVo, y grabadores de video dixital como les fontes preferíes por espectadores pa llistes de programes.

La nueva versión de TV Guide foi un ésitu nes tiendes el 17 d'ochobre de 2005, y na so portada apaecía Ty Pennington de Estreme Makeover: Home Edition. El formatu de les llistes de programación agora consistía dafechu con allunes, y empezó les llistes colos llunes, en cuenta de los domingos.

En septiembre de 2006, TV Guide llanzó un rediseño nel so sitio web en Internet con abondosu material editorial que nun yera incluyíu na edición impresa, incluyendo conteníos xeneraos por usuarios.

El 22 d'avientu de 2006, TV Guide introdució per primer vegada una edición quincenal de la revista. La edición, que traía a Rachael Ray na so portada, foi publicada pa les selmanes ente'l 25 d'avientu de 2006 y el 7 de xineru de 2007.

Cola alquisición de Gemstar-TV Guide por Macrovision el 2 de mayu de 2008, esa compañía, que mercó Gemstar-TV Guide principalmente pa tomar ventaya del so codalosu y rentable VCR Plus y los sos patentes para guíes electrónicos de programación, dixo que quería vender tantu la revista y TV Guide Network, xuntu cola canal de hípica TVG Network, a otres partes.

So OpenGate Capital[editar | editar la fonte]

El 13 d'ochobre de 2008, Macrovision vendió la revista al fondu OpenGate Capital por $1.[2] Como parte de la vienta, sicasí, el sitiu web de compañía foi contratada por Macrovision[3] (quien depués la vendió a One Equity Partners[4][5]), con toles conexones editoriales ente la revista y el sitiu web separaos, incluyendo'l fin de la presencia de Matt Roush en TVGuide.com.[6] El conteníu editorial de la revista llanzar nun nuevu sitiu, TVGuideMagazine.com, que nun cuntó colos llistaos de TV Guide en cualquier forma. Sicasí, TVGuidemagazine.com cerróse'l 1 de xunu de 2010, y TV Guide Magacín y TVGuide.com llegaron a un alcuerdu pa restaurar el conteníu de la revista a la páxina web TVGuide.com,[7] que Lions Gate Entertainment mercó xuntu con TV Guide Network en xineru de 2009.[8]

En xineru de 2009, la revista cortó delles redes de les llistes, incluyendo DIY Network y MTV, citando "problemes d'espaciu;" sicasí, dos cortes, los de The CW y TV Guide Network,[9][10] fueron vistos como sospechosos y arbitraries, como la guía lleva delles canales que tienen el mesmu horariu nueche tres nueche, ente que delles redes de Fox siguen ser na llista por cuenta de los alcuerdos cola so alministración anterior por News Corporation. Ye probable que la eliminación de la rede de les llistes de TV Guide rellacionar col fechu que la páxina web y la rede fueron "divorciaos" de la revista.

A principios de febreru de 2009, los llistaos de The CW y MTV se re-añedieron dempués de munches protestes a les direcciones de corréu electrónicu de la revista.[11] Los otros llistaos fueron adulces re-añedíos, hasta que l'horariu de TV Guide Network volvió a les páxines de llistaos en xunu de 2010 col so logotipu prominente dientro de les redes como parte del alcuerdu enantes mentáu cola división TV Guide perteneciente a Lions Gate.

Televisión estauxunidense[editar | editar la fonte]

En 1998, la marca de la revista TV Guide foi adquirida pol United Video Satellite Group, la empresa matriz del Prevue Channel (el cual foi renombráu como TV Guide Channel y darréu, como TV Guide Network). Al igual que se predecesor, TV Guide Channel amosaba los horarios de programación televisiva na parte inferior de la pantalla. La parte cimera amosaba agora chismes alrodiu de les celebridaes, conversaciones de cine, y comerciales (amás de les meyores de películes, qu'acoparon la programación de Prevue Channel). Apocayá, los programes nel TV Guide Channel xeneralmente retrásense en 30 segundos a 1 minutu, y usualmente son programaos pa ser emitíos nuna hora (por casu un show suel apaecer a les 12:45 y de nuevu a les 1:45).

Anguaño, TV Guide Channel ye conocíu como TV Guide Network (Anguaño Pop) y tien programación de tiempu completu, incluyendo tales programes como'l newsmagazine selmanal The 411, y la cobertoria d'eventos dende l'alfombra colorada (originalmente presentada por Joan y Melissa Rivers, pero anguaño presentada por Llisa Rinna y Joey Fatone, quien habíen apaecíos apocayá en Dancing with the Stars).

Edición canadiense[editar | editar la fonte]

Per munchos años, la edición canadiense de TV Guide foi virtualmente la mesma que la versión pa Estaos Xuníos (a mediaos de los años 70, delles ediciones canadienses de TV Guide tamién se vendíen en dellos locales de la llende estauxunidense). Les úniques diferencies yeren el preciu (en 1972, la edición d'Estaos Xuníos costaba 20 centavos, ente que en Canadá costaba 25 centavos) y el publicador. Siquier once ediciones fueron disponibles al traviés del país cubriendo les principales ciudaes.

Empezando en xineru de 1977, la revista empezó a utilizar per primer vegada dalgunes de les mesmes hestories y portaes de la edición d'Estaos Xuníos, pero publicando eventualmente distintos conteníos editoriales, con un enfoque canadiense pero tamién publicando apaiciones y semeyes de producciones estauxunidenses que nun apaecíen na edición estauxunidense. La revista, qu'utiliza un logotipu similar al de la versión estauxunidense, yera publicada por Transcontinental Media. Fueron aplicaos diverses medríes de preciu, xubiendo a 30 centavos, 35 centavos, y últimamente llegando a un dólar canadiense por edición.

En 2004, la revista camudó'l so formatu de tamañu pequenu, similar a la versión estauxunidense, a un formatu grande (similar en tamañu a un llibru de cómic). La necesidá de caltener una cantidá de páxines razonable en comparanza col aumentu de canales foi citáu na primer edición al treslladase a páxines más grandes. Col cambéu de formatu vieno la decisión de la revista de cesar la impresión de llistes de programación pal tresnoche; esta programación foi esaniciada con tal d'enfocase nes hores de televisión más vistes, xenerando quexes d'el llectores.

El 5 de payares de 2005, la TV Guide canadiense foi amenorgada de los sos 6 ediciones a namái 2, una pal Este de Canadá, y otra pal Oeste de Canadá. El cambéu foi bien controversial.

Depués de recibir numberoses quexes avera del nuevu formatu (una revista entestar en delles llistes al traviés del país), dellos cambeos superficiales fueron introducíos na edición del 26 de payares. Una doble edición de fin d'añu publicada ente'l 24 d'avientu de 2005 y el 6 de xineru de 2006 foi impresa dafechu en colores ya incluyó dellos llistaos regresivos. Tamién incluyó un estensu reportaxe.

El 19 d'ochobre de 2006, Transcontinental anunció que cesaría la publicación de la edición canadiense, cola última edición fechada'l 25 de payares (nos kioscos dende'l 20 de payares). Transcontinental dixo que TV Guide entraría nuna etapa de transición a una "publicación web", colo cual la difunta publicación espandiríase.

El nuevu sitiu en Internet (dende'l 1 d'avientu de 2006) ta activu n'http://www.tvguide.ca y ye hosteado por Sympatico/MSN. Cuando un provisor de cable o satélite ye escoyíu, apaecen toos les canales (la llista nun dexa ser editada pa nun ver les canales qu'unu nun prefier). Allunar publica con un rangu de dos hores, riquiendo una actualización de la páxina pa ver la programación fora d'esi rangu. Los númberos pa "VCR Plus" nun tán disponibles.

Otros usos del nome TV Guide[editar | editar la fonte]

El términu "TV Guide" parcialmente convirtióse nuna marca vulgarizada pa describir otros llistaos de televisión qu'apaecen na web y nos periódicos.[12] Read/Write Web publicó "Your Guide to Online TV Guides: 10 Services Compared" ("El to Guía a los guíes de TV: 10 servicios, en comparanza").[13] Techcrunch en 2006 ufiertó "Overview: The End of Paper TV Guides" ("Visión xeneral: El fin de guíes de televisión imprimíes").[14]

TV Guides ye tamién el nome d'una instalación interactiva de vídeu y soníu que se produció en 1995 cola asistencia del Canada Council for the Arts, y amosóse en SIGGRAPH 1999.[15] Guíes nacionales sobre la televisión tamién se publicar n'otros países, pero nengunu d'ellos créese que tán afiliaes cola publicación d'América del Norte.

=== Guíes de televisión n'otros países Otros países tamién publiquen los sos guíes de televisión nacional, al paecer non afiliaes a la publicación estauxunidense.

  • Nel Reinu Xuníu, Radiu Times y TV Times son les revistes de radiodifusión más populares.
  • N'Alemaña, la xente tien llibre eleición sobre alredor de 50 guíes de televisión distintes; dalgunes d'elles amuesen llistes de les próximes 2 a 4 selmanes na televisión.
  • N'Arxentina tamién esistió una publicación llamada "TV Guía", publicada per Editorial Abril, bien popular nos años 70 y 80 y qu'asonsañaba el formatu orixinal de la TV Guide estauxunidense, incluyendo'l logo, igual al orixinal. Cola llegada de la Tv por cable la so popularidá menguó hasta sumir.
  • N'Australia, mientres la década de 1970, esistió una versión de TV Guide, que yera publicada so llicencia de Southdown Press; pero esta versión puestu decayó col so esitosu enemigu, TV Week, en 1980. TV Week tien un logotipu bien similar al de TV Guide.
  • En Nueva Zelanda, hai una publicación de tamañu pequenu llamada TV Guide, a pesar de que nun ta rellacionada de nenguna forma coles publicaciones d'Estaos Xuníos o Canadá. Tien la mayora circulación que cualquier revista nacional, y ye publicada por Fairfax Media.
  • N'Italia, esiste una revista llamada TV Sorrisi y Canzoni que'l so logotipu ye casi idénticu, pero en cuenta de ser coloráu ye celeste, ensin nenguna relación cola publicación estauxunidense. Ye publicada por Arnoldo Mondadori Editore dende ochobre de 1952 Sicasí, tal logotipu (que s'utiliza hasta l'actualidá ensin nengún cambéu) foi creáu n'avientu de 1971.
  • En Méxicu, esistió de 1952 a 2007 una publicación de formatu pequenu llamada Tele Empón, ensin nenguna relación cola publicación estauxunidense. Yera publicáu por Editorial Televisa.
  • En Chile, Holanda Comunicaciones S. A. publica dende 1986 TV Grama, que tampoco ta rellacionada con TV Guide estauxunidense. Sicasí, anguaño'l so logotipu ye bien similar a la revista yá mentada. La empresa editora chilena tamién edita Cine Grama, una revista dedicada a los estrenos cinematográficos, de gran calidá y con amplia cobertoria del rubro.
  • En Costa Rica, el periódicu La Nación publica los díes domingu un suplementu tituláu Teleguía, nel cual publicar la programación pa la selmana, xuntu con entrevistes a celebridaes. Coles mesmes, nun ta venceyada con TV Guide.
  • En Perú, Publicaciones Mayo, S.R.L. publicaba Tele Empón ente 1978 y 1998, ensin nenguna vinculación con TV Guide.

TV Guide na cultura popular[editar | editar la fonte]

  • En The Lost Boys, un aburríu Sam atopa una TV Guide en casa del Güelu, y pregúnta-y al Güelu si él tien una televisión. El Güelu respuende "Non, namái me gusta lleer TV Guide. Si llees TV Guide, nun ye necesariu que tengas una televisión."
  • Na serie Seinfeld, el padre de George, Frank, colecciona la revista. Les que más esfruta son les previes de seronda. En 2000, Frank apaeció na versión canadiense de TV Guide.
  • En Mama's Family, Vinton Ray "Vint" Harper revela que tuvo coleccionando TV Guides por más de 25 años. Él conoz cuántes vegaes Mister Ed (el personaxe de TV favoritu de Naomi Harper) apaeció na portada: dos veces.
  • La familia Bundy na serie Married... with Children tamién esfruten lleer TV Guide; ello ye que ye'l so únicu material de llectura, especialmente para Al Bundy.
  • En The Simpsons, Homer diz a los sos neños que les "Trés Rs" son "Lleer TV Guide, Escribir a TV Guide... Anovar TV Guide."
  • Nel quintu episodiu de la segunda temporada de Hell's Kitchen, el pagu por superar el desafíu yera una toma fotográfica pa TV Guide.
  • En The X-Files, Dana Scully (Gillian Anderson) llevanta una edición de TV Guide d'un montón d'enfermos mentales, preguntando si la persona de la portada (Jay Leno) foi quien cometió'l crime; ellos dicen qu'él foi. (Ella taba llevantando una copia de la edición canadiense de TV Guide; esa escena del capítulu foi filmada en Vancouver, pero l'episodiu trescurría nos Estaos Xuníos.)
  • En "I'm Cute," un cantar de Animaniacs, el personaxe Dot Warner menta que TV Guide tener na so portada.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Hart, Hugh. «June 14, 1948: TV Guide Prototype Hits N.Y. Newsstands». Wired. Consultáu'l 14 de xunu de 2010.
  2. Ives, Nat (15 d'ochobre de 2008). «TV Guide Sold for a Buck». adage.com. Advertising Age. Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  3. Clifford, Stephanie (8 d'avientu de 2008). «TV Guide, Once Master of the Airwaves, Tries to Survive in a Competitive Category». The New York Times. http://www.nytimes.com/2008/12/08/business/media/08guide.html?_r=1&ref=television. 
  4. Macrovision: Press Release
  5. Macrovision (12 d'avientu de 2008). «Macrovision, Allen Shapiro and One Equity Partners Announce Agreement for Sale of TV Guide Network». Macrovision. Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  6. «Where in the World Is Matt (Roush)? - Matt Roush». TVGuide.com (12 d'avientu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 27 d'abril de 2010.
  7. Ives, Nat (21 de mayu de 2010). «TV Guide Teams with Its Former Website and Network». adage.com. Advertising Age. Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  8. «Lions Gate Swallows TV Guide». Business Week (6 de xineru de 2009). Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  9. Schneider, Michael (12 de xineru de 2009). TV Guide drops CW, MTV listings. Variety.com. Consultáu'l 18-07-2010.
  10. Dave on Demand: Mentalist showed powers only in ratings philly.com, 10 de xineru de 2009.
  11. Schneider, Michael (4 de febreru de 2009). TV Guide relists CW, MTV shows - Entertainment News, TV News, Media. Variety. http://www.variety.com/article/VR1117999586.html?categoryid=14&cs=1&nid=2565. Consultáu 'l 27 d'abril de 2010. 
  12. «Tvguides.ca - Tv Guides TV Guides». Whois.domaintools.com (6 de marzu de 2010). Consultáu'l 27 d'abril de 2010.
  13. Catone, Josh (3 d'abril de 2007). Your Guide to Online TV Guides: 10 Services Compared – ReadWriteWeb. ReadWriteWeb. Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.}}
  14. Arrington, Michael (30 de xunetu de 2006). «Overview: The End of Paper TV Guides». TechCrunch.
  15. Ritter, Don (4 d'agostu de 2007). TV Guides - interactive video and sound installation with live television, 8 x 5m, 1995. aesthetic-machinery.com - Sitio web del artista. Consultáu'l 17-07-2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]





TV Guide