Túpolev

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Túpolev
Tupolew Logo.png
Tipu División
Industria Aeroespacial y defensa
Fundación 1922
Sede central Moscú, Flag of Russia.svg Rusia
Productos Aeronaves comerciales
Aeronaves militares
Matriz United Aircraft Corporation
Sitiu web Tupolev.ru
[editar datos en Wikidata]
See central de Túpolev

Túpolev (en rusu: Туполев) ye una empresa de defensa y aeronáutica rusa. El so nome oficial ye PSC Tupolev, y ye la heredera de la conocida Tupolev OKB (Opytno Konstruktórskoye Biuró) o Oficina de Construcción y Diseñu Tupolev (OKB-156, con prefixu El to pa los sos diseños) liderada pol famosu inxenieru aeroespacial soviéticu Andréi N. Túpolev. La compañía celebró les sos 80 años d'hestoria'l 22 d'ochobre de 2002, y tien la so sede en Moscú.

Introducción[editar | editar la fonte]

La área na que se centra PSC Túpolev ye'l desenvolvimientu, fabricación y arreglu de productos aeroespaciales tantu civiles como militares, como aeroplanos y sistemes d'armamentu. Tamién trabaya nos campos de los misiles y l'aviación naval. Completó más de 300 proyeutos, y produció más de 18.000 aeroplanos pa la URSS y el bloque soviéticu.

Historia[editar | editar la fonte]

Andréi Nikoláyevich Túpolev fundó Túpolev OKB en 1922. Les sos instalaciones namái tán diseñaes pa la investigación y el diseñu d'aeronáuticos, tando la fabricación empobinada por otres compañíes. Mientres los años 1920 centrar na investigación d'aviones dafechu metálicos.

El Tupolev ANT-20 «Máximu Gorki», el mayor avión construyíu mientres los años 1930.

Ente los sos trabayos más destacables mientres esta dómina atopa'l desenvolvimientu de bombarderos pesaos, colos que Tupolev marcó mientres munchos años les pautes de l'aviación pesada tantu civil como militar.

Mientres la segunda guerra mundial l'avión bimotor Tu-2 foi unu de los meyores bombarderos tácticos soviéticos. Produciéronse diverses variantes del aparatu a partir de 1942, y utilizáronse fuselajes fabricaos parcialmente con madera por causa de les faltes de metal (el diseñu orixinal yera dafechu metálicu).

En 1944, trés Boeing B-29 Superfortress habíense vistu obligaos a realizar aterrizaxes d'emerxencia en territoriu soviéticu tres una misión de bombardéu contra Xapón. Los soviéticos copiar rápido y utilizaron esti modelu como base del so primer bombarderu estratéxicu intercontinental, l'Tu-4 (códigu de la OTAN «Bull»), que desapegó per primer vegada en 1947 y que la so producción foi abondosa. El Tu-4 foi básicu pal desenvolvimientu de Tupolev na posguerra, y munchos de los sos aviones más importantes partieron d'esti procesu d'inxeniería inversa de los aparatos Boeing.

Unu d'estos desarrollos foi'l bombarderu a reacción Tu-16 Badger, basáu nuna versión ampliada del fuselaje del B-29/Tu-4 con nales modificaes pa un meyor funcionamientu subsónicu.

Como los bombarderos a turborreacción nun aprovechaben lo abondo bien el combustible como pa poder ser calificaos de verdaderos bombarderos intercontinentales, los soviéticos decidieron diseñar un nuevu aparatu, l'Tu-20 «Bear», más conocíu como Tu-95. Tamién taba basáu nel diseñu estructural del Tu-4, pero utilizaba cuatro enormes motores turbopropulsados que-y daben una combinación única de velocidá equivalente a la de reacción y llargu algame. Convertir por ello nel bombarderu intercontinental soviéticu por excelencia, siendo en munchos aspeutos l'equivalente del Boeing B-52 Stratofortress estauxunidense; sirvió como bombarderu estratéxicu y n'otros munchos papeles, como reconocencia y guerra antisubmarina.

El modelu Tu-16 modificar pa dar llugar al Tu-104, d'usu civil, que foi mientres el periodu nel qu'el De Havilland Comet dexó de volar l'únicu avión de llinia a turborreacción. El Tu-95 convertir na base del avión de llinia Tu-114, d'algame mediu-llargu, el más rápidu de los aviones turbopropulsados de la hestoria.

Antes de los primeros vuelos del Tu-16 y el Tu-20/Tu-95 Tupolev yá taba trabayando en bombarderos supersónicos, dando llugar al fallíu Tupolev Tu-98 (códigu de la OTAN «Backfin»). Anque esti modelu nunca entró en serviciu, foi la base del prototipu Tu-102 (modificáu darréu pa dar llugar al interceptor Tupolev Tu-28) y el Tu-105, que dio llugar al bombarderu supersónicu Tu-22 «Blinder» a mediaos de los años 1960. El «Blinder», diseñáu como contrapartida del Convair B-58 Hustler, yera bastante inferior a ésti, anque irónicamente permaneció en serviciu muncho más tiempu que'l modelu americanu. La compañía formó mientres esta dómina'l departamentu ?K?, que se dedicó a diseñar aviones ensin tripular como'l Tu-139 y l'avión de reconocencia Tu-143.

Avión de llinia supersónicu Tu-144.

Mientres los años 1960 el fíu d'A. N. Tupolev, Alexei Andreyevich Tupolev, destacar cola so participación nel desenvolvimientu del primer avión de llinia supersónicu, el Tu-144, el popular Tu-154 y el bombarderu estratéxicu Tu-22M «Backfire», un cambéu del Tu-22 con nales móviles. Toos estos desarrollos dexaron a la Xunión Soviética algamar la igualdá col Oeste na aviación civil y militar.

Nos años 1970, Tupolev concentró los sos esfuercios n'ameyorar el funcionamientu de los bombarderos Tu-22M, con variantes fayadices al usu marítimu. La bayura d'estos bombarderos foi una de les principales razones que llevaron a los trataos SALT I y SALT II. Tamién s'ameyoró la eficacia y el funcionamientu del Tu-154, dando llugar al Tu-154M.

Nos años 1980 la oficina de diseñu desenvolvió'l bombarderu estratéxicu supersónicu Tu-160, con nales de xeometría variable. El Tu-160 ye bien cimeru al so equivalente occidental, el Rockwell B-1 Lancer, pero la desintegración de la URSS ralentizó'l so desenvolvimientu y munchos de los problemes del diseñu orixinal nun llegaron a resolvese.

Dómina post-soviética[editar | editar la fonte]

Tres el final de la Guerra fría, Tupolev concentróse'l trabayu n'aparatos subsónicos d'aviación civil, especialmente na busca de combustibles alternativos y d'operaciones menos costoses. Los desarrollos incluyíen el sistema fly-by-wire y nuevos diseños d'aviones, ente los que se cuntaben:

  • Siguir desenvolviendo les families d'aviones Tu-204/214 y Tu-334
  • Desenvolver l'avión de carga Tu-330, y l'avión pa tresporte rexonal Tu-324
  • Investigar los aspeutos prácticos d'utilizar combustibles alternativos nes operaciones aérees
  • Modernizar la Fuercia aéreo y l'Aviación naval ruses

Sicasí, la crisis rusa de los años noventa atayó munchos d'estos desarrollos. Los proyeutos Tu-330, Tu-324 y Tu-334 fueron atayaos por falta de financiamiento y namái se desenvolvió una versión ameyorada del Tu-204, el Tu-214.

Direutores[editar | editar la fonte]

  • Andréi Nikoláyevich Túpolev foi un diseñador del Institutu Central de Aerohidrodinámica (TsAGI) moscovita dende 1929 hasta la so muerte en 1972. Esti organismu produció sobremanera bombarderos y aviones de llinia.
  • Alekséi Túpolev, el fíu de Andréi Túpolev, tamién foi un famosu diseñador d'aviones. El so diseñu más conocíu foi l'avión de llinia supersónicu Tupolev Tu-144. Dirixó Túpolev hasta la so muerte en 2001.

Aviones de Túpolev[editar | editar la fonte]

L'equipu de Túpolev produció munchos diseños, y ente los que aportaron a producíos destaca'l Tu-2, con 4.500 aparatos producíos. Bastantes de los diseños son, sicasí, prototipos o proyeutos abandonaos, con namái unu o unos pocos exemplares producíos, que nun llograron superar esta fase por cambeos na situación política o militar. Munchos d'estos modelos esperimentales marcaron el camín que siguieron otros que sí fueron producíos. Como los llamatos de la OTAN de los aviones soviéticos son de cutiu más conocíos que los sos nomes reales, indíquense cuando ye posible.

Modelos tempranos con motores de pistones[editar | editar la fonte]

Prototipos y modelos cancelaos[editar | editar la fonte]

Bombarderos[editar | editar la fonte]

Caces[editar | editar la fonte]

Tresportes y aviones de llinia[editar | editar la fonte]

Aparatos ensin tripular[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Túpolev