Swissair

De Wikipedia
Swissair
aereollinia
Llocalización
Sede Zúrich
Direición Suiza
Historia
Fundación26 marzu 1931
Disolución 31 marzu 2002
Sector
Industria Tresporte aereu
Participación empresarial
Filiales
Elementos esplotaos Douglas DC-2 (es) Traducir
Douglas DC-3
Douglas DC-4 (es) Traducir
Douglas DC-6 (es) Traducir
Douglas DC-7 (es) Traducir
Convair CV-240
Convair CV-440
Convair CV-880 (es) Traducir
Convair CV-990 (es) Traducir
Sud Aviation Caravelle
Scottish Aviation Twin Pioneer (en) Traducir
B.F.W. M -18 (es) Traducir
McDonnell Douglas DC-10 (es) Traducir
Lockheed Model 9 Orion
Airbus A319
Airbus A320 (es) Traducir
Airbus A321-100 (es) Traducir
Airbus A330-200
McDonnell Douglas MD-11 (es) Traducir
Douglas DC-8 (es) Traducir
McDonnell Douglas DC-9
McDonnell Douglas MD-80/MD-90 (es) Traducir
Airbus A310
BAC 1-11 (es) Traducir
Boeing 747
Comte AC-4 (es) Traducir
De Havilland DH.89 Dragon Rapide (es) Traducir
Mosquito (es) Traducir
Komet (en) Traducir
Fokker F.VII (es) Traducir
Fokker F27 Friendship
Fokker 100 (es) Traducir
Ju 86 (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Swissair yera'l nome de l'aereollinia nacional suiza antes de la so quiebra en 2002. Esi añu la compañía declarar en suspensión de pagos. La confederación decide apostar por Crossair pa salvar los emplegos venceyaos al sector aereu en Suiza (aprox. 170.000 emplegos direutos ya indireutos). Naz entós Swiss International Air Lines, anguaño en manes de "Lufthansa Group".

Historia[editar | editar la fonte]

El 26 de marzu de 1931 fúndense Balair y Ad Astra Aero pa formar la nueva compañía aérea suiza, Swissair. N'abril de 1932, Swissair convertir na primer compañía europea n'utilizar aviones tipo Lockheed 9 Orion. En 1939 la navegación aérea detiense debíu al empiezu de la Segunda Guerra Mundial.

La xubida[editar | editar la fonte]

En febreru de 1947 Swissair volvía desapegar, los años de guerra terminaren. La so capital y aiciones fueron aumentaos hasta algamar un monto de 20 millones de francos suizos, de manera que los vuelos de llarga distancia escontra Nueva York, África del Sur o América del Sur, yeren agora igualmente posibles. La Confederación Helvética, que retenía'l 30,6% del capital naquella dómina decide dar un creitu de 15 millones de francos suizos a la compañía, pa mercar dos nuevos aviones Douglas DC-6B.

En 1958, Swissair conclúi un primer pactu de cooperación cola compañía escandinava SAS. Los dos aliaes mercaron dos aviones comunes (que sirvíen a los dos compañíes) tipu Douglas DC-8 y dalgunes Caravelles a reacción pa les rutes de grandes distancies.

Depués de llargos años de navegación aérea, en 1979, Swissair consigue'l so primera jumbo, un Boeing 747-200. Al añu siguiente la compañía adquier los primeros aparatos tipu McDonnell Douglas DC-10 que marcaríen la imaxe de la flota de llarga distancia de Swissair nos años noventa.

Na década siguiente llegaría un gran cambéu na aeronáutica mundial, l'apaición de la Business Class, que foi introducida pola compañía en 1983.

El bancu volador[editar | editar la fonte]

El tresporte aereu, que fuera iguáu y empobináu a nivel nacional, desenvolver a reblagaes a partir de los años 1960, lo que dexó l'aumentu de les ganancies de les compañíes aérees. Swissair aprovechó fuertemente esti periodu de bonanza, lo que-y valió la fama de ser una escelente aereollinia con munches posibilidaes d'espansión (gracies a la neutralidá de Suiza), foi según apaecieron nuevos destinos exóticos escontra África y Oriente próximu, rutes de mayor valor comercial y xustamente en plena espansión.

La lliberalización del tránsitu aereu empieza nos años 1980 nos Estaos Xuníos y, más tarde, n'Europa. Esto influyó en que los costos de les aereollinies aumentaren significativamente. En 1978, Swissair vía cómo la nueva compañía nacional Crossair apaecía nel mercáu de vuelu de cabotaxe en Suiza, y quitába-y una tayada d'esti mercáu. Swissair invirtió aína les sos reserves líquides y diversificó adulces (con ésitu) les sos actividaes comerciales a otres tales como l'alministración aeroportuaria, el cáterin y el caltenimientu d'aviones. La ventaya d'esta estratexa taba na diversificación de les actividaes y nel amenorgamientu del riesgu de volatilidá nel negociu de la navegación aérea; la gran desventaxa yera la repartida de la fuercia de la compañía en dellos sectores y la neglixencia del comerciu principal de l'aviación puramente dicha. Swissair recibe entós, a finales de los años ochenta, el llamatu de Bancu Flotante», por cuenta de la elevada lliquidez de la compañía. Al traviés d'esti llamatu suxuríase que la compañía ocupábase más de la crecedera de la so capital que nel tresporte aereu.

Delles voces importantes (economistes y políticos suizos) dicen que la compañía atopábase quiciabes en crisis a finales de los años ochenta, anque aseguren que probablemente nos noventa, nos que les demás actividaes d'alministración y demás subvencionaben y escondíen la realidá de la filial principal, el negociu de l'aviación.

Procesu de concentración[editar | editar la fonte]

En vista del anunciu de la lliberación del tráficu aereu européu en 1989, Swissair refuerza los sos llazos coles compañíes coles que tenía pactos, ye según ye anováu'l pactu cola SAS y son creaos pactos de cooperación con Delta Air Lines y Singapore Airlines.

En 1990 munches aereollinies quebren por cuenta de la baxa coxuntura pola crisis del Golfu, los altos precios del petroleu per una parte y les compañíes aérees pola otra lluchando colos precios y xenerando perdes a los sos propietarios. Swissair tuvo esi añu perdes por 99 millones de francos suizos, a pesar de les subvenciones recibíes polos sos filiales nel primer semestre del añu. Per tercer vegada na so hestoria (en 1951 y 1961), Swissair nun pudo pagar dividendos a los sos accionistes. En 1991 y 1992, les reserves de la compañía fueron eslleíes pa compensar les perdes del negociu aereu.

A partir del 1 de xineru de 1991, cuando'l tresporte aereu n'Europa foi finalmente liberalizado, empezó una agresiva llucha de precios sobre la base de la capacidá adquirida poles aereollinies na década anterior. En 1992, Suiza refuga por referéndum la so entrada nel Espaciu Económicu Européu (EEE). Esta votación implicó un desafíu y una desventaxa pa Swissair con al respective de la compentencia estranxera de los países miembros de la EEE, pos dalgunes de les polítiques de la EEE, nun dexaben que los pasaxeros fixeren escala nun país non miembru (si esti dirixir d'un país EEE a otru EEE) amás de tener restricciones pa entrar naquellos países.

En 1993 foi propuesta una fusión ente Swissair, KLM, SAS, Austrian Airlines. El proyeutu llamáu Alcázar (A ELone CArriers Zigzag At Random) fracasó por cuenta de la resistencia de los grupos nacionales de los distintos países. En Suiza por casu dicíase que Swissair valía más que les demás compañíes, anque nun se miró que la empresa tenía les peores perspectives de crecedera.

Colapsu[editar | editar la fonte]

Nos años 1990 Swissair empecipió un programa de gran espansión conocíu como la "estratexa del cazador" (Hunter Strategy) nel cual apuntó a crecer cola compra y aliances de y con aereollinies pequeñes. Ye según adquier el 49,5% de Sabena, l'aereollinia nacional belga. Tamién mercó otros dos aereollinies franceses de menor importancia, Air Lliberté y AOM.

La estratexa del cazador, sicasí, volvióse demasiáu costosa una y bones la compañía faía frente a una crisis de fluxu de dineru, Swissair declaróse grounded (en quiebra) el 2 d'ochobre de 2001. El UBS AG, el bancu más grande de Suiza y unu de los más grandes del mundu, foi culpáu por munchos al refugar la estensión de la llinia de creitu de Swissair, y les protestes, el día dempués en que la compañía venir a tierra, llevaba'l nome de "Bin Ospel".

Cuando los vuelos recomenzaron, los capitanes teníen que llevar grandes sumes de dineru n'efectivu pa garantizar la obligación de les compres de combustible nos aeropuertos estranxeros. Finalmente, el 31 de marzu de 2002, y ante el cese de los vuelos de Swissair, Crossair asumió'l papel de compañía nacional y les operaciones internacionales (antes yera rexonal n'Europa).

Hunter Strategy[editar | editar la fonte]

La Hunter Strategy prevía notablemente la espansión de la compañía por aciu la compra d'otres aereollinies, amás de la compra de l'aereollinia belga Sabena y de los franceses AL y AOM, Swissair mercó ciertu porcentaxe d'aiciones n'otres aereollinies: 34% de la compañía italiana Volara Airlines (5.000 millones d'ITL), 49% de la compañía francesa Air Mariniega (132 millones de FRF), 49,9% d'Air Europe (indireutamente, por 150 millones de CHF), 49,9 % del grupu LTU (1.098 millones de DEM), 20% de South African Airways (230 millones d'USD), 37,6% de LOT Polish Airlines (183 millones de USD). Estes inversiones constituyeron el factor que fizo que la Swissair tuviera que declarase en quiebra, pos non yá fueron les cuantiosas inversiones iniciales les que fixeron que la compañía tuviera un gran buecu fiscal, sinón tamién les recapitalizaciones que caúna de les empreses demandaba y pa les cualos Swissair tenía de responder pa poder guardar el so porcentaxe, qu'en casi toes yera mayoritariu.

Factores del colapsu[editar | editar la fonte]

Como otres aereollinies, les operaciones y los beneficios de Swissair fueron atayaos depués de los ataques del 11 de setiembre de 2001 n'Estaos Xuníos. Sicasí, dellos políticos fueron direutores de Swissair, lo que les comentaristes señalaron como fundamental na bancarrota de Swissair, debíu al conflictu d'intereses. Tamién se plantegaron entrugues del manexu de l'ayuda federal dada y sobre los políticos implicaos nel asuntu.[ensin referencies]

Dellos accidentes[editar | editar la fonte]

  • El 19 de xunu de 1954, un Convair CV-240 derrúmbase por cuenta de la falta de combustible na canal de la Mancha, cerca de Folkestone. Los trés miembros del equipu sobreviven, pero trés de los cinco pasaxeros muerren porque nun sabíen nadar. Naquella dómina, los aviones de pasaxeros nun taben obligaos a llevar nin chalecos nin botes salvavides.
  • 16 de xunetu de 1956, un Convair CV-440 estrellar mientres un vuelu de San Diego, (California) a Zúrich, vía Nueva York, Gander y Shannon. Nel so acercamientu a Shannon, los pilotos executaron un viraje anormal, faciendo que l'avión entrara en perda ya impactara cola tierra. Los cuatro miembros de la tripulación finaron.
  • 18 de xunu de 1957, un Douglas DC-3 estrellar mientres un exerciciu de vuelu conducíu baxu regles de vuelu visual (VFR poles sos sigles n'inglés) con nueve persones a bordu. Tola tripulación fina. L'exerciciu consistía en prauticar que l'avión volara con un motor apagáu y la héliz en bandera.
  • El 4 de setiembre de 1963, ensin autorización, el pilotu d'un Caravelle de Swissair que llevaba setenta y cuatro pasaxeros, y que tenía seis taxis del equipu de tierra qu'esaminaben la borrina, a mediu camín, a lo llargo de la pista del aeropuertu de Zúrich. Vuelve al empiezu de la pista y apaga el motor. Diez minutos más tarde l'avión estréllase, matando a toos a bordu. Mientres el so ascensu inicial, los testigos dicen ver salir fumu d'unu de los motores. La investigación subsiguiente estableció que al frenar mientres la maniobra, el pilotu recalentó un neumáticu, faciéndolo españar, lo qu'estropió una llinia de distribución de combustible, lo qu'empezó'l fueu que condució n'última instancia a la perda del control del avión.
  • El 10 de febreru de 1967, un Convair CV-440 topeta con un monte cubiertu per una nube, provocando la muerte de los cuatro tripulantes.
  • El 21 de febreru de 1970, una bomba a bordu d'un Convair CV-990 destrúi l'avión nueve minutos dempués del despegue del aeropuertu de Zúrich, l'avión diba con destín a Tel Aviv. Hubo cuarenta y siete muertos.
  • El 6 de setiembre de 1970, un DC-8 de Swissair (HB-IDD) ye secuestráu n'Europa.
  • El 8 d'ochobre de 1979, un McDonnell Douglas DC-8 aterriza so "condiciones adverses" nel Aeropuertu Internacional de Hellinikon, diéndose más allá de la pista y matando a catorce pasaxeros. L'avión aterrizó a una velocidá demasiáu alta y demasiáu lloñe de la pista como por que los pilotos pudieren frenar.
  • El 2 de setiembre de 1998, un McDonnell Douglas MD-11 de Swissair (HB-IWF) que viaxaba de Nueva York a Xinebra, estrellar en Nueva Escocia, al suroeste del Aeropuertu Internacional de Halifax. L'accidente dexó doscientos cincuenta pasaxeros muertos, amás de los catorce tripulantes. A esti avión afixérase-y un sistema d'entretenimientu en primer clase que nun venía de fábrica; el recalentamientu de los cables de dichu sistema, xunto con un material inflamable, causaron una quema que s'anició detrás de la cabina faciendo que l'avión estrellárase.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]